Social Media Marketing - ce este și la ce ajută?

social media marketing
Element esenţial pentru afacerile online, Social Media este o parte importantă a dezvoltării oricărui tip de business. Contribuie la vizibilitatea şi imaginea brandului, a produselor, echipei şi, în fond, a tot ce ține de activitatea unei firme. Chiar dacă şi până acum era important, în utimul timp se pune şi mai mult accent pe conţinut care să atragă. Bifând un tip de conţinut cu suflu nou și care inspiră, publicul va fi cu mult mai uşor atras de către o companie.
Începe să câștigi bani astăzi.
Înscrie-te gratuit

În întreaga lume, utilizarea reţelelor sociale este în creştere acum, însă acelaşi lucru se putea spune şi în 2019 sau în 2018. Prin urmare, acestea sunt tendinţele de câţiva ani încoace. Motivele popularităţi în creştere? Dacă mai există cineva care să nu le fi descoperit încă, constau, între altele, în accesibilitatea îmbunătăţită continuu, inclusiv prin intermediul aplicaţiilor optimizate pentru navigaţie mobilă.

Ce este social media marketing şi de ce te interesează ca antreprenor

Social media marketing este o formă de internet marketing fundamentată pe utilizarea canalelor de „social” (cunoscute pe la noi „platforme de socializare”) ca  şi a aplicaţiilor web. Cele mai importante obiective ale sale constau în a genera interacţiune – în special prin distribuire / redistribuire a mesajelor, acţiuni esenţiale pentru creşterea vizibilităţii şi conştientizarea brandului.

73% dintre specialiștii în marketing consideră că strategiile pe care le-au aplicat pe rețelele sociale au fost „oarecum eficiente” sau „foarte eficiente” pentru afacere. Este evident că brandurile continuă să includă strategii de marketing pe rețelele sociale și au toate motivele să procedeze așa. Rețelele sociale le permit să acceseze o formă de marketing rentabil, să interacționeze cu publicul lor și să îl fidelizeze. Cu toate acestea, este dificil să se măsoare cu precizie impactul social media, deoarece fiecare platformă măsoară activitatea în mod diferit.

Retelele sociale au impact evident asupra consumatorilor online

Un client mulțumit te recomandă!

Informatiile statistice arată că social media crește în ceea ce privește acoperirea și impactul său. În urmă cu trei ani, GlobalWebIndex arăta că 54% dintre utilizatorii online folosesc social media pentru a căuta produse. Mai mult, aceștia caută pe rețelele de socializare recenzii și recomandări pentru diverse produse sau servicii. Ori dacă este evident că lucrurile stau de o asemenea manieră, este evident și că orice business ar trebui să bifeze prezența online pe diferite platforme de socializare.

Social media marketing este important pentru orice afacere – si, asta, nu cu titlu de noutate. O afacere care nu menține legătura cu publicul său pierde din start. Antreprenorii au misiunea să-și gestioneze bine prezența online și să se asigure că păstrează legătura cu publicul țintă prin intermediul platformelor de socializare, prin mesaje, comentarii, notificări etc. Studiile arată că 71% dintre consumatorii mulțumiți vor recomanda produsul sau serviciul.

Facebook, liderul pieței social media

Alte statistici (tot din 2019 și acestea) indicau existența a 3,5 miliarde de utilizatori pe rețele sociale în întreaga lume, o cifră echivalentă cu 45% din populația actuală a lumii. Şi, cum era probabil lesne de intuit, în toată efervescența aceasta a reţelelor sociale, Facebook este liderul pieței.

Încă de la lansare, reţeaua lui Mark Zuckerberg a modelat peisajul social media, continuând să evolueze şi să atragă utilizatori.

La 17 ani de la lansarea rețelei sociale, pe 4 februarie 2021, The Sun notează că mai mult de 50% din populaţia lumii are aplicaţia Facebook descărcată şi, aproximativ, 2,7 miliarde de utilizatori lunar. În legătură cu genul utilizatorilor, Omnicoreagency.com apreciază ca 1,19 miliarde de utilizatori sunt femei și 1,51 miliarde sunt bărbaţi.

