Prezentare generală a instrumentelor de analiză a linkurilor

Analiza linkurilor care fac referință la un site anume este una dintre activitățile de bază ale unui specialist SEO. Monitorizarea linkurilor îți permite să urmărești traficul și dezvoltarea site-ului și să le compari cu acțiunile concurenței. Instrumente de analiză a linkurilor există din belșug. Unele dintre ele sunt actualizate constant, în timp ce altele se pierd în obscuritate și sunt uitate. Prezentarea noastră va descrie cele mai populare și cele mai folosite instrumente printre experții SEO și proprietarii de pagini web.
Începe să câștigi bani astăzi.
Înregistrează-te gratuit

Cum poți folosi instrumentele de analiză a linkurilor?


Instrumentele pentru linkurile spre site-ul tău pot fi folosite într-o varietate de modalități, dar ele sunt folosite în special pentru:

1. Compararea cu competiția - instrumente de monitorizare a backlink-urilor pot compara două site-uri și verifica numărul și calitatea linkurilor. Mulțumită acestui tip de rapoarte poți evalua situația proprie și poți decide care dintre linkurile de calitate încă nu aduc utilizatori către site-ul tău și cum poți concura cu alții. Bineînțeles, ar trebui să ții minte că linkurile sunt doar o parte a activității SEO - optimizarea paginii în sine este la fel de crucială pentru succesul SEO.

2. Analiza activității competiției - când vezi ce linkuri a achiziționat concurența ta, poți răspunde la multe întrebări legate de activitățile acestora, ca și:

  • ce metodă de achiziție a linkurilor folosesc?
  • Dacă au propria listă de pagini suport dedicată (ascunsă de boții motoarelor de căutare)
  • Ce site-uri publică articolele lor publicitare?
  • Au fost folosite tehnici de Black Hat SEO?
  • Ce alte servicii cooperează cu ei?

Aceste cunoștințe îți pot oferi multe idei și poți descoperi inspirația de a-ți concepe propria strategie de construcție a linkurilor. Merită să ținem minte că specialiștii SEO isteți își pot ascunde cu măiestrie activitățile, ca să nu vezi niciodată toate înțelegerile pe care le au competitorii tăi.

3. Monitorizarea campaniei de construcție a linkurilor - când construcția linkurilor este externalizată către agenții specializate, ar trebui să le monitorizezi activitatea. Raportul linkurilor dobândite nu este suficient. Per total, un link dinspre un blog mic, privat, care are valoare zero pentru boții Google, nu merită suma pe care o investești în el.

4. Monitorizarea campaniilor SEO negative - să nu discutăm despre existența activităților SEO negative, ci să ne concentrăm asupra faptului că unii competitori s-ar putea sa încerce să cauzeze o cădere a rezultatelor date de motoarele de căutare pentru pagina ta. Instrumentele de analiză a linkurilor și instrumentele de dezaprobare a acestora sunt, probabil, singurele metode eficiente de luptă împotriva activităților negative de SEO.

5. Listarea tuturor linkurilor dinspre alte site-uri - din momentul primilor semnalizatori de achiziție a unui link, instrumentul de analiză a linkurilor va face o listă cu toată baza de backlinkuri pe care le câștigi și vei putea să stabilești care sunt benefice sau dăunătoare eforturilor tale.

Instrumente gratuite de analiză a linkurilor

Căutarea linkurilor prin intermediul unui motor de căutare
Poți să folosești Google ca să vezi linkurile făcute către site-ul tău rapid, prin scrierea comenzii „link” și domeniul în câmpul de căutare. Ține minte, sunt afișate doar o parte din linkurile care duc către domeniul tău, așadar, nu ar trebui să presupui că sunt și cele mai importante. 

