Construirea corectă a profilului de backlinks

Știm cu toții că, în ceea ce privește factorii de ranking ai Google, profilul de backlinks constituie unul dintre cele mai importante elemente. PageRank niciodată nu a încetat să fie important, dar numeroasele update-uri majore de algoritm ale Google au făcut ca necesitatea optimizării să fie din ce în ce mai clară. Există sute de moduri de a atrage link-uri către conținutul vostru, dar orice tactică fezabilă de construire a profilului va depinde foarte mult de resursele pe care le aveți la dispoziție.
Începe să câștigi bani astăzi.
Înregistrează-te gratuit

Înainte de a intra însă în dealii, facem o mică paranteză pentru cei mai noi în domeniul SEO – explicând ce înseamna PageRank. Pe scurt, este un joc de cuvinte. Pe de o parte relevă elementul funcțional –rangul unei pagini, calculat conform unui algoritm complex, bazat pe cantitatea și calitatea paginilor care au link-uri către o anumită pagină. Pe de altă parte, denumirea se referă la principalul autor –Larry Page, care îi dă astfel numele său.

Contrar opiniei relativ generale, patentul original PageRank nu aparține Google, ci Universității Stanford, acolo unde acesta a fost dezvoltat. Google, totuși, deține licența de utilizare exclusivă a acestuia.

Începerea unei campanii de backlinking

Evaluarea profilului de backlinks

Înainte de a putea planifica o campanie cuprinzătoare, trebuie să începeți cu o analiză a statusului de moment – evaluarea profilului existent de backlinks.

Pentru a nu repeta o cantitate foarte mare de indicații legate de modul în care putem evalua calitatea unui backlink, vă recomandăm articolul nostru pe tema Ce putem face pentru a asigura valoarea unui backlink?

Concret, în această etapă trebuie să depistați toate link-urile potențial dăunătoare, pentru a le dezavua cât mai curând posibil. Adițional, tot acum este bine să construiți lista domeniilor “bune” din care aveți deja backlinks, pentru a nu le mai targeta în etapele viitoare.

Pentru a obține date cuprinzătoare cu privire la profilul de backlink, puteți utiliza oricare dintre SEO Tools-urile existente (Ahrefs, SEMrush etc), dar vă veți lovi de un zid periculos cu una dintre regulile nescrise ale Google: nu dezavua un backlink dacă Google îl ignoră deja. Deci, pentru acest pas, cel mai bun mod este de a utiliza Google Search Console pentru date, și să analizați toate backlink-urile unul câte unul, urmărind:

  • Calitatea domeniului de backlinking
  • Relevanţa articolului din care se face mențiunea, raportat la conținutul paginii destinație

Și pentru ca am pomenit deja un termen de specialitate – dezavuare, cel mai bine este să urmați explicațiile Google. Temenul, in engleza, este Disavow, iar descrierea care include modul de aplicare o găsiți la adresa https://support.google.com/webmasters/answer/2648487?hl=ro.

Determinarea paginilor de bază

După ce ați scăpat de linkuri spammy, este timpul să identificăm "nucleul" de pagini care deja au atras backlink-uri.

La ce vă va ajuta să vedeți care sunt paginile care reușesc deja să aducă backlinks, în mod organic? Pe de o parte, acestea ar putea deveni cele mai potrivite destinații pentru construcția de noi backlink-uri. De asemenea însă, veți putea utiliza aceste pagini "de bază" prin direcționarea autorității lor către conținutul mai slab cotat pe care doriți să îl aduceți mai sus în rezultatele căutărilor, prin internal linking.

Conținutul care a devenit deja viral va fi activul inițial atunci când construim profilul de backlinks.

Aici, Google Search Console este la fel de util. Din păcate, deoarece nu exportă o listă de backlinks, așa cum o fac tool-urile SEO, va trebui să deschideți fiecare domeniu din lista GSC de backlinking și să copiați manual datele (sursă și destinație). Totuși, dat fiind că în această etapă nu mai aplicăm tehnica de disavow, cea cu riscurile de a face mai mult rău decât bine prin dezavuarea unor domenii pe care Google nu le lua în considerare, și datele de la tool-urile SEO pot fi utile, dar mai mult la nivel de hint, pentru ca datele lor diferă destul de mult de cele pe care le veți găsi în GSC.

Important: Distingeți cu atenție între diferitele tipuri de backlink-uri

Foarte important să înțelegeți principalele diferențe dintre tipurile de backlink pe care le veți analiza.

Link-urile dofollow sunt mai bune decat cele nofollow.

Link-urile din site-uri cu profil conex sau similar celui pe care lucrați sunt mai bune decat cele din site-uri generaliste sau de știri.

Link-urile de la domeniile cu conținut de autoritate vor fi întotdeauna de preferat celor din directoarele web.

Link-urile de tip Guest blogging, la rândul lor, vor fi întotdeauna mai bune decât link-urile din comentarii, și așa mai departe.

