5 motive pentru care trebuie să-ți faci un blog

Actualizat: 2021-02-09
5 motive pentru blog
Permite-mi să fiu direct și să vin cu una din cele mai potrivite idei de afaceri online pentru tine, dacă te numeri printre cei care nu au experiență în ale antreprenoriatului digital: fă-ți un blog. ”Stai puțin?! Mai citește cineva bloguri?”
Publică articole astăzi
Înscrie-te gratuit

Cuprins

  1. Abilități de viitor
  2. Part-time
  3. Prospecte și clienți
  4. Venituri pasive
  5. Experiența cititorului

Activitatea de blogging nu a murit, ci a evoluat. Când au apărut blogurile, puteai să arunci cu puțin text pe ecran și era suficient pentru a capta atenția. Acum, conținutul multimedia de pe social media și YouTube par să domine online-ul. După un pic de research, 77% din oamenii care au internet, citesc articole de blog. Scriem, citim, în esență, comunicăm prin text de mii de ani, și cu siguranță nu vom renunta acum.

 

Videoclipurile și articolele nu sunt concurente, sunt complementare așa că hai să-ți prezint 5 motive mai puțin cunoscute pentru care se merită din plin să începi un blog, acum.

1) ABILITĂȚI DE VIITOR

Primul motiv pentru care ar trebui să iei în considerare crearea unui blog și sunt teribil de șocat că nu văd pe nimeni vorbind de asta, este că-ți dezvolți niște abilități importante de viitor. Vei începe singur această călătorie și până când vei ajunge la câteva mii de vizitatori unici pe lună, vei trece printr-un proces de auto-educare.

 

Vei învață despre:

  • WordPress sau altă platformă în care-ți vei face blogul;
  • Social Media, poate și campanii de paid advertising;
  • Funcțiile de bază dintr-un panou de control de hosting;
  • E-mail Marketing (despre newslettere, lead magnets sau alte campanii);
  • SEO pentru a putea fii indexat corect de Google și descoperit de noi cititori;
  • Graphic Design pentru producția de materiale multimedia;
  • Metode de monetizare, de la Google Ads la marketing afiliat, sau sponsorizări;
  • Cum să scrii mai bine, cum să fii mai coerent în exprimare și cum să te organizezi, lucruri care-ți vor folosi extrem de utile și în viață personală;

 

Exercițiu de imaginație: gândește-te la WordPress peste 5-10 ani, cum te gândești acum la Word.

2) PART-TIME

La început nu trebuie să investeșți mai mult de 2h pe zi pentru blogul tău, așa că al doilea motiv este că îți poți dezvolta blogul part-time. Vei munci mai mult că să iei domeniul, hostingul, să-ți faci site-ul, design-ul și să te obișnuiești un pic cu el, iar asta durează în funcție de cunoștințele pe care le ai acum, sau cât de repede reușești să le înveți.

 

Part-time-ul începe cu: ce faci după ai pus la punct toate astea? Eu îți recomand că în loc de consumator, să devii creator. În loc să “te amuzi” seară pe social media, Netflix sau mai rău, la TV, acele 2 ore le poți petrece în scopul dezvoltării tale și a unui blog ce se învârte în jurul pasiunilor tale.

 

Îți place să vorbeșți despre animale? În loc să consumi divertisment ieftin, mai bine produci conținut de calitate, pentru cei care au interese similare cu ale tale. Dacă-ți place să te exprimi în scris, blogul este una din cele mai simple afaceri online pentru tine și în mod cert part-time-ul se va transforma în full-time, în timp record.

3) PROSPECTE ȘI CLIENȚI

Afacerile existente care au un blog captează cu 126% mai multe leaduri decât afacerile care nu au, lucru care poate conduce la de 2 ori mai mulți clienți plătitori. Indiferent de subiectul despre care vrei să scrii, cu siguranță că te pricepi și că poți să oferi servicii contracost în acel domeniu. Totodată, fie că vorbim de video sau articole, un studiu indică faptul că marketingul prin conținut, poate atrage chiar de 3 ori mai multe prospecte decât campaniile plătite.

 

 

Un exemplu rapid (din propria experiență) ar fi:

  • cost-per-click în Google Ads 1 leu > 3.000 lei = 3.000 clickuri
  • rată de captare leads 10% > 3.000 clickuri x 10% = 300 e-mailuri
  • rată de conversie leads 5% > 300 e-mailuri x 5% = 15 clienți
  • costul produsului marketat 349 lei > 15 clienți x 349 lei = 5.235 lei

 

Onorariul de creare și derulare campanie nici nu l-am inclus în calculele de mai sus. Cam multă bătaie de cap, nu? În loc să investești 3.000 lei în Facebook Ads, mai bine plătești 3.000 lei pentru 10 articole de calitate. Este mai rentabil pe o perioada mai mare de timp, iar conținutul va rămâne public și accesibil pentru ”eternitate”, aspect ce va aduce în timp pe lângă clienți, și recunoașterea brandului. Acum, plătește-te pe tine cu 3.000 lei și scrie tu articolele.

4) VENITURI PASIVE

Mai greu și mai la urmă, vin și bănuții. Există câteva metode consacrate prin care poți să faci bani cu un blog la modul pasiv, iar cea mai rapidă și ușoară dintre ele, din punctul meu de vedere, care te va ajută să simți roadele muncii tale, este Marketingul Afiliat. Vești bune: 60% cumpără un produs după ce au citit un articol de blog.