Notă importantă! Dacă doriți să vedeți mai multe rezultate ale căutării, denotați că nu aveți nevoie de linkurile din propriul dvs. domeniu, tastând comanda astfel: „link:domeniu.com - site:domeniu.com”

Mai jos poți observa un exemplu de o astfel de căutare:

 

Google Search Console

https://search.google.com

Când ai acces la Google Search Console, poți descărca o listă de mostre de linkuri către domeniul tău care sunt salvate de Google. Aceste informații, din păcate, nu sunt foarte complexe, având în vedere că primești doar o listă de URL-uri fără detalii despre ancorele care fac trimitere spre pagina ta. Când folosești GSC, poți primi o listă cu linkuri recente sau o mostră de recomandări. GSC îți oferă abilitatea de a genera o listă de până la 100.000 de linkuri.

Ce informații pot fi preluate prin Google Search Console?

  • Mostre de noi linkuri (până la 100.000)
  • Mostre de linkuri (până la 100.000)
  • Listă de domenii cu cel mai mare număr de linkuri (până la 1000)
  • Subpagini care sunt folosite cel mai frecvent pentru linkuri
  • Texte folosite cel mai mult ca și ancore

 

Backlinks Watch

http://www.backlinkwatch.com/

Este un instrument simplu care poate realiza o analiză rapidă asupra linkurilor primite, dar baza de linkuri afișată este relativ mică. Când specifici URL-ul domeniului, vei primi informații privind linkurile direcționate către acesta (inclusiv ancora, PR și atributele nofollow). Când linkul ia forma unei imagini, va fi, de asemenea, arătată. Marele avantaj al acestui instrument este viteza de operare, dar interfața sa nu te încurajează să îl folosești.

Backlinks: Instrumentul tău gratuit de verificare a backlink-urilor

https://neilpatel.com/

Un instrument prezentat de Neil Patel, faimosul marketer digital și specialist SEO. Lista este prezentată într-o formă clară și fiecare link are asociați parametri ca ancoră, PR și DR. Când te înregistrezi folosind contul Google vei primi o bază de date mai mare cu linkuri.

RankSignals

https://www.ranksignals.com/

Un instrument rapid și simplu care poate genera informații de bază despre linkurile care duc către site-ul tău - textul ancorei și rangul paginii.

Comparația instrumentelor gratuite

Instrument Mărimea bazei de date folosită de Whitepress
Google
Search Console
0
BacklinksWatch 357
RankSignals 0
Backlinks 1096

 

Instrumente plătite (cu versiune gratuită disponibilă)


MajesticSEO

https://www.majesticseo.com/

Unul dintre cele mai populare instrumente de analiză a linkurior cu o bază de date imensă. Este, de asemenea, ușor de folosit și are o interfață prietenoasă pentru utilizator, ceea ce o face și mai plăcut de folosit, chiar dacă ești complet necunoscător în domeniul SEO. Majestic SEO poate oferi date foarte interesante despre linkurile primite, spre exemplu:

  • diagrame cu distribuirea ancorelor
  • diagrame pentru diferite tipuri de linkuri (nofollow/dofollow, text/imagine)
  • Divizarea linkurilor - Index nou (nu mai vechi de 90 de zile) și index istoric (toate datele linkurilor)
  • Informații despre linkurile șterse

Instrumentul este plătit și varianta sa gratuită nu prezintă atât de multe informații, dar îți permite să verifici un număr mare de date pentru domeniul propriu dacă poți confirma proprietatea.


 

Ahrefs

https://ahrefs.com/

Al doilea cel mai popular instrument de analiză a linkurilor. Prezintă aproape aceiași parametri de date și linkuri ca și Majestic, sub o formă puțin diferită. Alegerea dintre Ahrefs și Majestic depinde doar de preferințele personale și obișnuința cu una dintre interfețe. Toate informațiile necesare sunt prezentate într-o formă de grafice și vizualizări care fac datele mai ușor de înțeles. Ahrefs oferă, de asemenea, metrici pentru traficul Social Media, inclusiv aprecieri și distribuiri pe Facebook, postări și repostări pe Twitter.

MOZ Link explorer

https://moz.com/link-explorer

Un instrument dezvoltat de grupul moz.com - unul dintre cele mai mari portaluri adresate SEO de pe internet. OpenSiteExplorer este mai puțin complex decât celelalte două instrumente și cu bază de date mult mai mică. În schimb, prezintă toate informațiile într-o formă clară și ușor de înțeles. Exact ca Majestic și Ahrefs, OSE îți oferă abilitatea de a exporta un link pentru o analiză mai detaliată.

