Cum funcționează un Google Rank Tracker - vedere din culise

Actualizat: 2020-12-17
Orice rank tracker am fi luat vreodată în considerare, măcar pentru un test, cu siguranță am început prin a (ne) pune întrebarea: „Cu ce este diferit acest rank tracker de alte trackere de pe piață?”
Publică articole astăzi
Înscrie-te gratuit

Cuprins

De obicei, auzim despre multe caracteristici unice: prețuri bazate pe consum, lipsa limitărilor artificiale, precizie ridicată în urmărirea pozițiilor Google, design uimitor și o experiență de utilizare fantastică etc etc. Majoritatea oamenilor se mulțumesc cu aceste răspunsuri, dar unii insistă să afle mai multe: partea complexă, adică ce se întâmplă în culise.

Așadar, după deliberări ample, am decis să căutăm sosul secret care ajută un rank tracker să fie mai bun decât altele.

Cum funcționează un Google Rank Tracker de calitate

Orice aplicație de urmărire a SERP (pagina de rezultate – Search Engine Results Page) are ca sarcină principală căutarea de cuvinte cheie și „documentarea” rezultatelor (site-uri web / rankings) găsite, plus urmărirea „mișcărilor” acestora în timp.

Stocarea și prezentarea datelor într-un mod util este destul de simplă. Partea dificilă este căutarea efectivă și obținerea de rezultate exacte. În principiu, la nivel „industrial”, acest proces contravine termenilor și condițiilor Google și ale altor motoare de căutare. Mai devreme sau mai târziu, încep să apară CAPTHA-uri, erori “503 Service Unavailable”, sau chiar rezultate de căutare inexacte (cel mai rău scenariu posibil).

În continuare, automatizarea acestui proces ridică alte câteva probleme (modificări ocazionale de markup HTML în SERP, IP / proxy fatigue etc). Iar veștile proaste nu s-au terminat încă: Google furnizează rezultate de căutare personalizate pe baza unor factori precum dispozitivul pe care îl utilizați, locația, istoricul căutărilor, setările de căutare și multe altele pe care numai ei le cunosc.

Deci, ce face un tracker bun pentru a rezolva toate aceste provocări și pentru a urmări rezultatele căutărilor într-un mod nepersonalizat? Răspunsul scurt și simplu este: încearcă să simuleze activitatea web a unui utilizator real. Să caute cuvinte cheie utilizând browsere emulate complet similare celor reale. Singura diferență este că nu există și un om în fața ecranului. În ceea ce-l privește pe Google însă, acolo există cineva, într-o locație anume, cu ecran, tastatură și mouse, cu JavaScript, extensii de browser, turbulențe de rețea etc.

Dar problema este că Google oferă oricui rezultate de căutare personalizate. Deci, prin „rezultate exacte”, din punctul de vedere al unui rank tracker folosit pentru SEO, ar trebui de fapt să înțelegem rezultate de căutare „depersonalizate”, pe care un utilizator aleator le-ar putea vedea în circumstanțe normale. Ca atare, un „tracker precis” este acela care “prinde” cel mai „neutru” set de rezultate – cele pe care Google le-ar arăta celor mai mulți utilizatori pentru un cuvânt cheie sau o interogare de căutare. Pentru a realiza acest lucru, iată câteva strategii:

Rotația dispozitivelor, browserelor și a user-agents

Pentru a imita un utilizator web obișnuit fără a ridica suspiciuni de la Google, urmăritorul trebuie să utilizeze diferite:

  • Dispozitive (laptop / desktop / smartphone / etc.)
  • Sisteme de operare (Windows, Android, iOS, Ubuntu etc.)
  • Rezoluții de ecran
  • Browsere (Chrome, Safari, Firefox, Opera, Edge, Android etc.)
  • Dimensiunile ferestrei browserului
  • Extensii de browser
  • Browser User-agents

Acest lucru va duce ocazional la fluctuații minore de ranking  de la zi la zi, ceea ce se potrivește perfect unui scenariu normal de mod de utilizare.

Deconectarea de la contul Google / Gmail

Utilizatorii conectați într-un cont Google / Gmail obțin rezultatele de căutare foarte personalizate, motiv pentru care o căutare de cuvinte cheie în timp ce un utilizator este conectat la contul Google nu va prezenta aproape niciodată aceleași rezultate ca un alt utilizator conectat la contul său sau ca la unul care nu este conectat deloc.

