Strategie sau improvizație? Șapte reguli pentru a dobândi vizibilitatea brandului pe Facebook

Actualizat: 2020-01-21
Facebook este cartea ta de vizită și punctul principal de întâlnire pentru servicii și industriile producătoare pentru brandurile mici și globale de-o potrivă. Toate companiile își doresc să atingă succesul, dar asta necesită o strategie de comunicare. Improvizația în această privință este, pur și simplu, prea riscantă și poate frâna eforturile tale pe termen lung.
Publică articole astăzi
Înscrie-te gratuit

Cuprins

Multe companii creează o pagină de Facebook dintr-un capriciu, doar cu o viziune generală a activității lor pe Facebook. Dar în curând vei vedea că administrarea unei pagini de Facebook care să fie antrenantă și amuzantă nu poate fi realizată fără un plan și un buget. Toate activitățile unui business, inclusiv campania de social media, necesită o strategie bine concepută. Ar trebui să deții cunoștințele legate de rețelele de socializare și un concept care va face comunicarea ta atrăgătoare, constantă și nu aleatorie. Fără un plan, este greu să vezi dacă activitatea ta este eficientă sau nu. Conceptele se epuizează rapid, iar comunicarea scapă de sub control.

Așadar, a fi pe Facebook nu poate fi doar un gând trecător în campania ta de marketing, iar activitățile nu pot fi realizate de către o persoană oarecare - are nevoie de atenția ta, muncă asiduă și concentrare. Campania trebuie să aibă o fundație solidă realizată din cunoștințe, experiență și idei. Doar profesioniștii pot atinge cele mai bune rezultate și, de obicei, aceștia lucrează în agenții care oferă servicii complexe de social media pentru branduri.

Niciun plan = Niciun rezultat.

Lipsa unei strategii poate duce nu doar la o comunicare haotică și neregulată, ci și la plictiseală. Postările sunt compuse, de obicei, din propoziții lungi și link-uri care duc spre site, fără altceva - nu este „valoare adăugată”, nici conținut antrenant, fără apel la acțiune. Pentru că copywritingul, grafica, animațiile și clipurile iau timp pe care nu îl ai, pagina de Facebook este actualizată doar atunci când simți și nu este una dintre priorități.

Lipsa unei strategii face imposibilă alegerea unui obiectiv și unor intenții. Apariția ta în rețelele de socializare sunt aleatorii, spontane și realizate foarte rapid, așadar comunicarea nu construiește un mesaj principal, coerent și o imagine de brand bine gândită. Aceste activități nu îți construiesc PR-ul și sunt incapabile să comunice corespunzător cu audiența.

În plus, fără ajutor profesional, activitățile tale sunt unidimensionale și nu acoperă alte arii în care ai putea să strălucești și să ridici calitatea paginii tale. Chiar dacă ai acces la statisticile paginii de Facebook, nu le poți procesa corespunzător și nu poți trage concluzii din acestea pentru a modifica campania de marketing în consecință, modificând mesajul sau adăugând campanii. Uiți de întreaga latură analitică a lucrurilor. Lipsa cunoștințelor tehnologice duc, de asemenea, la neintegrarea corespunzătoare a paginii cu site-ul sau magazinul online, deci potențialul de a crea mai mult trafic și mai multe vânzări nu este utilizat.

Pe scurt - fără un plan și ajutor profesional, toate activitățile tale pe pagina de Facebook nu își merită timpul și banii.

