19 unelte indispensabile pentru administrarea unui website profitabil

Dacă este ceva ce știm cu certitudine despre administrarea unui website, este că întotdeauna se dovedește mai dificilă decât părea la început. N-o vom face cu mult mai ușoară cu această lectură, dar poate ajutăm măcar un pic. Care este sfatul nostru? Folosiți unelte potrivite. Nu vă lăsați în totalitate în baza lor, folosiți-vă de ele doar.
Începe să câștigi bani astăzi.
Înscrie-te gratuit

Deci am făcut și noi un top. Toată lumea face. Despre ce este acesta? 19 unelte fără de care nu ne putem gândi sănătatea mintală când avem de administrat un site web.

De ce 19? Ca să fim sinceri, în acest text ne-am inspirat după un altul. Atât doar că, așa cum era cât se poate de normal, respectivii își inseraseră în listă și propria suită de tools. Faptul ca am ales să nu o pomenim aici nu este deloc un semn că respectivele unelte nu sunt bune – dimpotrivă. Dar cum noi suntem într-o altă poziție aici, una neutră, ar fi trebuit să le pomenim și concurenții, ceea ce ar fi fost urat față de ei. Așa însă, dacă vreți neapărat să aflați de unde ne-am inspirat – la finalul articolului se găsește link către sursa de inspirație.

Acum trecem direct la listă.

1. Who.is

Probabil că nu este nimic mai frustrant atunci când căutați un nume de domeniu nou, decât să introduceți în search la hoster sau registrar, opțiune după opțiune, pe ghicite, și să descoperiți că altcineva le deține deja. Dar dacă vă doriți foarte mult un domeniu deja înregistrat? Cum dați de proprietar, cum aflați prețul?

Who.is, acolo unde există aceste date, vă va afișa instant dacă un domeniu este disponibil, cât costă, și de unde (sau de la cine) îl puteți cumpăra.

Desigur, acesta nu este singurul lucru pe care îl puteți face cu Who.is – care ramâne la bază, așa cum îi spune și numele, un serviciu de Whois.

2. Google Analytics

Ei bine, e corect să spunem că Google Analytics este cel mai popular instrument printre proprietarii de website-uri. Este o aplicație gratuită web-based care vă permite să analizați traficul site-ului, atât cantitativ, cât și calitativ (informații demografice, geo-localizare, timp petrecut pe fiecare vizită etc).

La ce ne poate ajuta Google Analytics (GA)?

  • GA este fără nici o exagerare cel mai bun tool pentru urmărirea conversiilor. Singurul lucru pe care trebuie să-l faceți este să setați „Goals” (vizite la o anumită adresă URL, achiziții, înscrieri etc.). După aceea, instrumentul va începe să urmărească de câte ori vizitatorii au atins respectivul obiectiv. Mai mult, veți beneficia de toate datele asociate conversiilor (pagina de intrare, locația vizitatorului, device-ul utilizat și multe altele).
  • Cu ajutorul metricului Users, puteți monitoriza numărul de vizitatori unici, precum și date despre cei care revin în site.
  • Cu siguranță doriți să știți cum interacționează vizitatorii cu site-ul. Aici intră metrics precum Sessions, Bounce Rate, Pageviews, Average Session Duration etc.
  • Permite activarea auto-tagging-ului în Google Ads pentru a eticheta fiecare dintre linkurile voastre, astfel încât Google Analytics să vă spună de fiecare dată când un vizitatorul a venit dintr-un click pe Ads.
  • Am pomenit mai sus de Goals, trebuie să menționăm ca sistemul are opțiuni foarte avansate, specifice pentru Ecommerce. Practic, orice raport din GA poate fi vizualizat într-o versiune Ecommerce.
  • Un alt lucru interesant despre GA se leagă de rapoartele personalizate. Puteți să creați propriile rapoarte, să le vizualizați sau să le salvați, ba chiar și să le exportați în format PDF.

3. Awario

Este destul de greu să găsești argumente împotriva celor care afirmă că backlink-urile au fost și sunt în continuare cel mai puternic factor pentru Google. Este însă corect să presupunem că și mențiunile fără backlink au toate șansele de a deveni un semnal de clasare la fel de important. Să ne gândim doar la Citations pentru GMB, și realizăm ca Google are deja sistemul în funcție pentru așa ceva.

Când dețineți un brand, sigur vă doriți să știți ce spun oamenii despre el. De pildă, trackingul mențiunilor este unul dintre elementele de bază al oricărei strategii de Managementul reputației. Ei bine, pentru asta aveți nevoie de Awario.

