Cum să reduci rata de respingere? Metode eficiente pentru a îmbunătăți rata de respingere

Rata de respingere nu este altceva decât procentul de vizite pe parcursul cărora o persoană a vizitat o anumită pagină și apoi a părăsit site-ul. După cum se dovedește în practică, rata de respingere poate crea multă confuzie, în special pentru acei proprietari de site-uri care nu au o cunoaștere aprofundată despre interpretarea ei. Iată ce trebuie să știi despre indicatorul ratei de respingere și cum poți să îl reduci.
Începe să câștigi bani astăzi.
Înregistrează-te gratuit

Ce ne transmite rata de respingere?

Rata de Respingere oferă proprietarilor de site-uri informații despre cât de bine optimizat este site-ul lor și cum se comportă utilizatorii pe el. În general, s-ar putea spune că rata de respingere răspunde la întrebarea dacă utilizatorul apreciază contribuția ta la pregătirea site-ului, dacă întregul concept este corect și dacă arhitectura site-ului a fost realizată pentru a face navigarea site-ului confortabilă. În orice caz, dacă ar fi așa ușor să tragem concluzii doar pe baza ratei de respingere, creșterea ratei de conversie nu ar fi o problemă, iar fiecare proprietar de site ar ști repede ce trebuie să schimbe.

Infografika. Wzór jak obliczyć bounce rate.

Teoretic, cu cât rata de respingere este mai mare, cu atât efectul asupra site-ului tău va fi mai rău, dar ar trebui să îți faci griji abia după analizarea unei pagini de aterizare specifice. De ce o astfel de schemă de activități ar fi cea mai bună?

Pentru că este o problemă cu interpretarea informațiilor colectate de către rata de respingere. Nu există o schemă care poate fi folosită pentru toate serviciile. Este necesară o analiză individuală și, mai presus de toate, cunoștințe despre un anumit site și subpaginile sale. Rate de respingere mari nu înseamnă neapărat că utilizatorul nu a găsit informație de valoare sau produsul dorit pe site-ul tău. Această situație poate indica și opusul - utilizatorul a aflat tot ce căuta asupra unui anumit subiect și s-a întors la căutare pentru a găsi și altceva. Acesta este cazul blog-urilor cu ghiduri, de exemplu, unde cu o singură vizită poate satisface toate așteptările persoanei care caută informații.


În cazul blog-urilor, se consideră că pentru paginile care conțin articole, rata de respingere poate fi mare și asta nu este ceva rău. Pe scurt: utilizatorul a intrat pe site, a citit articolul și a ieșit de pe site. Dar dacă articolul încurajează utilizatorul să cumpere? Să presupunem că vinzi laptopuri și secțiunea de conținut are un articol profesional, de încredere, despre cele mai bune laptopuri din 2019. Incluzi link-uri spre produse din magazinul nostru în speranța că utilizatorul va alege unul dintre ele și îl va cumpăra urmărind link-urile plasate în conținut. Ghinionul este că rata de respingere este foarte mare. În această situație, pentru că avem de-a face cu un blog, ar trebui să acceptăm asta cu umilință și să o lăsăm așa? Sau poate să încercăm să optimizăm articolul cu orice preț și să adaugi chiar mai multe CTA care să încurajeze vânzarea? Sigur merită să încerci. Merită, de asemenea, să acorzi atenție la alți factori, cum ar fi analiza conversiilor asistate. Amintește-ți că utilizatorii nu trebuie să fie pregătiți să cumpere când citesc articolul, ceea ce înseamnă că nu întotdeauna rata de respingere redă întregul aspect al eficacității sau al lipsei acesteia în secțiunea de conținut.

- Martyna Zagórska, Manager SEO la Content Solutions.


O rată de respingere mare pentru industria de e-commerce este un aspect mult mai complex. Aceasta indică fie că ai un coș de cumpărături slab optimizat, ceva de pe site nu funcționează așa cum ar trebui, fie că structura categoriilor este prea extinsă, așadar, prea complicată. Ceva trebuie să fie greșit dacă prea mulți utilizatori care vizitează site-ul tău nu fac nimic - nu cumpără, nu se înregistrează sau nu lasă un comentariu.

Rata mare de respingere pentru e-commerce este foarte periculoasă. Așadar, merită să acorzi mai multă atenție analizei unui asemenea site.

Rata de respingere pentru site-uri pe o singură pagină și bloguri - de ce trebuie să ții cont?

