Modificarea de paradigmă în modul în care Google indexează conținutul nou

google indexare continut
Discuțiile despre calitatea conținutului își au mereu rostul lor, și este cât se poate de adevărat – de cele mai multe ori, o pagină nu este indexată pentru că nu merită să fie indexată. Și totuși, de atâtea și atâtea ori, un simplu browse prin SERP-ul topicului respectivei pagini ne face să ne luăm cu mâinile de cap.
Începe să câștigi bani astăzi.
Înscrie-te gratuit

De câțiva ani a început să mă fascineze o anumită parte mai rar discutată a SEO-ului – partea de Crawl Budget. Deși foarte multă lume, chiar și de prin vârfurile branșei, susține că acest aspect este important doar pentru site-urile mari, părerea mea este că prioritizarea crawling-ului nu este o problemă de cantitate, ci una mai simplă, de statistică, de procente. Cu alte cuvinte – orice site are „cota” lui, indiferent că este unul mare sau unul mic.

Peste această „pasiune” a mea se suprapune o observație – Google indexează din ce în ce mai greu, atât pagini noi cât și update-uri la paginile vechi. Mai mult, observația aceasta vine atât prin intermediul proiectelor pe care le păstoresc, cât și prin (deja) sutele de comentarii și întrebări din zonele de SEO de prin Social Media. Oamenii sunt disperați: „au trecut 3 luni și site-ul nu îmi este indexat”; ”am publicat acum 2 luni o pagină foarte bună, și Google încă nu a luat-o”.

Îmi fac cât de des pot timp să le explic oamenilor diferența între indexare și ranking, și între ranking și trafic. Totuși, în mult prea multe situații, în din ce în ce mai multe asemenea cazuri, oamenii au dreptate, pagini perfect în regulă, pe site-uri cel puțin decente, neindexate.

Discuțiile despre calitatea conținutului își au mereu rostul lor, și este cât se poate de adevărat – de cele mai multe ori, o pagină nu este indexată pentru că nu merită să fie indexată. Și totuși, de atâtea și atâtea ori, un simplu browse prin SERP-ul topicului respectivei pagini ne face să ne luăm cu mâinile de cap.

Discuția se mută logic către „SEO” (spre ceea ce prea mulți înțeleg că ar fi SEO-ul – adică backlinks). Da, profilul de backlinks contează mult, este clar. Dar totuși, profilul de backlinks nu înseamnă mare lucru văzut separat, de sine stătător – relația dintre acesta și site-ul în sine – în special văzut prin volumul său de pagini cu o oarecare importanță (putem să îi spunem „valoare”), fiind de asemenea ceva de avut în vedere.

Iată-ne într-un punct cu mult prea multe întrebări. Și totuși, voi restrânge totul la o singură întrebare: Unde anume cantitatea începe să dăuneze?

Trebuie să recunosc cinstit: nu știu răspunsul la acestă întrebare. Ba mai mult, până de foarte puțin timp, nici nu cred că o conștientizasem cu adevărat. Știam că mult și prost strică, eram însă destul de convins că prea puțin nu va fi niciodată de ajuns. Totuși, doar termeni vagi, nimic cuantificabil. Ce s-a schimbat de curând? Am citit câteva cuvinte. Le voi expune mai jos, integral, așa că nu voi intra în explicații. Interesant este că nu am am aflat neparat ceva cu adevărat nou, dar aceste cuvinte la care mă refer explică totul atât de clar, atât de articulat, încât pur și simplu am terminat de citit și tot ce am avut să-mi spun a fost „asta era!”.

Bun, am terminat de vorbit, acum vă voi prezenta cuvintele cu pricina. Este vorba despre o postare a lui Ammon Johns, un domn pe care vă sfătuiesc cât se poate de sincer – merită să îl urmăriți (Follow on Twitter - @Ammon_Johns / Follow on Facebook – Ammon Johns). Iată textul:

***

Opinie

Ammon Johns

Web Marketing Consultant, Online Marketing Specialist, and SEO Pioneer

Este prea devreme pentru a fi absolut sigur, dar am o suspiciunea foarte solidă că schimbările pe care le-am văzut în modul în care Google tratează indexarea, respectiv faptul că multe site-uri de la capătul inferior al spectrului de "importanță globală" nu sunt sunt indexate la fel de repede ca în acum câțiva ani, sau, în unele cazuri, chiar nu sunt indexate deloc, nu este chiar o situație temporară.