  • Instrumentul vă oferă o listă completă de mențiunile de brand pentru a fi primul care reacționează la acestea. Acest lucru poate fi util mai ales dacă sunteți dispus să oferiți suport clienților în Social Media.
  • Un alt avantaj masiv este că Awario urmărește inclusiv mențiuni pentru cuvinte cheie în orice limbă și pe tot Internetul, astfel încât nu există nicio șansă ca o singură mențiune să rămână neobservată.
  • Un alt mare avantaj - vă puteți conecta la Awario de pe desktop, laptop, smartphone sau tabletă, împreună cu posibilitatea de a configura alerte prin e-mail.

4. Stripe

Dacă operați un site de E-commerce, Stripe este tot ce vă puteți dori vreodată în ceea ce privește acceptarea plăților și gestionarea tranzacțiilor online. Practic, Stripe este un procesor de plăți 3rd-party. Iată doar câteva dintre beneficiile pe care le veți obține cu acest tool:

  • Încorporarea sistemului de comandă se face utilizând doar o singură linie de JavaScript.
  • Stripe conține Elements - o colecție de componente pre-construite pentru plățile personalizate.
  • Instrumentul permite procesarea plăților pentru toate cardurile majore de credit și de debit de pe tot globul. Mai mult, acceptă metode de plată locale, în monedele preferate de clienți. Pentru cei care doresc o modalitate convenabilă de a plăti fără a-și divulga informațiile cardului, sunt disponibile și portofele digitale precum Alipay, Amex Express Checkout și Apple Pay.
  • Prin Stripe se optimizează și căile de rutare prin integrări directe cu rețele de carduri precum Visa, MasterCard și American Express, ceea ce reduce latența tranzacțiilor și îmbunătățește ratele de succes.
  • În plus, instrumentul este compatibil cu Android și iOS pentru a alimenta plățile în aplicație. Există, de asemenea, o soluție one-touch, care permite salvarea datelor utilizatorilor pentru achiziții mai rapide la următoarele tranzacții.

5. Crazy Egg

Crazy Egg este un alt instrument interesant de optimizare a unui website, al cărui scop este să vă ofere o perspectivă valoroasă despre modul în care vizitatorii interacționează cu paginile, într-un mod vizual.

  • Utilizarea raportului Heat map vă permite să vedeți clar cele mai importante zone de activitate la nivel de clicks, pe oricare dintre pagini. Cu cât culoarea este mai roșie, cu atât este mai ridicat nivelul de activitate în acea parte a paginii.

  • Raportul Scroll Map este aur pur în ceea ce privește găsirea unui loc perfect pentru plasarea CTA-urilor – determinând cea mai populară adâncime de derulare a paginii.

  • Confetti report afișează puncte codificate prin culori care reprezintă click-uri individuale, pe care le puteți segmenta în continuare după diferite valori (timp pe site, sistem de operare, geo-locație etc.).

  • Dacă sunteți dintre cei care preferă să vadă, în loc de hărți vizuale, doar numărul de clicuri pe elementele paginii, raportul List este exact ce căutați.

6. Grammarly

Greșelile de ortografie sunt printre cei mai mari dușmani ai reputației. Aici intervine Grammarly - o extensie Chrome gratuită, care citește instantaneu orice text pe care îl scrieți în orice formular online (website sau blog, Gmail, Facebook, Twitter, Linkedin sau cine mai știe ce), corectează gramatica, punctuația și stilul și oferă sugestii specifice contextului.

Singura problemă? Grammarly lucrează doar pe limba engleză. Chiar dacă suportă variațiunile American, British, Canadian și Australian English, tot inutilizabil rămâne pentru cei dintre noi care lucrăm local. Cu alte cuvinte, dacă nu lucrați pe En, atunci acest articol pentru voi devine "18 unelte indispensabile pentru administrarea unui website profitabil". Sorry about that.

7. MailChimp

Ecomm, fără email marketing? Greu de crezut, Chiar și cu toate restricțiile și piedicile pe care GDPR ni le pune în față, e-mailul tot rămâne unul dintre cele mai importante canale cu care lucrăm. Chiar dacă încă se mai lucrează cu Excel și încă se mai cumpără liste, de la un punct încolo nevoia pentru un tool profesional devine cel puțin stringentă. Și așa am ajuns la MailChimp. Ce poate face acesta pentru noi?

  • Cu ajutorul MailChimp, puteți colecta adrese de e-mail de la vizitatorii site-ului;
  • Puteți trimite e-mailuri automate pe o multitudine de flow-uri predefinite sau customizate;
  • Instrumentul oferă 9 machete, 90 de teme, 5 șabloane bazate pe Intent, dar și un editor HTML pentru a crea propriile template-uri;
  • Permite segmentarea listei atât în funcție de tipul entry-ului, cât și de istoricul acestuia;
  • Permite vizualizarea și urmărirea performanței (număr total de mesaje trimise, câte dintre ele au fost deschise efectiv sau pe câte linkuri s-a dat click.

