Cum se face SEO pentru o pagină de FAQ

Ajungeți într-un website, pentru o pereche de pantofi pe care doriți să îi cumpărați, dar ați citit prin review-uri cum că au tendința de fi mai mici decât o arată măsura din specificații. Ar fi ok să îi cumpărați pe o măsură mai mare? Dar dacă așa sunt prea mari de fapt? Pe site, căutarea pentru o politică de returnare pe pagină nu vă oferă rezultate. Așa că derulați înapoi la meniu, unde parcă ați văzut un link pe care scria „Întrebări frecvente”.
Începe să câștigi bani astăzi.
Înscrie-te gratuit

Paginile cu Întrebări frecvente (sau „FAQ” – Frequently Asked Questions) se află pe aproape orice site. Este un loc convenabil pentru a livra toate informațiile de care ar putea avea nevoie un utilizator atunci când interacționează cu site-ul, sau cumpără de la voi. Este, de asemenea, o modalitate excelentă de a reduce solicitările de servicii pentru clienți, permițând utilizatorilor să ia măsuri pentru a rezolva singuri problema.

Dar știați că pagina de FAQ poate ajuta și la optimizarea poziției site-ului în motoarele de căutare? Desigur, ar putea, dacă știți cum să o structurați și să o optimizați.

Cum îmi pot ajuta SEO-ul cu o pagină de FAQ?

Pagina de întrebări frecvente funcționează ca orice altă pagină de conținut: atunci când este optimizată corect, aceasta nu va fi doar ușor de utilizat, ci va putea atrage și trafic organic. Poate fi, de asemenea, sursă pentru conținut nou, cum ar fi un blog sau o postare pe social media. În funcție de publicul și de tipul de conținut pe care îl generați, o asemenea adiție de conținut ar putea fi o oportunitate excelentă de a extinde și mai mult, în profunzime, răspunsul la o întrebare frecventă.

Dacă aveți o pagină de întrebări frecvente care funcționează bine pentru clienți, dar nu funcționează prea bine pentru SEO, este evident momentul unei optimizări atente: vom descrie în rândurile următoare câteva metode.

Auditul paginii de FAQ

Înainte de a începe să faceți modificări, trebuie să știți cu ce lucrați. Acolo intră în joc un audit SEO: veți afla ce aveți deja bun și veți identifica lacunele și ariile de îmbunătățire.

Analizați conținutul și structura paginii existente

Puneți-vă întrebări care vă vor oferi o mai bună înțelegere a paginii cu întrebări frecvente - în special conținutul, scopul și utilitatea acesteia. Aceste întrebări pot include:

  • Care este structura actuală a întrebărilor frecvente? Este o singură pagină, are meniuri derulante, există mai multe pagini?
  • Câte întrebări am? Sunt doar câteva? Am inclus aici oare și întrebări care nu sunt chiar atât de „frecvente”?
  • Care este calitatea răspunsurilor mele? Sunt prea lungi sau prea scurte? Răspund acestea direct la întrebarea cititorului sau sunt prea vagi?
  • Întrebările frecvente includ fotografii și videoclipuri, după cum este necesar și adecvat, pentru a oferi un răspuns aprofundat la întrebare?
  • Sunt abordate toate problemele potențiale ale clienților mei?
  • Pagina mea de Întrebări frecvente include și un formular la care utilizatorii pot trimite întrebări la care nu au găsit răspunsuri?
  • Întrebările frecvente includ toate informațiile de contact relevante, cum ar fi numărul de telefon, conturile de Social, adresa de e-mail, adresa fizică și / sau poștală, orele de funcționare și multe altele?

Aceste analize vă vor ajuta să obțineți o mai bună înțelegere a paginii, astfel încât să puteți începe să vă gândiți la modul în care puteți reorganiza și îmbunătăți cel mai bine conținutul existent pentru a-l face să funcționeze.

Identificați și încorporați cuvintele cheie cu cele mai bune performanțe

Ca parte a continuării auditului, va trebui să identificați pentru ce cuvinte cheie se clasează bine site-ul la momentul analizei. În acest fel, puteți optimiza pagina de întrebări frecvente pentru a include aceste cuvinte cheie. Dacă aveți deja acces la un instrument de keyword research, știți ce să faceți. În caz contrar, iată câteva dintre instrumentele gratuite foarte bune la care puteți apela:

  • Keyword Generator;
  • Keyword Sheeter;
  • Answer the Public;
  • Keyword Surfer;
  • Keyworddit;
  • Questiondb;
  • Bulk Keyword Generator;

Puteți utiliza chiar și Google Keyword Planner pentru pentru a găsi cele mai bune keywords alternative pe care să le puteți încorpora ca parte a paginii de întrebări frecvente.

