3 metode prin care poți face bani din siteul tău – Metode de monetizare site

Ți-ai creat un site, adaugi conținut și te străduiești să crești traficul și să creezi o bază de cititori fideli. Te felicit sincer!
Începe să câștigi bani astăzi.
Înscrie-te gratuit

Site-uri mari, cu zeci de milioane de cititori au început la fel. Huffintgon Post, astăzi una dintre cele mai citite publicații online din lume, a pornit ca un blog de știri al Ariannei Huffington și al câtorva colaboratori. E un exemplu ilustru, dar nu este în niciun caz singurul. Conținutul de calitate nu se demodează niciodată.

Toate acestea presupun însă costuri: ore de muncă cu crearea conținutului, prețul hostingului, investiții în optimizare SEO și altele. Apare deci nevoia de a monetiza, adică de a genera venituri din traficul și conținutul site-ului tău. 

Dacă cauți metode de a face bani din siteul tău atunci acest articol este pentru tine! Îți explic 3 metode prin care poți monetiza audiența ta ca să poți transforma domeniul tău din hobby în activitate aducătoare de venituri.

Există 3 mari metode de a monetiza audiența unui site Internet. Acestea sunt: prin afișarea de reclame (bannere display, video etc.), prin vinderea de articole publicitare și de backlinkuri și prin afiliere, adică promovarea unor produse sau servicii în schimbul unui comision. Hai să le vedem pe fiecare în parte.

1. Afișarea de bannere publicitare

Este forma cea mai vizibilă de monetizare pentru că puține sunt site-urile care nu se folosesc de această modalitate de a face bani. Practic tu vinzi spațiu publicitar pe site-ul tău, în același fel în care un ziar clasic, pe hârtie, de exemplu, vinde spațiu publicitar tipărit în paginile sale. În schimbul acestui spațiu publisherul, adică proprietarul siteului, primește bani de la advertiser, de la cel ce cumpără afișările.

Publisherul definește ce fel de bannere să difuzeze și unde să le afișeze pe site. De asemenea poate decide formatele (bannere de tip imagine, reclame de tip video etc.) și mărimile pe care le acceptă (728x90, 900x360, 300x250 pixeli etc.).

Ca să începi să difuzezi reclame și să câștigi bani din asta este nevoie să lucrezi cu o platformă de monetizare. Cea mai cunoscută și cea mai folosită este Google AdSense, însă există și altele. E relativ simplu să începi difuzarea de astfel de reclame însă pentru a optimiza veniturile generate procesul e mai complex și e recomandat să apelezi la specialiști. În spatele afișării de reclame de tip Display se află o tehnologie numită programmatic marketing care implică licitații complexe ce se desfășoară în câteva fracțiuni de secundă.

2. Afiliere sau promovarea unor produse/servicii

Prin afiliere tu promovezi anumite produse și direcționezi cititorii tăi să le cumpere. Vânzătorul îți va plăti un comision din cifra de afaceri pe care i-o aduci. O variantă a afilierii este generarea de lead-uri. Atunci când vorbim de servicii sau de produse cu un ciclu de cumpărare lung (de exemplu un credit ipotecar), este puțin probabil ca vizitatorul pe care tu l-ai trimis pe siteul partenerului să convertească imediat. Obiectivul nu va fi deci să aduci o vânzare ci un lead, adică un prospect, sau mai bine zis datele de contact ale unui potențial client care și-a manifestat interesul față de produsul promovat. Vânzătorul îl va contacta apoi și va încerca să îl convingă să cumpere. Pentru fiecare lead tu primești o sumă, de obicei fixă, de la partenerul de afiliere.

Ca să găsești parteneri de afiliere te folosești de o platformă specializată. Cele mai cunoscute și mai folosite în România sunt 2Performant și Profitshare. Prima etapă este să îți deschizi un cont și să alegi cu atenție dintre ofertele disponibile pe cea sau cele care ți se potrivesc cel mai bine. Trebuie să te gândești la audiența ta: cine sunt cititorii mei? Ce vârstă au? Ce sex au? Din ce zone geografice provin? Dar și la specificul siteului tău: despre ce scriu? Pe ce tematici am autoritate?

Ideea este să identifici acele niște, respectiv acele servicii sau produse care crezi că ar interesa publicul tău și pe care le-ai putea promova cu succes, astfel încât cititorii tăi să cumpere. După ce ai făcut asta începe promovarea propriu-zisă a afiliatului: vei pune bannere pe siteul tău care trimit vizitatorii spre partenerul de afiliere sau poți crea chiar articole unde să vorbești despre produsul promovat și să inserezi linkul de afiliere.

3. Articole sponsorizate și vânzarea de backlinkuri

Prin această metodă de monetizare tu vinzi unui advertiser dreptul a publica pe siteul tău un articol în care să își promoveze compania sau produsele sale și să insereze unul sau mai multe linkuri spre domeniul său. Practic ești plătit ca să le prezinți cititorilor tăi produsul/ afacerea celui ce cumpără articolul.

Pentru cumpărător avantajul este că se face cunoscut unei audiențe noi și de calitate. Prin articolul sponsorizat cumpărătorul primește vizibilitate în piață și vizite spre siteul propriu. De asemenea prin linkul introdus în articol el primește o anumită autoritate în ochii Google, ceea ce îi poate permite să-și îmbunătățească pozițiile și traficul organic.

Articolele sponsorizate se vând de obicei la tarif fix și una dintre condițiile de bază este să rămână vizibile pe siteul tău, fără modificări, pe termen nelimitat. Există și aici mai multe platforme unde publisherii se pot înscrie ca să ofere spre vânzare articole sponsorizate și advertoriale. Cea mai bună la ora actuală în România este, desigur, Whitepress.

Concluzii

Există mai multe metode de a monetiza un site Internet. În acest articol ți-am prezent 3 din cele mai folosite. Le poți testa pe toate 3 și să vezi cum funcționează, nimeni nu te oprește să le folosești pe toate în același timp. Ca în multe alte lucruri ce țin de Internet, nu există o recomandare prestabilită despre cât spațiu să oferi fiecăreia. E nevoie de testare și optimizare până găsești acel punct optim, unde știi că generezi venituri maxime fără a afecta experiența utilizatorilor.

Vestea bună este că există un grup de Facebook dedicat monetizării siteurilor și schimbului de bune practici. Este o comunitate special creată pentru publisherii români pentru a-i ajuta să-și crească veniturile publicitare și să-și monetizeze cât mai bine siteurile unde te invit să te înscrii.

  • Autor: Ungureanu Andrei

    Webmarketer

    expertmarketingonline.ro

    Expertmarketingonline.ro este locul unde găsești informații practice și utile despre digital marketing: articole, analize, tutoriale despre PPC, SEO, Social Media și multe altele

Comentariile tale (0)
Editorii WhitePress își rezervă dreptul de a șterge comentariile ofensatoare adresate altor persoane și care conțin cuvinte vulgare sau nu sunt relevante asupra subiectului în cauză.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Citește toate
  • Nu sunt încă comentarii pentru acest articol.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Czytaj całość
Articole recomandate