Cum să dezvolți o strategie bună

Pentru a avea succes pe Facebook trebuie să îţi planifici debutul, crează o strategie clară şi monotorizează activităţile în timp real pentru a corecta orice greşeli cât mai repede posibil. O companie care îşi doreşte să folosească Facebook pentru scopuri de marketing trebuie să răspundă, mai întâi, la câteva întrebări. Analizează situaţia brandului tău - dacă este uşor de recunoscut, punctele sale slabe şi puternice, modul de recepţionare a clienţilor şi tipurile de clienţi. Intreprinderea ar trebui să îşi cunoască obiectivele - cele pe termen lung şi cele pe termen scurt (punctele intermediare). Ar trebui să cunoşti metode prin care să măsori eficienţa. Ar trebui să dezvolţi un concept de comunicare - tematici, instrumente (module, aplicaţii), stil şi program. Toate aceste elemente sunt necesare pentru a creea o strategie pentru vizibilitatea brandului pe Facebook, pentru a permite stabilirea unor obiective şi pentru evaluarea eficienţei.

The most important elements of Facebook marketing strategy Source: www.onlineclasses.com

Strategia ar trebui să includă aceste elemente de bază:

1. Profilul brandului

Să începem cu începutul - ar trebui să-ţi defineşti brandul, să-i decizi caracteristicile, poziţia pe piaţă în relaţie cu competiţia şi în mintea clienţilor. Răspunde la aceste întrebăei - ce face ca brandul tău să fie diferit? Care este misiunea ta? Notează toate descoperirile tale, verifică unde apari, la fel ca şi punctele pro şi contra. Analizează activităţile tale până în acest moment, evaluează strategiile tale anterioare de marketing şi eficienţa lor. Trage concluziile şi vezi care activităţi au fost profitabile.

2. Marea idee

Următorul pas ar trebui să implice alegerea aşa numitei "Mari idei" - modalitatea principală de prezenţă pe Facebook. Asta te va ajuta să setezi obiective şi tactici pentru imaginea principală şi secundară. Gândeşte-te la mesajul principal, la vum să creezi o imagine amplă a brandului tău şi la ce va avea de câştigat utilizatorul dacă va urmări pagina ta.

3. Obiectivul comunicării

Ar putea părea că toată lumea este pe Facebook pentru acelaşi motiv. Nu este adevărat, iar motivele sunt chiar foarte diferite şi sunt setate în acord cu nişa de piaţă şi de audienţa ţintă. Aşadar, întotdeauna este bine să îţi notezi toate obiectivele - principalul, dar şi cele secundare, şi să le prioritizezi. Cele mai comune motive pentru folosirea Facebook-ului în mesajul brandului:

 

  •  Construirea identităţii brandului şi recunoaşterii lui
  •  Întărirea poziţiei actuale
  •  Crearea unei anumite imagini
  •  Crearea unei audienţe active în jurul brandului
  •  Creşterea vânzărilor
  •  Generarea de trafic pe site

 

Pentru unele companii, dialogul dintre brand şi clienţi este esențial, în timp ce ţintesc spre creşterea vânzărilor şi generarea de leaduri. Obiectivul tău ar trebui să fie posibil de măsurat. Doar în acest fel vei putea să evaluezi dacă strategia ta are rezultate pe termen lung.

4. Conținut

Stilul unei pagini de Facebook este un factor foarte important. Trebuie să găsești o tematică principală, grafică și un ton potrivit. În primul rând - decide care este orientarea scrierilor tale și scopul afacerii tale pe care vrei să îl descrii. Ține minte că să te lauzi constant cu super oferta ta și să le ceri clienților să cumpere produsul tău nu este eficient și antrenant, așa că ar trebui să constituie 10% din totalitatea comunicării. Dacă prioritatea ta este să crești vânzările, încearcă să te gândești cum ai putea să îți prezinți produsul într-un mod atractiv (subpagini dedicate, oferte speciale). 
Ar trebui să scrii despre brandul tău într-un mod în care să îi creeze un trecut, un pretext pentru discuție, nu subiectul principal al postării. Acesta este motivul pentru care trebuie să creezi conținutul în consecință (imagini, sfaturi video, liste, teste, rețete). Conținutul este fundația succesului pe Facebook, având în vedere că doar postările bune și atractive vor fi distribuite de baza de utilizatori. Conținutul ar trebui, de asemenea, să se potrivească țintelor tale, obiectivelor de comunicare și ar trebui să fie susținute de instrumente corespunzătoare (oferte, concursuri, aplicații).