Când încorporați aceste cuvinte cheie, gândiți-vă la toate oportunitățile prin care le puteți adăuga natural în pagină. Pe lângă locurile evidente (conținutul întrebărilor și răspunsurile la acestea, le puteți utiliza și ca text anchor pe linkurilor interne către pagina de FAQ, dar și în numele fișierelor imaginilor sau ca text Alt la acestea.

Reorganizați aspectul paginii

Acum, că aveți o idee mai bună despre ce tip de conținut aveți pe pagina de întrebări frecvente, precum și câteva idei foarte bune despre ce ar trebui să adăugați, puteți începe procesul de reorganizare a paginii. Aspectul și structura paginii sunt importante atât pentru experiența utilizatorului, cât și pentru SEO.

Iată câteva moduri în care vă puteți structura pagina de întrebări frecvente:

Profitați de posibilitatea de a utiliza mai multe pagini. Mai multe pagini vă ajută să vă separați informațiile și să evitați să aveți o pagină de întrebări frecvente extrem de lungă. De asemenea, această tehnică vă ajută și în SEO, deoarece vă puteți concentra pe optimizarea separată a fiecărei pagini, concentrând efortul în jurul unui cuvânt cheie, sau acolo unde cercetarea identifică grupuri, pe cele mai importante cuvinte cheie care acoperă un topic comun. Atenție aici, ne referim la termeni complementari, nu la forme sinonime, a căror suprautilizare este echivalentă în noii algoritmi Google cu vechile metode de keyword stuffing.

În varianta cuplării întrebărilor care acoperă un topic comun, în loc să vă structurați subpaginile câte una pe fiecare întrebare,construiți pagini pe subiecte. Aspectul cel mai important – acest sistem va facilita vizitatorilor găsirea facilă a tuturor informațiilor de care au nevoie. În plus însă, puteți optimiza mult mai bine aceste pagini și din punct de vedere SEO: subiectul poate fi utilizat în adresa URL, în titluri și pe parcursul tuturor răspunsurilor.

Foarte important: oferiți opțiuni utilizatorilor. De la adăugarea unei bare de căutare în pagina de întrebări frecvente până la organizarea răspunsurilor în funcție de interogările pe subiecte (nu pe întrebări singulare), oferiți publicului  mai multe opțiuni pentru a găsi cu ușurință răspunsurile de care au nevoie.

Dublați conținutul publicat cu markup de date structurate pentru FAQ

Datele structurate sunt un format standardizat pentru furnizarea de informații relevante despre o pagină, destinat motoarelor de căutare.

Segmentul FAQ are entry-ul propriu (numit uzual "FAQ Schema") în codificarea schema.org – sistemul standard de date structurate tip JSON-LD. Pentru a insera codul corespunzător întrebărilor și răspunsurilor din pagina dorită, aveți la dispoziție mai multe metode:

  • Plugin (cazul WordPress, dar și al altor CMS-uri populare). Unele pluginuri vă permit chiar să introduceți direct întrebările și răspunsurile într-un formular, iar plugin-ul va face restul – inserarea textelor în pagina vizibilă și injectarea codului JSON-LD în secțiunea <head> a respectivei pagini.
  • Generatoare de cod. Se găsesc online, gratuit, și permit de asemenea introducerea perechilor întrebare – răspuns într-un formular. Diferența față de varianta cu plugin este că va trebui să copiați codul rezultat și să îl inserați manual în codul paginii (ceea ce va presupune mai mult ca sigur tot utilizarea unui plugin).
  • Generarea manuala a secțiunilor de cod. Dacă, de pildă, v-ați pregătit întrebările și răspunsurile într-un tabel Excel, cu un pic de finețe în folosirea funcțiilor CONCATENATE veți putea produce cât se poate de ușor și de rapid codul complet

Deși nu dorim să devenim deosebit de tehnici în aceste articole, prezentăm totuși modelul de cod FAQ Schema:

<script type="application/ld+json">
{
"@context":"https://schema.org",
"@type":"FAQPage",
"mainEntity":[{
"@type":"Question",
"name":"INSERT HERE YOUR QUESTION TEXT",
"acceptedAnswer":{
"@type":"Answer",
"text":"INSERT HERE YOUR ANSWER TEXT"}
}]
}</script>

O atenționare foarte importantă: textele întrebărilor și răspunsurilor trebuie să fie absolut identice în cele două părți (conținutul pagini și codul JSON-LD). Altfel, există riscul ca Google să considere că se află în fața unei tentative de manipulare a algoritmilor, ceea ce duce frecvent la penalizări.

Foarte important de asemenea, după ce ați implementat și datele structurate, utilizați testele disponibile pentru a testa modul în care Google vede pagina – cu cod cu tot. Cel mai potrivit test este Rich Results Test - Google Search Console.

