Cum alegi un CMS SEO-friendly pentru site-ul tău - ghidul începătorului

CMS SEO-friendly
În cuvinte simple, un sistem de management al conținutului (CMS) este o aplicație sau un software utilizat pentru a crea, edita și organiza conținutul unui site web. CMS-ul este un instrument de mare ajutor pentru a putea lansa și rula un site web fără cunoștințe tehnice extinse. Un bun CMS economisește timp, costuri, și, dacă este echipat cu posibilități extinse de editare pe elementele tehnice, face partea de SEO mult mai ușoară.
Începe să câștigi bani astăzi.
Înscrie-te gratuit

Deci, care CMS ar trebui ales? La ce ar trebui să te uiți pentru a te asigura că acesta este "SEO-friendly"?

Alegerea unui CMS poate fi complicată datorită abundenței soluțiilor existente. W3Techs listează peste 600 CMS-uri la momentul scrierii acestui articol. De aceea am scris acest articol - credem că textul de față vă va ajuta să restrângeți lista la câțiva candidați.

De la ce începem căutarea unui CMS potrivit?

Principalul factor este tipul de site pe care aveți de gând să îl creați. Ce este? Site de prezentare, blog sau magazin online? Sau poate forum de discuții, flux de știri, galerie de imagini sau video? Sau poate combinații între acestea? Putem găsi CMS-uri care acoperă o gamă mai largă de funcții, sau trebuie să ne limităm la a face doar un singur lucru din motive tehnice?

Există o mulțime de CMS-uri care sunt bune la un singur lucru, de exemplu, un forum de discuții, iar adăugarea unor caracteristici suplimentare ar fi o mare consumatoare de timp și resurse, dacă nu chiar o imposibilitate. Regula de bază aici este simplă: restrânge lista de soluții potențiale la cele care se potrivesc cu modelul de afaceri. Rețineți însă că CMS-uri diferite pot fi utilizate în paralel pentru a rula diferite zone ale site-ului.

Mai jos este doar o mică listă de CMS-uri specializate:

Personal Blog

Comerț electronic

Share video

Share imagini

Forum/ Comunitate

Jekyll

Typepad

Ghost

Magento

Shopify

Prestashop

PHPVibe

YouPHPTube

ViMP

Zenfolio

Coppermine Gallery

Zenphoto

phpBB

myBB

fluxBB

 

Din fericire, sunt disponibile și CMS-uri multifuncționale, cum ar fi Joomla, Drupal sau WordPress. Acestea vă permit să creați site-uri web mari și complexe, capabile să combine numeroase funcționalități diferite (ecommerce, blog, forum, galerie imagini etc).

SaaS vs self-hosted

Ce este SaaS? Software as a Service (SaaS) este un model de licențiere și livrare în care software-ul este licențiat pe bază de abonament și este găzduit central, la nivelul celui care oferă serviciile. Atunci când utilizați un SaaS CMS, accesați conținutul prin browser, iar conținutul este găzduit pe serverele furnizorului CMS. Wix și Squarespace sunt exemple populare de servicii SaaS.

Self-hosted înseamnă că instalarea vă privește. Soluțiile open-source cele mai populare pentru această formă sunt WordPress, Drupal, și Joomla. Nu vă speriați – self-hosted nu înseamnă că trebuia să vă faceți singuri servere de internet, sau că trebuie să faceți programare pentru a instala un website. Dimpotrivă, lumea este plină de servicii specializate de hosting unde se poate instala o asemenea platformă în doar câteva click-uri.

Iată câteva puncte importante de avut în vedere înainte de a alege între cele două opțiuni:

Nivelul abilităților tehnice

Variantele self-hosted necesită totuși un anume nivel de cunoaștere a mediului, în timp ce platformele SaaS pot fi operate chiar și de persoane care nu știu mai mult de cum se face un fișier Excel simplu.

