BOOST POSTS SAU ADS MANAGER?

,,Care este diferența dintre Boost Post și Ads Manager?” este o întrebare pe care am tot auzit-o sau, și mai des întâlnită este afirmația ,,Fac Facebook Ads, investesc destul de mult în Boost Post.”.
Începe să câștigi bani astăzi.
Înscrie-te gratuit

Încep prin a spune că Boost Post este doar o frântură din ceea ce Ads Manager oferă unui advertiser. Este ca varianta free a unei aplicații plătite, ai la dispoziție câteva feature-uri bune, însă varianta PRO este the real deal. Numai că, Ads Manager este și el gratuit, așa că, de ce să nu alegi să lucrezi cu acesta?

Boost Post, după cum sugerează și denumirea, stimulează o postare existentă a unei pagini să ajungă la o audiență cât mai mare, formată fie din fanii paginii respective și a prietenilor acestora, fie dintr-un public nou cu anumite interese pe care advertiserul le poate stabili.

Pe de altă parte, Ads Manager poate să ofere tot ce oferă Boost Post și mult mai multe.

Cu Boost Posts promovezi postările din pagina ta, în schimb cu Ads Manager poți crea campanii complexe.

Iată de ce acesta din urmă este mai eficient decât Boost Post:

AI LA DISPOZIȚIE MAI MULTE OBIECTIVE PENTRU CAMPANIA TA

Orice campanie de succes începe cu un obiectiv bine selectat, iar Ads Manager îți pune la dispoziție numeroase astfel de obiective din care să alegi în funcție de scopul campaniei tale.

Le vei găsi structurate inclusiv pe funnel-ul de achiziție, Awareness - Consideration - Conversions, fiind o platformă foarte intuitivă.

AWARENESS: în faza de awareness, Ads Manager oferă două obiective, ideale pentru atunci când scopul campaniei este de a genera vizibilitate și notorietate:

  1. Brand Awareness: livrează campania utilizatorilor care sunt mai predispuși să își reamintească de business-ul tău
  2. Reach: livrează campania unui număr cât mai mare de utilizatori

 

CONSIDERATION: în etapa de consideration găsim șase tipuri de obiective, ideale de utilizat după faza de awareness, când utilizatorii sunt deja familiarizați cu business-ul tău și iau în considerare o posibilă achiziție:

  1. Traffic: livrează campania acelor utilizatori predispuși să viziteze site-ul business-ului tău
  2. Engagement: livrează campania utilizatorilor care sunt predispuși să interacționeze cu anunțul tău, fie că vorbim de like, comment sau share
  3. App installs: livrează campania utilizatorilor care sunt predispuși să descarce aplicația ta
  4. Video views: livrează campania utilizatorilor care sunt predispuși să vizualizeze video-ul tău
  5. Lead generation: este ideal atunci când vrei să atragi potențiali clienți
  6. Messages: este ideal atunci când dorești ca anunțul tău să încurajeze utilizatorii să îți scrie mesaje

 

CONVERSIONS: etapa finală, așa cum este de la sine înțeles, este ideală pentru a genera conversii, fie că vorbim de achiziția propriu-zisă sau de alte conversii precum înscrierea la newsletter etc, și pune la dispoziție trei obiective:

  1. Conversions: potrivit atunci când îți dorești ca audiența ta să facă anumite acțiuni precum finalizarea unei comenzi, înscrierea la newsletter, adăugarea de produse în coș și orice altă acțiune pe care tu o definești ca fiind o conversie.
  2. Catalog sales: funcționează pe bază de feed de produse și este ideal pentru afișarea produselor din magazinul tău online. Este, din punctul meu de vedere, ca o vitrină online.
  3. Store traffic: deși este o campanie online, acest obiectiv este destinat celor care doresc să redirecționeze traficul din online în magazinele fizice.

 

Spre deosebire de Ads Manager, Boost Post îți oferă posibilitatea de a alege doare între trei obiective: Get more messages, Get more engagement, Get more leads sau opțiunea de a lăsa campania pe modul automat. Evident, opțiunile sunt restrânse, iar controlul este și mai limitat.

POȚI CREA MAI MULTE TIPURI DE AUDIENȚE

Atunci când utilizezi Boost Post, ai opțiunea de a alege între People who like your Page, People who like your Page and their friends și opțiunea de a-ți crea o audiență bazată pe criterii demografice și interese.

Ads Manager îți oferă o paletă mai largă de tipuri de audiențe, precum cele de tip Custom și cele de tip Lookalike.

Audiențele de tip Custom sunt audiențele de remarketing, adică utilizatori care au mai interacționat în trecut cu pagina sau website-ul tău. Pot fi utilizatori care au vizitat site-ul sau pagina de Facebook / Instagram, fie utilizatori care ți-au trimis mesaje, au dat like postărilor tale și orice alt tip de interacțiune online pe care aceștia au avut-o cu business-ul tău.

