Local SEO - cum să te descurci cu el?

Service auto, coafură, salon de masaj, restaurant - când cauți oricare dintre aceste locuri, îți dorești un compromis între distanță, preț și calitatea serviciilor. În urmă cu câțiva ani, Google a creat un algoritm special care sugerează locurile care sunt aproape de tine și, în același timp, sunt recomandate de alți utilizatori. Ce ar trebui să faci pentru a fi vizibil în rezultatele căutărilor pentru expresii locale cheie? Cum arată local SEO?
Începe să câștigi bani astăzi.
Înregistrează-te gratuit

Cum funcționează?

Unii dintre voi s-ar putea să fi observat că motorul de căutare este capabil să localizeze orașul de lângă tine. Pentru a te convinge, fă click pe butonul „search tools” și vei vedea care este orașul în care te localizează Google.


Google a localizat utilizatorul corect


Vei primi diferite rezultate care depind de locația utilizatorilor sau a majoritatea expresiilor care sunt clasificate ca locale de către motorul de căutare. Spre exemplu, aici sunt trei rezultate diferite pentru „service auto” căutat în trei locații diferite.

car-workshop-result-london

Rezultate pentru expresia „service auto” căutată în Londra

car-workshop-result-liverpool

Rezultate pentru expresia „service auto” căutată în Liverpool

car-workshop-result-manchester

Rezultate pentru expresia „service auto” căutată în Manchester


Mecanismul funcționează pentru nume de cartiere și chiar nume de străzi.

car-workshop-result-leyton

Rezultate pentru expresia „service auto” căutată în Leyton, Londra

car-workshop-result-paddington

Rezultate pentru expresia „service auto” căutată în Paddington, Londra

car-workshop-result-battersea

Rezultate pentru expresia „service auto” căutată în Battersea, Londra

Fără îndoială, acest mecanism poate fi foarte convenabil deoarece nu trebuie să scrii locația singur, asta necesitând mai multă muncă decât merită. Aici sunt alte expresii care vor oferi rezultate locale:

  • mecanic
  • coafeză
  • grădiniță
  • restaurant
  • bazin de înot
  • librărie
  • club de noapte
  • bar

De ce merită să fii vizibil în rezultatele căutărilor locale?

Pentru a-ți oferi motive să lucrezi la vizibilitatea ta în căutările locale, îți vom oferi câteva statistici. Cercetările legate de comportamentul utilizatorilor când vorbim de căutarea serviciilor locale arată că:

  • 78% dintre utilizatori care au căutat un serviciu local l-au folosit mai târziu
  • 88% dintre utilizatorii de smartphone și 84% dintre utilizatorii de tabletă caută servicii locale
  • 56% dintre turiști au căutat servicii locale în timpul călătoriei

Care sunt cele mai căutate expresii locale?

Utilizatorii de calculatoare și laptop-uri caută:

  • 24% - restaurante
  • 23% - magazine
  • 21% - servicii
  • 11% - sănătate și fitness
  • 13% - distracție
  • 4% - călătorii
  • 3% - servicii financiare

Căutările de pe smartphone arată puțin diferit:

  • 30% - restaurante
  • 28% - magazine
  • 21% - servicii
  • 4% - sănătate
  • 5% - distracție
  • 8% - călătorii
  • 4% - servicii financiare

Sursele statisticilor de mai sus:

Ce este crucial în local SEO și cum să îl realizezi?

Optimizarea locală pentru motoarele de căutare nu este fundamental diferită față de SEO tradițional. Principliile de bază a optimizării paginilor și regulile link-urilor încă se aplică. Dar sunt unii factori și tehnici care sunt specifice pentru local SEO. Le vom descrie pe scurt și vă vom oferi câteva indicii ca să vă îmbunătățiți SEO pentru căutările locale.

