10 sfaturi pentru o cooperare eficientă cu bloggerii

Pentru mult timp, blogosfera a fost evitată și disprețuită de multe companii. Departamentele de marketing se temeau să lucreze cu autori cu influență, dar imprevizibili care sunt greu de urmărit. Cu toate acestea, bloggerii au muncit din greu pentru a dovedi că pot crea conținut care poate concura cu sursele de media tradiționale. Aceștia au devenit parteneri de afaceri profesionali și un element important al oricărei campanii de marketing. Însă pentru a te asigura că cooperarea este bună pentru ambele părți, ar trebui să ții cont de câteva lucruri.
Începe să câștigi bani astăzi.
Înregistrează-te gratuit

PR-ul și marketingul știu foarte bine că blogurile creează noi oportunități de a face reclamă și permit promovarea neconvențională. Bloggerii pot fi parteneri foarte buni în dezvoltarea unei imagini folosindu-se de relatarea unor povești. În plus, aceștia nu trebuie să fie la fel de obiectivi ca și jurnaliștii (pentru că părerea personală este parte a propriului farmec), deși aptitudinile de critic sunt mereu utile.

Cu toate acestea, colaborarea cu bloggerii este mai grea și necesită o strategie bine gândită și planificată inteligent. Dar arată repede un câștig. Bloggerii care lucrează cu companii pot face mult mai mult pentru a-și întreține audiența și sunt incredibil de creativi când este vorba de promovare. Blogul lor este deja orientat către audiența pe care o cauți. Campania gândită inteligent, concentrată pe bloguri poate avea un efect mai bun decât marketingul de îmbunătățire a imaginii cu costuri foarte mari. Cititorii se familiarizează cu drag cu brandurile prezentate pe bloguri, conținutul blogurilor are un potențial mai mare de a deveni viral, audiența este mai captivate, iar bloggerii au o influență mai mare asupra stării și sentimentelor cititorilor lor.

Cooperarea cu bloggerii este diferită de cooperarea cu jurnaliștii sau alte surse de media. Necesită o relaționare diferită, abordare diferită și o ușoară schimbare de atitudine. În plus, o campanie concentrată pe bloguri proastă poate fi dezastruoasă pentru imagine, în special dacă ții cont de faptul că internauții vor ține partea bloggerului când se iscă orice fel de conflict. Așadar, am pregătit 10 reguli simple pentru o cooperare eficientă care poate fi benefică pentru brandul tău.

1. Creează o strategie

Înainte de a începe orice colaborare, ar trebui să concepi o strategie viabilă care va include: obiective (în special unele legate de calitate, deși și cantitatea este importantă), proporții (ce vei oferi și cum vei face acest lucru), metode (poți folosi unelte existente pentru monitorizarea social media), ce ceri în schimb, cine va fi responsabil și bugetul pe care îl ai la dispoziție. Un blogger ar trebui să înțeleagă mesajul pe care dorești să îl livrezi și trebuie să fie sigur în legătură cu cerințele tale. Ar trebui să înțelegi regulile blogosferei și trebuie să propui o colaborare clară și stabilă.

2. Alege o persoană sau agenție responsabilă

Când desemnezi o persoană responsabilă cu campania, reține un lucru - această activitate va dura destul de mult și necesită aptitudini interpersonale și experiență. Dacă dorești să creezi o relație pe termen lung între brand și bloggeri, persoana care se va ocupa de comunicare trebuie să cunoască bine brandul, trebuie să înțeleagă social media și trebuie să aibă aptitudini foarte dezvoltate de social media și PR (ca să nu mai vorbim de maniere).

Unele companii decid să angajeze agenții pentru a face munca în locul lor. Nu este o idee rea, în special dacă planifici o campanie care va implica un număr mai mare de bloguri. Serviciile agenției sunt complexe și experții care muncesc acolo se pot ocupa de majoritatea situațiilor și momentelor de criză care pot apărea. Pe de altă parte, cooperarea directă, fără un om de legătură, ar putea fi mai captivantă și personală pentru un blogger.

