Cum să-ți ”spionezi” competitorii în online

spionezi competitorii
Să îți cunoști competiția ar trebui să fie o condiție obligatorie de fiecare dată când începi să lucrezi la planurile tale de marketing. Trebuie să urmărești constant ce fac competitorii tăi, pentru ca tu să poți veni mereu cu ceva extra și diferit, care să te diferențieze de aceștia în fața clienților și potențialilor consumatori.
Începe să câștigi bani astăzi.
Înscrie-te gratuit

Nu este nimic ilegal sau neetic, atât timp cât o faci într-un mod transparent și nu folosești informațiile dobândite pentru a imita, ci doar pentru a te ajuta să înțelegi strategiile competitorilor pentru a fi cu un pas înaintea acestora.

Iată câteva metode prin care poți urmări activitățile competiției în online.

1. Caută-i în Google

Cea mai rapidă și la îndemână metodă de a urmări activitatea competitorilor tăi este să dai un search pe Google despre aceștia și să vezi ce apare în rezultate.

Urmărește-le anunțurile plătite, uită-te la ce comunică, ce beneficii cheie oferă, pe ce tipuri de căutări apar etc.

Analizează toate detaliile, găsește punctele slabe ale competitorilor și încearcă să le transformi în puncte tari în anunțurile tale. Încearcă să comunici niște beneficii extra pe care clienții tăi le-ar putea avea, astfel încât să te aleagă pe tine în defavoarea competiției.

Să presupunem că vinzi vase pentru gătit, iar competitorul tău direct este Delimano. La o simplă căutare de brand în Google, observăm că Delimano rulează campanii de tip Shopping și Search.

Observăm că nu comunică nimic specific în headline-urile din campaniile de tip Search, ceea ce ar putea fi un avantaj pentru tine și să profiți pentru a-ți comunica beneficiile. Însă, vedem că anunțul are multiple avantaje în partea de descriere.

Pe partea de Shopping, observăm că Delimano are și produse la reducere, marcate cu SALE, ceea ce ar putea fi un dezavantaj pentru tine.

2. Vezi ce campanii de Display rulează

Campaniile de Display sunt acele bannere online care se afișează pe site-urile pe care le frecventezi.

Ia-ți un pic de timp și fă un research pentru a vedea cu ce fel de bannere rulează competiția ta. Cum arată vizualul, ce comunică? Cum ai putea face tu mai bine?

Dacă ai fi un IFN cum ai comunica mai bine? Poate că ai fi schimbat vizualul cu o reprezentare mai ancorată în realitatea celor care au nevoie de un împrumut? Sau poate că ai fi comunicat alte beneficii? Întotdeauna gândește-te la cum ai putea să faci mai bine.

3. Utilizează tool-uri

Unul dintre cele mai utilizate tool-uri este SimilarWeb, o platformă prin care poți face analize web. Utilizând un astfel de tool, vei putea obține informații precum volumele de trafic ale site-urilor competitorilor, durata unei vizite pe site, pagini vizitate într-o singură sesiune, date demografice, surse de trafic, pe ce cuvinte cheie licitează în campaniile plătite, informații despre audiență și multe alte detalii care te pot ajuta pe tine să știi cum te poziționezi față de competitori și să îți construiești o strategie mai puternică.

Pe lângă SimilarWeb, printre cele mai cunoscute astfel de tool-uri se numără și Ahrefs sau SEMrush.

4. Urmărește-i în Social Media

Intră pe canalele lor sociale și urmărește-le activitatea. Ce postează, cât postează, care este tonul comunicării, cum reacționează audiența și la ce reacționeză cel mai bine?

Desigur că trebuie să îți păstrezi identitatea și propriul stilul de comunicare, însă vezi cum ai putea adapta formatul de postare care a avut succes la strategia ta de comunicare în Social Media. Atenție, nu copia, inspiră-te astfel încât să creezi ceva original și unic, care să te diferențieze de restul competitorilor.

Poate vei observa că merg articolele de blog sau postările de tip video și atunci va trebui să iei și tu în calcul crearea unui astfel de content.

