10 motive pentru care ai nevoie de un calendar de social media

calendar social media
Social media nu mai înseamnă de mult doar a posta pe rețelele sociale, fără a avea un plan, o direcție, un obiectiv. Social media este un canal de comunicare, de vânzare, un intermediar care te ajută să obții rezultatele pe care ți le dorești.
Începe să câștigi bani astăzi.
Înscrie-te gratuit

Însă, ca în cazul oricărui alt canal online, ai nevoie de un plan bine structurat, cât și de câteva situații ipotetice neprevăzute, pentru a fi pregătit de întâmpinarea acestora cu succes, fără să te afecteze prea mult.

Cea mai utilizată și mai eficientă formă de organizare în social media este calendarul.

Calendarul de social media este un tool care te ajută să planifici în avans postările de pe rețelele sociale pe care activezi: ce tip de postări, ce formă de conținut, în ce zi și oră etc. Este o metodă foarte bună de organizare, ce îți poate salva o mulțime de timp.

1. Să ai un plan este întotdeauna o idee bună

Un plan te va ajuta întotdeauna să îți stabilești o direcție, să îți setezi niște obiective și să știi cum să ajungi la destinație.

Ce planifici în primă fază atunci când vrei să îți conturezi strategia în social media?

  • Canalele: stabilește pe ce canale vrei să începi să îți construiești o prezență online. Ține minte că nu toate canalele se pot preta la afacerea ta, așa că este important să le alegi pe cele mai potrivite.
  • Audiența: cunoaște-ți audiența căreia dorești să te adresezi, ce tip de public vrei să atragi?
  • Obiectivele: ce urmărești cu prezența ta în online? Vrei să îți promovezi produsele sau serviciile? Să educi publicul, să îl informezi? Stabilește toate aceste aspecte înainte să începi să creezi un conținut.
  • Tonul comunicării: cum dorești să comunici? Formal, prietenos, glumeț? Sau poate că îți dorești să mergi pe mai multe stiluri, însă ai grijă ca trecerea de la un ton la celălalt să nu fie bruscă sau nenaturală.
  • Tipul de conținut: ce alegi să postezi? Conținut de tip text, video sau foto? Conținut orientat pe vânzare de produse, servicii sau pe informare și educare?

2.Salvezi timp

Odată ce ai un plan, îți va fi mult mai ușor să concepi postările. Sfatul meu este să pregătești în avans cel puțin 2 săptămâni de conținut, dar să lași loc și eventualelor intervenții de tip real time marketing.

După ce ai pregătit totul, programează postările și uită de situațiile în care omiți să postezi pentru că nu ai avut timp sau pur și simplu nu ți-ai amintit să o faci.

Mai mult, având postările gata din timp, nu te vei mai stresa cu gândul la ce o să postezi mâine, eliminând în același timp și blocajele creative care se produc odată cu criza de timp și agitația.

3. Vei deveni mai creativ

Așa cum povesteam la punctul anterior, scăpând de stresul și agitația provocată de grija a ceea ce vei posta mâine, vei fi mai relaxat, iar creativitatea nu va înceta să apară.

În plus, vei avea mai mult timp la dispoziție să analizezi ce fac celelalte branduri competitive, vei putea face research pentru noi idei de conținut și vei putea pune în aplicare acele idei care necesită mai mult efort din partea ta.

4. Te ajută să ai o strategie

Să pui pe foaie planurile și gândurile pe care le ai te va ajuta să îți schițezi o strategie.

Atunci când postezi fără să ai o direcție, doar atunci când îți aduci aminte sau îți vine o idee, nu numai că nu te va ajuta să fii constant, dar nici nu vei reuși să îți construiești o prezență online și nici să îți atingi obiectivele stabilite.

Stabilește câțiva piloni principali pe care să îi abordezi constant și lasă loc și de flexibilitate pentru situațiile neprevăzute.

De exemplu, dacă ai un magazin online poți planifica să postezi de 3 ori pe săptămână postări orientate pe vânzarea de produse. 

De alte 3 ori pe săptămână, poți avea postări cu focus pe procesul de creare a produselor, în care ai putea determina și consumatorii să se implice, sau prezentarea produselor într-un stil de viață care să îi ajute pe potențialii clienți să vizualizeze utilizarea acestora în propria lor viață și ulterior să și le dorească.

Printre toate aceste postări ai putea să strecori și unele mai ușor de digerat, precum un meme relevant sau distribuirea de postări de la clienții mulțumiți etc.