Sesiuni de browser noi / curate

Este important să evitați căutarea de cuvinte cheie în timp ce aveți un istoric extins de căutare, care ar declanșa SERP-uri super personalizate. Cheia este închiderea și deschiderea regulată a sesiunilor browserului, ștergerea ocazională a cache-ului, ștergerea tuturor cookie-urilor, istoricul browserului etc.

Modul incognito al browserului

Căutarea dintr-o fereastră incognito este un scenariu normal de mod de utilizare, care ajută și la obținerea de rezultate de căutare depersonalizate în același timp.

Parametrul URL de de-personalizare PWS

Adăugarea parametrului „& pws = 0” la orice adresă URL de căutare Google depersonalizează și mai mult rezultatele căutării.

Iată cum arată o astfel de adresă URL de căutare:

https://www.google.com/search?q=professional+google+rank+tracker&pws=0 

Dar cum rămâne cu local keyword rank tracking?

Mă bucur că ați întrebat!

Urmărirea cuvintelor cheie locale (gândiți-vă la „apartament bucurești”, „salon coafura in apropiere”, „salon de coafură aviatorilor”) este locul unde rank trackingul devine cu adevărat interesant. De fapt, am spune că aici se separă tool-urile serioase de cele... mai puțin serioase.

Pentru început, precizia pentru rezultatele căutărilor locale este menită să fie personalizată, ceea ce înseamnă că Google se bazează în mare măsură pe locația căutătorului (mai ales adresa IP, dar și alți factori) pentru întrebări precum „dealer auto Iași”.

Acest lucru poate fi remediat folosind un set de proxy-uri rezidențiale de înaltă calitate care acoperă orice arie geografică identificabilă din lume. Sună simplu, nu? Ei bine, nu este! Acest mod de lucru este esențial pentru a permite oricărui tracker de înaltă calitate să caute din cea mai precisă locație posibilă. Din păcate, modul în care se aleg acește proxy-uri rezidențiale va continua să fie un secret.

Pentru a regla și mai fin rezultatele, uneori pot fi folosite adiacent alte tehnologii, inclusiv parametrii URL avansați de căutare Google pentru țară / regiune și limbă.

Există alte provocări atunci când rulați un rank tracker?

Absolut!

Ca la orice alt model de afaceri, și aici există numeroase provocări, dar două dintre ele se remarcă în mod special:

  • Restricții ale serviciilor Google
  • Modificări de markup HTML ale paginilor de rezultate ale Google (SERP)

Restricții de serviciu

Google reușește să fie de multe ori mai „deștept” decât mulți dintre cei care încearcă să îi extragă secretele, detectând-ule IP-urile (sau chiar echipamentele). Când se întâmplă acest lucru, acestea trebuie scose din uz imediat și lăsate să se odihnească o vreme. Pentru a depăși asemenea momente, cel mai bun lucru este să se utilizeze o infrastructură foarte distribuită, ceea ce înseamnă că orice eroare va afecta doar o mică parte locală, niciodată serviciul în ansamblu.

Modificări de markup HTML

Google poate fi aleatoriu! Ocazional, va servi un markup proaspăt și va prinde astfel cu garda jos o mulțime de instrumente de tracking. Cum se poate evita acest lucru?

În primul rând, este important să existe un sistem care să detecteze ori de câte ori apar astfel de modificări semnificative, care să delege imediat interpretatorul HTML corespunzător, mai ales atunci când Google doar rotește codurile.

Dar când codul este complet nou și necunoscut, doar un inginer on-call poate lansa în cel mai scurt timp un nou interpretator HTML pentru a rezolva problema.

Google Rank Tracker gratuit?

Căutați un tracker Google SERP gratuit, dar nu vă alegeți decât cu dezamăgiri? Ne pare rău să vă stricăm ziua, dar nu există nimic cu adevărat gratuit în spațiul de rank tracking.

Majoritatea aplicațiilor Google SERP / rank trackers vin cu încercări gratuite – dar  urmate de abonamente lunare; unii oferă un pachet „gratuit” pe toată durata vieții, care este extrem de limitat în ceea ce privește câte cuvinte cheie puteți urmări, dar și în ce privește funcționalitățile; și apoi sunt cei cu licențe anuale relativ ieftine, care pretind că oferă servicii nelimitate, dar întotdeauna există chichițe ascunse.

