Cât costă un conținut de calitate?

Merită să investești în conținut de calitate - în conformitate cu cartea de căpătâi a content marketingului. Și nu mai este o glumă într-o lume în care fiecare mică modificare a algoritmului Google are ca obiectiv identificarea și promovarea calității în rezultatele căutărilor. Conținutul bine scris, care vizitatorii consideră că merită să fie citit, nu mai este doar o chestiune de PR. Este diferența dintre a fi văzut și a nu fi văzut în rezultatele căutărilor Google. OK, deci e o necesitate să investești în conținut, dar cât? Care este costul adevărat al acestuia?
Începe să câștigi bani astăzi.
Înregistrează-te gratuit

A pune o întrebare ca cea din titlu este cam același lucru ca și a întreba care sunt costurile construcției unui stadion de fotbal. Cu capacitatea de cinci mii de locuri sau șaizeci și cinci de mii de locuri? Cu standuri acoperite sau nu? Cu parcare subterană? Cu teren încălzit sau unul tradițional? Și așa mai departe… Bineînțeles, este aceeași situație și când vine vorba despre copywriting.

”Ofertele sunt făcute pentru texte în mod individual - vă rugăm sunați sau trimiteți un email.”

Primirea unei estimări corecte într-un timp foarte scurt nu este atât de simplă, chiar dacă specificăm de la început că dorim calitate de top pentru un conținut de marketing de, să spunem, 5000 de caractere (cu spații). Vorbim aici despre conținut cu informații utile care sunt realizate de către experți și au valoare pentru cititor, nu texte mediocre, scrise doar cu scopul de a puncta toate obiectivele SEO. În orice caz, aceste specificații încă nu sunt suficient de clare. Spre exemplu, dacă cineva are nevoie de un conținut de calitate pentru un blog de parenting, prețul este indiscutabil mai mic decât pentru un conținut SEO pentru știința materialelor.

Ce afectează costul unui text?
  •  lungimea textului
  •  termenul limită
  •  domeniul
  •  experiența și reputația autorului

Agențiile de copywriting și liber profesioniștii sunt foarte conștienți de acest aspect. De aceea evită cu orice preț să expună o serie de costuri pe site-urile lor. Așadar, când căutăm expresiile potrivite pentru servicii de copywriting în motoarele de căutare Google, în loc să găsim prețuri exacte, primele trei pagini ne arată site-uri care în loc de prețuri ne afișează expresii de genul ”cere ofertă”, ”oferte personalizate” sau ”publicații specializate - oferte individuale, vă rugăm să apelați numărul de telefon sau să trimiteți un email cu o descriere detaliată a conținutului dorit”.
 
Acest lucru poate fi chiar deranjant, în special atunci când activăm în unele dintre cele mai scumpe industrii, dar este cu un scop. Fiecare text este diferit în felul său, și sunt o serie de factori care influențează considerabil prețul final. Un aspect foarte important este timpul acordat documentării și cât de detaliată trebuie să fie aceasta și dacă autorul va fi nevoit să își găsească surse de documentare sau dacă acestea îi sunt oferite de către client. Așadar oferta variază în funcție de autor sau, mai bine spus, de cât consideră acesta că merită. Dacă nu este nou în domeniu și are un portofoliu bogat de muncă finalizată pentru clienți importanți, s-ar putea să ceară un preț mai mare decât alți copywriteri. La fel se întâmplă și cu experții dintr-un anumit domeniu, ale căror prețuri ridicate se justifică prin expertiza fiecăruia.
 

Deci cât costă un articol de calitate realizat de către un specialist? Am decis să încerc să aflu acest lucru. Am vrut să știu care este variația de preț, dar nu am vrut să trimit cereri de oferte - nu am vrut să piardă cineva timpul pregătind o ofertă care nu ar fi avut vreun rezultat.
 

Va fi cel puțin atât, dar ar putea fi mult mai mult.

Așadar, m-am uitat pe Internet. Am ajuns la concluzia că este o varietate foarte mare de servicii oferite, iar numărul de site-uri ale copywriterilor este chiar impresionant. Am deschis câteva site-uri dintre primele rezultate pe care le-am primit de la motorul de căutare Google. Într-un final, am găsit site-uri care au prețuri afișate, dar în fiecare caz au fost, pur și simplu, prețuri exemplificative, cu specificația că fiecare serviciu este evaluat individual, oricum.
Mai jos sunt rezultatele analizei mele. Am inclus oferte care se potrivesc cel mai bine cu fișa postului de copywriting (toate prețurile sunt nete, la care trebuie adăugat TVA):

 