Cum distribuie consumatorii informația pe Facebook (cercetare de către Universal McCann, bazată pe opiniile a 50.021 de utilizatori din 65 de țări diferite. Noiembrie 2014)

5. Ținta

Definește principala ta audiență și răspunde la următoarea întrebare: Vrei să ajungi la clienții tăi actuali și să te apropii mai tare de ei, sau ești în căutare de noi clienți? Gândește-te la sex, vârstă, locație, venit, interese, stilul de viață și nevoi. Definește problemele clientelei tale și gândește-te cum poate produsul tău să rezolve aceste probleme. Ce așteptări are audiența ta din partea ta și cum poate prezența ta pe Facebook să îndeplinească aceste așteptări?

Trebuie să-ți înțelegi audiența țintită. Să vorbești limba clienților tăi nu este suficient - trebuie să te conformezi la interesele și obiceiurile lor. Facebook este cea mai populară formă de comunicare pentru persoanele tinere (grup de vârstă 19-25) și este folosit de pe telefoane inteligente și tablete, deci trebuie să creezi mesajul tău corespunzător. Obiceiurile tinerei audiențe sunt total diferite de cele ale părinților lor, chiar dacă și generația mai în vârstă are Facebook.

6. Program și buget


Și tehnicalitățile sunt importante - trebuie să știi de câte ori pe săptămână vei publica postări din fiecare categorie (clipuri, imagini, link-uri), tematica lor (reduceri, amuzant, știri) și când vor apărea acestea  (trebuie să publici conținutul în acord cu stilul de viață al celor care te urmăresc - paginile de parenting programează postările la momente diferite față de site-urile B2B). De cele mai multe ori, programul arată ca un simplu tabel cu tematici și conținut acceptat pentru publicare.

De asemenea, merită să te gândești la diferite concursuri - dacă decizi să le anunți din când în când, ar trebui să știi cât de des să le organizezi, regulile acestora și cum să le promovezi. Trebuie să indici și salarul care va fi plătit către agenția de social media și dacă acesta include remunerație pentru pregătirea reclamelor și a altor materiale.

7. Măsuri anti-criză

Ultima parte a strategiei tale este dezvoltarea unui contingent de planuri. În cazul în care orice eveniment negativ se întâmplă, vei fi pregătit pentru el - așadar, vei fi capabil să reacționezi rapid folosind materiale și soluții pregătite. În primul rând, ar trebui să te familiarizezi cu cele mai comune plângeri ale clienților (întreabă departamentul de relații cu publicul), împarte-le pe categorii (tehnice, produs, comunicare), cele mai comune perioade în care apar (spre exemplu - febra Crăciunului), reacții și soluții (conținut de comunicare, instrumente pentru plata stricăciunilor). 


Astfel de activități te vor ajuta să livrezi o strategie de marketing bine dezvoltată. Un plan stabilit îți oferă mai mult timp pentru creație și execuție - poți pregăti postări și materiale mai bune, de asemenea, ai mai semnificativ mai mult timp pentru monitorizare și administrare. Riscul de a se produce o eroare este minim și, chiar dacă se întâmplă, ai un plan de rezervă pentru a o rezolva într-un mod rapid. O strategie bună îmbunătățește comunicarea dintre brand și persoana (sau agenția) responsabilă de administrarea paginii de Facebook. Și, nu în ultimul rând, construiește o reputație pozitivă a brandului și bune relații cu clienții.

 

Despre autor:

Justyna Fabianczyk - cercetător și creator de comunicare comprehensivă de marketing. Ea
ajută la construirea unui „talking-brand” care poate răspunde nevoilor clienților săi, să
inspire și să fie antrenant social. Este o absolventă a Universității din Varșovia, departamentul de Jurnalism. S-a specializat în media, comunicare și relații publice. Lucrează
ca și copywriter, consultant și expert PR.

