Vrei să știi cum să faci un site? Află aici bazele procesului

Actualizat: 2021-04-01
cum sa faci un website
Ții neapărat să afli cum creezi un site. Te-ai decis să încerci și tu - de ce nu? Ei bine, oricât ți s-ar părea de complicat, nu e cazul să te descurajezi.
Publică articole astăzi
Înscrie-te gratuit

Cuprins

Ești începător și dorești să afli cum să faci un site în mod gratuit?

Poate ai citit deja o serie de ghiduri gratuite ori pentru care ai scos chiar niște sume de bani din buzunar și nu ai reușit încă să pui cap la cap toate informațiile?

Ori poate ai ajuns în punctul în care instrucțiunile clamate drept ușoare, ți se par S.F.?

Eu nu sunt aici să te descurajez, nici să-ți spun că e deosebit de simplu și în 5 minute te vei alege cu un site.

Să-ți faci un site într-un timp scurt nu e chiar o țintă pe care să o ai neapărat. Asta ar însemna să treci peste niște pași pe care e obligatoriu să-i parcurgi, pentru a te iniția.

Despre modul cum creezi un site găsim pe internet foarte multe idei, ghiduri, tutoriale care mai de care mai complexe, mai bombastice, mai promițătoare la prima vedere.

Primul nostru sfat, căci da, ajungem și acolo, ar fi să pornești cu începutul, și mai precis cu adunarea de informații.

Din acest punct de vedere, fiecare are capacitatea sa de a percepe informația, de a o înțelege și de a o procesa. Noi nici măcar nu avem pretenția că vă vom livra o informație care să ajungă întru totul util la voi, 100%.

Ca să nu mai pierdem vremea, ce vă propunem noi este un îndrumar care să vă explice ce presupune să creezi un site web.

Nu avem pretenția ca la final să fiți posesorul fericit al unui domeniu absolut devastator pentru motoarele de căutare, cel mai bun, cel mai frumos, cel mai cel. Ne propunem să vă ghidăm mai degrabă prin hățișul mirobolant al numeroaselor tutoriale, sfaturi, idei vehiculate de-a lungul vremii în rândul specialiștilor ori mai puțin specialiștilor care au vărsat râuri de cerneală în timp pe acest subiect.

Cum începem construirea unui site?

Pentru a începe de undeva, haideți să o luăm fix de la început.

Mai bine zis, este momentul acela zero, în care începeți să vă puneți în mișcare neuronii, memoria și poate chiar aplecarea tehnică pe care o aveți (sau nu?).

Primul pas pe care trebuie să-l faceți este să vă decideți ce fel de site doriți să realizați.

Există două metode mari prin care se pot construi site-uri:

Coding sau Website Builders?

Cum e cu coding-ul?

Dacă te pricepi cât de cât la programare și ai răbdarea să mergi pe partea de coding, atunci cu siguranță că ai un atu în fața viitorilor tăi competitori într-ale internetului.

E mai complicat firește să programezi singur, să construiești o platformă de la 0. Însă calitativ vei fi mai câștigat.

Pentru a porni pe acest drum, ar trebui să ai cunoștințe serioase de HTML, CSS și de JavaScript, mai mult ca sigur PHP și MySQL, putându-se ajunge până la Phython, Ruby și o serie de API-uri.

Printre cele mai cunoscute site-uri care oferă informații în acest sens se numără codecademy.com, codeavengers.com, ocw.mit.edu/index.htm, developer.mozilla.org/en-US/.

Așa, ca o paranteză, unele dintre aceste site-uri chiar te pot ajuta să înțelegi dacă ești pregătit pentru realizarea unui site folosind această metodă. Spre exemplu, cei de la Codecademy au un fel de test (parcă ne transpunem într-o revistă modernă cu teste de personalitate!) despre ”care este personalitatea ta în programare”. Nu e glumă, e pe bune! Oamenii de acolo chiar vor să înțeleagă cu cine au de-a face ca să știe ce informații să-ți propună în funcție de asta.

Presupunând că te pricepi la programare, dar ai vrea să-ți faci viața mai ușoară și încerci să nu pleci chiar de la zero, ai putea să începi cu niște template-uri de genul Wix, Weebly ori Squarespace.