În acest caz, rata de respingere ar trebui să fie interpretată într-o oarecare măsură diferit decât pentru site-uri mari. La urma urmei, așa cum am menționat mai sus, dacă cineva a accesat un articol de pe un blog prin click pe un anumit URL și apoi au părăsit site-ul, asta nu înseamnă că nu au găsit nimic valoros pe el. Dimpotrivă, poate în acest caz particular, conținutul tău a satisfăcut nevoia de a strânge informații.

De asemenea, ține cont că un anumit utilizator s-ar putea să fi fost atras pe site printr-un newsletter. Noutățile pe care le prezinți s-ar putea să înregistreze multe vizite pe o singură pagină.

O pagină cu detaliile de contact sau o prezentare a companiei, de asemenea va înregistra de obicei o vizită scurtă. Dacă cineva se întoarce pe un asemenea site, de obicei este pentru a oferi o recomandare.

Așadar, în astfel de cazuri, rata de respingere nu este justificată, dar mai ales fiabilă. Este important să îi faci pe clienți conștienți de faptul că, neluând în considerare factori legați de scopul conținutului și a unei anumite pagini secundare, interpretează greșit datele colectate de blog.

Pentru a avea mai multe beneficii în urma analizei ratei de respingere, ar trebui să ții cont și de timpul petrecut de utilizator pe pagină. Aceasta va fi o analiza destul de subiectivă, deoarece fiecare timp necesar pentru a analiza sustenabilitatea unei anumite pagini secundare poate fi diferit. În orice caz, putem presupune că în jur de o duzină de secunde este minimul necesar pentru a deveni cel puțin inițial familiar cu conținutul unei anumite pagini. Cum poți obține informații valoroase bazate pe această presupunere? Merită să folosești opțiunea de urmărire a evenimentului în Google Analytics. Setăm informația despre datele colectate ca rata de respingere să fie calculată înainte ca timpul să se epuizeze, pe care îl setăm ca minim.

Parametrul de timp este setat în milisecunde. Ține minte că 1 secundă = 1000 milisecunde.

Optimizarea site-ului cu rată de respingere mare - ar trebui să fie făcută cât mai curând?

Un lucru e sigur - nu merită să faci schimbări în timpul analizei inițiale a unei anumite pagini. De fapt, nu contează dacă rata de respingere este mare dacă obiectivul de business este atins. Reducerea ratei de respingere în sine s-ar putea să nu genereze beneficii. Timpul petrecut optimizând acest indicator în asemenea situație este mai bine să fie folosit în alte activități.

De dragul muncii eficiente, merită analizată rata de respingere a următoarelor:

  • pagini care generează cel mai mare venit,
  • pagini care au generat cel mai mare trafic,
  • pagini unde vezi șanse de a îmbunătăți calitatea traficului.

Sursă: Google Analytics.

Dacă dorești să-ți controlezi rata de respingere și să tragi concluziile potrivite din datele colectate, trebuie să ții minte că:

  • este recunoscut că site-urile de informații care sunt vizitate în special pentru a afla un număr de telefon pot avea o rată de respingere mare,
  • blogurile cu o varietate mare de ghiduri și valori substantive ar trebui să aibă cea mai mică rată de respingere posibilă,
  • magazinele online - exact, ce e cu ele? Aici variază, iar opțiunile diferă. Ce cred specialiștii despre asta?

Cum îmbunătățești rata de respingere dacă este necesar? Indicații utile

Merită să începi prin a afla cauza problemei. Cel mai adesea, încărcarea grea a unei pagini este responsabilă pentru o rată de respingere mare. Da, multe magazine online, în special din industrii ca cele de frumusețe și modă, încă au această problemă. Utilizatorii nu vor să-și piardă timpul lor prețios pe acest gen de site-uri. Cel mai adesea renunță la achiziție și se întorc la rezultatele căutărilor. 

2020 este în primul rând o luptă pentru a opri utilizatorul care este „atacat” din fiecare pagină de reclame online. Un conținut interesant, care dă dependență, valoros, care epuizează subiectul (și care, apropo, construiește ”Nivelul de încredere” asupra unui anumit domeniu), precum și variații ca și site-urile atractive din punct de vedere grafic (bineînțeles, în limite rezonabile) . Merită să ne amintim că va fi util pentru a măsura gradul de scrolare a site-ului de către vizitatori și să urmărim momentul în care cei mai mulți părăsesc domeniul. Yandex Metrica, cu abilitatea sa de a înregistra vizitele, poate fi util de asemenea.