Situația aceasta vine după niște ani de mormăieli și bălmăjeli de la Google despre problema lor cu „quantity over quality spam”. Și coincidență, toate acestea vin peste anunțuri vagi despre noi metode de a trata spam-ul în „spam updates”.

Problema pentru Google au fost site-uri precum Quora și sute de alte asemenea site-uri, unde masele de conținut user-generated ar putea produce literalmente sute de mii de pagini noi pe parcursul a doar câteva ore. Cu toate acestea, marea majoritate a URL-uri nou create astfel erau cel mai adesea doar „scoateri de la naftalină” a acelorași discuții deja purtate pe alte mii pagini deja indexate în același site.

Pe de altă parte, a apărut și disponibilitatea tot mai mare a așa-numitelor AI copy writing - software care poate crea volume uriașe de conținut de calitate foarte scăzută la aproape nici un cost în resurse. Deși, conținutul spam „Machine-generated” nu este, în ciuda noilor denumiri care conțin termenul „AI”, deloc nou. Există software care face cam același lucru, apărute cu ani și ani în urmă, bazate pe scrapping și spinning, creând conținut în forme noi pe baza unui set de reguli și instrucțiuni, doar că acum aceste reguli și instrucțiuni se numesc „AI”.

Google are însă sisteme pentru a se ocupa de aceste lucruri. Ce cred eu însă este că ei le îmbunătățesc și le extind.

Prioritizarea crawling-ului a existat dintotdeauna în Google și este în mare măsură un lucru scalabil și auto-reglabil. Fiecărei adrese URL cunoscute pe care Google dorește să o acceseze, fie pentru a o indexa pentru prima dată, fie pentru a căuta eventualele actualizări, i se atribuie un loc „la  coadă” în funcție de un sistem de tip „priority scoring”. Paginile cu prioritate ultra-înaltă sunt în general tratate aproape instant, în timp ce, la celălalt capăt, adresele URL cu prioritate ultra-scăzută pot aștepta luni sau chiar ani, ba poate chiar nu le va veni rândul niciodată, cât timp mereu elemente cu prioritate mai mare sunt adăugate la coadă în fața lor.

A fost întotdeauna ceva destul de tipic ca un website "mediu" cu importanță și profil de backlinks "medii" pentru dimensiunea lor să aibă aproximativ 90% din conținutul indexate și aproximativ 10% neindexat la orice moment în timp. Site-uri cum ar fi Amazon și Ebay ar putea avea un procent mult, mult mai mare de pagini de produse neindexate pur și simplu pentru că acestea se schimbă atât de repede, și adesea la un nivel foarte profund în ceea ce privește structurile de internal linking.

Cu toate acestea, în ultimii ani, am văzut o creștere constantă a numărului de site-uri de afaceri obișnuite, medii, care au fost „sfătuite” să creeze un blog și să posteze conținut nou la fiecare câteva zile, și care totuși au MAJORITATEA conținutului nou neindexat.

Practic, ceea ce PageRank facea pentru un site pe cele câteva pagini care câștigaseră ceva link-uri autentice se subțiază acum prin împărțirea la toate miile de posturi, în esență inutile, ale blog-ului, de care nu-i pasă nimănui, astfel încât „tăria” în orice o pagină individuală a fost diluată până la punctul în care pur și simplu nimic nu mai este văzut ca fiind important.

Suspiciunea mea este că Google au înăsprit toate aceste lucruri pentru a ajuta măcar un pic găsirea paginile care cu adevărat merită, chiar și într-o mlaștină de zgură, ceea ce face mult mai clar pentru oricine că tacticile quantity-spammer-ilor sunt auto-distructive.

Deci, toate acestea conduc către sfatul meu cu privire la modul în care să te concentrezi pe conținut care să te ducă înainte:

  1. În primul rând, nu publica lucruri noi doar pentru a publica lucruri noi. Dacă o pagină nouă nu este construită pentru a converti pentru o anumită campanie (de exemplu, o nouă linie de produse) sau nu este pagină de conținut bine gândită de care să fii sigur că va atrage o grămadă de citate noi autentice, regândește-o.
  2. Este mai bine să-ți petreci 2-3 luni la crearea unei pagini absolut criminale, cum ar fi un studiu major, un sondaj foarte bun cu insight-uri de la experți, sau orice altceva cu adevărat special și remarcabil, care îți va câștiga o grămadă de link-uri de mare valoare și mult buzz, făcând ca oamenii să caute în mod specific acest studiu / pagină, decât să debitezi postări minore de câteva ori pe săptămână, care câștigă link-uri minore.