Wix și Weebly sunt considerate a fi cele mai bune site buildere. Este adevărat, WebFlow vine foarte tare din urmă, dar ne trebuie ceva mai mult timp ca să vedem cum se descurcă pe termen mediu și lung. Sunt atât de multe comparații online între aceste buildere, că vă lăsăm plăcerea să le descoperiți singuri.

Și totuși, lucrurile nu stau chiar roz, nici în aceste cazuri fericite. Veți vedea că și aici vă veți lovi de diverse chichițe, de diverse detalii care în final contează.

Unor astfel de template-uri incipiente, să le zicem, va trebui să le adăugați tot felul de opțiuni care pot fi gratuite, caz în care trebuie să vă așteptați la o serie lungă de compromisuri, ori altele care costă. Chiar și cu bani s-ar putea să nu fii beneficiarul avantajelor pe care le aștepți de la aceste platforme.

Cheia stă la tine, de la început până la sfârșit. Dacă ai cunoștințe temeinice, poți să ai șansa să reușești, ba chiar să pornești cu un mic avantaj față de competitori. Dacă însă mizezi pe un proces de învățare continuu, cu siguranță te vei lovi de multe obstacole.

Nu zicem că e rău să înveți. Spunem doar să nu aveți așteptări uriașe încă de la început. În acest fel nici nu veți fi iremediabil dezamăgiți.

Aș vrea să-mi amintesc eu cum am început, dar am niște rețineri pentru că e destul de amuzant. Foloseam WebPage Maker, un progrămel ușor de folosit care nu permitea el multe, dar era stabil și funcțional. Însă, în baza cunoștințelor mele aproape de 0 la ora respectivă, făceam un design de care nici curcile nu s-ar fi învrednicit să râdă. Este reconfortant și încurajator pentru voi să vă povestesc câte dreptunghiuri am desenat pentru a încadra un text, ca abia peste câteva zile să descopăr că pentru a nu se decala totul iremediabil, ar trebui ca cele două elemente să fie combinate într-un fel sau altul.

Mulți am pornit de la 0 sau destul de aproape de 0. Ca să înveți cum stă treaba ai nevoie de două lucruri esențiale: răbdare și nevoie.

Acum, fie vorba între noi, nu prea mai există interes pentru această alternativă de a crea un website de la 0. Sigur, sunt unii pasionați, programatori cu experiență îndelungată care preferă această soluție. Însă, nu prea mai există timp pentru asta. Oamenii vor să facă un site cât mai repede, care să înceapă să producă cât mai rapid.

Despre website builders

Website builders este o soluție de regulă folosită în cazul unor afaceri mici ori a unor platforme personale de mici dimensiuni. Asta înseamnă să nu apelezi deloc la un profesionist, să-ți construiești singur platforma dorită.

Mai întâi și mai întâi trebuie să știi că există multe tipuri de website builders, deci va trebui să faci tu o mică cercetare, ca să vezi cam ce s-ar potrivi necesităților tale.

Vă spuneam anterior că, și în cazul în care vrei să faci coding, dar parcă n-ai pleca chiar de la zero, ar fi util să încerci niște template-uri de genul Wix ori Weebly care să-ți simplifice munca.

Ei bine, de data aceasta nu mai vorbim de completare la site-ul pe care dorești să-l construiești, ci vorbim de a lua aproape un site de-a gata.

E posibil acest lucru? Da!

Ce alternative sunt?

  1. Gator
  2. Zyro
  3. Shopify
  4. Wordpress.com
  5. Dreamhost website builder
  6. Godaddy website builder
  7. Wix
  8. Weebly
  9. Squarespace
  10. WebFlow

Care ar fi criteriile după care te-ai orienta către unul sau altul din aceste website builders?

  • să permită încărcarea rapidă a site-ului (să aibă viteză bună)
  • să fie responsive pentru orice tip de dispozitiv
  • să fie performant pentru dispozitivele mobile (sunt luate drept etalon de google pentru analiza site-ului tău)
  • să fie ușor de folosit
  • să poată fi modificat fără bătăi de cap
  • să coste puțin
  • să beneficiezi de update-uri periodic
  • să aibă un design agreabil realizat profesionist
  • să beneficiezi de suport în implementare și funcționarea ulterioară
  • să ai acces total la datele tale, să te asiguri că ești proprietarul lor și că le poți la o adică porta către un alt builder, dacă nu ești mulțumit de actualul (de obicei însă, această opțiune nu este gratuită).

