Ce este un canonic? Pentru ce se folosesc link-urile canonice în SEO?

Rel=Canonical este un anumit tip de busolă pentru boții Google. Este folosit pentru a concentra atenția acestora asupra URL-urilor importante și, în același timp, evită duplicarea conținutului și canibalizarea cuvintelor-cheie. O analiză eficientă a duplicării interne și a subpaginilor valoroase care fac obiectul indexului este cheia optimizării SEO cu succes, iar în viitor - poziții bune. Cum să plasați corect această comandă și să nu depășiți limita?
Începe să câștigi bani astăzi.
Înregistrează-te gratuit

Un link canonic este pur și simplu un termen pentru un metatag plasat în secțiunea <head> a site-ului. Permite clasificarea subpaginilor în funcție de importanță, e.g: în magazinul online. Prin indicarea URL-urilor cu conținut original cu o valoare substanțială deosebită etc., evităm evaluarea negativă a roboților Google. Prin urmare, putem fi siguri că partea indicată a conținutului nu va fi marcată drept conținut duplicat al site-ului și a altor servicii.

Un link canonic este indexat de motorul de căutare. Deși putem determina cu exactitate site-ul canonic, boții Google pot indica un URL diferit doar datorită performanței sau conținutului său. Dacă doriți să o verificați singuri, este indicat să folosiți instrumentul Consola de căutare Google:

Google Canonical URL defined by the user -> Canonical URL selected by Google

Cum funcționează boții Google - indexare

În timpul unei vizite obișnuite pe site-ul dvs., bot-ul examinează toate link-urile. Este posibil ca proprietarul site-ului să nu știe despre unele dintre ele, mai ales dacă analiza aprofundată nu a fost niciodată externalizată experților. Între timp, cu siguranță vor exista mai multe link-uri decât subpagini. Aceasta duce la duplicarea internă - dacă nu este diagnosticat corect la momentul potrivit, site-ul devine expus la vizibilitate scăzută.

Cum să verificați duplicarea internă pe site-ul dvs.? Puteți utiliza instrumentul Siteliner. Durează doar câteva minute pentru fi informat unde să plasezi link-ul canonic.

screen z wyszukiwarki siteliner

De menționat că cele mai frecvente motive pentru duplicarea internă includ două versiuni ale site-ului, de ex. HTTP și HTTPS sau WWW și fără WWW. Într-o astfel de situație, ar fi o soluție bună să folosiți o redirecționare 301. Cu toate acestea, dacă nu există acces la fișierul .htaccess, putem folosi standardul rel = canonical. Prin urmare, putem semnaliza clar boților Google care este conținutul original și să-l indicăm pentru a fi plasat în rezultatele căutării.

Domena: https://www.whitepress.pl

Canonical: <link rel="canonical" href=" https://www.whitepress.pl" />

Linkurile canonice nu ar trebui organizate într-o situație normală, ca atunci când doriți să mutați vizitatorul sau să indicați unui motor de căutare că o subpagină este disponibilă acum la o altă adresă. Indexarea acestor legături poate dura mult mai mult.

Întrebarea rămâne, legăturile canonice afectează întotdeauna boți? Nu neapărat, întrucât nu putem obține niciodată o garanție completă că robotul Google va interpreta corect datele marcate. Cu toate acestea, ar fi eronat să nu utilizați această metodă, mai ales că majoritatea webmasterilor o folosesc în fiecare zi.


Merită menționat că tagul rel=canonical este doar o sugestie. Folosirea lui nu obligă boții motoarelor de căutare să indexeze doar pagina indicată de noi.

 

Anita Bonecka, Expert SEO la STRATEGICZNI.PL 


Canonic vs. 301 redirecționare - când merită să le folosiți?

Un canonic merită folosit mai ales dacă pagina ar trebuie să fie vizibilă pentru utilizator, dar nu dorim ca aceasta să fie luată în considerare în clasament - de exemplu, filtrare sau listare. Totuși, nu ar trebui utilizat pentru site-uri noi, deoarece nu a fost proiectat în acest scop.

Pe de altă parte, redirecționarea 301 merită folosită mai ales dacă site-ul nu ar trebui să fie vizibil pentru utilizator. Redirecționările constante de la o adresă la alta sunt adecvate în special atunci când schimbăm versiunea site-ului, adică mutăm site-ul într-o locație nouă sau modificăm întreaga structură a link-urilor. Totodată, merită să ne amintim că redirecționarea 301 nu este întotdeauna posibilă ca urmare a construcției unui server web sau CMS. În această situație, rel = canonical ar fi cu siguranță o soluție mai bună.

