Cum să îți optimizezi pagina de Facebook

optimizare Facebook
Pagina de Facebook nu este doar un colțișor dintr-o platformă socială, este mai mult decât atât. Este un instrument prin intermediul căruia poți atinge o mulțime de obiective pe care ți le setezi. Dincolo de conținutul pe care îl postezi, pagina ta trebuie să fie și funcțională, nu doar estetică. Așa cum un website trebuie să fie user friendly dacă îți dorești vizitatori și conversii, la fel ar trebui privită și pagina de Facebook.
Începe să câștigi bani astăzi.
Înscrie-te gratuit

Nu degeaba Facebook are atât de multe opțiuni disponibile pentru deținătorii de pagini. Ele sunt menite pentru a fi exploatate, astfel încât să ajute atât creatorii, pentru a fi descoperiți și pentru a atrage vizitatori și fani, cât și publicul, pentru a găsi informațiile necesare de care au nevoie despre acea pagină.

Iată câteva modalități prin care îți poți optimiza pagina de Facebook.

Alege categoria potrivită

Primul pas pe care trebuie să îl faci este să alegi categoria potrivită din care face parte pagina ta. Această categorie comunică din start utilizatorilor ce ești și ce faci, ce tip de conținut vor găsi.

Dacă nu faci alegerea potrivită, s-ar putea să induci publicul în eroare și, fie vei atrage trafic irelevant pentru tine, fie vei alunga vizitatorii relevanți de pe pagină creând această confuzie.

Facebook are disponibilă o paletă largă de categorii în care îți poți integra pagina, așa că nu te teme de faptul că nu vei găsi nimic potrivit pentru tine.

Alege corect numele paginii

Alege un nume corect pentru pagina ta, care să se regăsească pe toate platformele pe care ești activ. Nu seta un nume pentru Facebook și un alt nume pentru Instagram, pentru că nu vei face decât să creezi confuzie printre cei care vor să te urmărească.

Dacă ai deja un website, cel mai bine ar fi să alegi pentru pagina ta un nume corelat cu domeniul website-ului, pentru că oamenii te cunosc deja sub o denumire și vei fi mult mai ușor de găsit și recunoscut.

Așadar, numele paginii tale ar trebui să fie unul reprezentativ și în general cel pe care îl utilizezi peste tot.

Setează un template potrivit

Știai că poți alege ce informații să apară în ,,meniul” paginii de Facebook?

Mai mult decât atât, poți stabili și ordinea acestora, în funcție de importanță sau orice altceva îți dorești tu.

De exemplu, poți evidenția cele mai importante două secțiuni, astfel încât să fie afișate în permanență în pagină.

Lasă active doar secțiunile reprezentative pentru tine. Dacă, de exemplu, ești creator de conținut și nu vinzi nimic, nu are sens să activezi secțiunea ,,Shop”. Rezumă-te doar la ce este important pentru brandul tău.

Nu neglija secțiunea de Cover

Cover-ul este printre primele lucruri pe care vizitatorii îl observă atunci când îți accesează pagina. Este ca homepage-ul unui website, iar dacă nu atragi rapid atenția într-un mod plăcut, s-ar putea să îți pierzi utilizatorii.

Fotografia sau videoclipul utilizat drept cover poate fi mai mult decât un material estetic. Folosește-te de această secțiune pentru a anunța un eveniment, o lansare de produs, o reducere sau orice altceva ce consideri că este important și consumatorii ar trebui să afle.

Adaugă butonul de Call to Action potrivit

Butonul de Call to Action din pagină este, practic, motivul pentru care oamenii fac anumite acțiuni pe pagina ta. Prin intermediul acestuia poți direcționa utilizatorii să facă ceea ce îți dorești.

Vrei să primești mai multe mesaje? Vrei ca oamenii să te contacteze prin intermediul e-mailului? Vrei ca aceștia să se aboneze la newsletter? Atunci alege butonul de Call to Action potrivit.

Facebook pune la dispoziție 15 tipuri de butoane, cu acțiuni diferite, pe care să le utilizezi pentru pagina ta și cu siguranță nu ai cum să nu găsești unul potrivit pentru tine.