3. Alege bloggerii înțelept

Dacă dorești să cooperezi cu bloggerii personal, fă o documentare riguroasă - asigură-te de tematică în primul rând, apoi ia în considerare audiența. Citește blogul și înțelege-l, înțelege-i autorul (stilul, prezentarea) și cititorii (comentarii, farmecul autorului, reacțiile la postări). Folosește unelte existente de monitorizare social media ca și SoTrender sau Brand24. Verifică panourile de cercetare pentru scopuri de marketing (Hash.fm). Poți verifica și poziționarea actuală a blogurilor, dar nu omite bloggerii care nu se află în top, deoarece aceștia s-ar putea să aibă mai mult timp pentru tine și pot depune mai mult efort când nu sunt solicitați constant. Cine știe, poate o colaborare cu un blogger din al doilea nivel vă vor aduce amândurora mai mult profit.

4. Definește clar regulile

Determină regulile cooperării cu bloggerul tău. Ce produse dorești să livreze? Cât de des? Cât de repede ar trebui să apară articolul și sub ce formă (un concurs, text, acțiune specială, ce imagini sau clipuri vor apărea, există comparații între produse)? Cum vor fi promovate articolele (distribuire pe Facebook, Twitter, Pinterest, YouTube) și, bineînțeles, remunerația.

Ultimul aspect este o limită pe care multe companii nu pot să o depășească, gândindu-se că accesul la produs este o răsplată în sine. Ar putea fi adevărat dacă vorbim despre nivelul mai scăzut al bloggerilor sau despre produse costisitoare (electronice, vacanțe sau mașini). Dar în majoritatea cazurilor ar trebui să fii pregătit să plătești bloggerul. Autorii care sunt ușor de recunoscut și au un număr mare de cititori pot (și ar trebui) să aibă un profit în urma muncii lor. Un studiu realizat de Hash.fm arată că aproape 70% dintre bloggeri realizează evaluări negative companiilor care solicită colaborări fără plată.


Sursa: raportul Hash.fm „Cooperarea cu brandurile văzută de influencerii digitali”

5. Nu gândi ca un marketer

Te aștepți la un anumit număr de publicații într-o anumită sursă de media, cu o anumită audiență, pentru o anumită sumă de bani. Acest mod de gândire ar trebui uitat când cooperezi cu bloggeri. Poți cere o audiență minimă sau efort minim (spre exemplu - un număr de articole), dar cel mai mare avantaj al bloggerilor este unicitatea lor și baza de cititori.

Așadar, când începi campania ta de marketing, alege autorii care au o audiență care îți satisface nevoile. Astfel poți evita să îl presezi pe blogger și nu vei mai avea nevoie de o colecție falsă de aprecieri și distribuiri care nu vor influența campaniei în niciun mod pozitiv.

Nu bombarda bloggerii cu articole gata scrise, descrieri de produse, imagini și clipuri. Nu te aștepta ca aceștia să urmărească materialele publicate de tine pe propriul site sau în publicații de marketing. Crează o campanie distinctă și unică. Vrei să beneficiezi de ajutorul bloggerilor pentru că ei oferă marketing ieșit din standarde. Spre exemplu, campania detergentulio de rufe Ariel - compania a trimis îmbrăcăminte de designer pătate către anumiți bloggeri împreună cu un recipient de detergent. Ca să afle brandul îmbrăcămintei, bloggerii au trebuit să o spele. Campania a fost de succes și a atras foarte multă atenție în rețelele de socializare și în media tradițională.


Cum să folosești corespunzător potențialul bloggerilor? Campania înghețatei Cloud 9 poate fi un alt exemplu. A trimis bloggerii în cer.

 

6. Tratează-i individual și fii un partener

Nu trata bloggerul ca unul din o mulțime, chiar dacă lucrezi cu un număr mare de bloggeri. O abordare individuală va face bloggerul mai atras de produs. Cu puțin efort depus în construirea unei relații personale, în finalul cooperării se vor vedea rezultate.

Contact individual nu înseamnă că trebuie să devii amicul tuturor bloggerilor, să participi la aniversările lor și să folosești prea mult bunele relații. Fii personal, dar serios. Nu îl/o privi de sus, nu fii un șef. Apropiată, dar o relație profesională, o distanță sănătoasă între voi este cea mai bună metodă de cooperare.