Self-hosted platforms

Ce inseamnă self-hosted? Pe scurt – este site-ul tău. Domeniul tău, spațiul tău de hosting, treaba ta să instalezi, treaba ta sa operezi.

Una dintre cele mai utilizate alternative de lucru pentru milioane și milioane de clienți din toată lumea este WordPress.

WordPress este cea mai populară platforma care îți permite construirea unui site în mod simplu, rapid și ieftin.

În fapt, peste 40% dintre site-urile de pe internet sunt realizate pe resurse WordPress.

Există posibilitatea de a alege o variantă foarte ieftină de instalare Wordpress, adică un template gratuit (sunt unele bune și chiar foarte bune, de exemplu GeneratePress, Zigcy Lite, Shapely, Zakra, Food Hunt, ColorMag, Sydney, Shopera, NewsPortal, Moesia, Astra, i-max, Magazine Power, OceanWP, Optimizer, Freesia Empire etc).

Aceste teme WordPress gratuite pot fi funcționale pentru afacerea ta aflată la început de drum. Sunt bine făcute și îți vor face cu siguranță munca mai ușoară.

Rețineți că acesta nu este neapărat un top al celor mai bune teme gratuite WordPress, ci este o ordine aleatorie.

Dacă nu doriți să porniți cu o temă gratuită, puteți alege din start o temă bună plătită (Premium). O notă aparte o constituie așa zisele teme Freemium – teme gratuite, dar la care, dacă doriți ”mai mult”, exista opțiunea de a trece la versiune Premium, plătită – caz în care – foarte important, nu este necesar să refaceți setările și designul, doar căpătați acces la opțiuni suplimentare. Atenție mare aici însă, există multe teme care au o versiune free și una premium, dar unde trecerea de la una la cealalta nu se face la fel de ușor (sunt practic doua teme diferite, chiar dacă asemănările sunt multe).

O temă populară, nu este neapărat cea mai bună. Și cu siguranță, ce i se potrivește unei afaceri, nu se potrivețte tuturor. Cum vine asta? Să vă dau un exemplu: platformele tehnice sunt preferate de utilizatori într-o grafică mai puțin colorată, cu informația în prim plan. Nu poți să alegi pentru un site dedicat unui domeniu tehnic, serios, o temă cu fluturi și flori de câmp unde susură izvoare și ciripesc păsărele. Nu vei fi luat în serios, dacă faci o astfel de alegere.

Contează foarte mult tipul afacerii și felul în care tu dorești să-ți vinzi munca: dacă oferi produse, servicii ori ce altceva ai în plan.

Spre exemplu, pentru un magazin ce comercializează produse (sute, mii, zeci de mii ori chiar sute de mii de produse), trebuie să te orientezi din start către teme special concepute pentru astfel de obiective.

Din nou atenție – o instalare simplă de Wordpress nu este suficientă pentru a deschide un magazin online. Magazinelor online le sunt necesare și alte resurse fără de care n-ar putea funcționa în mod corespunzător, în speță plugin-uri ori diverse coduri implementate de cei pricepuți la programare, care să facă posibile tât managementul, cât și o interfață agreabilă și funcțională pentru cumpărător.

Ce alte variante mai sunt?

Poate tu nu dorești să faci un site, poate vrei să ai doar un blog al tău unde să-ți publici memoriile, ori să vorbești despre ceea ce-ți face plăcere. De principiu, la întrebarea cum îmi fac un blog, răspunsul este destul de similar cu cel legat de website, cu specificația că în acest caz particular dispuneți de mai multe resurse.

Realizarea unui blog personal, dacă nu vă gândiți neapărat la monetizarea acestuia, este o treabă destul de simplă, câtă vreme nu te interesează foarte mult cum arată domeniul web. Exista posibilitatea de a-l dezvolta pe Blogger.com – ușor de făcut, cu multe opțiuni la dispoziție, cu template-uri variate și tutoriale extrem de bine organizate, ori de a-l dezvolta pe Wordpress.com, unde există dezavantajul (în planul Free) de a ți se implementa reclame, reclame din care tu nu ai de câștigat. Ambele soluții descrise de noi au dezavantajul de a adăuga extensii denumirii blogului tău, blogspot.com ori wordpress.com (ex: floaredepar.blogspot.ro, ori floaredepar.wordpress.com).

