5 exemple de campanii native de marketing eficiente

Actualizat: 2020-02-19
Explozia marketingului online este încă prezentă în domeniul promovării. Numeroși antreprenori au trebuit să se familiarizeze cu noua metodă de promovare și să o înțeleagă. Pagină de Facebook, AdWords, reclame cu bannere, SEO sau advertoriale sunt câteva exemple de noi tendințe în marketing. În schimb, acestea au dus la o abundență de reclame pe internet - suntem îngropați în bannere uriașe, pop-up-uri care au cauzat ca iritarea utilizatorilor să ajungă la un punct critic.
Publică articole astăzi
Înscrie-te gratuit

Cuprins

Excesul de pop-up-uri și revărsarea de reclame sunt bine cunoscute de către fiecare utilizator de internet. Pentru un timp, a fost analog cu televiziunea, care a făcut pauzele publicitare mai lungi și mai frecvente. Utilizatorii „au scăpat” de TV și au ales internetul, dar au fost dezamăgiți să găsească strategii similare și aici. Clientul era tratat ca o țintă pentru tot mai multe reclame. Acesta este motivul pentru care majoritatea utilizatorilor au instalat AdBlock sau alt soft, pentru a se proteja de supraîncărcarea marketingului.

Momentul în care apar reclamele native

Să afirmi că advertisingul nativ a devenit un remediu la problemele de mai sus ar fi o simplificare excesivă. Marketingul nativ nu se bazează pe ascunderea unei reclame în conținut într-un mod care induce în eroare audiența. Pentru a înțelege ce este o reclamă nativă și de ce este atât de eficientă, ar trebui să explicăm cum funcționează și de ce este benefic, atât audienței, cât și editorului.


Advertisingul nativ a început să se extindă după 2010 și a fost remarcat imediat ca fiind diferit de afișarea standard a reclamelor. A fost născut din noțiunea așa-numitei „orbirea față de bannere” - datorită faptului că pentru mult timp utilizatorii au blocat tot ce semăna măcar puțin cu o reclamă, chiar și atunci când prezenta conținut într-un mod mai obiectiv.

Două cuvinte, numeroase definiții

Multe persoane nu înțeleg întru totul ce este marketingul nativ, și pentru că este adesea definit diferit de diferiți experți, iar cea mai bună metodă de a-l explica este prin exemple. Așadar, în loc de o definiție în dicționarul Oxford pentru „advertising nativ”, ar trebui să enumerăm ce poate deveni o astfel de formă de marketing:

  • Advertoriale (articole sponsorizate),
  • Content marketing,
  • Postare Facebook sponsorizată sau alt conținut de social media,
  • Imagine discretă, poveste nouă,
  • Conținut video,
  • Text în print de media,
  • Plasarea de produse.

Marketingul care folosește aceste punctele de mai sus trebuie să aibă un lucru în comun, indiferent de metoda de marketing aleasă - reclama nu poate fi iritantă. Bineînțeles, „iritarea” este un lucru foarte subiectiv, așadar unii oponenți ai advertisingului nativ îl caracterizează ca fiind o inducere în eroare. Vine dintr-un fapt simplu - creatorul reclamei trebuie să fie inteligent, abil și intuitiv pentru a dezvolta un conținut de advertising nativ eficient. Pe de o parte, tu ai un produs sau un serviciu de promovat, pe de altă parte, trebuie să te conformezi standardelor și eticii jurnalistice. Cu toate acestea, totul se rezumă la conținut care trebuie să fie superb (ceea ce se întâmplă întotdeauna). Acesta este confirmat de majoritatea reclamelor native de succes.

1. Reclamele native din offline. Chiar dacă marketingul nativ apare cel mai adesea pe internet, este o invenție mult mai veche (chiar dacă internetul a scos această metodă în proeminență). Poate fi regăsită în cărți clasice printate. Poate fi văzut în imaginea de mai jos, unde o pagină a fost introdusă chiar înainte de ultimul capitol al cărții, iar textul printat pe ea spune: „Sfârșit. „Dacă fumezi, statistic vorbind, povestea ta se va termina cu 15% mai repede decât ar trebui.”