Concluzia este că niciun rank tracker Google nu este complet gratuit. Nu unul utilizabil și util, cel puțin.

Motivele pentru care un rank tracker nu poate și 100% gratuit:

  • Este nevoie de computere puternice (și ideal dedicate)
  • Consumuri serioase de energie și de internet
  • Google va bloca în curând aproape orice adresă IP pentru solicitări repetate
  • Este nevoie de multe proxy-uri
  • Șansa de a începe să se primească rezultate incorecte de la Google este majoră, în special pentru clasamentele locale
  • Necesitățile de mentenanță și update-uri ale unui asemenea sistem sunt substanțiale, și mai ales – permanente.

Și mai mult: majoritatea API-urilor din zonă suferă de obicei de o condiție numită IP / proxy fatigue, în care motoarele de căutare servesc SERP-uri inexacte după câteva cereri consecutive, în loc să le blocheze pentru abuz. Ca atare, mai des decât vă puteți imagina, aceste API-uri sunt extrem de inexacte.

Ce face diferența între astfel de aplicații și un „Good Rank Tracker”?

Am verificat acest lucru cu echipa Seolium Rank Tracker - de la care am preluat oricum majoritatea acestor informații, iar concluzia este clară:

Pentru a evita anomaliile și a asigura o precizie de 99,7% într-un număr mare de proiecte SEO locale, naționale și globale, algoritmii trebuie să utilizeze o combinație de tehnologii de vârf la care să adauge o cantitate semnificativă de calibrare umană:

  • rutină zilnică de verificare a preciziei
  • operatori de căutare avansată
  • proxy-uri rezidențiale calibrate care acoperă orice arie geografică din lume
  • verificare manuală a preciziei datelor de către testeri umani
  • coroborare automată a datelor între platformă și Google Search Console.

 

Cum ne poate ajuta un rank tracker cand facem link building?

În primul rând, trebuie să facem o mică precizare: link building-ul, de fapt toate activitățile tipice de OffPage SEO, au scopuri uneori foarte diferite între ele. Unele acțiuni pot viza în mod direct performanța unei pagini pe un anume termen de căutare, altele pot avea o arie mai vastă de „acoperire” în scop și destinație. Pentru ce discutăm aici însă, ne vom opri exclusiv la situațiile în care se plasează un link cu anchor EMA (Exact Match Anchor) îndreptat către un Landing Page specific.

Bun, am plasat un link într-un articol pe care îl publicăm într-un site care corespunde cerințelor noastre (nu detaliem cum alegem – vedeți mai multe în acest articol). Cum ne dăm seama după aceea dacă operațiunea a avut succes?

Facem încă o mică paranteză acum: există o opinie destul de răspândită printre specialiștii SEO, care afirmă că Google, după ce descoperă un backlink, într-o primă fază trece la reevaluarea paginii destinație, proces care aduce în general o scădere în rankings pentru o scurtă perioadă (de la câteva zile până la cel mult două săptămâni). Deci evaluarea rezultatelor noastre este bine să înceapă întotdeauna cu o doză bună de răbdare.

Acum pe scurt: cum evaluăm rezultatele plasării unui backlink pe care îl considerăm a fi de calitate? Deși ceea ce ne interesează cel mai mult este traficul – și acesta ar trebui în mod normal să fie singurul „metric” de valoare pentru noi, traficul depinde de foarte mulți factori. De aceea, aici, ca un caz particular, cel mai clar indicator al efectelor acelui backlink este ranking-ul Google dat acelei pagini pe acel termen de căutare.

Și iată cum intră în scenă un rank tracker. Setăm termenul folosit ca anchor (eventual și câteva variații semnificative ale lui), apoi urmărim evoluția – atât în valori absolute, cât mai ales în raport cu principalii competitori, pentru a avea o imagine reală a mișcărilor din SERP. Dacă evoluția poziției se poate urmări foarte ușor și în Google Search Console, nu avem aceeași posibilitate și în ce privește competitorii.