Avantajul acestor bloguri este acela că nu ai nevoie de hosting de niciun fel, și nici de un domeniu propriu – ambele prespunând costuri recurente.

Dacă vrei să ai un blog de genul manâncpere.ro (în speță, să nu-ți mai apară extensiile acela în numele site-ului), unde să faci apologia preferinței tale pentru pere, atunci va trebui să te întorci la indicațiile privitoare la cum creezi un site (adică la coduri ori la website builders). Și,  de asemenea, vei avea nevoie de hosting.

Mituri despre construirea unui site

  1. Poți să realizezi un site gratuit

S-ar putea ca în unele situații să reușești asta, însă nu mai poți construi un site viabil cu zero costuri. Tehnologia costă, chiar dacă în aparență găsești o serie de lucruri gratuite, acestea sunt de obicei menite să ademenească clientul pentru a i se oferi cu bani produsul de bază.

De regulă, resursele gratuite de acest fel vin cu multe lipsuri pe care tu ar trebui să le completezi singur. Însă, de cele mai multe ori e imposibil de la un punct încolo. Cum vă spuneam, oamenii vor să-și vândă marfa și o fac inteligent, ademenind clientul cu conturi gratuite, dar la care după un timp încel să se vadă efectele limitărilor de tot felul.

  1. Poți ține un site în mod gratuit

Da, există și hosting gratuit. Dar, vei vedea că în astfel de cazuri intervin nemulțumiri din partea ta. Poți ajunge singur la concluzia că trebuie să cumperi un hosting performant, ori poți să ne crezi pe cuvânt și să pornești din start cu o firmă serioasă, care să-ți asigure resurse, comunicare, ajutor la timp și protecție.

  1. Nu poți construi un site de unul singur

Nimic mai fals! Faptul că noi v-am vorbit de coduri și limbaje de programare, nu înseamnă că asta e calea sigură de urmat pentru a realiza un website. Există alternativa de a achiziționa un template (WordPress-ul este la îndemână oricui) unde lucrurile stau deosebit de simplu. O să vă explicăm într-un articol viitor  cum construiești un site folosind WordPress.

  1. Un site costă mii de lei / euro, deci nu și-l permite oricine

Nimic mai greșit! Dacă pornești cu o temă WordPress, aceasta costa cel mult 50 de euro, plus câteva plugin-uri constructive (deși poți folosi multe gratuite) și eventual adăugăm hostingul lunar (unul performant să zicem că te poate duce spre 15 – 20 euro pe lună, deși vei găsi și poți folosi la început, când nu ai mii de vizitatori unici pe zi, chiar hostinguri de 2 – 3 euro pe lună.

  1. Este bine să folosești cât mai multe elemente grafice la realizarea site-ului

Elementele grafice sunt bune, nu zicem nu, dar nu în exces. De la un punct încolo înseamnă îngreunarea funcționării site-ului, și credeți-mă pe cuvânt, niciunui utilizator nu-i place să aștepte 5 minute ca să i se deschidă o pagină, va apăsa invariabil pe x și va părăsi site-ul tău curcubeu cu flashuri grămadă. Nu e nimic rău să creezi o pagină web spectaculoasă, cu efecte vizuale super tari, dar totul e să nu exagerezi. Cum știi când exagerezi? Sunt tool-uri de viteză care îți cam arată când sari calul cu surplusul de elemente grafice.

Sper să ați înțeles că poți învăța ușor cum să faci o pagină web, însă până la a obține performanță este cale lungă. În zilele noastre, o viteză bună nu înseamnă doar clienți fericiți, ci și motoare de căutare fericite. Căci da, viteza site-ului a cam început să fie criteriu pentru urcarea în căutările pe diverse motoare...

