Instrumente gratuite pentru crearea de infografice

Actualizat: 2019-11-19
Una dintre cele mai ușoare modalități de a obține un link este prin crearea de conținut captivant – ceva pe care utilizatorii să dorească să-l distribuie altora. Deși sună ca o repetiție a ceea ce Matt Cutts – cel mai mare expert SEO – a spus de nenumărate ori: “Creează conținut de calitate”, chiar se aplică și aici. Infograficele, cele despre care noi discutăm, au devenit o soluție populară pentru SEO și crearea de conținut specific pentru marketing.
Publică articole astăzi
Înscrie-te gratuit

Cuprins

Infograficele – o modalitate atractivă de a prezenta conținutul

Infograficele sunt una dintre cele mai bune moduri de a obține link-uri de calitate din cât mai multe surse. Principalii factori care le sporesc acestora succesul (însemnând o cantitate largă de link-uri și un număr ridicat de distribuiri) sunt deținerea unei idei bune și calitatea producției. Un concept interesant cu date atractive prezentate în infografice nu vor deveni virale dacă sunt greu de citit sau inestetice din punct de vedere vizual. Și invers – chiar dacă vei crea un infografic plăcut vizual, dar care să prezinte un subiect plicticos sau plin de greșeli, acesta nu va avea succes. Deci, să presupunem că ai subiectul și conținutul pregătite, acum tot ceea ce trebuie să faci este să creezi un infografic care să captiveze. Poți folosi câteva soluții:

  • comandă un infografic de la un liber profesionist
  • comandă un infografic de la o agenție din domeniu
  • creează un infografic chiar tu folosind instrumentele disponibile pe internet

Cu puțin entuziasm și ceva simț estetic, ultima soluție ar fi cea mai ieftină.
Acest articol îți va prezenta câteva instrumente pe care le poți folosi pentru a crea infografice gratis. Voi descrie 4 tipuri de software care sunt (în opinia mea) cele mai bune pentru crearea facilă și eficientă de infografice.

Piktochart

Atunci când folosești Piktochart, poți utiliza 4 formate predefinite (infografic, raport, banner, prezentare) pentru a crea un infografic. Fiecare format deține câteva șabloane care pot fi preluate folosind o varietate de filtre, precum categorii sau cuvinte-cheie. Să faci un infografic e simplu, trebuie doar să tragi și să plasezi elementele alese din șablon sau să adaugi unele noi. Dacă găsești un șablon care este în concordanță cu tema ta, atunci trebuie doar să adaugi conținutul relevant. În cazul graficelor și al diagramelor, poți cu ușurință să imporți informații dintr-o foaie de excel sau un fișier CSV. Editorul este ușor de folosit și dacă ai mai utilizat instrumente de editare simple (de exemplu Windows paint) măcar o dată în viața ta, atunci vei fi capabil să utilizezi Piktochart. Infograficele pregătite pot fi introduse pe site folosind un cod generat, sau descărcate în format JPEG sau PNG (cu toate acestea, infograficul va conține marca Piktochart dacă alegi să folosești versiunea gratuită). Poți, de asemenea, să-ți distribui munca prin cele mai populare rețele de socializare (Facebook, Twitter, Google+, Pinterest).


Un exemplu de infografic făcut prin Piktochart

Preț

  • Versiunea gratuită cu opțiuni limitate (câteva șabloane, marca Piktochart, încărcări de imagini restricționate, rezoluție scăzută a imaginilor exportate).
  • Versiunea Pro - 29$/lună sau 290$/an.

Website:

Infogram

proiectarea infograficelor - Infogram

Înregistrarea pe Infogr.am este rapidă – ai nevoie doar de un cont de Google+ sau Facebook și te poți conecta cu un singur click. În versiunea gratuită, ai 6 șabloane predefinite din care să poți alege. Majoritatea editărilor sunt realizate doar prin a trage și a plasa elementul dorit, la care poți adăuga apoi componente gata făcute muncii tale: diagrame, hărți, text, imagine sau video. Spre deosebire de Piktochart, interfața pare mai puțin complexă, iar opțiunile sunt limitate. Din păcate, nu poți face mare lucru folosind versiunea gratuită – a putea exporta infograficul creat într-un fișier de sine stătător e disponibil doar în versiunea pro. Infogr.am diferă de Piktochart în principal prin faptul că îți oferă o varietate de modele din care să poți alege, care pot fi create rapid prin importarea de date din diferite fișiere. Atunci când folosești versiunea gratuită, poți salva până la trei infografice deodată. Din nefericire, nu poți salva munca precum un fișier de sine stătător, dar îl poți distribui direct pe Facebook, Twitter, Pinterest sau poți folosi codul care să-l afișeze pe site-ul tău (iframe).

Preț:

  • Versiunea gratuită cu opțiuni limitate.
  • Pro - 19$/lună.
  • WhiteLable - 67$/lună (poți să scapi de logo-ul Infogr.am și să-l încarci pe al tău).