Pagina Google My Business

Serviciul Google My Business este folosit pentru crearea unei cărți de vizită pentru companiile locale. Dacă legi o astfel de carte cu site-ul tău, ai mai multe șanse să apari în rezultatele căutărilor locale (inclusiv numărul de telefon și adresa). Crearea unui profil pe Google My Business este destul de simplă. Pentru a adăuga afacerea ta ai nevoie de un cont Gmail. Ești la doar câțiva pași de crearea propriei pagini de business:


1. Când te înregistrezi folosind credențialele tale pe https://business.google.com/, alege opțiunea „Adaugă afacerea ta pe Google”.

google-my-business
2. Specifică numele companiei tale. Dacă datele de contact au fost recomandate anterior pe internet, vei vedea adresa sau numărul de telefon care va trebui să îl confirmi sau să îl schimbi. Dacă nu există date, trebuie să le scrii chiar tu.

google-my-business-name

3. Alege tipul de companie potrivit.

google-my-business-category

4. În următorul pas poți adăuga afacerea ta pe Google Maps.

google-my-business-localisation

5. Acum poți include adresa companiei și poți seta locația pe hartă.

google-my-business-map

6. Următorul pas este întrebarea: „Servești clienți în afara locației?”

7. Acum poți include un număr de telefon. Dacă ai un site poți pune adresa acestuia, dacă nu, poți crea un site gratuit în Google My Business.

8. Pentru a face o carte business vizibilă, trebuie să verifici adresa folosind un cod scurt pe care Google îl va trimite la adresa oferită.

9. Cât timp aștepți codul de verificare al adresei, s-ar putea să vrei să editezi pagina de business. Lista următoare are informații pe care ar trebui să le completezi mai întâi:

  • Categorii - adaugă tot ce se potrivește cu profilul afacerii tale
  • Program - orele de deschidere; informație crucială pentru utilizatorii de internet
  • Despre - scurtă descriere a serviciilor pe care le oferi

google-my-business-dashboard

Informații detaliate despre compania ta incluse în profilul My Business au un impact pozitiv asupra local SEO.

Evaluări pozitive

Când adaugi și verifici afacerea ta pe Google, alți utilizatori îți pot evalua compania. Evaluarea medie și numărul voturilor poate fi văzut chiar în rezultatele căutărilor. Evaluarea afacerii este foarte ușoară - trebuie doar să faci click pe linkul din dreapta steluțelor. Este o idee bună să vorbești cu clienții tăi să lase o evaluare pentru afacerea ta. Un mic discount pentru opinia lor este întotdeauna o idee bună.

Rezultatele căutării cu evaluarea medie și numărul de opinii


Imagine detaliata cu evaluarea și opiniile

Corectează datele de contact

Local SEO poate fi îmbunătățit și prin includerea acelorași date de contact în toate locațiile pe internet (numele, adresa și numărul de telefon). Dacă informația arată la fel, motorul de căutare o va considera viabilă. Așadar, dacă schimbi orice date de contact, ar trebui să te asiguri că sunt corectate peste tot.

Date de contact pe alte pagini

Cu cât mai multe pagini publica datele tale de contact, cu atât va fi mai bună evaluarea SEO per total. Bineînțeles, nu înseamnă că ar trebui să creezi pagini doar pentru acest scop și să spamezi internetul cu adresa ta. Trebuie doar să te asiguri că toate cataloagele și directoarele de business au adresa ta, numărul de telefon și adresa site-ului. Aici sunt câteva directoare bune de folosit:

 

Optimizarea corectă a site-ului

Local SEO este guvernat de aceleași reguli ca optimizarea standard. Când îți dorești căutări locale, ar trebui să te concentrezi pe:

  • Numele orașului în H1
  • Numele orașului inclus în conținut

Ai grijă de link-urile locale

Local SEO are nevoie și de link-uri bune pentru a fi eficient. Când dorești să fii vizibil în căutările locale, ar trebui să aduni câteva link-uri de la site-uri locale (ex: servicii locale de știri, site-ul oficial al orașului, un ghid turistic al orașului, etc.). Spre exemplu, dacă ai un local cu piste de bowling în Des Moines, ar trebui să încerci să ai trimiteri de la pagini precum:

Primirea unui link implică, de obicei, trimiterea unui email și cererea acestuia proprietarului.

Autor: Karol Soja

Comentariile tale (0)
Editorii WhitePress își rezervă dreptul de a șterge comentariile ofensatoare adresate altor persoane și care conțin cuvinte vulgare sau nu sunt relevante asupra subiectului în cauză.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Citește toate
  • Nu sunt încă comentarii pentru acest articol.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Czytaj całość
Articole recomandate