Trebuie să te concentrezi pe mai multe rezultate din mai puține pagini care te duc înainte.

Prioritizarea crawling-ului s-a îndreptat dindotdeauna către a deveni din ce în ce mai mult o problemă. Așa funcționează legile puterii. Bogații se îmbogățesc.

Crawl Priority este un sistem complex, iar o parte din acesta este condus de elemente precum evenimentele majore, trendurile mari și circumstanțele ce nu se pot controla. Dar o mulțime din ce înseamnă acest sistem sunt lucruri pe care  puteți avea un anumit control, sau, cel puțin, pe care puteți acționa în mod inteligent cu pârghii și factori de influență.

„Importanța” unui site este unul dintre semnalele de care se ține seama în  prioritizare, iar factorii care arată importanța sunt puterea (nu volumul) link-urilor și citarilor. Atunci când un site de știri major sau local te menționează, acesta este un semn de importanță. Când bunica ta menționează ce băiat bun ești, nu este. Dacă treci prin toate caznele de a fi adoptat astfel încât să ai mii de „bunici”, și toate acestea scriu pe undeva ce băiat bun ești tu, TOT NU CONTEAZĂ. Concentrează-te pe link-uri de calitate, link-uri care nu pot fi cumpărate, falsificate sau câștigate de către cei mai răi dintre rivalii tăi.

Dacă ai pagini care fie nu apar în căutări, fie primesc o mulțime de afișări dar aproape fără clicuri, ia în considerare revizuirea, actualizarea sau chiar ștergerea lor. Dacă Google vede că paginile pe care le are deja indexate pentru site-ul tău rareori performează, riscul nu este doar să ajusteze ranking-urile, ci mai rău - poate reduce prioritatea când vine vorba de a vedea mai mult din el.

Crește-ți profilul. Fă parte din comunități și conversații. Nu pentru a avea contribuții pe acolo umplute cu link-uri, ci în așa fel încât să obții citări mai multe. Așa ceva arată un nivel de importanță mult mai mare decât ceea ce spui tu despre tine.

Dacă adăugi în mod regulat conținut pe site-ul tău, pentru promoții, produse sau pur și simplu știri și actualizări, asigură-te că le faci cum trebue, astfel încât să câștigi link-uri, citări și alte semnale de importanță - chiar mai repede decât adăugi conținut nou care să dilueze ceea ce aveai. Concentrează-te pe câștigarea de citări „mari”.

O altă parte a Crawl Priority este în relațiile de cerere și ofertă. Gândește-te foarte, foarte bine înainte de a scrie un conținut care există deja peste tot dintr-o mie de alte surse. Concează-te pe conținut care este fierbinte local, care este „în trend”, și mai ales, în care ai o perspectivă unică (sau puteți angaja o asemenea „prespectivă”), care separă conținutul tău de cel al maselor. 

În original: Indexing Paradigm Shift
December 7, 2021 – Post in SEO Signal Lab Facebook Group
by Ammon Johns (Twitter @Ammon_Johns / FB Ammon Johns)

 

Dacă ați ajuns până aici cu lectura, înseamnă că v-a plăcut, sau măcar că v-a intrigat suficient cât să vă păstreze curiozitatea deschisă. Știu, am pomenit de niște cuvinte, de o postare, probabil vă așteptați la ceva mult mai scurt. Recunosc, foarte rar citesc postarile care ar fi meritat poate o pagină în blog. Sau, altfel spus – și eu am gândit de multe ori că dacă un text trece de câteva sute de cuvinte, atunci e o risipă să îl arunci pe Facebook, când poate să facă foarte mult bine într-un site. Aici Ammon arată că face parte din categoria ”practice what you preach” – dacă la o postare de FB spune atât, e clar ce fel de pagini creează.

Până la urmă aceasta este ideea articolului de față – în care meritul meu este cel mult că am citit ceva interesant și că mi-a plăcut suficient cât să schimb câteva vorbe cu autorul, să îi cer acceptul pentru republicare, și să traduc din engleză: puțin și bun. Doar bun. Calitatea înțeleasă în special prin utilitate, și SEO-ul înțeles în special prin backlink-uri autentice.

Promit să nu vă mai traduc asemenea texte – v-am dat sursa, urmăriți-o.

Între timp, vă urez La mulți ani, sănătate, noroc și mult spor în tot ceea ce faceți!