Sursă: http://cached.imagescaler.hbpl.co.uk/resize/scaleWidth/618/?sURL=http://offlinehbpl.hbpl.co.uk/News/OMC/E115E519-9D6F-6595-DAA02081E616BAA3.jpg

2. Dacă am întreba, ce îți amintești din ceremonia premiilor Oscar, cel mai probabil răspunsul tău va fi această poză - faimosul selfie.

Îți amintești asta, nu? Specialiștii de marketing consideră Samsung cel mai mare câștigător al galei Oscar din 2014 și este un exemplu foarte bun de advertising nativ. Celebritățile pe care le putem vedea în imagine au făcut poza folosind un Samsung Galaxy Note 3. De ce este aceasta o reclamă nativă? Întreaga operațiune foto arată complet natural, dar a fost o campanie planificată de brandul korean. Samsung a plătit 20 de milioane de dolari pentru a apărea în timpul Oscarurilor. Ca rezultat, avem… Spontaneitate planificată?

Sursa: http://assets-s3.usmagazine.com/uploads/assets/articles/71154-ellen-degeneres-oscar-selfie-samsung-phone-product-placement-report/1394132851_ellen-degeneres-oscars-selfie-zoom.jpg

3. Media poloneză de pe internet a folosit și ea advertising nativ într-un mod inteligent. Un portal web popular si influent, NaTemat.pl, este unul dintre cei mai mari susținători ai advertisingului nativ pe internet. A creat o campanie proprie. Editorul șef, Tomasz Machala, a descris o zi normală pentru el. Această idee a fost destul de inteligentă - antetul unui portal formator de opinie arată cititorilor săi ce face și cum se comportă. Putem citi despre sesiunile de informări  sau despre cafeaua de dimineață. Îl putem întâlni în mai multe situații private: spune audienței unde a studiat, unde a lucrat și cum a fost influențat de capitala poloneză, Varșovia. Simplu, nu? Ei bine, a fost un mesaj ascuns sub tot acest conținut - tot textul a fost ilustrat cu imagini în care Tomasz purta blugi Levi’s.

Sursa: http://interpretacje.natemat.pl/57547,interpretacje-tomasz-machala

A fost și o cireașă în vârful acestei întregi campanii de marketing - cititorii au fost informați că editorul șef „poartă Levi's 501 drepți închiși cu nasturi și îi asortează cu un sacou gri și o bluză în dungi. Pantalonii suflecați se armonizează cu pantofii cu carâmb înalt. Această ținută combină perfect stilul elegant cu cel casual, creând un aspect parizian smart.”

4. Imaginați-vă o situație simplă - vizitezi site-ul Ryanair ca să cumperi bilete pentru următorul zbor. Ai un cont pe site, deci tot ce trebuie să faci este să te loghezi și să tastezi bine-cunoscutul cod captcha, care este creat pentru a diferenția oamenii de roboții de spam. Dar în loc de câteva cuvinte aleatorii, ești pus să tastezi „MasterCard”.

Este un alt exemplu foarte bun de advertising nativ și o alternativă la un banner standard care apare pe un site. Reclama nu este intruzivă, are legătură cu site-ul pe care apare și se potrivește cu nevoile clientului, care va plăti oricum pentru zbor, așa că MasterCard se potrivește perfect.

5. Oricând vezi o plasare de produse, o remarci imediat și o recunoști ca o reclamă. Ai dreptate. Ba mai mult, plasarea de produse poate fi considerată o formă de advertising nativ. Doar aruncă o privire la poza făcută în timpul emisiunii X-Factor din America.


