Cum se face un magazin online?

cum se face un magazin online
Nu există nicio îndoială asupra faptului că domeniul eCommerce a crescut în mod considerabil şi continuă să se dezvolte de la un an la altul. În societatea modernă actuală, un business fără un site web este complet dezavantajat, însă antreprenorii nu ar trebui să privească site-ul eCommerce ca pe o simplă “necesitate” pentru a supravieţui. În realitate, site-ul eCommerce oferă oportunități mult mai vaste pentru ca afacerile să atingă un nivel al succesului şi al creşterii pe piaţă care nu ar fi fost posibile fără internet.
Începe să câștigi bani astăzi.
Înscrie-te gratuit

Platformă magazin online – care este cea mai bună?

În primul rând, întrebarea corectă este “care este cea mai bună platforma eCommerce?”, sau “care este cea mai bună platforma eCommerce pentru mine?” Este vorba despre toate variantele posibile pentru a maximiza potențialul propriei afaceri, dar mai ales, care pot transforma un business – offline, online sau combinat, în ceva diferit faţă de ce există pe piaţă. Toate aceste variante reprezintă în fapt un cumul de şanse pentru a planifica începerea și derularea propriei afaceri în mediul online. Pe scurt, aceste aspecte eCommerce fac referire la:

  • detaliile afacerii – ce vinzi şi pe ce piaţă?

  • modelul afacerii – cine eşti şi ce clienţi ai?

  • modelul profitului – cum generezi profit și cum îi asiguri o creștere durabilă?

  • tipul site-ului web – cum vinzi, unde vinzi, cum atragi clienții, câţi comercianţi vând împreună?

  • tipul de platforma eCommerce – care sunt caracteristicile softului folosit pe site-ul web?

Fiecare din aceste aspecte sunt importante, dar articolul acesta va face referire în mod specific la aspectele legate de platforma ”tehnică”. Ce tipuri de platforme sunt disponibile pentru un magazin eCommerce?

SaaS

SaaS (Software as a Service) reprezintă ansamblul software disponibil pentru utilizatori prin intermediul internetului. Softul nu ocupă computerul utilizatorilor, ci este accesat prin intermediul browserului web.

Cel mai important aspect al unui SaaS este că platforma este deținută, operată și întreținută de o companie specializată, fiecare magazin online având însă un spațiu propriu, independent în operare și elemente de design de toate celelalte.

Open Source

Software-ul open source este acel tip de program soft care dispune de propriul cod sursă pus la dispoziţia utilizatorilor în mod public, ceea ce înseamnă că orice dezvoltator cu suficient de multe cunoştinţe îl poate îmbunătăţi sau modifica în funcţie de propriile idei și necesități specifice.

Pentru a lumina puțin acest termen aparent complicat, enumerăm câteva dintre cele mai cunoscute platforme Open Source pentru eCommerce:

  • OpenCart
  • PrestaShop
  • Magento
  • Drupal
  • WooCommerce for WordPress

Licensed

Software-ul Licensed este un soft ce poate fi cumpărat pentru fiecare afacere în parte. De fapt, utilizatorii cumpără o licenţă pentru a folosi softul cu acces la update-uri pentru o perioadă de timp limitată, ce include de multe ori suport.

Proprietary

Software-ul Proprietary eCommerce este dezvoltat de către un business pentru propria folosinţă. De multe ori, afacerile îşi pot controla propriul centru de date în care este disponibil şi magazinul online pe care îl gestionează.

PaaS

PaaS are semnificaţia de Platformă ca şi serviciu. La modul general, PaaS este o platformă software pe care propriul soft poate fi construit şi conectat la alte sisteme business. PaaS este o opţiune avansată care poate să facă faţă şi să gestioneze fiecare aspect complex al operațiunilor unei companii mari, fiind însă p alegere excepţională chiar și pentru marile afacerile de tip B2B.

Ce tip de platforma eCommerce este mai bună pentru mine?