8. Sumo

Rămânem în atât de importanta și de dificila zonă a colectării adreselor de email de la vizitatori. Sumo - peste 5 milioane de utilizatori, dă o foarte bună mână de ajutor pentru creșterea listei de emailuri, adăugând și câteva funcții foarte interesante pentru sharing-ul în Social. Ce face Sumo, în linii mari:

  • Captarea adreselor de email prin intermediul unor pop-up-uri specializate și personalizabile.
  • Creare și să configurare de formulare și ferestre Opt-in și CTA (Scroll boxes, Smart Bars, Welcome Mats etc).
  • Configurare de campanii de reduceri cu mailers și răspunsuri automate pentru site-uri Ecomm.
  • Posibilitatea de a crea un formular de contact complet personalizabil fără plugin suplimentar.
  • Heatmap.
  • Integrare cu Google Analytics.

9. Disqus

Disqus este un plugin WordPress gratuit funcțional ca sistem de comentarii, cu integrări pentru Social Media.

  • Conectarea vizitatorilor cu contul de Facebook, Twitter și Google – doar la prima logare, ulterior contul Disqus devenind disponibil pentru aceștia pe orice site care folosește acest sistem.
  • Sistem de Upvote, Downvote, marcare ca Favorite și abonare.
  • Sharing prin prin email sau social media.
  • Posibilitatea stocării comentariilor în afara site-ului.
  • Activare / dezactivare pentru aprobările automată ale comentariilor.
  • Protecție antispam prin Akismet.

13. MightyCall

În cazul în care furnizați customer service prin telefon (sau aveți de gând), MightyCall este soluția: un sistem de telefonie virtuală - o linie telefonică la o fracțiune din costul unui sistem de telefonie tradițional:

  • Mesagerie vocală, conference calling, redirecționare a apelurilor și înregistrare.
  • Integrare cu sistemul de email pentru workflows.
  • Programare taskuri - apeluri și mesaje.
  • Greeting message personalizabil în funcție de oră sau de proveniența apelului.
  • Istoric complet al tuturor comunicărilor.
  • Prețul mediu este de 1 cent / minut, fără taxă pentru alegerea unui număr preferat.

Din păcate, sistemul funcționează doar cu numere de tip +1 (US & Canada). Dacă acolo vă este piața, totul este perfect. Dacă nu, mai căutăm.

11. Tawk.to

Pe lângă furnizarea de asistență în modelul clasic, prin telefon, sigur veți dori să implementați un sistem live chat, ceea e înseamnă Tawk.to:

  • Versiune în limba română.
  • Se pot personaliza culorile, widgeturile și toate celelalte elemente astfel încât să se păstreze coerența cu design-ul site-ului.
  • Sistem de ticketing încorporat.
  • Stocarea istoricului utilizatorilor (chats, tichete, chiar și browsing history).
  • Crearea și salvare mesaje predefinite personalizate.
  • Gratis. Da, nu costă nimic.

12. Piktochart

Oamenii adoră datele, mai ales atunci când sunt prezentate într-un mod digerabil și atrăgător, adică în Infografice. Atunci, ce alegeți? Un designer profesionist sau Piktochart? Nu vorbim acum despre designer, ne limităm la a spune ce oferă Piktochart:

  • Cu excepția infograficelor, instrumentul vă permite să creați prezentări, rapoarte, afișe și pliante super cool și profesionale.
  • Tutoriale gratuite.
  • Elemente grafice gratuite, peste 600 de template-uri și posibilitatea de a încărca propriile imagini sau fotografii.
  • Import date din Google Sheets.
  • Cel mai simplu și mai intuitiv editor drag-and-drop.

13. Schema Pro

La ce ajută datele structurate într-un site web? În primul rând, ajută motoarele de căutare să  înțeleagă mai bine conținutul, face HTML-ul mai bine structurat și, mai ales, poate duce la crearea unor rich snippets mult mai atractive. Dacă nu doriți să vă distrageți de la activitatea de bază învățând limbajul schema.org, un plugin e binevenit.

  • Puteți marca conținutul deja existent, ceea ce este imposibil cu majoritatea celorlalte pluginuri Schema.org.
  • 13 tipuri diferite de scheme (local business, reviews, receipe etc.).
  • Posibilitatea de inserare diferențiată în funcție de tipul paginii sau chiar pagină cu pagină, complet personalizat

14. Easy FAQs

Adăugarea unei secțiuni de întrebări frecvente este cea mai interesantă modalitate de a oferi clienților rapid informațiile de care au nevoie. Easy FAQs este un plugin WordPress percet pentru crearea și gestionarea FAQ-urilor.

