Google Analytics pentru începători

Activitățile SEO nu pot fi complet realizate fără analiza traficului de pe website. Pur și simplu nu poți evalua performanța acțiunilor tale dacă nu verifici aceste date. Google Analytics este un instrument gratuit, care te ajută să analizezi traficul de pe website din diferite perspective. Deși este gratuit, Google Analytics este un instrument extrem de complex. Continuă să citești dacă ai dori să înveți cum trebuie folosit.
Începe să câștigi bani astăzi.
Înregistrează-te gratuit

Ce este Google Analytics și cum funcționează?

Google Analytics este un sistem de statistici care adună date despre utilizatorii care îți vizitează site-ul. Acest lucru se realizează prin încorporarea unui cod special JavaScript pe website. El adună informații despre un utilizator care îți vizitează pagina și trimite mai departe către Google Analytics. Un rezumat la aceste date poate fi văzut sub forma unor multiple rapoarte care pot fi generate automat sau create chiar de tine. Datele pe care Google Analytics le colectează în timpul analizei traficului de pe website conțin informații despre utilizatori, precum:

  • cum ajung aceștia pe site (folosind un motor de căutare, un link de pe alt site, o intrare directă prin scrierea unei adrese de web),
  • unde sunt localizați (țară, oraș),
  • ce tip de software folosesc (sistem de operare, browser, tipul de dispozitiv),
  • cum se comportă pe site (cât de mult caută o pagină specific, ce alte pagini au căutat).

Toate informațiile de mai sus, dacă sunt analizate și interpretate corespunzător, te pot ajuta să îți îmbunătățești website-ul și să îl adaptezi nevoilor clienților.


Cum să începi să colectezi date de pe Google Analytics?

A-ți conecta site-ul la Google Analytics se aseamănă cu Google Search Console. Ai nevoie de un cont de Google (dar nu neapărat gmail). Odată ce deții un cont, îți poți conecta site-ul cu GA. Ai nevoie doar să adaugi un cod de urmărire către fiecare pagină din interiorul domeniului pe care dorești să-l analizezi. Pentru a adăuga un nou site la Google Analytics, trebuie să te conectezi la panoul administrativ. Apoi, alege opțiunea “Administrează” și dă click pe “Cont Nou”. Atunci când ai găsit un nume potrivit pentru cont și ai specificat adresa de internet, vei primi un cod pe care ar trebui să-l adaugi la fiecare subpagină a website-ului tău. Implementarea codului poate fi delegată webmasterului care are grijă de pagina ta.

”Timp Real” – Ce se întâmplă pe site-ul tău acum?

Opțiunea de “Timp Real” conține informații în timp real despre oamenii care se află pe site în momentul prezent. Secțiunea de “general” are următoarele date:

  • Câte persoane sunt pe website-ul tău în momentul prezent?
  • Cum au ajuns acolo?
  • Unde sunt ei acum?
  • Accesează versiunea de mobil sau desktop a site-ului?
  • Ce pagini accesează?

Datele în timp real pot fi folositoare într-o mulțime de situații. De exemplu, atunci când conținutul tău este citat de către presa largă și tu îți dorești să monitorizezi traficul care urmează să apară.


Statistici în timp real pentru whitepress.pl domain

Audiența – cine îți vizitează site-ul?

Secțiunea de “Audiență” colectează date despre utilizatorii care ți-au vizitat site-ul. Atunci când cauți în informațiile strânse, vei observa:

  • în ce țări locuiesc oamenii care ți-au vizitat site-ul (secțiunea „Demografice – Țară”).
  • ce utilizatori apar prima oară pe site și cine s-a reîntors (Secțiunea Comportament – “Noi vs. Reîntorși”).
  • ce tip de sistem de operare și browser folosesc (“Tehnologie – Browser & OS”).

Mulțumită informațiilor colectate aici, îți poți targeta conținutul de pe site a.î. să obțină utilizatori specifici, și anume:

  • Când vezi un număr larg de utilizatori dintr-o țară anume, poți lua în considerare lansarea unei noi versiuni în limba lor.
  • Informațiile despre browser te pot ajuta în a testa site-ul și a verifica dacă este afișat corespunzător.
  • O creștere vizibilă în numărul utilizatorilor care folosesc versiunea de mobil ar trebui să te determine să oferi mai multă atenție versiunii de mobil a website-ului.


Statistici ale țărilor de proveniență a utilizatorilor tăi

Statistici care compară vizitatorii care sunt prima oară pe site cu cei care se întorc


Distribuția utilizatorilor în funcție de dispozitivul pe care îl folosesc

Achiziția – cum ajung oamenii pe site-ul tău?

Următoarea informație importantă pe care poate vrei să o iei în considerare este ruta pe care vizitatorii tăi o au către site. Iată câteva dintre rutele clasice care conduc către pagina ta:

  • Directă – rute directe către site-ul tău, însemnând că sunt cazuri în care utilizatorii scriu direct adresa site-ului tău în browser, sau au site-ul tău în bookmarks.
  • Căutări Organice – vizite din pagina de rezultate a căutărilor neplătite, precum vizitele directe din motorul de căutare.
  • Recomandări – legături din alte website-uri. Toate cazurile în care utilizatorul dă click pe un link găsit pe alt site care conduce către site-ul tău.
  • Social – vizite din platformele de Social Media: Facebook, Twitter, Google+ etc.
  • Căutări plătite – vizite rezultate din a da click pe o reclamă AdWords plătită sau din alt tip de reclamă plătită.