Încearcă să păstrezi un echilibru între toate tipurile de postări, cât și o ordine.

5. Vei fi mai ancorat la realitate

Planificându-ți din timp postările, vei putea găsi noi oportunități de a te ancora în realitate și, deci, de a fi mai relevant.

Vezi care sunt cele mai importante evenimente ale lunii și încearcă să le conectezi cumva la brandul tău.

Urmează o zi în care se sărbătorește numele? Postează o urare pentru cei care te urmăresc.

Ai un magazin în care vinzi cărți și este Ziua Internațională a Cititului? Fă o selecție de cărți și recomandă-le publicului tău.

Este foarte simplu să te raportezi la realitate atunci când ești organizat și ai timp de gândire și creativitate.

6. Îți atingi obiectivele

Un plan de social media pus la punct te va asigura că eforturile tale nu vor fi depuse în van și vei începe să vezi cum fiecare acțiune pe care o faci se va fructifica și te va ajuta să extinzi și mai mult limitele afacerii tale.

O strategie va contribui la stabilirea obiectivelor și la crearea unor postări plecând de la acele obiective, pentru a le susține și a le consolida, în scopul atingerii lor.

7. Nu vei mai repeta greșelile

Niciun plan sau postare nu îți va garanta succesul, însă te va ajuta să nu mai repeți greșelile sau strategiile care nu ți-au adus nicio satisfacție.

Astfel, te poți întoarce oricând la planurile din urmă pentru a le analiza și a concluziona ce nu a funcționat, pentru a elimina sau îmbunătăți, și ce a funcționat pentru a dezvolta și mai mult acele direcții.

8. Ești cu un pas înaintea competitorilor

Planul te va clasa cu un pas înaintea competitorilor tăi. Vei fi mai organizat, mai implicat și vei transmite că ești în control și că știi cu adevărat ceea ce faci.

Mai mult, vei fi mai atent la ceea ce se întâmplă în jurul tău și vei putea anticipa ceea ce urmează, putând fi astfel peste competiție.

Și în acest caz, timpul salvat îți va oferi posibilitatea să analizezi mai bine activitatea competitorilor tăi, piața și industria, lucruri care te vor ajuta să acționezi într-o direcție avantajoasă.

9. Îți formezi o comunitate

Odată ce ai stabilit o direcție de comunicare, ți-ai format un anumit stil și ești constant în ceea ce faci, publicul va începe să observe acest lucru și să îi placă ceea ce tu transmiți.

Astfel că, oamenii se vor identifica ușor ușor cu brandul tău și vor dori să îl includă în propriile vieți din mai multe puncte de vedere.

Atenție, însă, la faptul că o comunitate nu se formează de la sine. Tu ca brand trebuie să interacționezi cu oamenii care la rândul lor investesc timp să îți scrie, să îți dea like sau chiar să îți distribuie postările.

10. Îți creezi o prezență online puternică

Postând constant și într-o direcție clară nu îți va aduce decât o prezență online din ce în ce mai puternică.

De ce? Pentru că vei avea o poveste în spate, un stil cu care oamenii se vor identifica și pe care îl vor îndrăgi, un conținut bun, care va transmite exact mesajul dorit. Cu alte cuvinte, vei avea o strategie completă.

În plus, cu cât vei avea mai mult engagement (like, share, comments), cu atât vei avea și mai multă vizibilitate în online.

Trăgând linie, un calendar de social media nu îți aduce decât avantaje și multiple satisfacții.

Chiar dacă la început vei investi mai mult efort, cu timpul vei vedea că este mult mai benefic pentru tine, decât să mergi în gol, fără o direcție.

  • Autor: Carmen Pușcașu

    PPC & Social Media Specialist

    carmenpuscasu.com

    Eu sunt de profesie PPC & Social Media Specialist. Am o experiență de aproape 5 ani în digital marketing și nu mă văd profesând în alt domeniu, pentru că îmi oferă libertate și dinamism. Deși lucrez cu multe date, sunt o fire creativă, de aceea mă refugiez de multe ori în blogging și în zona de social media atunci când îmi permite timpul.

Comentariile tale (0)
Editorii WhitePress își rezervă dreptul de a șterge comentariile ofensatoare adresate altor persoane și care conțin cuvinte vulgare sau nu sunt relevante asupra subiectului în cauză.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Citește toate
  • Nu sunt încă comentarii pentru acest articol.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Czytaj całość
Articole recomandate