Sursa:  http://im.ft-static.com/content/images/48df0fba-5009-11e0-9ad1-00144feab49a.img

Această plasare de produse demonstrează că acest tip de marketing este mai eficient decât o reclamă agresivă. Ai prefera să vezi o reclamă de 30 de secunde cu Moș Crăciun într-un tir sau să asculți un juriu care ia câte o înghițitură de cola rece?

Reclamele native sunt o soluție pentru azi și mâine

Marketingul nativ ne-a urmărit de ani de zile și va continua să o facă, în timp ce potențialul să nu trece neobservat. Mulți experți de marketing văd nevoia de schimbare în advertising de la o reclamă insolentă și invazivă la un mod de comunicare mai natural, în care mesajul este încadrat în conținut. Este clar că advertisingul nativ este viitorul și este cea mai populară formă de marketing în Statele Unite.

Doar încă un lucru

Reclamele native apar adesea ca parte a unui conținut mai mare. Ține minte un lucru, în special pentru că campaniile de bannere apar doar pentru câteva săptămâni, în timp ce conținutul natural poate sta pe internet pentru totdeauna.

Comentariile tale (0)
Editorii WhitePress își rezervă dreptul de a șterge comentariile ofensatoare adresate altor persoane și care conțin cuvinte vulgare sau nu sunt relevante asupra subiectului în cauză.
Datele tale personale sunt administrate de WHITEPRESS SRL., cu sediul social în Oradea, str. A.D.Xenopol nr 30, jud. Bihor,. Datele cu caracter personal furnizate în timpul înregistrării pe contul utilizatorului sunt prelucrate în vederea prestării serviciului selectat,prin acceptarea termenilor serviciului respectiv, inclusiv primirea de informații prin mijloace de comunicare electronica, în special e-mailuri,cu privire la stadiul implementării serviciului , precum și de a informa asupra modificărilor sau noilor funcționalități ale platformei WhitePress®. Temeiul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal în acest sens este articolul 6 alineatul (1) litera (b) și articolul (6) alineatul (1) litera (f) din GDPR. La acordul suplimentar acordat pentru prelucrarea datelor în scopuri de marketing al WHITEPRESS SRL și al entităților interesate să își promoveze propriile bunuri sau servicii, WHITEPRESS SRL va trimite periodic prin e-mail sau telefonic (în funcție de natura consimțământului acordat) , informații comerciale referitoare la conferințe , training-uri și evenimente organizate și recomandate, precum și alte informații de marketing. Temeiul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal în acest sens este articolul 6 alineatul (1) litera (a) din GDPR. Poți găsi mai multe informații despre prelucrarea datelor cu caracter personal în Politica noastră de confidențialitate.
Citește toate
  • Nu sunt încă comentarii pentru acest articol.
Datele tale personale sunt administrate de WHITEPRESS SRL., cu sediul social în Oradea, str. A.D.Xenopol nr 30, jud. Bihor,. Datele cu caracter personal furnizate în timpul înregistrării pe contul utilizatorului sunt prelucrate în vederea prestării serviciului selectat,prin acceptarea termenilor serviciului respectiv, inclusiv primirea de informații prin mijloace de comunicare electronica, în special e-mailuri,cu privire la stadiul implementării serviciului , precum și de a informa asupra modificărilor sau noilor funcționalități ale platformei WhitePress®. Temeiul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal în acest sens este articolul 6 alineatul (1) litera (b) și articolul (6) alineatul (1) litera (f) din GDPR. La acordul suplimentar acordat pentru prelucrarea datelor în scopuri de marketing al WHITEPRESS SRL și al entităților interesate să își promoveze propriile bunuri sau servicii, WHITEPRESS SRL va trimite periodic prin e-mail sau telefonic (în funcție de natura consimțământului acordat) , informații comerciale referitoare la conferințe , training-uri și evenimente organizate și recomandate, precum și alte informații de marketing. Temeiul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal în acest sens este articolul 6 alineatul (1) litera (a) din GDPR. Poți găsi mai multe informații despre prelucrarea datelor cu caracter personal în Politica noastră de confidențialitate.
Citește mai mult
Articole recomandate