Afacerile mici nu au timpul şi nici resursele financiare necesare pentru a-şi crea propria infrastuctură. Pentru aceste business-uri, costurile site-urilor web, costurile găzduirii, dezvoltării şi designului sunt pur şi simplu prea mari, de aceea este nevoie o decizie inteligentă pe termen lung. De aceea aceste tipuri de afaceri aleg de multe ori varianta platformelor eCommerce Saas.

Totuși, cu din ce in ce mai marea dezvoltare a platformelor Open Source, în care de multe ori disponibilitatea template-urilor și a modulelor preconstruite este mare, costurile lansării unui magazin online ăn acest sistem au scazut considerabil, la fel ca și necesarul de cunoștințe tehnice necesare dezvoltării și operării.

Realizare magazin online – care sunt paşii?

Pentru cei care doresc să pună bazele unui magazin online fără a cheltui mii de dolari sau de euro în acest sens, este important de avut în vedere următoarea secvență de paşi:

1. Strategia de început

Pentru ca afacerile să îşi asigure succesul în mediul online cu magazinul pe care îl creează, este important să îşi facă o strategie. Chiar şi cele mai simple platforme eCommerce conţin detalii care trebuie să fie corespunzătoare pentru businessul concret pe care îl operăm.

Este important de anticipat cele mai importante nevoi şi provocări pe măsură ce afacerea creşte. De pildă, dacă antreprenorii plănuiesc să vândă produse fizice, trebuie să decidă modul de funcţionare al livrării acestora. De aceea, de la bun început este important să se analizeze opțiunile şi să se ia cea mai bună decizie în funcţie de care dintre aceste opţiuni ajută la dezvoltarea afacerii, decizie care, prin calitatea sa, o va afecta semnificativ - pozitiv sau negativ.

2. Alegerea unui domeniu şi a unei platforme pentru site-ul eCommerce

Este suficient un domeniu propriu pentru website-ul eCommerce? Răspunsul este simplu: NU, un subdomeniu SAAS poate fi suficient pentru nevoile unui magazin online eCommerce. Cu toate acestea, dacă antreprenorii plănuiesc să îşi dezvolte sau să îşi extindă brandul, un domeniu propriu este mai mult decât suficient.

Următorul pas constă în selectarea platformei eCommerce pentru afacerea în continuă expansiune. Antreprenorii trebuie să ia în calcul ideea de a construi un site eCommerce pe o platformă flexibilă şi uşor de folosit. Cei mai mulţi antreprenori care dețin afaceri mici nu se complică să aleagă platforme complexe care presupun codarea manuală sau nivel mare de personalizări.

3. Decizia asupra preţului şi stabilirea metodelor de plată

Există trei aspecte importante ale plăţilor referitoare la dezvoltarea unui site eCommerce: cum vor fi etichetate produsele, cum vor plăti clienţii şi cum vor fi viraţi banii de pe acele plăţi în conturile bancare ale afacerii.

Încă dinainte de a pune bazele unui magazin online este important ca antreprenorii să decidă modalitatea de plată a site-ului eCommerce. Desigur, aceste metode pot fi ajustate și completate pe parcurs, dar modificările substanțiale pe o platformă aflată în regim de operare pe piață nu sunt niciodată nici sigure, nici comode.

4. Proiectarea magazinului online şi adăugarea produselor

Următorul pas în crearea site-ului e-Commerce este reprezentat de proiectarea şi designul acestuia. Antreprenorii trebuie să ia în calcul şi să includă în plan şi alte lucruri, pe lângă produsele ce vor fi postate. De exemplu, să aleagă o temă reprezentativă pentru brand care să pună produsele în cea mai bună lumină.

De asemenea, este important de luat în calcul şi crearea categoriilor care facilitează căutarea cumpărătorilor în funcţie de preferinţele acestora şi de alte criterii importante.