Dar mai este ceva ce poate fi foarte interesant de urmărit: ce se întâmplă cu articolul în care am inserat link-ul către pagina noastră? În principiu, simplul fapt că acel articol este indexat de către Google ar părea suficient – înseamnă că și backlink-ul nostru este luat în considerare. Totuși, este o presupunere de bun-simț faptul că o pagină, cu cât este mai bine poziționată de către Google, cu atât transmite o valoare mai mare către „destinatarul” link-urilor pe care le originează. De aceea ar putea fi o idee bună să monitorizăm și evoluția în SERP a acelui articol – ca semnal al posibilei „valori SEO” pe care ne-o transmite.

Comentariile tale (0)
Editorii WhitePress își rezervă dreptul de a șterge comentariile ofensatoare adresate altor persoane și care conțin cuvinte vulgare sau nu sunt relevante asupra subiectului în cauză.
Administratorul datelor cu caracter personal ale persoanelor care utilizează site-ul whitepress.com [...] și toate subsite-urile sale (denumit în continuare: Site-ul) în sensul Regulamentului Parlamentului European și al Consiliului (UE) 2016/679 din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (denumit în continuare: RODO) este în comun "WhitePress" Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością cu sediul social în Bielsko-Biała, la adresa ul. Legionów 26/28, înscrisă în Registrul Întreprinzătorilor din Registrul Național al Instanțelor Judecătorești ținut de Tribunalul Districtual din Bielsko-Biała, Secția a 8-a Economică a Registrului Național al Instanțelor Judecătorești sub numărul KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 și alte societăți din Grupul WhitePress (denumit în continuare: Administrator).

Prin abonarea la buletinul informativ, sunteți de acord cu trimiterea de informații comerciale prin intermediul mijloacelor de comunicare electronică, inclusiv, în special, prin e-mail, privind comercializarea directă a serviciilor și bunurilor oferite de WhitePress sp. z o.o. și de partenerii săi de afaceri de încredere interesați în comercializarea propriilor bunuri sau servicii. Temeiul juridic pentru prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal este interesul legitim al administratorului și al partenerilor săi [articolul 6 alineatul (1) litera (f) din RODO].

Aveți posibilitatea de a vă retrage în orice moment consimțământul pentru prelucrarea datelor dvs. personale în scopuri de marketing. Puteți găsi mai multe informații despre prelucrarea și temeiul prelucrării datelor dvs. cu caracter personal de către WhitePress sp. z o.o., inclusiv drepturile dvs., în Politica de confidențialitate.
Citește toate
  • Nu sunt încă comentarii pentru acest articol.
Administratorul datelor cu caracter personal ale persoanelor care utilizează site-ul whitepress.com [...] și toate subsite-urile sale (denumit în continuare: Site-ul) în sensul Regulamentului Parlamentului European și al Consiliului (UE) 2016/679 din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (denumit în continuare: RODO) este în comun "WhitePress" Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością cu sediul social în Bielsko-Biała, la adresa ul. Legionów 26/28, înscrisă în Registrul Întreprinzătorilor din Registrul Național al Instanțelor Judecătorești ținut de Tribunalul Districtual din Bielsko-Biała, Secția a 8-a Economică a Registrului Național al Instanțelor Judecătorești sub numărul KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 și alte societăți din Grupul WhitePress (denumit în continuare: Administrator).

Prin abonarea la buletinul informativ, sunteți de acord cu trimiterea de informații comerciale prin intermediul mijloacelor de comunicare electronică, inclusiv, în special, prin e-mail, privind comercializarea directă a serviciilor și bunurilor oferite de WhitePress sp. z o.o. și de partenerii săi de afaceri de încredere interesați în comercializarea propriilor bunuri sau servicii. Temeiul juridic pentru prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal este interesul legitim al administratorului și al partenerilor săi [articolul 6 alineatul (1) litera (f) din RODO]. Prin trimiterea formularului, declarați că ați citit Politica de confidențialitate.

Aveți posibilitatea de a vă retrage în orice moment consimțământul pentru prelucrarea datelor dvs. personale în scopuri de marketing. Puteți găsi mai multe informații despre prelucrarea și temeiul prelucrării datelor dvs. cu caracter personal de către WhitePress sp. z o.o., inclusiv drepturile dvs., în Politica de confidențialitate.
Citiți întregul articol
Articole recomandate