Analiza nișei

Acum vine un pas foarte important: descoperirea "top dogs" abordabili din nișa pe care doriți să creșteți. Ce trebuie să faceți aici este să vă dați seama ce fac concurenții voștri care au deja succes pentru a-și  construi profilul de backlinks.

De fapt, ce trebuie să faceți prima oară este să determinați care sunt concurenții, pentru a nu ajunge să vă adresați direct lor – ar fi cel puțin o greșeală.

Colectați linkurile concurenților

Acum, Google Search Console nu vă mai ajută, deoarece afișează doar datele despre propriile site-uri, deci ne îndreptăm către tool-urile SEO. Cele mai bune instrumente pentru a face acest lucru sunt Ahrefs sau SEMrush, dar până la un anumit nivel se poate apela și la tool-uri gratuite (MOZ Link Explorer, PowerSuite etc).

Utilizați aceste cunoștințe, în primul rând, pentru a completa strategia de conținut cu pagini similare celor care au performanțe bune la concurenți.

Nu ar trebui să copiați conținutul nimănui, evident. Ceea ce ar trebui să faceți este să vă construiți conținutul pe temelia lucrurilor care au funcționat deja bine pentru altcineva. Încercați să adăugați ceva la ceea ce spun ei, și de a atrage apoi mai multe link-uri similare.

Această metodă de colectare a perspectivelor link-ul este perfect viabilă. În principiu, dacă un website a decis să citeze site-ul unui concurent al vostru, înseamnă că este deja dispus să facă așa ceva. Tot ce aveți de făcut este acum să îi oferiți ceva cel puțin la fel de bun.

Găsiți unde se intersectează backlink-urile concurenților dvs.

O tactică mult mai eficientă ar fi de a analiza toți concurenții deodată, pentru a găsi backlink-urile pe care aceștia le au în comun.

În cazul în care 3 sau chiar 4 dintre concurenți, de exemplu, au un link de la aceeași sursă de autoritate, există o șansă mare să îi convingeți să scrie și despre voi. Numim de multe ori aceste domenii "hub-uri de cunoștințe", și le acordăm întotdeauna cea mai mare importanță.

Un link de la acest tip de sursă ar fi, în primul rând, mai valoros, deoarece este de autoritate în nișă, și, în al doilea rând, știm deja cu siguranță că nu este împotriva politicilor lor să insereze citări cu backlink dofollow.

Din păcate, acest pas poate fi foarte dificil de realizat fără a apela la un tool profesional de analiză SEO. Subiectul în sine merită o atenție specială, de aceea ne gândim că acesta va fi subiectul unuia dintre următoarele noastre articole.

Desfășurarea unei campanii de backlinking

Determinați tacticile pe care doriți să le utilizați

Până la acest pas, ar trebui să aveți o idee clară a modului în care profilul de backlinks trebuie construit sau schimbat. Ați scăpat deja de link-urile spammy (dăunătoare), și aveți deja o listă importantă cu destinații potrivite pentru noi backlinks.

Deci, acum aveți nevoie să alegeți strategia de construire a link-urilor. Există multe tactici disponibile pentru orice webmaster, și cel mai bun lucru pe care îl puteți face este să le combinați în cazul în care timpul și resursele vă permit să faceți acest lucru.

Orice strategie de construire a link-urilor se va baza în cele din urmă pe ceea ce puteți oferi persoanelor pe care le puteți contacta. În mod optim, acesta ar fi conținutul pe care îl creați, despre care profesioniștii ar trebui să dorească să scrie. Destul de apropiat este și scenariul în care furnizați chiar voi conținutul pe care aceștia să îl publice – care ar trebui sa fie la un nivel calitativ cel puțin egal cu cel din site-ul lor.

Ca o paranteză, vă sugerăm ca atunci când propuneți un subiect (sau un text gata scris), acesta să răspundă la cel puțin două cerințe - gradul de noutate și nevoia socială. Un subiect care corespunde acestor două criterii va putea cu greu să fie refuzat.

Dacă alegeți strategia de a atrage link-uri fără a crea conținut, urmăriți aderarea la unele campanii promo. Puteți contacta site-urile din nișă care fac campanii promoționale, și să vă alăturați. Oferind produsul/serviciul la o reducere considerabilă și asociindu-vă cu o entitate de marketing mai mare, veți obține un impuls atât sub formă de vizibilitate, cât și de motor pentru atragerea de backlinks.

Dar, în general, cel mai eficient mod de a construi link-uri este prin crearea de conținut pentru site-ul vostru. Acesta trebuie să fie insightful, ușor de citit și atent optimizat. Efectul ar fi astfel dublu – atragerea de backlinks fiind deja planul doi, în prim-plan trecând șansa de ranking prin quality content. Nu, nu este o gogoriță, se poate obține succes în ranking și astfel, combinând cel mult și o tehnică bună de internal linking.