 

Majoritatea magazinelor au programe de afiliere în care te poți înscrie să devii partenerul lor. După ce aplici și ești acceptat, poți să generezi linkuri personalizate pe care să le promovezi pe blogul tău iar atunci când obții vânzări pentru parteneri, tu primești un comision. Indiferent la ce ești priceput, indiferent de nișa în care publici conținut, este imposibil să nu găsești programe de afiliere cu produse sau servicii pe care să poți să le recomanzi.

 

Dacă nu știi de unde să începi, permite-mi să-ți trasez o direcție: în funcție de nișa blogului tău, recomandă acei furnizori în care ai încredere și produsele pe care tu le-ai folosit personal, sau măcar le-ai testat. Sigur, vor fi și excepții, dar conduită generală asta este, să recomanzi cititorilor tăi doar produse și servicii de calitate. Nu riscă totul prin promovarea firmei X, unde comisionul oferit este gras dar produsul este slab.

5) EXPERIENȚA CITITORULUI

Pentru acest ultim motiv, nu dețîn nicio statistică dar o pot relata din experiență personală: doar 10% din site-urile care publică conținut sub formă de articole, țîn cont de experiență cititorului. Restul de 90% nu vor decât să dai click pe reclame.

 

Nu te-ai enervat niciodată când ai intrat pe un site ”cunoscut” și după ce ai făcut slalom printre 13 reclame, ai constatat că articolul are doar 3 paragrafe subțiri? Faptul că nu se gândesc la experiență cititorului, este o mare problema… pentru cei care fac asta. Unde există probleme, acolo există și oportunități.

 

Dezvoltă un blog cu conținut de calitate și cu mai puține reclame, un blog care pune efectiv pe primul loc cititorul, și îți garantez că o să iei făță tuturor. Caută informații despre un subiect în limba română, vezi cum arată primele rezultate, apoi caută ceva similar dar în engleză și fa o comparație. Majoritatea materialelor în limba engleză care ocupă primele poziții, sunt atât de bine scrise încât uneori îți vine să salvezi linkurile undeva, de teama să nu pierzi o informație atât de valoroasă.

Fii parte din evoluție și scrie articole demne să fie salvate de cititori.

  • Autor: Matei Ovidiu

    YouTube & LinkedIn Video Coach

    succesonline.ro

    Ovidiu activează în Digital Marketing de mai bine de 6 ani, iar de 3 ani s-a specializat pe componenta de video. A conturat strategii de conținut și a oferit consultanță pentru canale de YouTube din SUA, UK și România. A fondat Succes Online, o agenție de Digital Marketing, unde scopul primordial este sprijinirea antreprenorilor debutanți prin publicarea de conținut educațional despre diverse modele de afaceri online și video marketing.

Comentariile tale (0)
Editorii WhitePress își rezervă dreptul de a șterge comentariile ofensatoare adresate altor persoane și care conțin cuvinte vulgare sau nu sunt relevante asupra subiectului în cauză.
Datele tale personale sunt administrate de WHITEPRESS SRL., cu sediul social în Oradea, str. A.D.Xenopol nr 30, jud. Bihor,. Datele cu caracter personal furnizate în timpul înregistrării pe contul utilizatorului sunt prelucrate în vederea prestării serviciului selectat,prin acceptarea termenilor serviciului respectiv, inclusiv primirea de informații prin mijloace de comunicare electronica, în special e-mailuri,cu privire la stadiul implementării serviciului , precum și de a informa asupra modificărilor sau noilor funcționalități ale platformei WhitePress®. Temeiul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal în acest sens este articolul 6 alineatul (1) litera (b) și articolul (6) alineatul (1) litera (f) din GDPR. La acordul suplimentar acordat pentru prelucrarea datelor în scopuri de marketing al WHITEPRESS SRL și al entităților interesate să își promoveze propriile bunuri sau servicii, WHITEPRESS SRL va trimite periodic prin e-mail sau telefonic (în funcție de natura consimțământului acordat) , informații comerciale referitoare la conferințe , training-uri și evenimente organizate și recomandate, precum și alte informații de marketing. Temeiul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal în acest sens este articolul 6 alineatul (1) litera (a) din GDPR. Poți găsi mai multe informații despre prelucrarea datelor cu caracter personal în Politica noastră de confidențialitate.
Citește toate
  • Nu sunt încă comentarii pentru acest articol.
Datele tale personale sunt administrate de WHITEPRESS SRL., cu sediul social în Oradea, str. A.D.Xenopol nr 30, jud. Bihor,. Datele cu caracter personal furnizate în timpul înregistrării pe contul utilizatorului sunt prelucrate în vederea prestării serviciului selectat,prin acceptarea termenilor serviciului respectiv, inclusiv primirea de informații prin mijloace de comunicare electronica, în special e-mailuri,cu privire la stadiul implementării serviciului , precum și de a informa asupra modificărilor sau noilor funcționalități ale platformei WhitePress®. Temeiul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal în acest sens este articolul 6 alineatul (1) litera (b) și articolul (6) alineatul (1) litera (f) din GDPR. La acordul suplimentar acordat pentru prelucrarea datelor în scopuri de marketing al WHITEPRESS SRL și al entităților interesate să își promoveze propriile bunuri sau servicii, WHITEPRESS SRL va trimite periodic prin e-mail sau telefonic (în funcție de natura consimțământului acordat) , informații comerciale referitoare la conferințe , training-uri și evenimente organizate și recomandate, precum și alte informații de marketing. Temeiul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal în acest sens este articolul 6 alineatul (1) litera (a) din GDPR. Poți găsi mai multe informații despre prelucrarea datelor cu caracter personal în Politica noastră de confidențialitate.
Citește mai mult
Articole recomandate