În audiențele de tip Lookalike intră utilizatorii asemănători cu cei din audiența de tip custom. De exemplu, poți crea o audiență asemănătoare cu toți utilizatorii care au vizitat o anumită pagină a website-ului tău sau utilizatori asemănători cu cei care au cumpărat de la tine.

POTI SĂ ALEGI PLASAMENTELE PE CARE SĂ TE AFIȘEZI

Desigur, și Boost Post îți oferă opțiunea de a alege pe ce plasamente să te afișezi, însă sunt extrem de limitate, rezumându-se doar la Instagram și Messenger.

În Ads Manager, opțiunile sunt foarte multe și, chiar dacă Facebook recomandă plasamentele automate, vor fi și situații în care vei dori să excluzi un anumit plasament, în special atunci când vrei să optimizezi costurile. 

MAI MULTE FORMATE DE ANUNȚURI

Atunci când utilizezi Ads Manager, pe lângă opțiunea de a promova o postare deja existentă, ai și posibilitatea de a crea o reclamă nouă, disponibilă în trei formate:

1. Single Image: o imagine sau un video standard

2. Carousel: este format din 2-10 carduri în care poți urca fie bannere, fie video

3. Collection este un format de reclamă pe bază de feed de produse

Mai mult, ai opțiunea de a urca bannere în funcție de plasamentele pe care te afișezi, pentru a estetiza și mai mult reclama. De exemplu, poți urca un banner separat pentru dimensiunea de Facebook și Instastory pentru a nu te afișa cu un vizual nepotrivit.

AȘA NU

Ce este în neregulă cu anunțul de mai sus? Dimensiunea banner-ului nu este adaptată la formatul Story, iar mesajul de sub imagine este incomplet. Acest lucru se întâmplă când selectezi Stories ca plasament, însă nu urci un material adaptat, iar platforma preia automat formatul anunțului pe care tu l-ai creat.

AȘA DA

În plus, poți adăuga și un buton de call-to-action pentru a-ți îndemna publicul să facă acțiunea pe care ți-o dorești, iar opțiunile sunt mult mai multe decât prin Boost Post.

ESTE MAI COST EFFICIENT

Prin Ads Manager poți investi mult mai inteligent bugetul și ai mai mult control asupra campaniilor tale:

  1. Poți să alegi să optimizezi plata la landing page, nu la click cum este setat by default. Diferența dintre cele două este că un click poate însemna și chiar și o accesare din greșeală, așadar ar însemna să plătești pentru un click irelevant, pe când la optimizarea pe landing page plătești doar atunci când utilizatorul ajunge pe pagina de destinație.



 

  1. Controlezi costurile și poți stabili cât ești dispus să plătești pentru un click, când să plătești și cum să fie cheltuit bugetul.

  2. Poți să programezi campaniile: ai posibilitatea de a seta ziua și ora la care să înceapă și să se termine campania.

  3. Poți să pui reguli automate, salvând foarte mult timp. De exemplu, poți seta o regulă să îți scadă bugetul unei campanii dacă această consumă zilnic mai mult decât ți-ai dori fără să aducă rezultate sau să îți crească bugetul unei campanii dacă aceasta atinge cu ușurință targetul stabilit și vrei să o fructifici și mai mult.

Știu, toate aceste lucruri se pot face și manual, dar când ai zeci de campanii sau chiar conturi de Ads Manager, regulile automate sunt ca o salvare.

Sunt o mulțime de avantaje pentru care Ads Manager este o variantă mult mai bună pentru promovare, însă dacă ești începător și nu urmărești altceva decât ca postările tale să obțină mai mult engagement sau mai multă vizibilitate, atunci Boost Post s-ar putea să fie o opțiune mult mai rapidă și mai ușoară pentru tine.

  • Autor: Carmen Pușcașu

    PPC & Social Media Specialist

    carmenpuscasu.com

    Eu sunt de profesie PPC & Social Media Specialist. Am o experiență de aproape 5 ani în digital marketing și nu mă văd profesând în alt domeniu, pentru că îmi oferă libertate și dinamism. Deși lucrez cu multe date, sunt o fire creativă, de aceea mă refugiez de multe ori în blogging și în zona de social media atunci când îmi permite timpul.

Comentariile tale (0)
Editorii WhitePress își rezervă dreptul de a șterge comentariile ofensatoare adresate altor persoane și care conțin cuvinte vulgare sau nu sunt relevante asupra subiectului în cauză.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Citește toate
  • Nu sunt încă comentarii pentru acest articol.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Czytaj całość
Articole recomandate