Bloggerii își cunosc meseria și își tratează munca ca un loc de muncă real, așa că merită să construiești relații de business reale cu ei.

7. Fii deschis la ideile bloggerilor tăi

Multor companii le este teamă să gândească în afara cutiei și să creeze ceva mai mult decât un concurs sau o comparație între produse, dar apar și strategii îndrăznețe. Programe ambasador sau evenimente sunt create special pentru bloggeri. Poate ar merita să ascultăm chiar și bloggerii. Invită-i să coopereze oferindu-le posibilitatea de a avea ceva de spus în campanie și permițându-le să creeze propria viziune și propriile reguli.

Graficul de mai jos arată că ROI-ul din marketingul prin influenceri este comparabil sau chiar mai bun decât alte canale de marketing.

Source: https://www.bigcommerce.com/blog/influencer-marketing-statistics/#what-is-influencer-marketing

Asta demonstrează că blogurile sunt mult mai antrenante decât site-urile companiilor, chiar dacă au un buget mai mic și sunt (de obicei) create de către neprofesioniști. Merită să ai încredere în bloggeri, deoarece își cunosc cel mai bine cititorii, pot vedea produsul altfel decât tine și pot crea o legătură mai bună dacă îi lași să își facă treaba. Conform Hash.fm, dor 3% dintre bloggeri așteaptă să primească materiale de marketing gata făcute. Majoritatea consideră că cea mai bună metodă este crearea reclamelor singuri sau în colaborare cu brandul.

Sursa: Hash.fm „Cooperarea cu brandurile văzută de influencerii digitali”

8. Monitorizează

Nu aștepta ca bloggerul să îți ofere raportul asupra acțiunii. Citește singur blogurile, arată că și tu ești antrenat în campanie, laudă autorul dacă îți place ceva și oferă propriile sugestii. Vorbește dacă dorești să modifici cursul campaniei. Monitorizează acțiunile altor bloggeri și a competiției. Caută inspirație și idei, notează noi trenduri. Dacă cooperezi cu o agenție, cere rapoarte regulate - astfel vei vedea destul de repede nevoia de a face ajustări.

9. Rezolvă problemele

Fii pregătit pentru comentarii negative, critici sau erori. Încearcă să reacționezi rapid și propune o soluție satisfăcătoare. Admite o greșeală când e cazul. Nu-ți ascunde capul în nisip, fă problema mai mică decât este, nu desconsidera bloggerul. Războiul dintre tine și internauți nu poate fi câștigat, în special dacă greșeala este evidentă. Asta nu înseamnă că ar trebui să te dai bătut și să nu faci nimic, având în vedere că și înfrângerile pot fi transformate în victorii.

10. Surprinde

Dacă aștepți creativitate și idei grozave din partea bloggerului, arată că și tu ai imaginație. Oferă mai mult decât minimul necesar, surprinde autorul cu ceva drăguț de ziua lui/ei sau chiar fără o ocazie specială. Când trimiți produse pentru testare, ai grijă ca ambalajul să fie ceva unic și personalizat. Propune un cadou benefic pentru cititori - oferte speciale, discounturi, gratuități. Recomandă acțiuni inimitabile și crează legături cu brandul tău. Astfel, cooperarea cu tine nu va fi doar profitabilă, ci și distractivă. Amintește-ți - ești ambasadorul brandului, așadar, abordarea ta față de bloggeri se reflectă în abordarea acestuia față de produsul tău. 

Despre autor:

Justyna Fabianczyk - cercetător și creator de comunicare comprehensivă de marketing. Ea ajută la construirea unui „talking-brand” care poate răspunde nevoilor clienților săi, să inspire și să fie antrenant social. Este o absolventă a Universității din Varșovia, departamentul de Jurnalism. S-a specializat în media, comunicare și relații publice. Lucrează ca și copywriter, consultant și expert PR.

Comentariile tale (0)
Editorii WhitePress își rezervă dreptul de a șterge comentariile ofensatoare adresate altor persoane și care conțin cuvinte vulgare sau nu sunt relevante asupra subiectului în cauză.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Citește toate
  • Nu sunt încă comentarii pentru acest articol.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Czytaj całość
Articole recomandate