  1. Platforma ta web este aceeași indiferent de browserul în care îl deschizi

Greșit! Total greșit! Site-urile trebuiesc optimizate pentru diverse tipuri de browesere și diverse tipuri de dispozitive de pe care este posibil a fi accesat. E adevărat că unele pot fi mai uzitate decât altele, asta nu înseamnă să renunțăm la restul traficului și să ne axăm doar pe o singură opțiune. Niciodată nu este indicat să-ți pui ouăle în același coș. Acest deziderat, ca site-ul tău să fie optimizat pe diverse tipuri de device-uri și browsere trebuie să fie prioritatea ta încă de la început. Adică, înainte de a cumpăra o temă, de exemplu.

Temele WordPress au diverse caracteristici pe care le poți observa vizualizând demo-urile oferite de companiile ce le pun în vânzare și de cele mai multe ori poți vedea și site-uri dezvoltate pe aceste teme (mulți comercianți se mândresc cu temele lor folosite pe diverse site-uri de top – nu e bine să treci mai departe înainte de a răsfoi câteva dintre aceste website-uri unde poți vedea efectiv la treabă tema pe care dorești să o achiziționezi.

  1. Un site care arată bine este tot ce-ți trebuie

Din experiența proprie vă spun că design-ul este important, dar nu chiar atât de important. Știți cum se spune, că până la Dumnezeu te mănâncă sfinții? Ei bine, cam așa e și cu internetul. Până la clienți - utilizatori de internet - te mănâncă motoarele de căutare.

Chiar dacă ai reușit să înțelegi cum se face o pagină web, asta nu însemnă că de mâine site-ul tău va fi numărul 1 în Google.

Nu știu cum se face (ba știu, dar vreau să fie mai ușor de înțeles pentru voi) dar motoarelor de căutare nu le plac în mod deosebit platformele cu un design frumos, ori ceea ce am putea noi să credem că ar putea fi frumos în acest domeniu.

Cum creez un site care să urce în căutări?

Ideea pe care trebuie să o rețineți este că motorul de căutare nu ne ”vede” efectiv site-ul, el ne citește coduri, texte și trimiteri la imagini.

Ca o regulă generală, cât să împăcăm și capra și varza, ar fi să găsim un echilibru între un design plăcut utilizatorului de internet și unul care să fie pe placul motoarelor de căutare.

S-au făcut pași importanți în ultimii ani vis-a-vis de modul în care motoarele de căutare furnizează rezultate utilizatorului, de aceea, noi trebuie să ne axăm pe targetarea publicului nostru, să nu sperăm neapărat la ”cum o vrea sfântul Google”.

Sunt foarte multe de spus în acest sens. Ideea e că poți învăța cum să-ți faci un site destul de ușor azi din tutorialele de pe internet, însă foarte puține resurse cu adevărat utile sunt disponibile online despre cum să faci un site care să urce în căutări și să performeze în avantajul tău și al utilizatorului de internet.

De ce nu se găsesc astfel de resurse? Pentru că există concurență acerbă pe internet. În orice domeniu de activitate. Și oricât de profesionist ai fi tu pe un domeniu vizat, se vor găsi tot timpul alții care te vor concura.

Principalul tău obiectiv este acela de a-ți urma calea, de a scrie despre ceea ce te pasionează și crezi că o să fie de folos și celorlalți utilizatori de internet. O dată ce îți definești aceste obiective, ai un punct de plecare serios.

În timp, cu siguranță vei învăța să te dezvolți, să atingi și subiecte care poate ți s-au părut mai puțin interesante, dar care performează în motoarele de căutare și oamenii le caută.

Trebuie să înveți să te perfecționezi tot timpul, să ții pasul cu noutățile din domeniu, să înveți de la concurența ta (pe care, apropo, trebuie să o cunoști ca pe propriul buzunar).

Nu știu dacă ați învățat din rândurile noastre cum se face o pagină web, ori cum creezi un site, însă promitem că vom completa acest articol cu unele de detaliu pe subiect.

Sunt efectiv foarte multe de spus despre modul cum realizezi un website după preferințele tale, dar ținând cont de standardele utilizatorului de internet și ale motoarelor de căutare. 

Dacă ne gândim doar la pașii de urmat pentru implementarea unei teme WordPress și la modul în care începi efectiv să îți dezvolți platforma, și ar trebui să dedicăm un articol separat pentru un astfel de obiectiv.