Link canonic pe paginile de sortare - de ce este atât de important?

Pentru paginile motoarelor de căutare sau magazinele online mai mari, nu este posibilă administrarea bună a site-ului web fără a utiliza link-uri canonice. De fiecare dată când un utilizator sortează produsele după anumiți parametri, URL-ul paginii este modificat, dar conținutul rămâne același. Este cel mai simplu exemplu de duplicare pe care multe site-uri pur și simplu nu le pot gestiona.

Ce ar trebui să fac în acest caz? Trebuie remarcat link-ul cel mai important, de preferință cel care se referă la categoriile de produse sortate. Nu uitați că dacă optimizăm un site care este un magazin sau un motor de căutare, nu trebuie să folosim niciodată redirecționarea 301 în exemplul descris mai sus!

O problemă similară se referă la paginile produselor din categorii, dacă nu pot fi comandate cu numerele 1, 2, 3, etc. Aceste produse ar trebui să primească un canonic la pagina principală a categoriei. Cu toate acestea, putem alege alte practici. Totul depinde de ce efect ne dorim să obținem. În timp ce Google gestionează paginarea și recunoaște paginile următoare de produse, există o problemă dacă fiecare pagină conține aceeași descriere a categoriei. Prin urmare, cu cât conținutul este mai valoros, substanțial, cu atât mai bine!

Sunt acestea singurele probleme de duplicare pe site-urile magazinelor online? Din nefericire nu. Ce se întâmplă dacă există o gamă de produse cu o diferență numai în culori sau dimensiuni? În acest caz, puteți crea o descriere principală și puteți seta un canonic de la celelalte produse la cea mai importantă pagină. Cu toate acestea, cea mai bună soluție într-o astfel de situație ar fi crearea unei descrieri unice pentru fiecare produs:

screen ze strony dekoral farba srebrzysta szarość

Source: https://www.castorama.pl/farba-dekoral-voice-of-color-srebrzysta-szarosc-2-5-l-1-id-1109181.html

screen z dekoral kwitnąca magnolia

Source: https://www.castorama.pl/farba-dekoral-voice-of-color-kwitnaca-magnolia-2-5-l-1-id-1109121.html

În plus, nu contează deloc că pagina de pornire pentru o anumită categorie ar trebui să aibă o descriere mai amplă, un titlu unic obligatoriu, meta descriere, precum și un link canonic. În cazul site-urilor paginate - dimpotrivă, nu ar trebui să fie descrieri ample.

Dacă dorim să blocăm complet indexarea, cea mai sigură soluție este plasarea tagului noindex în secțiunea <head>, care o exclude în totalitate din motorul de căutare.

Rețineți că, după ce ați indicat un site canonic, acesta ar trebui să fie întotdeauna indexat URL. Doar în acest caz informațiile vor fi interpretate corespunzător.


Unul dintre exemplele de utilizare a unui canonic este pagina categoriei în timpul sortării după preț:

https://www.sklep.pl/kategoria-xxx

https://www.sklep.pl/kategoria-xxx/?sort=price

un canonic pentru ambele <link rel="canonical" href="https://www.sklep.pl/kategoria-xxx" />"

 

- Anita Bonecka, Expert SEO la STRATEGICZNI.PL 


Ce ne facem cu duplicarea externă?

Din nefericire, furtul conținutului este un fenomen la scară largă. Deși se întâmplă practic pe fiecare tip de site, este cel mai neplăcut pentru magazinele cu descrieri de produse. Copierea descrierilor de pe site-urile producătorilor este o practică comună atunci când rețeaua de distribuție a produselor este într-adevăr extinsă. Merită să setați o canonică cu o dată de intrare pentru un astfel de conținut.

Cu toate acestea, dacă folosim conținut de pe un alt site, ar trebui să introducem o adresă URL canonică pe subpagina corespunzătoare - astfel încât conținutul adoptat să nu fie indexat de pe site-ul nostru.

Source: https://youtu.be/

De ce e atât de important să creezi canonice?

