Cum să te faci auzit în Social Media

Obișnuiam să fiu persoana care nu credea în practicalitatea canalelor Social Media. Mi se părea o pierdere de timp, bani și resurse. Eram convinsă ca nimeni nu este interesat să vadă imaginea câinelui prin parc, noua pereche de pantofi achiziționată sau ultima vacantă. Era atât de greșit să cred asta! Oamenii vor să vadă imagini cu câinele, pantofii sau vacanța ta. Oamenii își doresc să interacționeze cu tine. Vor comunicare, veselie și entuziasm.
Începe să câștigi bani astăzi.
Înregistrează-te gratuit

Despre asta e vorba în Social Media – bucurie, umanitate, socializare.

Cu toții iubim socializarea. Fie ea la cafea, în parc sau la un event, suntem oameni și avem nevoie de oameni pentru inspirație, dezvoltare și detensionare. Platformele Social Media sunt exact ceea ce ne dorim. La nivel de un singur click, reușim să interacționăm cu oameni de pretutindeni. Schimbăm mesaje, impresii, lăsăm commentarii, plângem, râdem, interacționam la fel ca în viața reală. În acest conglomerat de internet, tehnologii, device-uri și inteligențe artificiale, canalele Social Media fac diferența prin satisfacerea nevoii noastre primare – socializarea.

Dacă toți vor să vadă poza câinelui sau a pantofilor sau a vacanței, oare vor toți să vadă chiar și noul tău produs, reducerea ta sau cele mai bine vândute produse?

Da, vor! Vor, fiindcă suntem oameni și ne plac poveștiile. Avem nevoie de povești. Socializarea înseamnă schimb de povești. La nivel de business socializarea înseamnă schimb de povești cu scopul de vânzare.

Majoritatea antreprenorilor susțin că o strategie puternică în Social Media este un garantat plus de valoare pentru brandul, vânzările și productivitatea businessului. Însă cu toate astea, managementul în Social Media poate deveni frustrant.

Este normal să simți asta.

Platformele online, deși la prima vedere, par user friendly, de cele mai multe ori au tendința să se complice într-un stil cuantic J. Asta se întâmplă fiindcă în momentul în care Social Media trece de la personal la professional, lucrurile se schimbă, iar tu ai nevoie să știi cum să păstrezi aceeași emoție din plan personal.

La ora actuală Marketingul pe Social Media este cea mai utilă resursă de care business-ul tău se poate bucura. Prin expunerea ta online, îți poți creea o audiență care să te iubească, să aibă încredere în produsele tale și mai ales să își dorească să cumpere ceea ce tu le oferi. Toate astea se întâmplă prin emoții. La nivel de vânzare, totul se raportează pe un schimb produs de emoții.

Mai mult decât atât, amintește-ți că, platfomele Social Media sunt încă gratuite.

La nivel de postări totul este la îndemâna ta și este gratuit. Aici nu vorbim de campanile plătite. Dacă ești la început de drum și vrei să fi vizibil în mediul online, dar poate nu ai un buget pentru asta, tot ce e nevoie să faci, este să postezi. Postare, postare, postare. Dimineața, la amiaz și seara. Poți posta și noaptea.

Important este să ai conținut relevant, atractiv și vizual calitativ.

Indiferent că vorbim de Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Youtube șamd., copywritingul – mesajul pe care tu îl transmiți, atât vizual cât și la nivel de text are nevoie să fie creeat într-o formă artistică, umană și valoroasă. Clienții tăi, publicul tău țintă chiar și concurența ta sunt nerăbdatori să audă despre tine și povestea din spatele business-ul tău.

Tot ce ai nevoie să înțelegi este faptul că Social Media înseamnă socializare, conectare, transformare.

Concepe planul de Social Media astfel încât să ai în vedere cele trei aspecte:

1. SOCIALIZARE

Ca nevoie primară satisfăcută comunicarea dintre business-ul tău și clienți este ceea ce îi va determina să cumpere în continuare de la tine. Postează mesaje de mulțumire și apreciere pentru că sunt clienții tăi.

2. CONECTARE

Conectează-te cu publicul și clienții tăi prin postări umane, calde care să transmită sentimente. Fii empatic cu ei, arată-le că îți pasă de nevoile și de cerințele lor. Vino cu sfaturi utile astfel încât să simtă că sunt importanți pentru tine.

3. TRANSFORMARE

Aminteşte-ţi că indiferent de ceea ce vinzi, indiferent că este un home study program, o carte, un seminar, un serviciu de consultanţă, piese auto, telefonie etc., indiferent de produs idee sau serviciu ceea ce cumpără oamenii nu este stufful primit ci transformarea.

Odată ce ai stabilit planul de social media, bazat pe – socializare, conectare și transformare, tot ce mai ai nevoie sunt doar câteva reguli basic, pe care să le aplici:

  1. Fii creativ – evită conținut duplicitar.
  2. Folosește imagini plăcute, calde și relaxante.
  3. Concepe texte scurte, ușor de citit și relevante.
  4. Stabilește frecvența și intervalul orar al postărilor.
  5. Vorbeşte pe limba clientului tău și a produsului tău.

Fiecare platformă de Social Media are nevoi și audiențe diferite.

FACEBOOK

  • Topul preferințelor la adulți.
  • Public bun pe segmentul 50+.
  • Postările cu maxim 80 caractere au un engagement de 66%.
  • Postările vizuale sunt mult mai vizualizate.
  • Minim 1 postare per zi.
  • Textul postării să fie pe înțelesul unui copil de 12 ani.

INSTAGRAM

  • Audiență – adolescenți, adulți până la 45+.
  • Partajare de fotografii și videoclipuri.
  • Text doar pe primele trei rânduri.
  • Maxim 7 hashtag-uri.
  • Insta story minim 5/zi și o postare zilnică.
  • Accent pe imagine și audio, video.
  • Textul postării să fie pe înțelesul unui copil de 12 ani.

LINKEDIN

  • Audiență B2B – business to business.
  • Platformă avantajoasă și complexă.
  • Postări business, joburi, event-uri, conferințe.
  • Profil business, CV online.
  • Textul postării să fie pe înțelesul unui copil de 17 ani.

Indiferent de businessul pe care îl ai, pe Social Media este loc pentru toată lumea. Important pentru tine este să fii mereu atent la nevoile cititorilor. Social media este cu și despre interconectarea umană. Cu o singură postare poți vinde la mii de clienți odată. Fii consecvent și acordă importanță platformelor de socializare. Acolo locuiesc clienții tăi.

Autor: Vlad Cristea - Academia Brandion - Platformă cu cursuri online care te învăța tot ce trebuie să știi despre platformele de Social Media, ce este copywritingul și cum să ai un SEO impecabil în online. 

Comentariile tale (0)
Editorii WhitePress își rezervă dreptul de a șterge comentariile ofensatoare adresate altor persoane și care conțin cuvinte vulgare sau nu sunt relevante asupra subiectului în cauză.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Citește toate
  • Nu sunt încă comentarii pentru acest articol.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Czytaj całość
Articole recomandate