Nu în ultimul rând, este necesar ca antreprenorii să ia în calcul includerea paginilor “Despre” şi “Contact” pentru a ajuta potenţialii cumpărători să intre în contact mult mai uşor.

Nu am lăsat la urmă un set foarte important de pagini pentru că sunt cel mai puțin importante, cele numite generic (dar nu foarte corect de fapt) ”Legal pages”: Termeni și condiții, Prelucrarea datelor personale, Cookies, Cum comand, Livrare, Modalități de plată, Garanții și retur, Livrare.

Proiectarea unui site eCommerce trebuie să mai includă:

  • numele magazinului;
  • logo pentru branding şi recunoaştere;
  • marca înregistrată şi logo-uri ale procesatorilor de plăţi, cu rolul de a ajuta clienţii să cumpere în mod facil, confortabil şi să aibă încredere în site-ul respectiv.

5. Crearea unei experienţe de checkout potrivite

Un mare dezavantaj al experienţei pe site-urile eCommerce este cauzat de abandonarea produselor în coşul de cumpărături. Pentru a evita acest comportament al consumatorilor, se recomandă:

  • încurajarea cumpărătorilor să achiziţioneze mai multe articole în acelaşi timp;

  • livrarea gratuită, dacă este posibil, sau stabilirea costurilor de livrare de la bun început, înainte ca potenţialii cumpărători să ajungă la finalul procesului de checkout;
  • optimizarea site-ului eCommerce pentru dispozitivele mobile;
  • trimiterea de e-mailuri / mesaje clienţilor care ies sau părăsesc magazinul online fără a-şi duce la bun sfârşit comandă.

6. Promovarea pe piaţă a afacerii în continuă creştere

Din momentul în care antreprenorii pun bazele magazinului online eCommerce, aceştia trebuie să îşi promoveze produsele pentru a creşte traficul şi pentru a-şi îmbunătăţi vânzările. Foarte mulţi comecianți aleg să vândă de pe site-uri online – comparatoare de prețuri sau marketplace-uri, dar nu pot să se bazeze doar pe acest canal din cauza limitărilor administrative şi a taxelor ridicate. După construirea unui site eCommerce, antreprenorii trebuie să îşi construiască un plan de marketing şi promovare pe piaţă bine pus la punct pentru a-şi fideliza clienţii.

7. Importanța SEO şi Analytics

Performanţa site-ului eCommerce poate fi urmărită pe baza unei soluţii Analytics. Integrarea site-ului eCommerce în platforma Google Analytics, astfel încât să se obţină un tablou de bord asupra eforturilor de marketing şi rezultatele acestora, este foarte importantă, pentru că va ajuta monitorizarea site-ului şi produselor promovate pentru a îmbunătăţi vânzările.

Dar mai important de atât este modul în care reușim să beneficiem de trafic cât mai bine targetat și cât mai ieftin (mai ales prin comparație cu costurile campaniilor de Ads / Pay per Click). Aceste metode intră în categoria generică ”SEO” – Search Engine Optimization.

În materie de SEO sunt multe lucruri pe care le putem face singuri: texte descriptive corect și bine construite, un site ușor de navigat, fără pagini de umplutură, fără conținut duplicat excesiv, cu titluri clare, cu meta descrieri proprii. Mult mai mult de atât însă se poate obține cu ajutorul unui specialist. Ce este important: să apelăm cât mai devreme. Strategia de conșinut și structura website-ului vor fi mult mai ușor de implementat dacă se fac e baza unei expertize SEO, pentru ca refacerea muncii la un moment ulterior va fi cu mult mai costisitoare.

Comentariile tale (0)
Editorii WhitePress își rezervă dreptul de a șterge comentariile ofensatoare adresate altor persoane și care conțin cuvinte vulgare sau nu sunt relevante asupra subiectului în cauză.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Citește toate
  • Nu sunt încă comentarii pentru acest articol.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Czytaj całość
Articole recomandate