5. Facebook page transparency

Dincolo de conținutul organic pe care competiția îl livrează în rețelele sociale, poți să vezi chiar și ce campanii plătite rulează în prezent. Și partea bună e că-i totul legal și etic, fiind o secțiune accesibilă tuturor în pagina oricărui brand sau persoană publică.

Cum accesezi componenta cu toate campaniile active pe care competitorul tău le are? Intră pe pagina de Facebook a acestuia, apoi mergi puțin mai jos în stânga la Page Transparency.

Click pe See All, apoi pe Go to Ad Library.

După urmarea tuturor pașilor, vei ajunge în sfârșit într-o pagină unde vei putea vedea toate campaniile active.

Pentru a vedea detalii despre fiecare campanie este suficient să apeși pe butonul See Ad Details.

Interesant și util, nu-i așa?

6. Why am I seeing this ad?

În cazul în care vezi pe Facebook o reclamă de la unul dintre competitorii tăi, nu trece cu vederea peste ea, pentru că s-ar putea să îți furnizeze câteva informații prețioase despre audiență.

Apasă pe cele 3 puncte din dreapta sus, apoi mergi la Why am I seeing this ad.

Acolo vei vedea câteva informații despre audiența pe care competitorul tău a targetat-o. Nu sunt toate detaliile afișate, însă sunt mai mult decât suficiente pentru a-ți pregăti următorii pași.

7. Urmărește ce promoții au competitorii

Unul dintre cei mai puternici stimuli la care oamenii reacționează atunci când vine vorba de cumpărături este prețul.

Așadar, dacă nu ai încă o plajă considerabilă de clienți loiali, s-ar putea ca aceștia să migreze la competiție dacă au prețuri și promoții mai bune.

Dacă strategia brand-ului tău nu merge pe promoții, încearcă să găsești alte beneficii extra pe care le-ai putea oferi clienților tăi pentru a-i convinge să nu se îndrepte către competiție, cum ar fi transport gratuit, un cadou la fiecare comandă, puncte de loialitate etc.

8. Analizează site-urile competitorilor

Petrece timp pe site-urile competitorilor, observă cum sunt organizate, dacă sunt sau nu user-friendly, care este procesul de achiziție etc.

Odată ce te vei pune în postura de consumator, îți va fi mult mai ușor să depistezi dezavantajele pe care site-urile competiției le au și vei putea veni cu idei noi de îmbunătățire pentru site-ul tău.

În medie, un utilizator părăsește site-ul după maxim 5 secunde dacă nu găsește ceva care să îi atragă atenția din primul ecran sau dacă acesta se încarcă greu. Mulți dintre utilizatori renunță la comandă din cauza procesului de achiziție mult prea greoi și prea îndelungat ca timp.

Așadar, fă o analiză a site-ului tău în comparație cu site-urile competitorilor și vezi ce îți lipsește și ce poți îmbunătăți.

Urmărirea competitorilor ar trebui să fie o activitate constantă, care să te ajute să fii mereu cu un pas înaintea acestora, nicidecum să îi imiți sau să le furi secretele, pentru că nu ar ajuta pe nimeni această practică.

Acum că știi ce ai de făcut, nu îți mai rămâne decât să te apuci de treabă!

  • Autor: Carmen Pușcașu

    PPC & Social Media Specialist

    carmenpuscasu.com

    Eu sunt de profesie PPC & Social Media Specialist. Am o experiență de aproape 5 ani în digital marketing și nu mă văd profesând în alt domeniu, pentru că îmi oferă libertate și dinamism. Deși lucrez cu multe date, sunt o fire creativă, de aceea mă refugiez de multe ori în blogging și în zona de social media atunci când îmi permite timpul.

Comentariile tale (0)
Editorii WhitePress își rezervă dreptul de a șterge comentariile ofensatoare adresate altor persoane și care conțin cuvinte vulgare sau nu sunt relevante asupra subiectului în cauză.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Citește toate
  • Nu sunt încă comentarii pentru acest articol.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Czytaj całość
Articole recomandate