De la om la om - o nouă eră a marketingului?

Acesta ar putea fi sfârșitul campaniilor plictisitoare și a lipsei unei voci umane. Cele mai noi proiecții arată un motiv predominant - viitorul apropiat aparține comunicării de marketing cu o ființă umană în prim plan. Uită de B2B și B2C - începe să muncești asupra pieței de la Om la Om.
Începe să câștigi bani astăzi.
Înregistrează-te gratuit

I. Bun venit într-o nouă eră - De la Om la Om, H2H

Când am fost tânăr, canalele TV publice ofereau un program de desene animante sâmbătă dimineața cu producții Hanna-Barbera. Una dintre ele era „Familia Jetsons” - opusul ”Familiei Flintstones”. Familia în cauză locuia într-o lume „avansată” plină de tehnologii uimitoare. În această realitate, robotul (pe nume Rosie) era menajera, iar capul familiei mergea la muncă folosind o farfurie zburătoare. Știu că mulți dintre voi își amintesc acest desen animat și mulți copii care au urmărit spectacolul au crezut că lumea va arăta exact la fel în câteva zeci de ani. Lumea va fi plină de invenții și tehnologie fără de care nu am putea trăi.


Muzeul Amsterdam. În fundal „Paza de noapte” a lui Rembrandt

Trăim într-o lume în care oamenii sunt conectați cu tehnologia mai mult decât oricând. Bineînțeles, nu este încă viziunea completă prezentată în Familia Jetsons, dar nu putem să ne imaginăm viața fără un telefon inteligent, social media, Kindle sau alte gadgeturi tehnologice. Această legătură cu tehnologia duce la un alt lucru - suntem atacați de o cantitate imensă de informație în fiecare zi și ar trebui să învățăm să selectăm doar cele mai importante știri. Ne-ar fi utilă și puțină „detoxifiere” electronică.

Noțiunea determină noua abordare de marketing folosită de branduri. Nu va fi suficient să îi spui clientului că produsul tău este cel mai bun. Poți aloca un buget imens pentru a crea o reclamă, dar dacă nu comunici bine cu audiența ta, doar vei pierde bani.

II. „Fără o inimă ești doar o mașinărie” - pune-te în locul clientului tău

Ar putea să pară că dominația tehnologiei în viața ta a făcut experții în marketing să uite că suntem toți oameni și comunicăm cu alți oameni (știu că sună clișeic). Tuturor ne place să cumpărăm online, dar când ești înconjurată de mesaje automate ca și „cumpără”, „plătește”, „folosește codul” și discuția cu departamentul de servicii cu clientul ne aduce aminte de un chat cu un robot, totul devine plictisitor. În viața reală, încă îți mai place să discuți cu o doamnă care îți vinde alimente și care îți va recomanda cele mai bune mere pentru plăcinta cu mere.

De asemenea, ne place să ne înconjurăm de lucruri unice, făcute la comandă. Nu toată lumea își permite acest tip de confort și nu oricine va putea să conducă o mică afacere ciudată cu o poveste interesantă în spatele ei. Dar putem să începem cu învățăturile lui Bryan Kramer, autorul cărții Nu este B2B sau B2C: Este de la Om la Om H2H. Ar trebui să notăm următoarele:

  • Afacerea nu are emoții, dar oamenii au.
  • Oamenii își doresc să facă parte din „ceva mai mare”
  • Oamenilor le place să simtă ceva.
  • Oamenii nu vor să fie lăsați pe dinafară.
  • Oamenilor le place să înțeleagă.
  • Oamenii fac greșeli.

Realitatea în care suntem legați de tehnologie nu schimbă faptul că încă simțim și ne comportăm ca ființe umane. Chiar dacă familia Jetsons se baza mai mult pe tehnologie decât noi, și ei au avut probleme simple, umane, și emoții. Ba mai mult, chiar și robotul Rosie s-a confruntat cu trecerea timpului și îmbătrânirea.

Nu ne place să fim tratați cu rezerve, chiar dacă suntem obișnuiți cu asta pentru că muncim în departamentul de marketing. Cu toate acestea, creăm adesea mesaje de marketing cărora le lipsesc emoțiile. Bineînțeles, totul depinde de diferiți factori și nu înseamnă că nu putem face ceva cu asta:

„Ființele umane sunt înnăscuți să fie complecși, dar tind spre simplitate. Provocarea noastră, ca oameni este să găsim, să înțelegem și să explicăm complexitatea în forma cea mai simplistă. Asta vi se adresează vouă, marketerilor. Găsiți asemănările în umanitatea noastră și vorbiți limba pe care o așteptăm cu toții..” - Bryan Kramer

Cuvintele lui Kramer s-ar putea să sune pline de patos, dar lecția este clară: afacerea este construită de oameni, deci faceți conversație cu oamenii.