Și, da, să zicem că ai învățat cum să faci un site, ce faci mai departe? Bineînțeles că nu este deloc simplu! Urmează să te pui în acord cu cerințele motoarelor de căutare, de exemplu. Sigur ai auzit de politicile GDPR, de responsabilitate pe internet. Știi că trebuie să păstrezi legătura cu utilizatorii de internet cu acordul acestora, să le pui la dispoziție resurse pentru a face opțiuni când vine vorba de deschiderea site-ului tău. E mult? E complicat? Dacă da, cere ajutorul unui profesionist!

Comentariile tale (0)
Editorii WhitePress își rezervă dreptul de a șterge comentariile ofensatoare adresate altor persoane și care conțin cuvinte vulgare sau nu sunt relevante asupra subiectului în cauză.
Administratorul datelor cu caracter personal ale persoanelor care utilizează site-ul whitepress.com [...] și toate subsite-urile sale (denumit în continuare: Site-ul) în sensul Regulamentului Parlamentului European și al Consiliului (UE) 2016/679 din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (denumit în continuare: RODO) este în comun "WhitePress" Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością cu sediul social în Bielsko-Biała, la adresa ul. Legionów 26/28, înscrisă în Registrul Întreprinzătorilor din Registrul Național al Instanțelor Judecătorești ținut de Tribunalul Districtual din Bielsko-Biała, Secția a 8-a Economică a Registrului Național al Instanțelor Judecătorești sub numărul KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 și alte societăți din Grupul WhitePress (denumit în continuare: Administrator).

Prin abonarea la buletinul informativ, sunteți de acord cu trimiterea de informații comerciale prin intermediul mijloacelor de comunicare electronică, inclusiv, în special, prin e-mail, privind comercializarea directă a serviciilor și bunurilor oferite de WhitePress sp. z o.o. și de partenerii săi de afaceri de încredere interesați în comercializarea propriilor bunuri sau servicii. Temeiul juridic pentru prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal este interesul legitim al administratorului și al partenerilor săi [articolul 6 alineatul (1) litera (f) din RODO].

Aveți posibilitatea de a vă retrage în orice moment consimțământul pentru prelucrarea datelor dvs. personale în scopuri de marketing. Puteți găsi mai multe informații despre prelucrarea și temeiul prelucrării datelor dvs. cu caracter personal de către WhitePress sp. z o.o., inclusiv drepturile dvs., în Politica de confidențialitate.
Citește toate
  • Nu sunt încă comentarii pentru acest articol.
Administratorul datelor cu caracter personal ale persoanelor care utilizează site-ul whitepress.com [...] și toate subsite-urile sale (denumit în continuare: Site-ul) în sensul Regulamentului Parlamentului European și al Consiliului (UE) 2016/679 din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (denumit în continuare: RODO) este în comun "WhitePress" Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością cu sediul social în Bielsko-Biała, la adresa ul. Legionów 26/28, înscrisă în Registrul Întreprinzătorilor din Registrul Național al Instanțelor Judecătorești ținut de Tribunalul Districtual din Bielsko-Biała, Secția a 8-a Economică a Registrului Național al Instanțelor Judecătorești sub numărul KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 și alte societăți din Grupul WhitePress (denumit în continuare: Administrator).

Prin abonarea la buletinul informativ, sunteți de acord cu trimiterea de informații comerciale prin intermediul mijloacelor de comunicare electronică, inclusiv, în special, prin e-mail, privind comercializarea directă a serviciilor și bunurilor oferite de WhitePress sp. z o.o. și de partenerii săi de afaceri de încredere interesați în comercializarea propriilor bunuri sau servicii. Temeiul juridic pentru prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal este interesul legitim al administratorului și al partenerilor săi [articolul 6 alineatul (1) litera (f) din RODO]. Prin trimiterea formularului, declarați că ați citit Politica de confidențialitate.

Aveți posibilitatea de a vă retrage în orice moment consimțământul pentru prelucrarea datelor dvs. personale în scopuri de marketing. Puteți găsi mai multe informații despre prelucrarea și temeiul prelucrării datelor dvs. cu caracter personal de către WhitePress sp. z o.o., inclusiv drepturile dvs., în Politica de confidențialitate.
Citiți întregul articol
Articole recomandate