Nivelul necesar de personalizare

Soluțiile self-hosted oferă mult mai multă libertate, putându-se modifica și actualiza atât aspectul, cât și funcționalitățile. Cele bazate pe SaaS funcționează cu mult mai multe constrângeri (temele vizuale prestabilite, integrările și inserturile strict controlate etc).

Considerente de securitate

Cu software-ul SaaS, scapi de multe treburi pe care altfel trebuia să le faci constant (actualizări software, aplicare patch-uri de securitate, protecție anti-hack etc). Toate activitățile legate de securitate sunt gestionate de furnizorul SaaS.

Costuri

Cheltuielile de creare și funcționare pentru un site web variază de la 0 euro pe lună, până la mii sau chiar zeci de mii de euro. Suma cheltuită depinde de tipul site-ului, de amploarea acestuia și de modelul de afaceri. Indiferent de acești factori, aveți patru opțiuni de bază la dispoziție:

  • Un site gratuit pe o platformă SaaS;
  • Un abonament plătit pe o platformă SaaS;
  • Un site self-hosted, fără suport profesional;
  • Un site self-hosted, cu suport profesional.

Site gratuit pe platformă SaaS

Unii provideri SaaS permit utilizatorilor să creeze site-uri web gratuit. Cu toate acestea, funcționalitatea opțiunii gratuite este de obicei limitată la unele caracteristici de bază. De pildă, cel mai probabil, veți putea posta numai conținut, iar personalizarea va fi limitată la câteva teme și widget-uri / plugin-uri.

Dar cel mai mare dezavantaj dintre toate - nu puteți utiliza propriul nume de domeniu (site-ul free va fi asociat cu un subdomeniu al furnizorului SaaS).

Aceasta este o soluție viabilă dacă:

  • Doriți să testați o nouă platformă;
  • Doriți să aflați mai multe despre dezvoltarea web;
  • Rulați un site mai mult ca hobby;
  • Aveți nevoie de un site de o singură utilizare pentru unele ocazii

Cele mai cunoscute platforme pentru a obține un site gratuit sunt:

Notă: Nu confundați serviciul de site-uri free de la wordpress.com cu platforma CMS WordPress. Se bazează pe același bloc tehnic, dar sunt două lucruri foarte diferite.

Abonament plătit pe o platformă SaaS

Pe lângă toate opțiunile pe care le aveai la versiunea free, aici ai în primul rând posibilitatea de a utiliza propriul nume de domeniu. În plus, ai mult mai multe opțiuni în materie de personalizare, caracteristici, funcții e-commerce etc.

Tabelul de mai jos vă poate oferi o idee despre costurile potențiale pe care le puteți suporta.

Platforma

Preț minim (USD/lună)

Preț maxim (USD/lună)

Wordpress

4

45

Squarespace

16

46

Wix

13

39

Weebly

5

25


În plus, ar trebui să se ia în considerare prețul unui nume de domeniu (începând de la ”10 USD/an) și eventual o temă personalizată.

Site self-hosted fără suport

Cum am mai spus, WordPress, Joomla, și Drupal sunt cele mai populare platforme CMS. Acestea sunt open-source, ceea ce înseamnă că le puteți descărca și utiliza gratuit. Asta nu înseamnă însă că absolut orice facilitate suplimentară va putea fi obținută la fel de gratuit:

  • Nume domeniu (un domeniu .com sau chiar .ro este aproximativ 9-12 euro/an).
  • Teme Premium (50-200 euro).
  • Găzduire web (prețuri începând de la 15-20 de euro pe an)
  • Extinderea funcționalităților (cele mai multe plugin-uri sunt gratuite, dar multe plugin-uri cu funcționalități avansate pentru UX, SEO sau e-commerce - sunt plătite).

Managed self-hosted site

Așa cum am menționat mai înainte, este nevoie de anumite abilități tehnice pentru a configura și personaliza un site web. În lipsa acestora, sau pur și simplu din cauza lipsei de timp, este întotdeauna o opțiune să externalizați (în tot sau doar în anumite părți) activitățile aferente site-ului către o echipă specializată. Cheltuielile suportate vor depinde de domeniul de aplicare:

  • Instalarea de bază.
  • Instalarea temei și pluginurilor.
  • Întreținerea permanentă și asigurarea securității.
  • Setarea și îmbunătățirea aspectului.
  • Integrarea comerțului electronic;
  • Îmbunătățirea funcționalităților.