Interpretarea datelor de pe site - structura, ierarhia și conținutul acestora - este crucială pentru succesul poziționării pe termen lung. Dacă bot-ul Google stabilește că există o duplicare pe site-ul nostru, acesta îți poate scădea repede poziția sau poate impune o penalitate.

O etichetă canonică valabilă poate face roboții să-și direcționeze mai rapid atenția către link-uri valoroase, astfel încât să fie indexate mai repede. Puterea link-urilor nu este disipată în mai multe adrese și putem controla mai bine conținutul împărțit cu utilizatorii din motorul de căutare.

Cu toate acestea, ar trebui să ne amintim că nu trebuie să plasăm link-uri canonice dacă avem robots.txt. Mai exact, nu ar trebui să indicăm adresele care sunt blocate în robots.txt sau indexate prin intermediul noindex. Totuși, nu uitați să aveți în vedere că este mai bine să stabiliți o canonică pentru paginile duplicate decât să le blocați în fișierul robots.txt.

Nu ar trebui să exagerăm, adică nu ar trebui să folosim prea multe canonice și dacă intenționăm să le creăm multe, ele trebuie implementate clar și logic - amintind că site-ul ar trebui să aibă conținutul unic. Să creăm cât mai multe.

O canonică transferă puterea către SEO?

Răspunsul e da. O canonică permite consolidarea semnalelor link-urilor pentru site-uri duplicate sau similare. Acest lucru optimizează motoarele de căutare, deoarece datele de pe fiecare pagină sunt consolidate într-un singur URL.

Cum să implementez o canonică pe pagină?

Putem depune mult efort în întregul proces, dar dacă introducem canonicele incorect, este doar o pierdere de timp. Metadate incorecte nu vor fi foarte importante în poziționare. Cum arată implementarea canonicelor? După cum am menționat deja, la început trebuie să efectuați o analiză folosind instrumente dedicate și apoi să puneți tag-urile în secțiunea <head> a site-ului.

Implementarea unui atribut canonic nu pare complicată, mai ales dacă un webmaster cu experiență este responsabil pentru optimizare. Cu toate acestea, doar pentru siguranță, merită să verificați dacă acțiunile efectuate au fost corecte și ce putem face, de ex. folosind instrumente de scanare a site-urilor, precum Screaming Frog sau Search Consol. Acest instrument va „scuipa” toate rezultatele și va indica dacă codul implementat este valid.


Nu uitați că etichetarea site-urilor canonice nu este aceeași cu redirecționările lor. Numai plasând eticheta rel = canonice în codul paginii nu garantează că boții Google o vor interpreta corect. Prin urmare, este o practică bună pentru fiecare expert SEO să monitorizeze în mod regulat instrumentul Google Search Console. În tabul „RAPORT STATUS INDEX -> EXCLUDAT”, putem găsi adesea multe informații valoroase, de ex. „Duplicat, motorul de căutare Google a selectat o altă pagină canonică decât utilizatorul.” Ne informează că unele etichete canonice nu își îndeplinesc corect funcția și că ar trebui să alegem o abordare diferită a problemei duplicării conținutului pe site-ul nostru.

 

Bartosz Czerniakowski, Expert SEO la LiveChat


Sugestii utile:

  • Nu uitați că link-urile canonice sunt importante, dar nu exagerați cu numărul lor.
  • În cazul în care aveți îndoieli dacă conținutul dat era deja canonic, folosiți tasta rapidă CTRL + U și căutați în secțiunea superioară <link rel = "canonical" href = "">.
  • Folosiți canonicele doar în ceea ce privește conținutul care este foarte important pentru dvs. Reglementările și politica de confidențialitate care definesc relațiile dintre site și utilizatori nu necesită link-uri canonice.
  • Ori de câte ori aveți posibilitatea de a implementa o redirecționare 301, utilizați-o.

Dacă aveți nevoie de și mai multe informații… puteți citi alte articole despre poziționarea site-urilor în baza noastră  de date.

Autori:

Natalia Nowaczyk
Content Manager

Dominik Olszewski
Copywriter

Comentariile tale (0)
Editorii WhitePress își rezervă dreptul de a șterge comentariile ofensatoare adresate altor persoane și care conțin cuvinte vulgare sau nu sunt relevante asupra subiectului în cauză.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Citește toate
  • Nu sunt încă comentarii pentru acest articol.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Czytaj całość
Articole recomandate