Ne trebuie și text pentru paginile de categorie dintr-un magazin online?

Optimizarea paginilor de categorii și subcategorii, cele care în general corespund căutărilor generice poate ajuta motoarele de căutare să înțeleagă mai bine structura site-ului, dar în același timp, poate oferi și utilizatorilor un plus de valoare.
Începe să câștigi bani astăzi.
Înregistrează-te gratuit

De ce sunt paginile de categorie atât de importante pentru SEO?

Pur și simplu, utilizatorii sunt mai susceptibili să efectueze căutări generice, pe cuvinte-cheie scurte, generice, într-o proporție mult mai mare decât căutările pe nume de produse foarte specifice.

Optimizarea paginilor de categorii și subcategorii, cele care în general corespund acestui tip de căutări poate ajuta motoarele de căutare să înțeleagă mai bine structura site-ului, dar în același timp, poate oferi și utilizatorilor un plus de valoare.

Scrierea descrierii categoriei devine astfel o necesitate vitală, adesea însă trecută cu vederea. Culmea, uneori aceste aspecte sunt lăsate deoparte din motive cât se poate de frivole, cum ar fi faptul ca multe teme (ne referim aici la exemplul cel mai la îndemână – Wordpress cu Woo) nu afișează by default textul descrierii la paginile de categorie – așa că "de ce să ne mai batem capul s-o scriem?".

Veți vedea pe parcursul acestui articol că încercăm totuși să păstrăm un ton nepartizan, lasându-vă posibilitatea de a alege ce vi se pare cel mai potrivit proiectului vostru și locului în care vă aflați în dezvoltarea lui.

Poate că ați ajuns pe aceasta pagină pentru că aveți pentru prima oară în față o pagina de categorie, și vă întrebați ce ar trebui să faceți cu ea. Sau poate aveți deja de ceva vreme un magazin online în funcție, și vă întrebați de ce categoriile nu aduc trafic organic.

Sau – da, se poate și așa ceva, aveți deja trafic pe categorii, dar vă pare inutil, traficul direct pe paginile de produs producând rate de conversie mult mai bune. Aceasta este cu adevărat o întrebare foarte bună, și ca în mai tot ce înseamnă SEO, cu cat mai bună întrebarea, cu atat mai aproape de "it depends" va fi răspunsul.

De ce să-ți bați capul cu textele din category page?

Specialiștii SEO au puncte de vedere foarte diferite cu privire la optimizarea paginilor de categorie din magazinele online. De unde această controversă? Pleacă în mare măsură de la întrebarea din paragraful anterior: chiar dacă am aduce trafic în categorie, la ce ne-ar ajuta? Sau, cum s-a conturat deja o linie de atac a puritanilor din lumea SEO, cu ce i-ar ajuta pe utilizatori?

Unii spun că descrierile de pe paginile categoriei sunt pur făcut în scopuri SEO, și că au o valoare foarte mică pentru utilizator. Ca și în multe alte cazuri similare, aceasta depinde de modul în care se face optimizarea, de scopurile generale ale acesteia. Adevărul este că mult prea multe site-uri înțeleg prin optimizare adăugarea la finalul paginii de categorie a unui text cam fără cap și coada, care seamănă mai mult a listing de keywords decât a text citibil.

Alegerile celor care fac SEO având permanent în minte utilizatorul final – nu algoritmul Google, se îndreaptă către o abordare care conține cel puțin:

  • O descriere scurtă, dar unică - originală
  • Descrierea, chiar dacă este "îmbogățită" cu cuvinte cheie, se prezintă încă într-un mod care este util pentru utilizator și oferă informații suplimentare
  • Plasarea în partea de sus a paginii, nu la final – vizibil și util atât pentru vizitator, cât și pentru crawler

Prin utilizarea descrierii ca un plus util celor care ne vizitează pagina, îl ajutăm și pe Google să înțeleagă mai bine despre ce este vorba. Veți replica poate - "dar acolo sunt toate produsele, cum să nu înțeleagă Google ce facem".

Este adevărat, dar la fel de adevărat este că, probabil, mai sunt zeci, sute sau mii de pagini asemănătoare, iar munca optimizării nu este solicitată pentru simpla indexare corectă, ci pentru diferențierea atât de importantă pentru o poziție mai bună în căutări.

Apoi, revenim la ceva ce sugeram în startul acestui articol: denumirile produselor, în încercarea de a se diferenția – în special între ele, de cele mai multe ori pierd linia query-urilor generale, cele care au un număr de căutări extrem de mare, și din care am dori cu pasiune să ne înfruptăm și noi.

Ce ar trebui să conțină paginile de categorii?