Surse de trafic diferite


Mai mult, fiecare canal afișează diferite surse de trafic:

  • Căutări  Organice
    • Google
    • Bing
    • Yahoo
  • Social
    • Facebook
    • Twitter


Diferite canale cu surse specifice

Citind datele din secțiunea de “Achiziții”, te poți folosi de informații specifice, precum:

  • Câte vizite primești din câte tipuri de surse de trafic (secțiunea "Canale").
  • Care sunt sursele de trafic (secțiunea "Trafic" ).
  • Din ce pagini vin utilizatorii tăi cel mai frecvent (secțiunea "Referințe").

Cea mai mare cantitate de informație despre clasamentul site-ului tău va veni din secțiunea de “Achiziții”.


Ce parte din trafic vine de pe Google?

Cel mai bine e atunci când website-ul tău se folosește de mai multe canale care să genereze trafic și să atragă utilizatori, nu doar de pe Google. De ce? Pentru că algoritmul Google poate rezulta în schimbări negative ale clasamentului rezultatelor căutărilor, dar asta nu te va afecta așa de tare dacă deții surse adiționale de trafic. Poți vedea informațiile relevante în secțiunea de “Trafic”.

Cota traficului de pe Google prezentată ca preț și procentaj

Ți s-a întâmplat să ai schimbări drastice în traficul de pe Google?

Scăderi bruște de trafic venind din partea Google pot fi un rezultat al penalităților date de către motorul de căutare. O altă cauză întâlnită a scăderilor este datorată numărului mare de erori sau o blocare prelungită a serverului. Nu contează care este cauza, important este să intervii cât mai repede cu puțință. Schimbările în traficul de pe Google pot fi comparate anual pentru a le putea observa clar. Ca să faci asta, alege secțiunea “Trafic” și apasă pe “Google/organic”.


O scădere vizibilă în traficul venit de pe căutările de pe Google , cauzate de penalizări.

Ce pagini sunt frecvent vizitate de către utilizatorii motorului de căutare?

Informațiile referitoare la numărul vizitatorilor de pe site-ul tău sunt uriașe, dar nu poți beneficia de aceasta prea mult. A știi, însă, unde merg vizitatorii când ajung pe pagina ta dintr-o altă sursă este extrem de valoros. Poți analiza acest aspect și poți vedea ce informații caută ei cel mai mult, precum și ce subpagini sunt bine optimizate. Pentru a vedea statisticile pentru cele mai populare căutări, ar trebui să alegi secțiunea “Trafic și să arunci o privire la “Google/organic”. Apoi selectează parametri care arată “pagina de destinație/ landing page”.
 

Ce fel de legături conduc către site-ul tău?

Cum am menționat anterior, motorul de căutare Google nu ar trebui să fie unica ta sursă de trafic. Cooperarea cu alte website-uri și legături de pe forumuri de internet pot fi de asemenea o modalitate excelentă de a-ți extinde reach-ul și de a crește traficul. Vrei să verifici ce surse conduc către site-ul tău? Doar apasă pe secțiunea “Referințe”.


Paginile de pe care au venit utilizatorii tăi pe site


Comportament – cum se comportă utilizatorii pe site-ul tău?

Informații despre comportamentul utilizatorilor pot fi de un ajutor măreț – poți vedea cât de mult timp își petrece audiența ta pe site, ce pagini sunt căutate și ce pagini nu sunt populare.

Ce pagini sunt cele mai captivante?

Timpul petrecut pe site și procentajul ieșirilor sunt date care arată cât de captivant este site-ul tău pentru utilizatori. Procentajul ieșirilor de pe site îți arată câți utilizatori ți-au părăsit site-ul după ce au vizitat o anumită subpagină. Acestea pot fi analizate în secțiunea “Conținutul site-ului -> Toate paginile”.


Rezumat al datelor de engagement: numărul de accesări, timpul aproximativ petrecut pe site, % ieșirile

Cum se schimbă rata de abandon?

Rata de abandon este procentajul utilizatorilor care au părăsit site-ul după ce au văzut o singură pagină. O rată de abandon ridicată nu înseamnă întotdeauna că pagina ta nu este captivantă. Câteodată, utilizatorii găsesc toată informația dorită pe prima pagină întâlnită. Merită să verifici cum rata de abandon se modifică atunci când lucrezi la site (de exemplu – modificarea graficii). O rată de abandon ridicată poate reprezenta faptul că noua versiune a site-ului nu este agreată de către utilizatori, iar aceștia au început să părăsească tot mai frecvent site-ul. Rata de abandon poate fi verificată în “Conținutul site-ului -> Toate paginile”. Alege opțiunea ”rata de abandon/bounce rate” în meniul prezentat mai jos


Date privind rata de abandon


Schimbări în rata de abandon după ce am modificat afișarea pe website

Autor: Karol Soja

Comentariile tale (0)
Editorii WhitePress își rezervă dreptul de a șterge comentariile ofensatoare adresate altor persoane și care conțin cuvinte vulgare sau nu sunt relevante asupra subiectului în cauză.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Citește toate
  • Nu sunt încă comentarii pentru acest articol.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Czytaj całość
Articole recomandate