Context marketing - cum să aduci content marketingul la următorul nivel

„Conținutul este regele, dar contextul este Dumnezeu” - aceasta este una dintre cele mai citate propoziții ale lui Gary Vajnerchuk („Jab, Jab, Jab, Right Hook: How to Tell Your Story in a Noisy Social World”). Cum să incluzi un mesaj de marketing în context? Nu e ușor, mai ales dacă realizezi că context marketing nu are nimic în comun cu context advertisement...
Începe să câștigi bani astăzi.
Înregistrează-te gratuit

Ce înseamnă contextul?

Ce anume se poate defini ca și context? Încearcă să îți amintești lecțiile de limbi străine. Profesorii ți-au spus că unele lucruri nu pot fi înțelese pe deplin fără context - o referință istorică, cultură sau alt text. Este ușor de înțeles dacă cităm un dialog din una dintre cărțile scrise de Umberto Eco:

„-Aceeași propoziție spusă în Anglia are un înțeles, în timp ce în America are un cu totul alt înțeles.
-Glumești?
-Deloc. O propoziție „Sunt aici” spusă în Anglia înseamnă ”Sunt în Anglia”, pe când în America înseamnă „Sunt în America”.
-Asta e ciudat”

Deși exagerează puțin conceptul, subliniază cât de important este contextul pentru comunicare. Contextul este o dependență (de loc, persoană, situație, intenție) care ajută la înțelegerea totală a mesajului. Contextul este, de obicei, recunoscut automat în comunicarea zilnică, deși sunt situații în care este necesară o analiză mai aprofundată. Pe internet, un meme este un exemplu bun - le vezi în fiecare zi, dar le guști pe acelea care fac parte din contextul pe care îl cunoști cel mai bine - îți sunt cunoscute și fac referință la un context cu care ești familiar.

Contextul și comunicarea de brand

Când este vorba despre comunicare de marketing, contextul poate fi înțeles ca o modalitate de publicare, livrare și promovare a conținutului pentru un brand anume. Mai clar, nu este important cât de bun este conținutul - este mai crucial să îl pui într-un context corect, ceea ce poate fi chiar greu, fiind nevoie de multe cunoștințe și puțină intuiție.


Cea mai cunoscută definiție a context marketingului îl descrie ca fiind livrarea conținutului potrivit către publicul potrivit la momentul potrivit. Hubspot definește context marketingul ca o practică care se bazează pe personalizarea afacerii în relație cu audiența pe baza datelor colectate. De asemenea, scoate în evidență și ce nu este context marketingul:

 

  • Context marketingul nu este un canal, ca email-urile sau social media.
  • Context marketingul nu este tehnologie, ca și marketing automation.
  • Context marketingul nu este content marketing (chiar dacă sunt asociate).

 

Mulțumită afirmațiilor de mai sus este mai ușor de înțeles că context marketingul nu este asemenea context advertisment-ului (prin asta înțelegând o reclamă pe internet care este adaptată la contextul și conținutul paginii pe care se află). Context marketingul are la bază, în mare parte, personalizarea comunicării pentru a atinge un anumit utilizator.

Ca exemplu de context marketing, vom analiza pe scurt activitatea Amazon:

 

  • Email cu memento despre produsele pe care le-ai căutat de curând
  • Sugestii de cumpărături bazate pe interesele tale
  • Opinii ale altor clienți cu privire la produsele pe care le-ai căutat de curând
  • Email care îți amintește de oferte speciale la produsele pe care le-ai căutat
  • Material educațional despre produsele pe care le vizionezi
  • Email în care menționeză cărțile noi ale autorilor pe care i-ai citit

 

Nu este greu de observat că aceste acțiuni sunt, în mare parte, automatizate, dar ajustate la comportamentul și preferințele unui anumit client.

Caracteristicile context marketingului

1. Conținut realizat special pentru o anumită platformă

Nu este secret faptul că conținutul trebuie adaptat la canalul de comunicare pe care este folosit - Facebook, Twitter, Pinterest sau Instagram trebuie să aibă mesaje diferite. În plus, astfel de mesaje ar trebui să se diferențieze de media tradițională. În orice caz, este una dintre cele mai des întâlnite greșeli ale context marketingului lipsit de talent. Ar trebui să se țină cont de faptul că fiecare are o audiență diferită și un limbaj de comunicare diferit. Așadar, necesită o modalitate specială de transmitere a mesajului (utilizatorii cer asta!).



Un caz de urmat și unul de mesaj nepotrivit în Social Media, în acest caz - Instagram
(Gary Vajnerchuk)

 

2. Familiaritatea publicului țintă și personalizarea

Context marketingul necesită cunoștințe despre publicul tău țintă. Crearea unei persona ar putea să te ajute la documentarea bazei potențialului client. În plus, ar trebui să știi cu ce tip de audiență dorești să interacționezi în general (spre exemplu, locuitorii orașelor mari, grupul de vârstă 25-34 de ani). Ar trebui să aduni cât mai multe informații posibil despre audiența ta și să verifici determinanții. Documentarea corectă nu îți cere să ști numele persoanei, ci să vezi unde lucrează, ce îi place, ce medii sociale folosește, ce a cumpărat de curând și așa mai departe. Cu cât știi mai mult, cu atât mai bine vei putea să personalizezi comunicarea ta cu clientul. Un alt factor important este cunoașterea comportamentului utilizatorilor pe pagina ta - unde se face click, ce subpagini sunt căutate, unde petrec utilizatorii cel mai mult timp și ce îi face să acționeze. Această informație te va ajuta nu doar să îmbunătățești site-ul, dar și să ajungi la persoane cu mesaje mai bune.

.

Ce informații ajută în personalizare (Tom Wenworth)

3. Activitatea în timp real

Marketingul în timp real este unul dintre elementele context marketingului. Acesta necesită crearea de conținut cu referință la evenimentele curente. Oreo și Lego sunt adevărați maeștri în acest domeniu. Acest gen de conținut este remarcat de către audiență și face clientul să simtă că un anumit brand nu este o entitate dezumanizată, ci o un participant activ în viața clientului. În plus, activitățile marketingului în timp real depășesc raza de acțiune a mesajului, îi face pe utilizatori să interacționeze și induc (sau cel puțin ar trebui să inducă) emoții pozitive.


Folosirea ideii de selfie la Oscar de către Lego (stânga) și cunoscutul marketing în timp real de la Oreo creat în timpul penei de curent de la Super Bowl 2013.

Ca să rezumăm...

Cum am menționat mai sus, context marketingul nu este content marketing. Nu sunt sinonime. În orice caz, context marketingul este următorul nivel al activităților content marketingului. Face content marketingul mai eficient și pornește un dialog între brand și clienți (existenți sau potențiali), în loc să creeze un mesaj unilateral.

Surse care merită citite:

Bill Faeth, It's Not All About Content
Gary Vaynerchuk, Jab, Jab, Jab, Right Hook: How to Tell Your Story in a Noisy Social World
Hubspot, Seven elements of context marketing
Tom Wenworth, The four C’s of content marketing – context
Kevin Jorgensen, What is context marketing? Is it different than content marketing?
Natalia Hatalska, RTM & newsjacking, TOP 10 actions

Autor: Paulina Kamińska

Comentariile tale (0)
Editorii WhitePress își rezervă dreptul de a șterge comentariile ofensatoare adresate altor persoane și care conțin cuvinte vulgare sau nu sunt relevante asupra subiectului în cauză.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Citește toate
  • Nu sunt încă comentarii pentru acest articol.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Czytaj całość
Articole recomandate