SEO de bază pentru site-uri

O optimizare pentru motoarele de căutare bine făcută este fundația unei poziționări bune pe motoarele de căutare. În cazul de expresii cheie mai puțin competitive, o optimizare bună ar putea impulsiona poziționarea unei pagini. Citește mai departe pentru a afla ce elemente ale site-ului trebuie optimizate pentru a intensifica efectul activităților SEO.
Începe să câștigi bani astăzi.
Înregistrează-te gratuit

Optimizarea conținutului

Conținutul unui site este unul dintre cele mai cruciale aspecte SEO în ziua de azi. S-ar putea să fi auzit și că, comportamentul utilizatorilor pe o pagină are și el un impact asupra poziției în căutări - cât timp vizitează site-ul audiența sau cât de repede îl părăsește. Aceștia sunt toți factorii care depind de conținutul paginii. Așadar, merită să îți sacrifici o parte din timp și să umpli site-ul de conținut care se conformează anumitor reguli.

Care sunt principalele cerințe pe care ar trebui să le îndeplinească conținutul?

  • Expansivitate - încearcă să eviți texte scurte și cuprinzătoare de câteva propoziții. Descrie serviciile și produsele tale cât mai detaliat. Notează toate aspectele unui anumit subiect. Utilizatorul se va bucura să primească informații, iar boții motoarelor de căutare vor recunoaște site-ul tău ca fiind valoros.
  • Unicitate - creează conținut în loc să îl copiezi din alte surse (descrieri din alte site-uri sau informații gata făcute de la furnizor). Dacă nu ești sigur că propriul conținut este unic, poți folosi instrumente care pot verifica asta pentru tine, spre exemplu, Copyscape (LINK).
  • Editare adecvată - textele mai lungi sunt mai ușor de citit când sunt împărțite pe antete (H1, H2, H3). Acestea sunt codurile HTML care denotă elemente structurale ale textului - antet principal (H1), subcapitol (H2), etc.
  • Saturația de expresii cheie - dacă deja știi să alegi r key phrases adecvate, trebuie să le incluzi în conținut. Cu toate acestea, niciodată nu trebuie să le pui cu forța în text. În schimb, încearcă să le introduci natural în propoziție. Folosește sinonime ale expresiilor cheie. Este o soluție mult mai bună decât suprasaturația cu expresii cheie.
  • Diversificare - dacă tot conținutul arată ca un perete de text, nimeni nu îl va citi. Folosește fonturi îngroșate, înclinate, buline. Găsește imagini care să se potrivească temei.

Etichete de titlu adecvate

Titlul paginii și a paginilor secundare este denotat cu eticheta <titlu> HTML. Este o parte foarte important SEO din două motive:

  • Este un aspect tehnic crucial care indică despre ce este site-ul pentru fiecare dintre boții motoarelor de căutare.
  • Este afișat în rezultatele căutărilor.

Titlul paginii în rezultatele căutărilor

Cum să verifici rapid ce titlu ai setat? Pur și simplu verifică cardul paginii în browser.

Title in browser

Titlul paginii în browser

Cum să alegi cele mai bune titluri pentru pagini? Eticheta titlului este unul dintre cele mai bune locuri de a plasa o expresie cheie (am scris un articol despre alegerea corectă a expresiilor cheie) care este legată de tema site-ului. Este de preferat să fie pus la începutul întregului titlu. Deoarece titlurile sunt afișate și în rezultatele căutărilor, merită să pui acolo și numele companiei. Să spunem că ai un service auto din California care se numește „Auto Pro”. Aici sunt câteva exemple de titluri de pagini potrivite pentru SEO:

  • Service Auto în California - Auto Pro (pe pagina principală)
  • Reparații auto în California - Auto Pro (pentru pagina secundară care se referă la repararea mașinilor
  • Verificarea sănătății mașinii în California - Auto Pro (pentru pagina secundară despre verificări)
  • Diagnosticări mașini în California - Auto Pro (pentru pagina secundară de diagnoză)

Când alegi un titlu pentru pagină, trebuie să cunoști restricțiile. Rezultatele căutărilor vor afișa un titlu care este mai scurt de 50-60 de caractere (este o regulă generală, datorită faptului că rezultatele căutărilor afișează titluri de 600 de pixeli lățime, dar este greu să îl recalculați într-un număr exact de caractere). În general, titlul pe care l-ai ales va fi vizibil în rezultate, dar sunt cazuri în care Google decide singur care titlu este mai potrivit. În plus, ar trebui să te asiguri că titlurile sunt unice - nu folosi același titlu pentru două sau mai multe pagini.

Descriere meta

Încă un element al codului HTML, cunoscut ca etichetă meta. Care este scopul ei? Este o descriere a paginii care poate fi văzută sub titlul paginii și adresa URL în rezultatele căutărilor.