Această idee poate fi simplificată de această reclamă a liniei aeriene Southwest, care spune că oamenii sunt adevăratul combustibil al călătoriei cu avionul. Astfel compania încearcă să-și explice clienților filozofia. Clipul video se încheie cu un motto foarte bun: „Fără o inimă, e doar o mașinărie”.

 

III. Ce înseamnă să fii un „brand uman”?

Nu poți să comanzi, pur și simplu, să facă brandul mai „uman” și să te gândești că totul se va schimba de la sine. Secretul este schimbarea atitudinii - ar trebui să evoluezi procesul de gândire al companiei, să schimbi modul în care se comportă angajații tăi. Acesta este o întreagă lucrare din temelii.

Sunt câteva caracteristici ale „brandurilor umane”, cum ar fi:

  • Povestirea personală, autentică

Acest lucru este de multe ori folosit de brandurile mici și de liniile de îmbrăcăminte - ei personalizează totul, inclusiv ambalajul. De cele mai multe ori, livrarea este la fel de importantă ca produsul în sine - unele branduri decid să includă instrucțiuni poetice în pachete. Utilizarea creativă a unei simple cutii de carton este un mod foarte bun de a arăta că îți pasă. Poți descrie compania, poți spune o poveste despre aceasta și poți fi ținută minte pentru mult timp prin utilizarea unei idei simple ca aceasta. Poți include emoții făcând livrarea unică. Astfel vei încuraja clientul să se întoarcă să mai cumpere.

  • Comunicare spontană și amuzantă
  • Este un mod prin care să faci mai bună conversația plictisitoare dintre client și angajat? Bineînțeles că este. Imaginea de mai jos arată comunicarea cu clientul, care demonstrează că angajatul brandului nu este un robot.

 

Clientul: Dragă consultant, ai putea să îmi dai numerele câștigătoare de la loto?

Angajatul brandului: Atenție! Aici sunt numerele câștigătoare de la loto: 3, 12, 22, 23, 33, Steaua norocoasă 1 și 9. Salutări. Patrik

  • Cum procedezi cu problemele clienților

Este un studiu de caz foarte bun pentru această noțiune - compania detergentului CIF a organizat o curățare a străzilor din întregul oraș de sloganurile ofensive scrise pe pereți. Puteai să faci o poză a acestor sloganuri folosind o aplicație și să o trimiți companiei. CIF, folosind geolocația, curăța pereții pentru tine. Brandul a acționat în legătură cu problema comunității.

  • Apelează la emoții

Reclama de Crăciun pentru IKEA Spania a fost controversat pentru unii, dar trebuie să admiți - IKEA s-a jucat perfect cu emoțiile audienței țintă.

  •  Inspiră

Probabil cunoști campania Dove, „Frumusețea adevărată”. În urmă cu câțiva ani a schimbat modul în care oamenii vedeau frumusețea feminină. Dove încă mai încearcă să-și folosească campanile pentru a arăta cum îi vedem pe ceilalți. Haideți să aruncăm o privire la reclama care a devenit virală în urmă cu puțin timp.

Alt exemplu bun de comunicare inspirațională este reclama Under Armour. Brandul crează îmbrăcăminte sport și a creat o reclamă care spune povestea unei balerine - Misty Copeland - care nu avea o șansă la o carieră profesională din cauza unor motive, dar ea și-a depășit slăbiciunea. Numele campaniei este „Voi vrea ce vreau” este și o misiune a brandului care își dorește să dezvolte pasiunea pentru sport.

Dacă ar trebui să căutăm un element comun al exemplelor de mai sus, putem spune cu încredere că toate reclamele se bazează nu pe a-și face produsele să arate cel mai bine, ci pe a introduce emoții pozitive și pe crearea relațiilor pentru a face întregul brand mai interesant.


De la om la om nu e ceva nou în marketing și a mai fost folosit înainte de câteva ori. Exemplele de mai sus sunt bune în evidențierea acestui trend de povestiri emoționale. Pentru unii, este o metodă evidentă de a construi o campanie de marketing și o imagine. Dar nu este atât de vizibil în reclamele TV pe care le vezi constant - câte exemple bune de povestiri poți vedea? Din fericire, credem că vor fi mai multe ca acestea în viitorul apropiat.

Merită citit:
• Bryan Kramer, There is no more b2b or b2c - it’s human to human

 

Author: Paulina Kamińska

 

 

 

Comentariile tale (0)
Editorii WhitePress își rezervă dreptul de a șterge comentariile ofensatoare adresate altor persoane și care conțin cuvinte vulgare sau nu sunt relevante asupra subiectului în cauză.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Citește toate
  • Nu sunt încă comentarii pentru acest articol.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Czytaj całość
Articole recomandate