Nu scrieți "conținut SEO", scrieți conținut bun

Dacă rămâneți cu un singur lucru din acest articol, acesta să fie: scrieți conținut bun. Orice altceva se poate obține ușor plecând cu acest câștig în tolbă. Spuneam deja, am văzut nenumărate pagini de categorie cu o pereche de propoziții aruncate "pentru SEO". Conținutul "pentru SEO" nu este niciodată de ajutor pentru oameni și, de cele mai multe ori de fapt, nu face doi bani nici pentru Google.

Cum puteți să câștigați optimizând în sensul corect o categorie?

  • Prezentați-vă produsele cele mai bine vândute, sau subliniați produsele pe care credeți că cei care au ajuns din Google în acea pagină le-ar dori
  • Legați pagina curentă la categoriile complementare sau corelate pentru a ajuta utilizatorii să continue navigarea în site chiar dacă nu au găsit imediat produsul la care se gândeau
  • (MAI ALES!) Spuneți clienților mai multe despre de ce ar trebui să cumpere de la voi (de exemplu, livrare rapidă, produse handmade, avantajul prețului etc.)

Pentru a produce un conținut de calitate pentru o pagină de categorie, păstrați-l scurt și concentrat. Dacă vă limitați la câteva propoziții (cca 200 de cuvinte este o alegere bună, dar nu există un număr de cuvinte perfect) și vă asigurați că aceste cuvinte comunică ceva de valoare pentru potențialii clienți, sigur veți fi pe calea cea bună.

De ce 200 de cuvinte și nu 2000? Sigur ați citit sau veți citi în multe articole de valoare că prima pagină Google este înțesată cu articole de cel puțin 2000 de cuvinte. Este perfect adevărat – când vine vorba de căutările informaționale.

Ce veți găsi mai greu este un alt adevăr: rezultatele Google, în funcție de o căutare sau alta, tind să producă rezultate relativ consistente din punctul de vedere al conținutului acestora. Adică? O căutare care "cere" articole lungi, în general va produce doar rezultate de articole lungi. Ați înțeles deja – o căutare care aduce categorii de produse nu va produce prea multe rezultate tip articole lungi. Așadar, păstrând inclusiv acest format relativ tip, cu descriere nu foarte lungă, evitați ca Google să considere că pagina voastră este altceva decât este de fapt.

Optimizați bine tag-ul H1

Până la un punct, paginile de categorii ar trebui să fie optimizate la fel ca toate celelalte pagini sau postări din orice site, iar acest lucru include, pe lângă conținutul paginii, și optimizarea headingului H1.

Pagina de categorie este bine să aibă doar un H1, iar acesta ar trebui să fie în partea de sus a paginii – înainte de textul descrierii. H1 poate fi aproape la fel ca titlul paginii (elementul <title>) sau dacă diferit - ar trebui să conțină în continuare termenul cheie țintă.

O idee care s-a dovedit de multe ori utilă este ca, imediat sub H1, să adăugați un scurt paragraf care să arate exact ca o linie tip Meta Descriere (155 – maxim 160 de caractere, cuvintele cheie prezente etc). Desigur, acest bloc poate fi exact meta descrierea respectivei pagini.

La ce ajută acest "trick"? O pagină de categorie tinde să fie încărcată peste măsură cu texte asemănătoare – titlurile și micile descrieri ale produselor prezentate, iar Google are tendința de a considera că acelea sunt elementele care descriu cel mai bine pagina. Rezultatul este că, în asemenea situații, va considera că este mai bine să construiască un alt snippet în rezultatele căutărilor (descrierea afișată sub titlul paginii). Pentru o pagină de categorie așa cum încercăm aici să construim, un asemenea demers ar putea duce la scăderi urâte ale Click Through Rate-ului din organic.

Țineți întotdeauna seama de elemente de optimizare a conversiilor

Nu uitați că o pagină de categorie poate fi, de asemenea, un Landing Page cu rol direct în obținerea de conversii. Observați că nu am spus "vânzări". De ce? Pentru că sunt mult mai multe lucruri pe care le putem și merită să le obținem de la vizitatori, în afară de obiectivul principal, care este fără discuție vânzarea. Putem discuta pe această linie de multe, de la brand recognition până la înscrierea la newsletter, dar o vom face cu altă ocazie – important este să reținem ca vânzarea directă și imediată nu reprezintă singurul lucru la care trebuie să ne gândim în demersul nostru.

Revenind, pentru partea de optimizare a conversiilor, pagina ar trebui să includă toate acele elemente care sunt necesare pentru a convinge, încuraja și menține vizitatorii din "magazin", astfel încât aceștia să poată fi convertiți în cele din urmă în clienți:

· Sigla și informațiile de contact

· Ofertele speciale sau promoțiile

· Butoanele "Apel la acțiune" (CTA)

· Linkuri către coșul de cumpărături și conectarea la cont

· Înscrieri la newsletter

· Reviews și testimoniale

Nu în ultimul rând, pagina de categorie trebuie să arate bine. Mulți dintre noi tindem să acordăm toată atenția când vine vorba de design paginilor de produs, în detrimentul celorlalte - este o greșeală.