Alte informaţii statistice relevante care susţin influența Facebook, includ:

  • aproximativ șapte din zece adulți americani (69%) folosesc Facebook. De astfel, încă din 2018, 68% dintre adulţii din SUA declarau că sunt utilizatori Facebook;
  • cel mai mic grup demografic de pe Facebook, format din 4,8% dintre utilizatori, este constituit de persoane cu vârsta de peste 45 de ani;
  • 23,8% dintre utilizatori au vârsta între 18 și 24 de ani;
  • 82% dintre utilizatori sunt absolvenți de facultate;
  • 75% dintre utilizatori au un venit anual de peste 75.000 USD (repetăm – aceste date se referă la utilizatorii din Statele Unite);

Ca volum de ”consumatori”, cei mai mulţi utilizatori sunt din India (mai mult de 270 de milioane). Aceștia sunt urmaţi de către americani (190 de milioane), iar cumulat, din Brazilia și Indonezia provin aproximativ 120 de milioane de utilizatori.

Toate informatiile anterioare converg către aceeasi idee: prin faptul că sunt părți integrate în viețile utilizatorilor, rețelele sociale dezvăluie nenumărate oportunități pentru companiile care doresc să se adreseze publicului lor prin diverse strategii de marketing.

Utilizarea story-urilor pe Instagram, a doua cea mai populară rețea socială tradițională

Story-urile pe Instagram le permit antreprenorilor să împărtăşească momente importante, idei, oferte, promoţii şi orice alt aspect de interes pentru afacere cu publicul ţintă.  Numărul de utilizatori activi zilnic pe Instagram Stories, a crescut din ianuarie 2017, de la 150 de milioane, la 500 de milioane, în ianuarie 2019.

Cu cât mai multe story-uri atractive, cu atât mai multă atenţie din partea publicului ţintă care poate fi convertit în clienţi. Story-urile de pe Instagram le oferă brandurilor posibilitatea unei libertăți creative care ar putea ajuta o campanie să fie un succes. 31% din bugetul de reclame pe Instagram sunt cheltuiţi pentru Stories de către americani, iar 69% pe newsfeed.

Lunar, Instagramul este utilizat de un miliard de persoane:

  • 63% dintre utilizatori intra pe Instagram cel puţin o dată/zi;
  • 42% de mai multe ori/zi;
  • 16% se loghează pe Instagram mai puţin de o dată/săptămână.

O treime dintre cele mai urmărite story-uri sunt create de companii.

Ce este social media content și cum te ajuta în promovarea afacerii

Social media content face referire la toate tipurile de conţinut creat sau publicat pe reţelele sociale - Facebook, Instagram, Twitter. Avantajul platformelor menţionate pentru companii sunt uşor de intuit.  În mod evident, plusul pe care îl asigură prin comparaţie cu marketingul clasic constă în posibilitatea de interacţiune cu publicul, mult mai directă.

Prin utilizarea conținutului în social media, companiile încearcă să ajungă la utilizatori într-un mod mai personal decât este posibil prin Google AdWords sau tipuri similare de marketing online. Conținutul autentic care nu este creat doar în scopuri de marketing, poate să ofere utilizatorilor o valoare adăugată reală. De altfel, prin conţinutul lor, reţelele sociale au ajuns să fie considerate de către o parte importantă a utilizatorilor cele mai importante surse de informare, înlocuind canalele media tradiţionale, precum presa scrisă şi televiziunea. Prin urmare, au un rol esential în marketingul global al companiilor.

Conținutul publicat pe reţelele de socializare are o acoperire considerabilă și, deseori, se dovedeşte cu mult mai eficient în comparaţie cu publicitatea clasică. Există situaţii în care comentariile pozitive de pe rețelele de socializare contribuie la creşterea companiilor în clasamentul Google. Avantajele pe care conţinutul social media le are sunt de necontestat, însă necesită o strategie dedicată.