- Paweł Kozłowski, Consultant Independent la PAKO Solutions.


Merită, cu siguranță, să eliminăm reclamele atacante deoarece este un element care deranjează foarte mult utilizatorii. În special atunci când reclamele acoperă conținutul și este greu să găsești simbolul „X” caracteristic. Spunem un ferm NU pop-up-urilor.

Navigarea non intuitivă și harta site-ului slab planificată sunt alte motive comune pentru respingere. Când un utilizator se pierde în jungla categoriilor ascunse și nu poate găsi un produs, nu putem să ne așteptăm să se transforme în Sherlock-ul magazinului nostru. Va căuta o soluție și produsul altundeva.

Deși s-a vorbit despre nevoia de a adapta site-ul la versiunea mobilă deja de ani de zile, încă mai avem multe restanțe în această zonă. Dacă un utilizator vizitează un site folosind un telefon inteligent sau o tabletă și vede că nu este adaptat la nevoile dispozitivelor mobile, acesta va închide browserul sau va căuta alt site. O versiune adaptabilă a unui site poate fi creată fără multe resurse.

Aspectul versiunii mobile a unui site: www.r-gol.com.

În primul rând, totuși, trebuie să verifici implementarea corectă a codului de Analytics și cum se colectează datele. Implementarea incorectă va arăta o imagine distorsionată a analizei. Ține minte că traficul spam poate crește semnificativ rata de respingere și nu este nimic îngrijorător în legătură cu asta.

De asemenea, este bine să urmărești evenimente în Google Analytics. Ce poate fi un eveniment? Spre exemplu, scrolarea în jos pe o pagină sau adăugarea unui produs în coș - acesta este doar un mic exemplu de comportament al unui vizitator din care poți trage concluzii.

Un mod de a îmbunătăți rata de respingere poate fi și realizarea corectă a link-urilor interne, chiar și în secțiunea de conținut a site-urilor, care vor ține utilizatorul pe site mai mult. În acest caz, ai grijă să deschizi link-urile în ferestre noi.

Sursă: www.x-kom.pl/poradniki/4412-jaki-aparat-kupic-fotografia-dla-poczatkujacych.html

Poate să fie limbajul responsabil pentru rate de respingere excesiv de mari? Cu siguranță. Când cauți un motiv, ar trebui să examinezi cu atenție toate posibilitățile. Probabil comunicarea care este excesiv de specializată sau, pur și simplu, de neînțeles, înseamnă că vizitatorii pleacă repede dintr-o anumită secțiune și caută răspunsuri pe pagini ale competiției. Limbajul potrivit pentru grupul țintă poate fi foarte util, la fel ca și asigurarea că datele din fiecare scriere sunt actualizate.

După cum poți vedea, sunt mulți factori care afectează rate de respingere nesatisfăcătoare. Din fericire, sunt la fel de multe soluții care pot fi implementate și cele mai simple dintre ele trebuie reținute, deoarece acestea pot îmbunătăți semnificativ performanța paginii. Rezolvarea problemei este, în primul rând, o chestiune de testare și de modalități de a face modificări. Reține că analizarea ratei tale de respingere pentru întregul site nu prea are sens. Activitățile de optimizare trebuie realizate individual pentru fiecare secțiune și pentru cele mai importante adrese URL ale site-ului (ex: categoria sau produsul care este responsabil pentru cea mai mare conversie).

Poți găsi mai multe articole despre optimizare pe Blogul nostru

Comentariile tale (1)
Editorii WhitePress își rezervă dreptul de a șterge comentariile ofensatoare adresate altor persoane și care conțin cuvinte vulgare sau nu sunt relevante asupra subiectului în cauză.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Citește toate
  • David G

    Superb

    2020-05-08, 08:57
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Czytaj całość
Articole recomandate
Cum să te faci auzit în Social Media

Obișnuiam să fiu persoana care nu credea în practicalitatea canalelor Social Media. Mi se părea o pierdere de timp, bani și resurse. Eram convinsă ca nimeni nu este interesat să vadă imaginea câinelui prin parc, noua pereche de pantofi achiziționată sau ultima vacantă. Era atât de greșit să cred asta! Oamenii vor să vadă imagini cu câinele, pantofii sau vacanța ta. Oamenii își doresc să interacționeze cu tine. Vor comunicare, veselie și entuziasm.