● Articol clasic  pentru blog pe tematică generală - aprox 2000 de caractere - 70 RON
● Articol blog - 20euro /500 cuvinte
● Articol extins pe tematică generală - 3000 de caractere - 100 RON
● Articol SEO - 10 RON/ 100 cuvinte
● Articol specialziat pe tematică specializată - 3000 de caractere - 110 RON
● Articol premium scris de un jurnalist sau expert în domeniu pe o tematică specializată - 5000 de caractere - 160 RON
● Articol premium plus scris de un jurnalist sau expert în domeniu pe o tematică specializată care necesită o cercetare amânunțită - 8000 caractere - 260 RON. 
● Specialized, 8.000 semne + research mult - 1.800 lei

Așa cum se vede, prețurile sunt oferite sub diferite forme, ceea ce poate fi derutant. În cele mai multe cazuri, unitatea de măsură este mia de caractere cu spații, dar uneori se ia în considerare și numărul de cuvinte (media unui cuvânt este de 5 caractere). Unii, pur și simplu, dau un preț pe articol, uneori ținând cont de numărul de caractere, alteori nu.

Procedură:

  • verifică diferite oferte
  • calculează prețurile pe mia de caractere
  • găsește media tuturor rezultatelor

Rezultat:

  • prețul mediu pentru 1000 de caractere
  • este în jur de 36 RON

 

Pentru a face comparația mai ușoară, am recalculat toate ofertele pentru a obține prețul pentru o mie de caractere (dacă prețul era per cuvinte, am considerat un cuvânt la o lungime de 5 caractere). Aceste calcule mi-au oferit următoarea serie de sume pentru o mie de caractere cu spații: 35, 40, 34, 20, 37, 32, 33, 225.  Ultima ofertă este foarte scumpă, dar acest copywriter avea un portofoliu impresionant de clienți pe termen lung.

Discrepanța dintre costuri este considerabilă. Ca un statistician adevărat, am eliminat valorile extreme de 20 RON și 225 RON. Ca urmare, știm, aproximativ, care este prețul pe care ar trebui să îl plătim pentru o mie de caractere - în jur de 36 RON (dar amintiți-vă că ofertele sunt la valoarea minimă). Așadar, media este în jur de 36 RON pentru 1000 de caractere. Presupunând că textul are în jur de 5000 de caractere, totalul ajunge la aproximativ 180 RON fără TVA pentru un articol specializat de calitate.

Așadar, prețul pentru conținut de calitate este...

Din documentarea făcută, se pare că 180 RON fără TVA este prețul mediu pe care trebuie să îl plătești pentru un conținut de 5000 de caractere de calitate scris de un expert. Trebuie să reținem, totuși, că acestea sunt estimări foarte rezervate și că prețul final depinde de o sumă de variabile. În consecință, răspunsul la întrebarea ”Cât costă un conținut de calitate?” este: în jur de 180 RON fără TVA, deși ar trebui să fie: oricât cere un copywriter după ce evaluează ceea ce are de făcut.

Trebuie să se noteze, de asemenea, că unele oferte indică posibilitatea obținerii unor discounturi și bonusuri - de obicei acestea sunt pentru lucrări mai mari sau recurente, sau pentru texte mai lungi. Și eu am întâlnit o opțiune interesantă: prețul includea scrierea a două articole, al doilea fiind scris ca un răspuns la comentariile venite la primul articol.

Bineînțeles, principala problemă a rezumatului oarecum complicat de mai sus este aceea că, în timp ce prețurile sunt pentru cele mai scumpe articole din fiecare ofertă (numite specializate, experte sau pe un anumit subiect…), calitatea stilistică și conținutul articolelor poate varia enorm de mult.

Conținut de calitate ieftin? Aproape imposibil.

Pentru a încheia, o abatere importantă. Când citești descrierile site-urilor care te încurajează să folosești servicii de copywriting, s-ar putea să fi surprins. În una dintre ofertele analizate, prima propoziție nu avea sens gramatical, iar punctuația întregului paragraf încălca toate regulile… Nu mai trebuie să spun că acest aspect a fost regăsit la site-urile care ofereau cele mai ieftine servicii. Dar acesta este un subiect pentru un alt întreg articol.

PZ

Comentariile tale (2)
Editorii WhitePress își rezervă dreptul de a șterge comentariile ofensatoare adresate altor persoane și care conțin cuvinte vulgare sau nu sunt relevante asupra subiectului în cauză.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Citește toate
  • -- Zablokowany --

    Comentariul a fost blocat de către WhitePress

    2020-01-12, 05:55
  • -- Zablokowany --

    Comentariul a fost blocat de către WhitePress

    2020-01-08, 02:04
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Czytaj całość
Articole recomandate