Într-adevăr, reţelele de socializare susţin un grad ridicat de interacțiune, dar asta nu înseamnă că orice tip de conţinut se poate viraliza. Utilizatorii online oferă feedback direct şi comentează pozitiv sau negativ, în funcţie de cum percep conţinutul.  Mai mult, prin partajarea conţinutului, aceştia pot contribui direct la răspândirea ideii/serviciului/produsului unei companii, motiv pentru care conținutul trebuie să fie atât de înaltă calitate, cât și orientat către grupul țintă ales.

Există o anumită strategie legată de conţinutul de pe Facebook, Twitter sau Instagram?

Nu, nu există! Conţinutul depinde de scopul campaniei de marketing şi de bunurile sau serviciile pe care fiecare companie le oferă. Deşi nu exista o formulă magică pentru o strategie perfectă de conţinut, pentru alegerea celei mai potrivite se pot încerca formate testate de alte companii anterior.

Ghidurile și tutorialele - printre cele mai populare tipuri de conținut social media

Ghidurile şi tutorialele sunt utilizate deseori de companiile care urmăresc să îşi formeze un public pe care să îl familiarizeze cu anumite produse şi servicii. În discuţie poate intra orice produs. De exemplu, un tutorial în care producătorul de parchet oferă sfaturi pentru montarea parchetului va convinge utilizatorul ca acesta nu este interesat doar de vânzarea produsului său, ci și cumpărătorul să obțină cele mai bune rezultate după achiziţie.  Un conţinut onest şi autentic va fi apreciat şi va câştiga utilizatori.

Un alt exemplu bun este cel al producătorului de blendere Blendtec. Seria video „Will it mix?” a fost primită cu entuziasm de comunitatea social media și s-a dovedit un mare succes. Succesul videoclipurilor se bazează pe un mesaj clar. Ani de zile, publicul companiei a văzut cum acest produs amestecă totul, de la stick-uri la iPhone-uri.

În fiecare episod video, fondatorul companiei poate fi văzut cum verifică dacă anumite obiecte pot fi strivite într-unul din blenderele companiei sale.

Conținutul inedit a devenit deosebit de popular pe social media si a avut o contribuție semnificativă la popularitatea mărcii. În plus, fiecare videoclip are un mesaj clar: produsele Blendtec se dovedesc eficiente chiar și în condiții de utilizare atipică. Ce poate fi mai eficient de atât? Videoclipurile au un preț minim de producție, sunt orientate spre produse și generează milioane de vizualizări. Producătorul Blendtec explică succesul pe care abordarea lui a avut-o, într-un interviu recent:

<<Will it mix?>> was accidentally developed by a new marketing director hired in 2006. I always tried to break my blenders to find their fault points and how to improve them. George, the new marketing director, discovered some of the crazy things that are I did something to my mixers … on a budget of $ 50, George bought a happy meal, a fried chicken, coke cans, golf balls and a few other things and they made five videos. Six days later we had six Millions of Views. Six years, more than 120 videos, nearly 200 million views later, <<Will it Blend?>> Has been dubbed the number one viral marketing campaign of all time [by Ad Age].

În mod similar ghidurilor şi tutorialelor, opiniile experților pot fi foarte eficiente. Bine, este important să fie actuale. De exemplu, o sală de sport va atrage atenţia publicului său dacă va publica pe reţelele de socializare un studiu credibil din care rezultă că exercițiile fizice regulate nu numai că sunt bune pentru sănătate, ci și ameliorează stresul legat de muncă.

Şi Twitter poate genera hype media. Utilizatorii pot fi informați regulat cu privire la lansarea unui produs/serviciu pe care îl aşteaptă, prin postări obișnuite. Este o abordare cu rezultate bune. Nu în ultimul rând, concursurile, testele și tombolele, încurajează utilizatorii să interacționeze cu compania, contribuind astfel la creșterea loialității acestora față de brand.

Comentariile tale (0)
Editorii WhitePress își rezervă dreptul de a șterge comentariile ofensatoare adresate altor persoane și care conțin cuvinte vulgare sau nu sunt relevante asupra subiectului în cauză.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Citește toate
  • Nu sunt încă comentarii pentru acest articol.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Czytaj całość
Articole recomandate