De exemplu, dacă ai un restaurant sau un salon de înfrumusețare, cel mai potrivit buton de Call to Action pentru pagina ta ar fi ,,Book Now”.

Îți dorești ca oamenii să te urmărească? Atunci butonul de ,,Follow” ar putea fi alegerea potrivită.

Nu neglija această componentă importantă, spune-le oamenilor care intră pe pagina ta ce îți dorești să obții de la aceștia.

Adaugă toate informațiile în secțiunea ,,About”

Secțiunea ,,About” are un scop evident, acela de a-i ajuta de vizitatori să afle despre ce anume este pagina de Facebook pe care au accesat-o.

Pune la dispoziție toate informațiile despre afacerea sau brandul tău, pentru ca oamenii să știe cine ești, ce faci și de ce să apeleze la tine.

Această secțiune este ca o carte de vizită, ca un intro despre tine atunci când mergi la o prezentare. Mai mult, poate oferi răspunsuri la anumite întrebări pe care unii utilizatori le pot avea, precum intervalul orar în care ești disponibil.

Utilizează Facebook Messenger

Oferă-le vizitatorilor un imbold de a începe o conversație cu tine și de a continua discuția. Facebook Messenger joacă un rol foarte important pentru tine și utilizatori, pentru că este o cale prin care aceștia te pot contacta și se așteaptă ca tu să le răspunzi înapoi. Dacă nu o faci, s-ar putea să creezi o frustrare în rândul publicului și să renunțe definitiv la tine. Este poate prima alegere pentru utilizatori atunci când vor să te contacteze.

Așa că, acordă o atenție mai mare acestei componente.

Ce poți face?

1. Adaugă un mesaj de bun venit pe pagina ta pentru utilizatori.

2. Setează răspunsuri automate, în special atunci când nu poți răspunde rapid. Lasă-i pe care care te-au contactat să știe că ai primit mesajul lor, însă nu le poți scrie momentan.

3. Setează întrebări predefinite. Ajută-i pe vizitatori să intre mai rapid în contact cu tine printr-o serie de întrebări predefinite. Le poți alege pe cele mai des întâlnite.

Încurajează clienții să îți lase review-uri

Părerea altor consumatori despre tine contează extrem de mult pentru potențialii consumatori. Printre pașii din procesul unei achiziții se află și căutarea de review-uri despre produse sau servicii și, de cele mai multe ori, poate fi un factor decisiv în finalizarea acestui proces.

Oferă consumatorilor tăi șansa de a-ți lăsa feedback și nu te teme de review-urile negative, pentru că le poți întoarce cu ușurință în favoarea ta, dacă știi cum să le abordezi.

Așadar, nu ascunde secțiunea de reviews și cere constant feedback de la consumatori.

Pagina de Facebook este vitrina ta, așa că fă-o să fie atractivă și să ofere suficiente informații vizitatorilor, astfel încât să le stârnești curiozitatea și dorința de a afla și mai multe despre tine. 

Privește Facebook ca pe un instrument de marketing, deoarece chiar asta este, iar faptul că este gratuit nu lasă loc de nicio scuză ca tu să nu îl folosești la potențialul său maxim.

Spor la optimizat!

  • Autor: Carmen Pușcașu

    PPC & Social Media Specialist

    carmenpuscasu.com

    Eu sunt de profesie PPC & Social Media Specialist. Am o experiență de aproape 5 ani în digital marketing și nu mă văd profesând în alt domeniu, pentru că îmi oferă libertate și dinamism. Deși lucrez cu multe date, sunt o fire creativă, de aceea mă refugiez de multe ori în blogging și în zona de social media atunci când îmi permite timpul.

Comentariile tale (0)
Editorii WhitePress își rezervă dreptul de a șterge comentariile ofensatoare adresate altor persoane și care conțin cuvinte vulgare sau nu sunt relevante asupra subiectului în cauză.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Citește toate
  • Nu sunt încă comentarii pentru acest articol.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Czytaj całość
Articole recomandate