SEO pentru site-uri de afiliere bazate pe feed de produse

Teoretic, cu cât aveți mai mult conținut util pe un site, cu atât mai mulți oameni îl vor vizita, obținând cât mai multe pagini cu poziții bune în Google. Gândiți-vă doar la miliardele de produse pe care Amazon le are pe site – care conduc la miliarde de poziții pe care le au în SERP. Este destul de uimitor, dar același lucru este valabil și pentru multe alte magazine online cu mai multe produse proprii.
Începe să câștigi bani astăzi.
Înscrie-te gratuit

Specialiștii în digital marketing pot genera venituri substanțiale relativ ușor și rapid, construind magazine online sau site-uri de nișă în sistemul afilierii. Iar cel mai rapid și mai ușor mod este plecând de la parteneriatul cu un anumit brand sau comerciant online care acceptă afiliați și care oferă un feed de produse (XML, CSV etc). Categoric este o opțiune excelentă, dar trebuie să facem o precizare cât se poate de importantă: nu este de fapt deloc atât de ușor, și nici prea rapid nu poate fi.

Vom vedea în continuare cum se face un site de afiliere bazat pe feed de produse, pe scurt, pentru că aspectele tehnice sunt mult mai vaste, dar ne-am îndepărta de partea SEO care ne interesează aici. Apoi vom trece în revistă lucrurile care trebuie făcute și lucrurile care trebuie evitate.

Utilizarea XML și CSV pentru a importa produse într-un site

Deși aria de selecție în materie de platforme, tehnici și utilitare este cât se poate de vastă, vom trece prin acest subiect pe exemplul cel mai des întâlnit – platformele WordPress. Cum se populează un site WP cu produse? Trebuie să le inserăm manual? Nu, din fericire există pluginuri specializate.

Un plugin de import XML și/sau CSV este ușor de utilizat, și permite atât importul de produse dintr-unul sau mai multe feed-uri, cât mai ales sincronizarea permanentă a acestora cu oricare dintre rețelele de afiliere.

Și pentru că am pomenit de rețelele de afiliere, enumerăm câteva dintre cele mai importante. Pe Internațional, reținem, dintre cele care oferă posibilitatea lucrului cu feed-uri de produse:

  • CommissionJunction
  • Shopping Warehouse
  • RegNow
  • oneNetworkDirect
  • LinkShare
  • ShareASale
  • Buy.at
  • Google Affiliate Network
  • AffiliateWindow
  • MarketHealth
  • ClickBank
  • PepperJam
  • Webgains
  • AffiliateFuture
  • Affilinet
  • Zanox
  • AvantLink

Există foarte multe magazine care au program de afiliere propriu, iar dacă vizați o nișă aparte, lucrul direct în acest mod poate fi foarte avantajos. Lucrul cu rețelele mari însă aduce un al avantaj: accesul direct și simultan la un număr mult mai mare de feed-uri.

Nu mai detaliem toți pașii, dar, pe scurt, ceea ce aveți de făcut este:

  1. Să creați un site bun pe domeniul care vă interesează (există însă și rețele / magazine care acceptă accesul la program fără a avea deja o prezență în online)
  2. Să vă înscrieți în rețeaua dorită (sau în programul individual, după caz)
  3. Să selectați feed-urile dorite și să realizați importul produselor
  4. Să selectați și să structurați produsele în modul pe care îl considerați cel mai potrivit pentru a crește atât șansa de a obține trafic organic, dar să puteți genera și conversiile necesare.

Aveți un magazin online acum, ce urmează?

Ați reușit să creați un site și aveți mii de produse listate, acum va veni traficul? Mai mult ca sigur așa ceva nu se va întâmpla de la sine. De ce? În primul rând pentru că produsele voastre sunt de fapt aceleași cu cele din magazinele de unde ați important feed-ul, dar foarte probabil și cu cele din multe alte site-uri de afiliere. Și cum șansa de a bate site-urile mai vechi, mai ales cele reale de brand, este redusă, înțelegem deja că nu este de ajuns să avem produse în site.

