Cum poți crea o strategie de Social Media bazată pe Instagram Insights

Datele sunt cele mai de preț informații atunci când vine vorba de crearea unei strategii de marketing eficientă.
Începe să câștigi bani astăzi.
Înscrie-te gratuit

Primul pas pe care trebuie să îl faci pentru a avea acces la Insights este să îți treci contul de Instagram pe modul Business. Este gratuit și se face direct din aplicație, simplu și rapid, astfel:

  1. Accesează setările din contul de Instagram.
  2. Mergi la ,,Account”.
  3. Selectează Switch to Professional Account.
  4. Selectează Business sau Creator, în funcție de ceea ce ți se potrivește.
  5. Voilà, secțiunea de Insights devine disponibilă.

how-to-switch-to-business

Inshight-urile din Instagram sunt segmentate în 3 părți – content, activity și audience despre care vom discuta în continuare.

insights-segmente-photo

Iată cum poți realiza o strategie de marketing pe baza datelor din Insights:

1. ANALIZEAZĂ CONȚINUTUL CONTULUI TĂU

O analiză a conținutului contului tău te poate ajuta să îți dai seama ce tip de postări îți generează interacțiunile dorite și la ce tip de postări ar trebui să renunți.

Pentru a face această analiză, trebuie să accesezi secțiunea Content din Insights.

Secțiunea de content este cea în care poți avea un overview asupra celor mai recente postări share-uite de tine în Feed sau Story, cât și a ultimelor postări promovate, însă ai și posibilitatea ca de acolo să intri în date mult mai amănunțite.

sectiune-content

Posts

În această sub-secțiune se află informații despre postările tale din ultimii 2 ani. Ce este foarte util aici, este că poți filtra după tipul de postare pe care vrei să îl analizezi: Carousel, Photos , Videos și Shopping Posts.

post-type

Și mai util este faptul că poți filtra după tipul de interacțiune pe care vrei să îl analizezi, iar Instagram pune la dispoziție 14 tipuri de astfel de interacțiuni pe care le poți măsura:

  • Calls – Numărul de apeluri pe care postarea le-a generat
  • Comments – Numărul de comentarii la postare
  • Emails – Numărul de emailuri pe care postarea le-a generat
  • Engagement – Numărul de like-uri, comentarii și salvări ale postării
  • Follows – Numărul de followeri veniți în urma postării
  • Get Directions – Numărul celor care au accesat butonul ,,Get Directions” după e au văzut postarea
  • Impressions – Numărul de vizualizări pe care postarea le-a primit
  • Likes – Numărul de like-uri pe care postarea le-a primit
  • Profile Visits – Numărul de vizite pe care contul tău le-a primit în urma postării
  • Reach – Numărul de conturi unice la care a ajuns postarea ta
  • Saved – Numărul de conturi unice care au salvat postarea ta
  • Shares – Numărul de share-uri pe care postarea le-a primit
  • Texts – Câte mesaje text ai primit în urma postării
  • Website Clicks – Numărul de vizite în site în urma postării

Așadar, stabilește ce tip de acțiune îți dorești să genereze fiecare postare, apoi analizează și compară datele, astfel încât să îți poți da seama ce anume funcționează pentru tine cel mai bine.

Story

Cu ajutorul sub-secțiunii de Story poți realiza o analiză asemănătoare celei de mai sus.

story-time-period

Diferența aici este că perioada maximă pe care o poți analiza este de 14 zile, iar indicatorii pe care îi poți măsura diferă puțin:

  • Back – De câte ori utilizatorii au apăsat back pentru a se întoarce la începutul Story-ului pentru a revizualiza conținutul
  • Calls - Numărul de apeluri pe care postarea le-a generat
  • Emails - Numărul de emailuri pe care postarea le-a generat
  • Exited – De câte ori utilizatorii au părăsit secțiunea de Story din postarea ta
  • Follows - Numărul de followeri veniți în urma postării
  • Forward – De câte ori utilizatorii au apăsat pe ecran pentru a ajunge mai repede la următoarele tale story-uri
  • Get Direction - Numărul celor care au accesat butonul ,,Get Directions” după e au văzut postarea
  • Impressions - Numărul de vizualizări pe care postarea le-a primit
  • Link Clicks – Numărul de click-uri pe link-ul din Story
  • Next Story – Indică faptul că un utilizator ți-a mai văzut Story-ul și vrea să treacă la următorul
  • Profile Visits – Numărul de vizite pe care contul tău le-a primit în urma postării
  • Reach – Numărul de conturi unice la care a ajuns postarea ta
  • Replies – Numărul de mesaje pe care le-ai primit direct din Story
  • Shares – Numărul de share-uri pe care postarea le-a primit
  • Texts – Câte mesaje text ai primit în urma postării
  • Website Clicks – Numărul de vizite în site în urma postării

Promotions

Dacă plănuiești să promovezi câteva postări sau să analizezi datele unor postări deja promovate, această secțiune te poate ajuta.

2. ANALIZEAZĂ AUDIENȚA TA

Atunci când vrei să îți creezi o strategie de marketing, este foarte important să îți cunoști audiența, pentru a ști ce ton de comunicare să utilizezi, ce tip de postări, la ce ore să postezi mai des etc.

Cum afli cine este audiența ta? Din secțiunea Audience.

audiences

Odată ajuns în Audience, poți avea acces la date precum:

  • Growth - aici poți vedea o analiză pe ultimele 7 zile asupra numărului de conturi care au dat follow contului tău, cât și a numărului de conturi care au dat unfollow. Este segmentată pe zile și poți vedea exact ziua în care s-a petrecut acțiunea. Având aceste date, poți căuta ce ai postat în ziua respectivă și poți analiza ce anume a determinat acțiunea.
  • Top Location – poți afla din ce orașe sau țări sunt cei care îți urmăresc contul
  • Age Range – poți afla ce segment de vârstă predomină printre urmăritorii tăi
  • Gender – poți vedea cine sunt urmăritorii tăi în funcție de sex
  • Followers – ultimul metric, dar nu cel din urmă, îți arată în ce zile sau ore sunt urmăritorii tăi cei mai activi pe Instagram

Având acces la astfel de informații, îți poți trasa cu ușurință profilul audienței tale, iar pe baza acestuia să iei decizii precum ce tip de conținut să postezi, cui să te adresezi și când să te adresezi.

3. URMĂREȘTE ACTIVITATEA CONTULUI

Secțiunea Activity din Insight îți permite să analizezi activitatea pe care contul tău a avut-o în ultimele 7 zile.

activity

Ce poți afla?

  • Numărul de reach-uri și impresii totale, dar și în comparație cu săptămâna precedentă
  • Numărul de interacțiuni / vizite pe care contul tău le-a avut

Această secțiune poate trage după sine un semnal de alarmă asupra faptului că nu postezi prea des sau că postezi mult mai puțin în comparație cu perioadele precedente, fie că nu postezi în zilele sau orele de vârf, dacă ne referim la reach și impressions.

Dacă însă postezi constant, iar vizitele de profil nu cresc sau chiar sunt în scădere, este timpul să îți revizuiești tipul de conținut.

Acestea sunt cele 3 mari segmente la care trebuie să te uiți atunci când vrei să înțelegi mai bine ce se petrece pe contul tău de Instagram și ce decizii trebuie să iei pe viitor pentru a-ți atinge obiectivele.

Autor: Carmen Pușcasu - om de agenție pasionat de digital marketing

Comentariile tale (0)
Editorii WhitePress își rezervă dreptul de a șterge comentariile ofensatoare adresate altor persoane și care conțin cuvinte vulgare sau nu sunt relevante asupra subiectului în cauză.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Citește toate
  • Nu sunt încă comentarii pentru acest articol.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Czytaj całość
Articole recomandate