  • Autor: Bogdan Păunică

    SEO Manager

    digitalcraft.ro

    Ca meserie de bază, fac SEO de cel mult 10 ani, dar altfel, prima oară când cineva m-a plătit să îi fac un site și să i-l urc pe locul 1 a fost înainte să apară Google. Și totuși, nu am încetat niciodată să citesc, să învăț, să testez și să mă îndoiesc. Pentru mine, fiecare proiect este ca și cum aș începe SEO-ul de la zero, iar așa cum fiecare proiect are nevoile lui specifice, care nu seamănă niciodată cu ale altor proiecte, așa și eu mă specializez continuu, neavând nicio zonă a SEO-ului neacoperită cu ceva știință și cu niscai experiență. Totuși, cel mai mult mă aplec mai mereu asupra drumurilor mai puțin bătute - topic research, structură, internal linking, content, ba chiar și ceva CRO.

Comentariile tale (2)
Editorii WhitePress își rezervă dreptul de a șterge comentariile ofensatoare adresate altor persoane și care conțin cuvinte vulgare sau nu sunt relevante asupra subiectului în cauză.
Datele tale personale sunt administrate de WHITEPRESS SRL., cu sediul social în Oradea, str. A.D.Xenopol nr 30, jud. Bihor,. Datele cu caracter personal furnizate în timpul înregistrării pe contul utilizatorului sunt prelucrate în vederea prestării serviciului selectat,prin acceptarea termenilor serviciului respectiv, inclusiv primirea de informații prin mijloace de comunicare electronica, în special e-mailuri,cu privire la stadiul implementării serviciului , precum și de a informa asupra modificărilor sau noilor funcționalități ale platformei WhitePress®. Temeiul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal în acest sens este articolul 6 alineatul (1) litera (b) și articolul (6) alineatul (1) litera (f) din GDPR. La acordul suplimentar acordat pentru prelucrarea datelor în scopuri de marketing al WHITEPRESS SRL și al entităților interesate să își promoveze propriile bunuri sau servicii, WHITEPRESS SRL va trimite periodic prin e-mail sau telefonic (în funcție de natura consimțământului acordat) , informații comerciale referitoare la conferințe , training-uri și evenimente organizate și recomandate, precum și alte informații de marketing. Temeiul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal în acest sens este articolul 6 alineatul (1) litera (a) din GDPR. Poți găsi mai multe informații despre prelucrarea datelor cu caracter personal în Politica noastră de confidențialitate.
Citește toate
  • Altomi Gabriel

    Felicitări Bogdan! Daca ne uitam in urma cu 10 ani (…) SEO, s-a schimbat foarte mult, totul din jurul nostru s-a schimbat. La fel si algoritmul de clasare Google.

    seocherry.ro

    2021-12-18, 12:25
  • L.U.

    Intradevar durata de indexare a crescut foarte mult. Primul nostru magazin online lansat in urma cu peste 15 ani a avut o cu totul alta evolutie fata de ultimul, din 2020, care cu greu dupa aproape un an si ceva pare ca a ajuns unde trebuie.

    daysportcom.ro

    2021-12-17, 20:37
Datele tale personale sunt administrate de WHITEPRESS SRL., cu sediul social în Oradea, str. A.D.Xenopol nr 30, jud. Bihor,. Datele cu caracter personal furnizate în timpul înregistrării pe contul utilizatorului sunt prelucrate în vederea prestării serviciului selectat,prin acceptarea termenilor serviciului respectiv, inclusiv primirea de informații prin mijloace de comunicare electronica, în special e-mailuri,cu privire la stadiul implementării serviciului , precum și de a informa asupra modificărilor sau noilor funcționalități ale platformei WhitePress®. Temeiul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal în acest sens este articolul 6 alineatul (1) litera (b) și articolul (6) alineatul (1) litera (f) din GDPR. La acordul suplimentar acordat pentru prelucrarea datelor în scopuri de marketing al WHITEPRESS SRL și al entităților interesate să își promoveze propriile bunuri sau servicii, WHITEPRESS SRL va trimite periodic prin e-mail sau telefonic (în funcție de natura consimțământului acordat) , informații comerciale referitoare la conferințe , training-uri și evenimente organizate și recomandate, precum și alte informații de marketing. Temeiul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal în acest sens este articolul 6 alineatul (1) litera (a) din GDPR. Poți găsi mai multe informații despre prelucrarea datelor cu caracter personal în Politica noastră de confidențialitate.
Citește mai mult
Articole recomandate