Așa că, următorul lucru pe care va trebui să vă concentrați este să creați conținut original și de calitate. Cum însă? La nivel basic, există două opțiuni:

Rescrierea descrierilor la produsele importante din feed

La prima vedere – o sarcină îngrozitoare, mai ales că discutăm uneori de mii sau zeci de mii de produse. Totuși, un afiliat cu experiență (sau care citește ce trebuie) va ști ce are de făcut:

  1. Selectăm produsele cele mai potrivite pentru a fi promovate în site-ul nostru (câteva pe fiecare categorie, de preferat nu de la un singur magazin – cam câte se afișează în prima pagina a categoriei)
  2. Le scriem text nou, original, interesant, și nu în ultimul rând, bine optimizat (SEO, da)
  3. Le poziționăm în zona superioară a fiecărei categorii (nu are sens prea mult să optimizăm o pagină de produs care apoi să fie afișată pe pagina a 9-a din categorie)
  4. Le oferim legături de susținere (link-uri interne din articole de blog, widget-uri de produse similare / la promoție etc, chiar și backlinks)

Aici vom face totuși o paranteză "tehnică". Subiectul: update-ul datelor din feed. Elementele listate în feed-urile magazinelor se schimbă tot timpul. Unele produse ies din ofertă, intră altele. Unele produse capătă denumiri noi sau descrieri modificate. Se schimbă prețurile. Se aplică reduceri. Ce se întâmplă atunci în sistem?

În principiu, sistemul de sincronizare setat cu pluginul de import feed-uri aduce în site-ul afiliatului datele noi. Ok, toate bune, dar cum? Se modifică doar câmpurile modificate la sursă, sau se rescrie întregul rând? Dacă s-ar întâmpla așa ceva, atunci orice modificare ați adus textului s-ar pierde. Ba chiar la modificarea strict a câmpurilor unde s-au făcut update-uri, riscul de a va fi suprascrisă descrierea proprie este serios.

Soluțiile tehnice există, deși nu simple, și depind de fiecare setup în parte. Există varianta ca elementele adăugate local (descrierea unică scrisă de noi, de exemplu) să fie inserate în zone distincte ale bazei de date, astfel încât suprascrierea liniei din feed să nu le afecteze. O altă variantă este ca sincronizarea feed-urilor să se facă doar cu update la nivelul anumitor câmpuri (disponibilitate în stoc, prețuri etc).

Nu este locul aici să dezvoltăm aceste tehnici, dar este extrem de important să țineți seama de această atenționare, să vă pregătiți corect sistemul și să îl testați temeinic.

Construcția de articole noi care să conducă spre paginile de produse

A doua variantă este să lăsăm zona de magazin așa cum este, rolul paginilor de produse rămânând strict în zona producerii de conversii, și să construim sursele de trafic prin articole noi. Acestea pot fi, în linii mari:

  • Comparatoare de oferte
  • Articole de blog
  • Review-uri de produs

Fiecare asemenea pagină va trebui construită având concomitent în minte cele două obiective:

  1. Să poată obține poziții foarte bune în căutări
  2. Să poată conduce natural vizitatorii către paginile de produs

Să nu facem confuzii aici: cu ajutorul acestor tipuri de articole se pot genera foarte bine conversii în mod direct, prin inserarea de link-uri de afiliere, dar nu este acesta subiectul temei abordate aici – cum ne putem folosi de feed-urile de produse.

Are Google încredere în site-urile de afiliere?

Pentru utilizatorii finali, site-urile de afiliere pot fi cu adevărat utile:

  • Pot pune în comparație o sumedenie de produse de la magazine diferite, pentru a ajuta la găsirea celui mai bun preț
  • Pot furniza informații suplimentare și review-uri reale pentru produsele prezentate

Dar oare și Google ar dori să le arate în căutări? Umblă de mult zvonul prin târg că Google urăște site-urile de afiliere. Să fie oare adevărat? Fără să vrem să supărăm pe nimeni, vedem o mulțime de afiliați care nu sunt de fapt decât niște oameni leneși, care importă feed-uri, le publică pe site fără vreo altă muncă, apoi își petrec timpul plângându-se ce rău e nenea Google.

Acest tip de conținut de calitate inferioară – thin content, are șanse minime să ajungă pe undeva în rezultatele Google, când există zeci sau sute de oameni care iau același feed și îl publică ca atare. Acel conținut nu este neapărat de calitate inferioară în sine, poate fi de fapt o serie de descrieri minunate, dar nicio republicare fără îmbunătățiri este în sine un rezultat de calitate inferioară. Cu alte cuvinte, o anume pagină de produs va ajunge sus în SERP, poate și câteva copii ale sale își vor face loc, dacă site-urile respective fac foarte bine ceva din SEO, dar restul, celelalte multe replici, greu de crezut că vor vedea vreodată click-uri din Google.