Descrierea meta în rezultatele căutărilor

Descrierea meta din rezultatele căutărilor nu influențează SEO, dar este importantă din alte motive. Descrierea poate încuraja mai mulți oameni să viziteze site-ul. Dacă pagina este pe locul cinci în topul căutărilor, dar are o descriere antrenantă, ar putea avea mai mulți vizitatori decât pagina de pe locul trei. Ține minte acest lucru, deoarece descrierea pot crește traficul foarte mult, deci nu ignora acest aspect când execuți optimizarea pentru site-ul tău.

Un exemplu de descriere meta bine făcută și optimizată greșit


Adresa URL

Dacă aș putea să dau un singur sfat legat de URL-uri, ar fi acesta: „realizează URL-uri care le spun utilizatorilor despre ce vor citi, înainte de a da click pe link”. În alte cuvinte, URL-ul ar trebui să descrie conținutul paginii - este cunoscut și ca „URL prietenos”. Utilizatorii sunt un lucru, boții motoarelor de căutare sunt alt lucru, deci nu uita de ei. Boții care parcurg pagina vor răsplăti URL-urile care sunt:

  • Scurte (până la 100 de caractere)
  • Nu conțin caractere speciale („?”, „$” și caractere specifice limbii - aceste semne pot crea o problemă de link și s-ar putea să nu se afișeze corect)

Câteva exemple de adrese URL:

  • https://shoesshop.com/index.php?cat=2&type=14&id=141415155151513615155151&sort?=price&filter?=price1000

Acest URL este optimizat greșit deoarece este:

  • Prea lung
  • Conține caractere speciale
  • Nu descrie conținutul paginii (nu poți presupune ce va fi afișat când dai click pe el)

Exemplu de adresă URL corect

  • http://www.footasylum.com/converse-chuck-taylor-all-star/

Acesta este optimizat bine, deoarece:

  • Este scurt
  • Nu conține caractere speciale (utilizatorul poate vedea ce se ascunde în spatele acestei adrese)

Grafica

Când ai multe elemente grafice pe pagină, ar trebui să te gândești să le optimizezi și pe acestea. Două aspecte sunt cele mai cruciale. Primul este viteza de încărcare a paginii. Timpii lungi de încărcare s-ar putea să afecteze negativ SEO și să alunge utilizatorii de pe pagina ta. Așadar, ar trebui să comprimi adecvat grafica din site. Poți folosi un instrument special care va determina viteza încărcării a paginii pentru site-ul tău și pot chiar sugera ce grafice trebuie să fie comprimate pentru a mări viteza. Viteza de încărcare poate fi evaluată aici: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

Un alt aspect important de reținut este descrierea alt pentru imagini. Descrierile alt sunt alt element al codului HTML, de această dată legat de grafică. Descrierea alt este afișată dacă este o problemă cu încărcarea unei anumite imagini, așadar, ar trebui să conțină o scurtă explicație a conținutului imaginii. Mulțumită unei descrieri alt bune, utilizatorul știe ce ar fi trebuit să arate imaginea chiar dacă nu se încarcă. Dar descrierile alt au și ele utilitatea lor în Optimizarea pentru Motoarele de Căutare.  Boții Google nu pot vedea poza, dar pot citi descrierea alt. Așadar, descrierile alt bune sunt o altă metodă de a specifica tema site-ului tău pentru roboții Google.

O imagine cu descriere alt corespunzătoare

Interconectare internă - SEO avansat

Interconectarea internă a paginilor secundare în cadrul domeniului este un alt aspect important pentru SEO. Se face, de obicei, folosind un meniu cu linkuri spre toate paginile. A se nota că textul meniurilor sunt cea mai bună soluție pentru Optimizarea pentru Motoarele de Căutare (grafica și conținutul flash nu pot fi citite complet de roboții Google). Alte metode de interconectare internă includ linkuri în conținutul paginii către alte teme similare (spre exemplu: link-urile pot fi plasate în secțiunea de „citește mai mult” a paginii).

Cum să verifici cum este optimizată pagina ta?

Internetul este plin de instrumente și module de browser care vor diagnostica problemele de SEO de pe o anumită pagină și vor da câteva sugestii despre cum să le repari. Astfel de instrumente sunt foarte bine de folosit, având în vedere că îți permite să faci modificările necesare rapid. Unul dintre aceste instrumente este: http://www.seoptimer.com/:

  • Verifică cei mai importanți parametri SEO ai site-ului tău.
  • Denotă parametri care sunt configurați corect.
  • Explică cum să optimizezi un anumit parametru.

Autor: Karol Soja

Comentariile tale (0)
Editorii WhitePress își rezervă dreptul de a șterge comentariile ofensatoare adresate altor persoane și care conțin cuvinte vulgare sau nu sunt relevante asupra subiectului în cauză.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Citește toate
  • Nu sunt încă comentarii pentru acest articol.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Czytaj całość
Articole recomandate