Cumva, ca într-un sistem paradoxal, un conținut care rankează bine va atrage backlinks, dacă poate să rankeze fără backlinks. Arta muncii noastre este să găsim strategia cu minim de efort investițional pentru backlinks care să ne aducă suficient de sus, astfel încât să începem să obținem backlinks în mod organic.

Important: Nu supra-optimizați ancorele

Algoritmii Google au devenit din ce în ce mai buni în a depista profilele de backlinks nenaturale. Pentru a nu cădea pradă acestor verificări, trebuie să evitați textele anchor supra-optimizate pentru backlinks.

Încercați să evitați ca ancorele să fie exact cuvintele cheie pe care le vizați pe pagina la care faceți legătura - Google ar putea foarte bine să considere acest lucru suspect.

Folosiți sinonimele, căutați alte modalități de a descrie conținutul paginii la care faceți legătura.

Începeți construcția efectivă a profilului de backlinks

Odată ce v-ați dat seama ce domenii se potrivesc cel mai bine, ar trebui să începeți achiziționarea efectivă a backlink-urilor. Am descris mai sus cele mai bune surse, dar acestea nu sunt singurele.

Puteți identifica perspective de link-uri și în funcție de cuvintele cheie pe care le vizați. Alegeți din start tipul de parteneri pe care îi căutați:

  • Postări de blog
  • Review-uri
  • Comentarii
  • Givaways
  • Forumuri
  • Pagini de link-uri
  • Directoare web

Există și aici tool-uri care pot să vă ajute foarte mult în acest proces, dar în ultimă instanță, nimic nu va fi mai bun decât rezultatele căutărilor manuale. Atenție însă la efectele secundare ale personalizării rezultatelor – este de preferat să urmați acest proces dintr-un browser setat pe Incognito, cu toate trackerele blocate.

După ce ați terminat colectarea, veți avea o listă de domenii care vizează toate cuvintele cheie pe care le-ați specificat. De aici, aveți la dispoziție două metode. Prima, mergeți pe linia clasică - outreach (adunați adrese de e-mail, notați pagini de contact, creați conturi personale, și apoi începeți să scrieți emailuri și mesaje).

A doua, mult mai simplă, este să apelați la o platformă de Content Marketing, unde găsiți la un loc un mare număr de website-uri gata să vă preia conținutul pregătit fără a mai trece prin procesul de “convingere”. Platforma WhitePress, de exemplu, pune la dispoziție accesul direct la peste 1.100 de publicații din România și peste 16.000 din Europa.

Vă veți întreba însă cum procedați în cazul în care un domeniu selectat în procesele anterioare nu se regăsește în lista celor 1.100 / 16.000 de publicații? Soluția este foarte simplă - alegeți o publicație similară ca tematică și ca autoritate a domeniului. Cu siguranță, acest mic posibil neajuns se va dovedi absolut insignifiant în comparație cu cele pe care le poate aduce tehnica outreaching-ului, unde ratele de non-răspuns și de respingere pot fi semnificative.

Broken links link building

La final, o modalitate foarte bună de a spori profilul de backlinks. Această tactică, în cazul în care are succes, poate fi o sursă incredibilă de link-uri de înaltă calitate.

Această tactică este compusă din trei părți:

  1. Căutarea broken link-urilor externe din site-urile care acoperă nișă voastră. Puteți apela la instrumente profesionale (cum ar fi Screaming Frog), dar există și o mulțime de instrumente online gratuite pentru a scana pentru broken links (de exemplu extensia Chrome Check my links)
  2. Crearea unui conținut care ar fi un substitut perfect
  3. Trimiterea unui e-mail la webmaster, oferind toate datele

Trebuie să evitați șabloanele de e-mail atunci când vă adresați acestora. Pur și simplu spuneți-vă oferta și asigurați-vă întotdeauna de conținutul oferit că este relevant.

Concluzii – cât valorează un profil bun de backlinks fără un conținut pe măsură?

Construcția de backlinks este un proces care, bine făcut, poate cel mai influent pentru poziționarea în rezultatele Google, dar numai dacă și baza este valoroasă. Nu puteți atrage link-uri valoroase fără a crea mai întâi unele conținut valoros, iar pozițiile câștigate doar prin backlinks nu vor rezista mult probei timpului.

Valoarea conținutului, la rândul său, va fi definită de cât de bine cunoașteți piața căreia vă adresați, de cât de bine înțelegeți dinamica subiectelor care intră și ies din modă. Fundamental, construcția de backlinks este cea mai efemeră dintre toate strategiile SEO. De aici trebuie să începeți orice veți face.

Comentariile tale (0)
Editorii WhitePress își rezervă dreptul de a șterge comentariile ofensatoare adresate altor persoane și care conțin cuvinte vulgare sau nu sunt relevante asupra subiectului în cauză.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Citește toate
  • Nu sunt încă comentarii pentru acest articol.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Czytaj całość
Articole recomandate