Cum te ajută YouTube să câștigi bani prin canalul tău

castiga bani cu YouTube
Majoritatea oamenilor când se gândesc la câți bani faci din YouTube, se gândesc la reclame. În cazul în care canalele de YouTube ar câștiga bani doar din reclame, cel puțin 90% din creatorii de conținut s-ar lăsa păgubași.
Începe să câștigi bani astăzi.
Înscrie-te gratuit

Acest articol îți prezintă 4 metode prin care vlogerii își monetizeaza activitatea pe YouTube, dar asta nu e tot. Mai sunt alte 6 metode prin care poți genera venituri pe YouTube, pe care le găsești în ghidul complet de monetizare YouTube.

 

1. YOUTUBE ADS

Reclamele reprezintă cea mai cunoscută și populară metodă de monetizare a unui canal de YouTube. Pentru a face bani din reclame trebuie să faci parte din Programul de Parteneriat YouTube iar că să poți să aplici la acest program, YouTube a impus anumite criterii minime de eligibilitate: 4.000 ore de vizionare și 1.000 abonați.

 

Diverse canale de YouTube raportează câștiguri între 500 și 2.000 euro iar principalul factor care influențează cuantumul este nișa în care canalele aleg să producă conținut. Recomandarea generală este să nu te bazezi pe veniturile din reclame pentru că realmente, este destul de dificil să câștigi decent doar din reclame, luna de luna. Încearcă să-ți diversifici sursele de venit prin următoarele metode.

 

2. YOUTUBE MEMBERSHIPS

YouTube Memberships reprezintă o metodă prin care persoanele din audiență ta se pot alătură că Membrii ai Canalului prin plata unor sume lunare recurente, în schimbul unor avantaje speciale pe care le poți oferi.

 

Poți să începi să oferi posibilitatea alaturării că Membru al Canalului dacă ai peste 30.000 abonați (sau 1.000 în cazul gamerilor), dacă faci parte din Programul de Parteneriat al YouTube, și bineînțeles, dacă ai minim 18 ani. Nu fi șocat de criteriul abonaților pentru că deși nu se știe cum, multe canale pot obține acces la această opțiune de monetizare mult mai devreme. Pe cât de pueril sună, nu există nicio sursă oficială care să confirme asta, dar există în mediul online o duzină de canale care confirmă acest lucru.

 

Un canal de 10.000 abonați, poate face de la 2 euro și până la câteva sute de euro pe luna iar această suma va fi influențată de cât de activi și de dedicați sunt abonații tăi. Îți recomandăm să ai grijă de audiența ta și să fi generos. Împarte din cunoștințele tale și creează legături cu publicul tău și astfel, vei avea cel mai mare succes cu această varianta de monetizare.

 

3. YOUTUBE MERCH

Raftul de produse (aka YouTube Merch) reprezintă o secțiune de tip carusel amplasată sub videoclipul tău care include, în mare parte, produse vestimentare personalizate. Această oportunitate este valabilă pentru vloggerii care produc conținut pentru altă audiență decât cea din România, întrucât publicul din România nu poate comandă (încă) astfel de produse.

 

Nu ai nevoie de un stoc de marfă, depozit sau angajați pentru că în momentul în care vinzi un produs, comandă este procesată și livrată direct de Producătorul agreat de YouTube. Tot ce trebuie să faci este design-ul la articole, iar după ce le sincronizezi cu Raftul de produse de pe YouTube, oricine care intră în contact cu videoclipurile tale, poate să comande unul sau mai multe articole, chiar dacă nu este abonat la canalul tău.

 

Raftul de produse poate fi configurat dacă faci parte din Programul de Parteneriat YouTube și ai 10.000 abonați. În momentul în care îndeplinești aceste cerințe vei primi acces la configurarea acestei secțiuni. Se preconizează că în vara anului 2021, Raftul de produse va fi afișat și pentru publicul din România, acesta având posibilitatea de a comanda marfa personalizată a creatorilor de conținut preferați.

 

Dacă totuși te interesează un concept similar, există producători locali care îți pot lista designurile la ei pe website, urmând ca tu să-ți direcționezi audiența către produsele tale. Toate comenzile vor fi procesate și livrate de acea firmă iar tu vei fi recompensat/ă cu un comision.

 

4. SUPERCHATS ȘI SUPER STICKERS

Superchats și super stickers reprezintă în fapt, donații. Atunci când faci un livestream, fanii tăi pot plăti ca mesajele lor să fie evidențiate, reprezentând totodată și o formă de susținere a canalului.

 

La fel că și până acum, trebuie să fii acceptat în Programul de Parteneriat YouTube și să ai cel puțin 18 ani, pentru că această metodă funcționează numai într-un livestream. Este dificil de apreciat câți bani poți face prin această metodă pentru că ține de de nișa ta, de mărimea audienței tale și bineînțeles de cât de des faci live-uri.

 

Un exemplu și o inspirație pentru a înțelege cu adevărat ce înseamnă să stimulezi donațiile dar fără a fi deranjant, este un programator român, care în livestream-urile pe care le ține, acceptă challenge-uri contra cronometru, iar când cineva donează el este ”pedepsit” și ori scrie cu o mâna pentru 15 secunde, ori șterge o linie întreagă de cod.

 

Este o metodă ingenioasă care păstrează la baza distracția. Cu acest prilej, îți recomandăm și ție să nu faci un obiectiv din donații ci să fi inventiv și creativ, să creezi un show în care să stimulezi cu grijă trimiterea de superchats și superstickers.

 

 

Aceste 4 metode sunt facilitate direct de către YouTube, ceea ce înseamnă că platforma te ajută să-ți monetizezi activitatea. Nu uita că pentru aceste oportunități de monetizare, YouTube percepe comisioane diferite în funcție de fiecare metodă.

  • Autor: Matei Ovidiu

    YouTube & LinkedIn Video Coach

    succesonline.ro

    Ovidiu activează în Digital Marketing de mai bine de 6 ani, iar de 3 ani s-a specializat pe componenta de video. A conturat strategii de conținut și a oferit consultanță pentru canale de YouTube din SUA, UK și România. A fondat Succes Online, o agenție de Digital Marketing, unde scopul primordial este sprijinirea antreprenorilor debutanți prin publicarea de conținut educațional despre diverse modele de afaceri online și video marketing.

Comentariile tale (0)
Editorii WhitePress își rezervă dreptul de a șterge comentariile ofensatoare adresate altor persoane și care conțin cuvinte vulgare sau nu sunt relevante asupra subiectului în cauză.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Citește toate
  • Nu sunt încă comentarii pentru acest articol.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Czytaj całość
Articole recomandate