Website:

 

Easel.ly

proiectarea infograficelor - Easel.ly

Să creezi un infografic în Easl.ly începe prin a alege fundalul. Poți alege dintr-o mulțime de fundaluri diferite care să se potrivească stilurilor de infografice. Procesul de creare e simplu – adaugi anumite elemente (grupate în categorii, precum oameni, hărți, imagini) pe fundalul ales. Numărul obiectelor pe care le poți folosi este imens, iar categoriile cuprind orice subiect iți dorești să apară în infografic. Pe lângă obiecte de-a gata făcute, poți de asemenea să încorporezi și forme și texte. Munca finalizată este salvată pe contul tău și poate fi descărcată în format JPEG, sau poți primi un link direct către infograficul ales. Din nefericire, Easel.ly nu este capabil de a crea diagrame – este cel mai bine folosit pentru concepte simpliste. În plus, cei care utilizează alt alfabet nu pot accesa caractere speciale, din moment ce singurul format disponibil este cel în engleză.

Preț:

  • Gratis

Website:

 

Visual.ly


Cum să creezi un infografic utilizând date din profilul de Twitter

Fabricanții acestui instrument au venit cu o abordare diferită în ceea ce privește crearea de infografice. Visual.ly este o platformă socială pentru creatorii de infografice. Proiectele pot fi evaluate și alți utilizatori pot lăsa comentarii. Opțiunea de creare propriu-zisă a unui infografic este doar un bonus, desi abilitățile acesteia pot fi suficiente pentru mulți oameni. Fanii Social Media sunt cei mai satisfăcuți când vine vorba de acest software, deoarece le permite crearea facilă de infografice prin comparația dintre două conturi de Twitter, statistici de pe pagini de entuziaști pentru un cont de Facebook (doar cele administrate de tine) sau cea mai importantă informație în ceea ce privește un anumit hashtag. Generarea de infografice care constau într-un rezumat din datele de pe Google Analytics reprezintă, de asemenea, o opțiune extrem de interesantă. Pentru a realiza astfel de infografice, ai nevoie doar de sincronizarea contului tău personal de Google cu Visual.ly.

Preț:

  • Gratis

Website:

 

Rezumat

După cum poți observa, sunt câteva instrumente fascinante care facilitează crearea de infografice. Piktochart pare a fi cea mai bună soluție și deține o mulțime de opțiuni, chiar și în varianta gratuită. Tu folosești instrumente de creare a infograficelor? Dacă da, lasă un comentariu și împărtașește păreri.

Autor: Karol Soja

Comentariile tale (0)
Editorii WhitePress își rezervă dreptul de a șterge comentariile ofensatoare adresate altor persoane și care conțin cuvinte vulgare sau nu sunt relevante asupra subiectului în cauză.
Datele tale personale sunt administrate de WHITEPRESS SRL., cu sediul social în Oradea, str. A.D.Xenopol nr 30, jud. Bihor,. Datele cu caracter personal furnizate în timpul înregistrării pe contul utilizatorului sunt prelucrate în vederea prestării serviciului selectat,prin acceptarea termenilor serviciului respectiv, inclusiv primirea de informații prin mijloace de comunicare electronica, în special e-mailuri,cu privire la stadiul implementării serviciului , precum și de a informa asupra modificărilor sau noilor funcționalități ale platformei WhitePress®. Temeiul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal în acest sens este articolul 6 alineatul (1) litera (b) și articolul (6) alineatul (1) litera (f) din GDPR. La acordul suplimentar acordat pentru prelucrarea datelor în scopuri de marketing al WHITEPRESS SRL și al entităților interesate să își promoveze propriile bunuri sau servicii, WHITEPRESS SRL va trimite periodic prin e-mail sau telefonic (în funcție de natura consimțământului acordat) , informații comerciale referitoare la conferințe , training-uri și evenimente organizate și recomandate, precum și alte informații de marketing. Temeiul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal în acest sens este articolul 6 alineatul (1) litera (a) din GDPR. Poți găsi mai multe informații despre prelucrarea datelor cu caracter personal în Politica noastră de confidențialitate.
Citește toate
  • Nu sunt încă comentarii pentru acest articol.
Datele tale personale sunt administrate de WHITEPRESS SRL., cu sediul social în Oradea, str. A.D.Xenopol nr 30, jud. Bihor,. Datele cu caracter personal furnizate în timpul înregistrării pe contul utilizatorului sunt prelucrate în vederea prestării serviciului selectat,prin acceptarea termenilor serviciului respectiv, inclusiv primirea de informații prin mijloace de comunicare electronica, în special e-mailuri,cu privire la stadiul implementării serviciului , precum și de a informa asupra modificărilor sau noilor funcționalități ale platformei WhitePress®. Temeiul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal în acest sens este articolul 6 alineatul (1) litera (b) și articolul (6) alineatul (1) litera (f) din GDPR. La acordul suplimentar acordat pentru prelucrarea datelor în scopuri de marketing al WHITEPRESS SRL și al entităților interesate să își promoveze propriile bunuri sau servicii, WHITEPRESS SRL va trimite periodic prin e-mail sau telefonic (în funcție de natura consimțământului acordat) , informații comerciale referitoare la conferințe , training-uri și evenimente organizate și recomandate, precum și alte informații de marketing. Temeiul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal în acest sens este articolul 6 alineatul (1) litera (a) din GDPR. Poți găsi mai multe informații despre prelucrarea datelor cu caracter personal în Politica noastră de confidențialitate.
Citește mai mult
Articole recomandate