 

 

Comentariile tale (0)
Editorii WhitePress își rezervă dreptul de a șterge comentariile ofensatoare adresate altor persoane și care conțin cuvinte vulgare sau nu sunt relevante asupra subiectului în cauză.
Administratorul datelor cu caracter personal ale persoanelor care utilizează site-ul whitepress.com [...] și toate subsite-urile sale (denumit în continuare: Site-ul) în sensul Regulamentului Parlamentului European și al Consiliului (UE) 2016/679 din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (denumit în continuare: RODO) este în comun "WhitePress" Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością cu sediul social în Bielsko-Biała, la adresa ul. Legionów 26/28, înscrisă în Registrul Întreprinzătorilor din Registrul Național al Instanțelor Judecătorești ținut de Tribunalul Districtual din Bielsko-Biała, Secția a 8-a Economică a Registrului Național al Instanțelor Judecătorești sub numărul KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 și alte societăți din Grupul WhitePress (denumit în continuare: Administrator).

Prin abonarea la buletinul informativ, sunteți de acord cu trimiterea de informații comerciale prin intermediul mijloacelor de comunicare electronică, inclusiv, în special, prin e-mail, privind comercializarea directă a serviciilor și bunurilor oferite de WhitePress sp. z o.o. și de partenerii săi de afaceri de încredere interesați în comercializarea propriilor bunuri sau servicii. Temeiul juridic pentru prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal este interesul legitim al administratorului și al partenerilor săi [articolul 6 alineatul (1) litera (f) din RODO].

Aveți posibilitatea de a vă retrage în orice moment consimțământul pentru prelucrarea datelor dvs. personale în scopuri de marketing. Puteți găsi mai multe informații despre prelucrarea și temeiul prelucrării datelor dvs. cu caracter personal de către WhitePress sp. z o.o., inclusiv drepturile dvs., în Politica de confidențialitate.
Citește toate
  • Nu sunt încă comentarii pentru acest articol.
Administratorul datelor cu caracter personal ale persoanelor care utilizează site-ul whitepress.com [...] și toate subsite-urile sale (denumit în continuare: Site-ul) în sensul Regulamentului Parlamentului European și al Consiliului (UE) 2016/679 din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (denumit în continuare: RODO) este în comun "WhitePress" Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością cu sediul social în Bielsko-Biała, la adresa ul. Legionów 26/28, înscrisă în Registrul Întreprinzătorilor din Registrul Național al Instanțelor Judecătorești ținut de Tribunalul Districtual din Bielsko-Biała, Secția a 8-a Economică a Registrului Național al Instanțelor Judecătorești sub numărul KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 și alte societăți din Grupul WhitePress (denumit în continuare: Administrator).

Prin abonarea la buletinul informativ, sunteți de acord cu trimiterea de informații comerciale prin intermediul mijloacelor de comunicare electronică, inclusiv, în special, prin e-mail, privind comercializarea directă a serviciilor și bunurilor oferite de WhitePress sp. z o.o. și de partenerii săi de afaceri de încredere interesați în comercializarea propriilor bunuri sau servicii. Temeiul juridic pentru prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal este interesul legitim al administratorului și al partenerilor săi [articolul 6 alineatul (1) litera (f) din RODO]. Prin trimiterea formularului, declarați că ați citit Politica de confidențialitate.

Aveți posibilitatea de a vă retrage în orice moment consimțământul pentru prelucrarea datelor dvs. personale în scopuri de marketing. Puteți găsi mai multe informații despre prelucrarea și temeiul prelucrării datelor dvs. cu caracter personal de către WhitePress sp. z o.o., inclusiv drepturile dvs., în Politica de confidențialitate.
Citiți întregul articol
Articole recomandate