CMS-uri seo-friendly

Un CMS seo-friendly trebuie să îndeplinească mai multe cerințe de bază impuse de substratul tehnic dar mai ales, bunele-practici în materie de Search Engine Optimization.

Concret, care este un set minimal de cerințe SEO related pe care un CMS ar trebui să le satisfacă pentru ca voi să puteți umbla liber la optimizări? Pe scurt:

Cerințe tehnice:

  • Specificarea unui domeniu preferat
  • URL-uri unice
  • Gestionarea structurii URL și a taxonomiilor
  • Abilitatea de a gestiona redirecționările
  • Generarea de sitemap XML
  • Gestionarea fișierului robots.txt
  • Timp rapid de încărcare a paginii
  • Gestionarea datelor structurate
  • URL-uri canonice
  • Mobile-friendly

Cerințe de SEO OnPage:

  • Gestionarea titlurilor de pagină
  • Gestionarea meta descrierilor
  • Gestionarea tagurilor <h>
  • Gestionarea etichetelor <alt>

Cele mai multe CMS-uri îndeplinesc majoritatea acestor cerințe – fie direct, fie permițând adăugarea rapidă de module. Cam orice funcționalitate lipsă poate fi adesea adăugată cu doua căutări și trei click-uri, cu plugin-urile existente.

Este greu de spus că există un CMS – dintre cele multifuncționale cel puțin, care este mai SEO-friendly decât altul. CMS-urile diferă poate mai mult în funcție de cantitatea de muncă ce trebuie investită pentru a satisface cerințele SEO.

Dați o simplă căutare pe Google pentru "cel mai bun CMS pentru SEO", și veți observa că WordPress este dat ca cel mai potrivit în aproape toate opiniile exprimate. Dar cât este SEO și cât este ușurință în setare și utilizare în aceste sfaturi? Dar, de fapt – cât de mult conteaza asta? În WordPress, practic, sunt foarte puține lucruri care țin de SEO care să nu se poată face foarte simplu – din punct de vedere tehnic.

Vorbim de WordPress, nu putem să trecem peste celebrul lor slogan:

"With our famous 5-minute installation, setting up WordPress for the first time is simple."

Dar nu este doar atât. Este de asemenea foarte ușor să instalați pluginuri noi și să gestionați toate setările legate de SEO folosind o interfață grafică cât se poate de intuitivă. Deja există pluginuri SEO pentru WordPress care efectuează direct din site-ul vostru un întreg audit tehnic SEO – ceva ce până nu de mult costa mulți, foarte mulți bani.

Este WordPress mai prietenos pentru cei care fac SEO decât alte CMS-uri? Absolut! Dar este mai prietenos în mod direct pentru motoarele de căutare? Probabil nu – are și WordPress limitările sale, în special la capitolul viteză de încărcare.

Concluzie

Alegerea CMS-ului potrivit pentru proiectul vostru este o chestiune consumatoare de timp, dar merită efortul. În special pentru că – nu găsim prea des această atenționare, trecerea ulterioară la un alt CMS nu va fi deloc ca o plimbare în parc.

Reamintim, trei factori principali intră în joc și ar trebui să influențeze alegerea:

  • scopul site-ului,
  • bugetul,
  • abilitățile tehnice disponibile.

De asemenea, când alegeți un CMS, nivelul de SEO friendliness este foarte important, dar nu primordial.

 

Comentariile tale (0)
Editorii WhitePress își rezervă dreptul de a șterge comentariile ofensatoare adresate altor persoane și care conțin cuvinte vulgare sau nu sunt relevante asupra subiectului în cauză.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Citește toate
  • Nu sunt încă comentarii pentru acest articol.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Czytaj całość
Articole recomandate