SEO SpyGlass

http://www.seo-spyglass.com/

Spre deosebire de instrumentele anterioare, SEO Spyglass este un soft pentru desktop, nu unul pentru browser, ceea ce este o raritate pentru instrumentele de analiză a linkurilor din online. SpyGlass este o sumă de instrumente combinate într-o aplicație, iar unul dintre ele oferă analiza linkurilor. Înainte de a descărca lista poți alege parametri care te interesează pentru a-ți face munca mai ușoară. Un parametru foarte util este PenaltyRisk, care evaluează riscul influenței negative pentru un anumit link. Datele linkurilor pot fi exportate în PDF (și poți configura modalitatea de afișare înainte de a face acest lucru).

WebMeUp

http://webmeup.com/

Un instrument cu o multitudine de scopuri care nu doar analizează linkurile, ci și ajută la optimizarea generală a site-ului. Ca și SpyGlass, este capabil să evalueze efectul negativ pe care l-ar putea avea, folosind un parametru de PenaltyRisk - cu cât este mai scăzut, cu atât sunt mai slabe șansele de influențe negative în Google.

 

MonitorBacklinks

https://monitorbacklinks.com/

MonitorBacklinks este un instrument relativ nou care prezintă datele culese într-un mod convenient. Din păcate, baza de date a linkurilor este mică momentan, așadar, instrumentul se concentrează mai mult asupra monitorizării linkurilor existente în detrimentul verificării tuturor parametrilor acestora.

 

Ce poți vedea gratuit?

Toate instrumentele descrise permit verificarea gratuită a linkurilor pentru un anumit domeniu, dar restricționează cantitatea de date pe care o afișează.

Comparația capacităților

Rezumatul de mai jos arată diferite capacități ale fiecărui instrument, testate pe un domeniu. Am folosit cea mai ieftină versiune plătită disponibilă.

Instrumente de analiză a calității linkurilor

Informațiile referitoare la numărul și sursele linkurilor nu sunt suficiente. Ar trebui să colectezi și să evaluezi linkurile când dorești să ștergi unele dintre ele dacă au un impact negativ asupra domeniului tău. Așadar, ar trebui să aduni cât mai multe informații posibil ca să verifici efectele negative al unor linkuri. Aici sunt câteva instrumente care te vor ajuta să vezi calitatea linkurilor.

Clusteric

https://clusteric.com/

Un instrument pentru desktop care îți permite analizarea calității linkurilor. Când încarci lista pe care o ai, să aștepți câteva minute pentru a primi întreaga evaluare. Analiza ar trebui să îți ofere informații ca și:

  • calitatea evaluată a linkului
  • tipul de script folosit pe pagina care are link către tine
  • textul ancorei
  • dofollow/nofollow
  • datele de rotație

Clusteric îți oferă, de asemenea, abilitatea de a crea fișiere cu linkuri care ar trebui raportate în instrumente de Disavow. Specifică doar parametri acestui tip de link (de exemplu- toate linkurile cu dofollow din scripturile SEO cu o valoare a calității sub 70) pentru a genera o listă.

Rezumat

Așa cum poți observa, sunt o mulțime de instrumente de analiză disponibile, dar diferă în ceea ce privește dimensiunile bazei de date, soluțiile de colectare a datelor și metodele de prezentare. Este mai bine să folosești versiunile gratuite și să o alegi pe cea care îți place cel mai mult. Poate deja folosești un instrument de analiză? Lasă un comentariu dacă o faci.

Author: Karol Soja

 

Comentariile tale (0)
Editorii WhitePress își rezervă dreptul de a șterge comentariile ofensatoare adresate altor persoane și care conțin cuvinte vulgare sau nu sunt relevante asupra subiectului în cauză.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Citește toate
  • Nu sunt încă comentarii pentru acest articol.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Czytaj całość
Articole recomandate