Ce obținem cu ajutorul datelor structurate pentru FAQ? În primul rând, dăm o mână de ajutor suplimentară lui Google pentru a înțelege mai bine ce avem în acea pagină. Dar mult mai important, creăm premisele dezvoltării de către Google a unui Rich Snippet – adăugarea de elemente suplimentare la rezultatul nostru în căutări:

Un asemenea adaos spectaculos afișat pentru o pagină în rezultate poate duce la rate de click chiar și duble, pentru acea poziție.

Un alt mare avantaj posibil al utilizării FAQ Schema într-o pagina de Întrebări și răspunsuri este posibilitatea apariției în secțiunea "Oamenii au mai întrebat și...", care apare de obicei imediat după locul 1. Pe mobil, această secțiune poate ocupa întregul ecran al dispozitivului, făcând ca orice în afara de locul 1 să nu se mai vadă, pentru ca dacă întrebarea celui care a dat căutarea este deja acolo, va fi deschisă direct, fără a se mai ajunge în josul paginii de rezultate.

Creați conținut care ajută, nu care mai mult încurcă

Când creați o pagină de întrebări frecvente de la zero, sau atunci când optimizați și completați una existentă, amintiți-vă că pagina aceasta nu este un coș de gunoi, unde ajung lucrurile cu care nu știm ce să facem, dar la care nici nu ne vine să renunțăm.

Conținutul acesteia trebuie să ajute cu adevărat utilizatorii, astfel încât aceștia să poată să facă cu încredere în site ceea ce doriți de la ei să facă (să citească un articol, să cumpere ceva, să urmeze un link etc).

Răspunsurile date la întrebările frecvente ar trebui să ofere explicații detaliate care să acopere complet întrebările individuale, dar mai ales – nu trebuie să îi facă pe vizitatori să se gândească la și mai multe întrebări. Unul din rosturile unei pagini de tip FAQ este întărirea încrederii, dar realizată necorespunzător, pagina cu aceasta poate duce lesne la un efect contrar!

Anterior, v-am sugerat să vă organizați întrebările frecvente pe subiecte. Acest mod de structurare nu elimină însă organizarea fiecărei subpagini în modul clasic: întrebare – răspuns. Așadar, când ajungeți la scrierea conținutului, va trebui să fiți sigur că includeți întrebarea exactă ca parte a textului. Chiar dacă ați făcut organizarea pe subiecte, în Google se vor pune foarte des și întrebările textuale, și avându-se în text, beneficiați de șansa de a fi găsiți direct, nu doar prin intermediul subiectelor generice.

Pagina de Întrebări frecvente ar trebui să includă, de asemenea, linkuri care să le ghideze către paginile relevante de pe site, aferente fiecărui răspuns la care există informații suplimentare, sau chiar modalități directe de conversie.

De exemplu, dacă întrebarea cititorului este despre companie, puteți furniza o scurtă prezentare generală a companiei în secțiunea Întrebări frecvente cu continuare însă către pagina tip Despre noi.

Mai mult, la întrebări mai specifice, cum ar fi durata garanției la o anumită categorie de produse, aveți tot interesul ca la finalul răspunsului să trimiteți cititorul direct la respectiva secțiune din magazinul online.

Optimizarea SEO a paginii de întrebări frecvente

Cum am afirmat deja destul de clar până acum, pagina Întrebări frecvente nu numai că vă poate ajuta publicul răspunzând la întrebările de care va depinde în bună măsură decizia ulterioară a acestora de a efectua acțiunea pe care o doriți de la ei, ci vă poate ajuta și site-ul în general, devenind o sursă de trafic organic. Acest lucru însă se va întâmpla numai dacă optimizați o optimizați ca orice altă pagină. Va trebui să utilizați cele mai bune practici de optimizare on-page SEO, plecând de la obiectivul principal: fiecare „răspuns” să răspundă și unui keyword relevant și cu potențial de trafic semnificativ.

Pe scurt:

Atunci când creați conținut pentru pagina de FAQ:

  • Includeți întrebarea ca parte a răspunsului
  • Răspundeți direct, concis și pe deplin la întrebare
  • Grupați conținutul după subiecte relevante
  • Optimizați totul după cele mai bune practici SEO, dar fără a uita de obiectivul principal – valoarea adusă vizitatorului

Chiar dacă nu credeți că publicul vizitează foarte mult pagina cu întrebări frecvente, statisticile arată că aceștia o fac mult mai mult decât ne-am fi așteptat, de aceea sperăm că sfaturile pe care le-am adus aici vă vor fi de cel mai mare folos.

Comentariile tale (0)
Editorii WhitePress își rezervă dreptul de a șterge comentariile ofensatoare adresate altor persoane și care conțin cuvinte vulgare sau nu sunt relevante asupra subiectului în cauză.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Citește toate
  • Nu sunt încă comentarii pentru acest articol.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Czytaj całość
Articole recomandate