Și cum am mai spus deja, nu numai Google, ci și oamenii își doresc cu adevărat să vadă conținut unic, de înaltă calitate, care să aducă ceva nou.

Dar ce spune de fapt Google despre site-urile de afiliere?

Acesta este un citat din John Mueller, Google. În traducere:

"Din câte știu, nu intrăm în mod explicit pe site și spunem «well, astea sunt linkuri care arată ca link-uri afiliate, deci vom trata acest site ca pe unul de calitate inferioară».

În general, principalele probleme pe care le văd în ceea ce privește site-urile afiliate este că acestea tind să fie doar site-uri web de calitate inferioară.

Așadar, nu este atât o chestiune de flux de check-out, cât mai degrabă faptul că, în general, conținutul este adesea de o calitate scăzută și din cauza conținutului de calitate scăzută, s-ar putea ca algoritmii noștri să spună că acesta nu este probabil cel mai relevant rezultat pentru a fi afișat în rezultatele căutărilor."

Deci, ce avem de făcut? Se poate reuși fără muncă?

Și în digital marketing, ca în mai tot ce înseamnă afaceri, singurul lucru care poate înlocui munca este banul. Din când în când însă se deschid oportunități, mici portițe prin care un om inteligent se poate strecura și obține rezultate rapide. Din păcate pentru oamenii inteligenți, cel puțin în domenii ca SEO sau afiliere, treburile sunt bine stabilizate și portițele speciale închide de mult.

Ce a rămas este vechea alegere: muncim, sau plătim pe cineva s-o facă. Dar fără conținut nou, original, de calitate și bine optimizat, nu se mai poate. Un alt mod de a încerca succesul este calea "backlinks intensive", dar este foarte costisitoare când este folosită ca unică strategie. Plus că este foarte riscantă, din foarte multe puncte de vedere.

Dacă doriți ca Google să vă ducă sus, trebuie să oferiți o valoare reală. Pentru a oferi cu adevărat valoare reală, trebuie să aveți o mulțime de conținut extraordinar, pe care oamenii nu îl pot obține nicăieri altundeva. Pentru a construi ceva cu adevărat unic, de înaltă calitate și util celorlalți, trebuie să depuneți destul timp și efort. Nu există shortcut-uri aici.

Înainte de a începe măcar un nou site de afiliere, ar trebui să vă puneți următoarele întrebări de bază:

• Cum fac ca site-ul meu să fie unic față de toate celelalte din această nișă?

• Cum va fi conținutul site-ului meu de o calitate mai bună decât al tuturor celorlalți din nișă?

• Cum îi va ajuta conținutul site-ului meu pe ceilalți oameni?

Sigur, te poți întreba și "cât durează să câștigi bani buni ca afiliat?" sau "cum pot ajunge rapid pe locul 1 în Google? ". Dar dacă cu asta începi, ești probabil pe cale să înveți multe lucruri "the hard way".

Ultimele gânduri: dacă aveți linkuri afiliate pe un site web, este minunat, numai bun să fie

Am înțeles deja că Google nu urăște site-urile de afiliere și nici nu v-ar penaliza doar pentru că aveți link-uri afiliate. Dacă ajutați Google oferind un site web excelent pentru utilizatorii Google, veți fi recompensați în timp.

Am înțeles și că marketingul afiliat nu este o modalitate de a câștiga bani ușori. Va dura ceva timp și va lua ceva muncă serioasă pentru a reuși cu adevărat și pentru a oferi un site web util, unic și de înaltă calitate.

Și la final, dacă ați ajuns până aici și vă întrebați unde sunt sfaturile de optimizare SEO, ei bine, tot articolul asta a făcut – v-a sfătuit cum să abordați, din punct de vedere SEO, construcția unui site de afiliere. Tehnicile efective de optimizare rămân aceleași, și aveți multe ghiduri explicite în blogul nostru, pe care suntem siguri că le veți parcurge cu cea mai mare atenție, primele recomandări fiind:

Comentariile tale (0)
Editorii WhitePress își rezervă dreptul de a șterge comentariile ofensatoare adresate altor persoane și care conțin cuvinte vulgare sau nu sunt relevante asupra subiectului în cauză.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Citește toate
  • Nu sunt încă comentarii pentru acest articol.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Czytaj całość
Articole recomandate