  • Pe lângă crearea de liste cu cele mai frecvente întrebări și răspunsuri, puteți adăuga și secțiunea de Întrebări frecvente în Sidebar, astfel încât utilizatorii să primească sfaturi utile oricând pe parcursul vizitei.
  • Există, de asemenea, posibilitatea de a adăuga o secțiune FAQ diferențiat de la o pagină la alta.
  • Întrebările frecvente pot fi oricând create, editate sau șterse.
  • Fiecare element al întrebărilor frecvente este complet personalizabil (peste 100 de teme și o mare varietate de fonturi, culori și stiluri).
  • Se pot adăuga inclusiv imagini și capturi de ecran.

15. PageSpeed Insights

Suntem foarte aproape de momentul în care viteza de încărcare a paginii va deveni oficial un factor de ranking. PageSpeed Insights poate că nu este cel mai bun instrument pentru un developer, dar statisticile sale au marele avantaj că sunt cele pe care Google le ia în considerare.

  • Instrumentul evaluează o pagină web pe baza a doi parametri: Page Speed și Optimization.
  • În afara simplei evaluări, PageSpeed Insights oferă o gamă largă de sfaturi și soluții pentru îmbunătățirea performanței.

16. Optimizely

Dacă am ajuns la partea de optimizări, ajungem și la Optimizely, specialistul în A/B testing:

  • Permite crearea de diferite versiuni ale site-ului și urmărește modul în care utilizatorii tind să interacționeze cu fiecare variantă.
  • Permite testarea individuală a fiecărui element de bază: titluri, imagini, CTA-uri, culori, grafică și multe altele.
  • Colectează automat toate datele necesare despre performanța elementelor în test.
  • Permite editarea paginilor în mod direct, prin intermediul unui editor vizual simplu de utilizat.
  • Permite personalizări pentru testarea de experiențe diferite pentru grupuri specifice de public, segmentabile atât pe aspect demografic, cât și comportamental.
  • Conectabil la principalele surse de date (Google Analytics, Google Ad etc).

17. Urban Airship

Ajungem acum într-o zonă mai gri a domeniului – push-notifications. Unii pur și simplu, nu le pot suporta, alții nu își pot vedea succesul afacerii fără ele. Atât pentru primii, cât și pentru cei din urmă, recomandăm un ochi aruncat asupra a ceea ce poate face Urban Airship:

  • Notificări diferite în funcție de device, mobil / tablet / desktop.
  • Segmentare avansată a clienților, inclusiv în funcție de locație, fus orar sau sursa traficului.
  • A/B testing pentru a afla mesajul corect sau potrivit.

18. CSS Hero

Design personalizat în WordPress, fără să editați CSS-urile temei și pluginurilor? CSS Hero este exact ceea ce aveți nevoie:

  • Mare varietate de fonturi Google, dar și acces la propriile fonturi.
  • Selector de culori, inclusiv cu combinații complete ready-made.
  • Previzualizare diferențiată în funcție de dispozitiv / dimensiune ecran.
  • Minificare CSS rezultat.
  • Facilitate de Undo pentru orice modificare efectuată.
  • Utilizabil atât pentru temele compatibile testate, cât și pentru cele necunoscute (Rocket Mode).

19. HootSuite

Sau despre cum poți să integrezi activitatea site-ului cu toate rețelele Social pe care dorești să le abordezi, fără să stai pentru asta 16 ore pe zi și fără să trebuiască să înveți câteva limbaje de programare:

  • Integrare cu Facebook, Facebook Pages, LinkedIn, Instagram, Twitter, FourSquare, MySpace, YouTube și WordPress.
  • Integrare cu Google My Business.
  • Scheduled posting.
  • Mentions tracking.
  • Rapoarte analitice detaliate pentru urmărirea și analiza interacțiunilor.

Desigur, există mult mai multe instrumente care ne pot face viața mult mai ușoară. Nu am ajuns aici să vorbim despre Content Marketing, nici despre SEO. Rămâneți însă alături de noi – pentru că o vom face.

Și la final, așa cum am promis, bibliografia: idei, pasaje adaptate și imagini din articolul Link-assistant.com – 20 must-have tools for a money-making website.

Comentariile tale (1)
Editorii WhitePress își rezervă dreptul de a șterge comentariile ofensatoare adresate altor persoane și care conțin cuvinte vulgare sau nu sunt relevante asupra subiectului în cauză.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Citește toate
  • Masaj domiciliu

    foarte interesant, enele din aceste instrumente le foloseam dar am descoperit unele care sunt geniale!

    masajdomiciliu.com

    2020-11-13, 11:41
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Czytaj całość
Articole recomandate