Atrageți atenția asupra celor mai populare produse

Dacă aveți o mulțime de produse în paginile de categorii, faceți mai ușor pentru utilizatori să găsească ceea ce cel mai probabil își doresc, arătându-le o listă a celor mai populare produse (sau cele mai bine vândute). Căutările generice deseori au în spatele lor doar o idee generică, care le face foarte compatibile cu alegerile populare. În opoziție oarecum, cei care caută ceva mai puțin popular, știu în general foarte bine ce caută – și rareori ajung în categorii.

Asigurați-vă că aveți o descriere exactă, originală și distinctă a fiecărui produs și, dacă este cazul, afișați evaluările și prețurile.

Dacă un produs este o completare nouă la colecție, adăugați o etichetă în partea de sus a imaginii pentru a evidenția acest lucru. Același lucru este valabil și pentru promoții sau oferte speciale.

Cum rămâne cu riscurile conținutului nou? Fiți atenți la canibalizarea cuvintelor cheie

Crearea sau modificarea paginilor de categorie este o decizie delicată, care ar trebui să fie gândită cu atenție, deoarece are și riscurile sale.

Înainte de alege drumul de urmat, este bine să vă opriți un moment pentru a evalua riscul potențial de canibalizare a cuvintelor cheie. Făcută bine "pauza" aceasta, vă va salva o mulțime de timp și de resurse în viitor.

Ce înseamnă canibalizarea cuvintelor cheie? Este acea situație în care, pentru o căutare anume, Google indexează și poziționează aproximativ la fel de bine două sau mai multe pagini din același site. Cândva putea fi un lucru bun, pentru că de multe ori în rezultate se afișau toate acestea una sub alta, crescând substanțial numărul de vizite în site. De un an și ceva însă numărul de rezultate de la același site pe o căutare este limitat la maxim doua – și asta doar în cazuri rare (sau pe conturile de brand, unde limitarea nu este atât de strictă).

Două sau mai multe pagini care rankează pe aceeași căutare ce înseamnă în practică? Înseamnă că, fie în funcție de elemente de personalizare doar de Google știute, fie pur și simplu aleator, la acea căutare se va servi ca rezultat fie o pagină, fie cealaltă. Din păcate, de cele mai multe ori asta duce la pierderea unui procent foarte mare de apariții în rezultate pentru pagina potrivită – cea care aduce CTR bun și conversii superioare.

O opinie mai rară, chiar un pic mai extremă, merge chiar mai departe: dacă o pagină unic asignată termenului de căutare dat ar putea aduce locul X, două pagini care concurează între ele vor avea locuri mult mai joase decât acel X.

Către ce trebuie să ne oprim atenția în încercarea noastră de a evita efectele nedorite ale unor canibalizări? Pentru că acum lucrăm la conținutul și elementele paginilor de categorii, trebuie să evităm ca acestea să capete potențialul de indexare pe cheile de căutare ale produselor din magazin, dar și pe cele ale celorlalte categorii. De asemenea, o foarte întâlnită formă de canibalizare este între categorii și homepage.

Tehnic, procesul nu este foarte dificil. Avem o categorie, în urma procedeelor de keyword research determinăm care sunt query-urile cele mai potrivite ca topic, cu volum de trafic apreciabil și eventual cu concurența abordabilă, apoi verificăm ce anume din site-ul nostru are deja poziții apreciabile pe respectivii termeni. Apoi, dacă deja există pagini cu poziții bune și mai ales utile, evităm să optimizăm pe respectivul termen. Un caz particular este cel în care pagina competitoare nu este potrivită pentru scopurile noastre, caz în care folosim termenul pentru pagina de categorie, și în paralel "îl desfacem" de pagina nedorită.

Comentariile tale (0)
Editorii WhitePress își rezervă dreptul de a șterge comentariile ofensatoare adresate altor persoane și care conțin cuvinte vulgare sau nu sunt relevante asupra subiectului în cauză.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Citește toate
  • Nu sunt încă comentarii pentru acest articol.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Czytaj całość
Articole recomandate
Cum să te faci auzit în Social Media

Obișnuiam să fiu persoana care nu credea în practicalitatea canalelor Social Media. Mi se părea o pierdere de timp, bani și resurse. Eram convinsă ca nimeni nu este interesat să vadă imaginea câinelui prin parc, noua pereche de pantofi achiziționată sau ultima vacantă. Era atât de greșit să cred asta! Oamenii vor să vadă imagini cu câinele, pantofii sau vacanța ta. Oamenii își doresc să interacționeze cu tine. Vor comunicare, veselie și entuziasm.