Redirecționări - 301 și altele - ce sunt și cum pot să le folosesc?

Poți citi multe în articole, pe rețelele de socializare și în forumuri de discuții despre o diversitate mare de redirecționări. Redirecționarea 301 pare să fie răspunsul la problemele noastre legate de ce se poate întâmpla cu site-ul nostru. O pedeapsă de la Google? Redirecționare. O nouă versiune a site-ului cu o diferită structură de adresare? Redirecționare. Putere mai mare a paginilor secundare? Redirecționare. Dar, până la urmă, ce este o redirecționare…?
Începe să câștigi bani astăzi.
Înregistrează-te gratuit

Ce sunt redirecționările și cum să le folosim

Este ceva mai neplăcut decât mutarea bruscă într-un alt loc a standului tău preferat de kebab pe care îl vizitai zilnic? Și mai rău - nu știi unde s-a mutat! Niciun semn sau indicator - nimic! Michal Sadowski, proprietarul Brand24, ar putea cu siguranță să împărtășească experiența sa în această situație.

Deci ce are de a face un stand de kebab cu internetul și SEO? Păi, un utilizator care accesează site-ul tău XYZ ar putea fi la fel de confuz dacă ar fi găsit mereu conținut util și plin de înțeles acolo care, dintr-o dată, dispare. Pur și simplu nu mai este. Singurul lucru pe care îl văd este mesajul: ”Pagina pe care o căutați nu există”. Și botul Google ar putea fi oarecum confuz când are de a face cu o lipsă de conținut la o adresă folosită în prealabil. Bineînțeles, asta ar putea avea efecte secundare asupra vizibilității site-ului în rezultatele căutărilor.

Deci ce poți face ca utilizatorul tău să nu se simtă confuz? Tot ce trebuie să faci este să pui un anunț care să spună: ”Ne-am mutat după colț”. Pentru site-uri, trebuie să folosești redirecționări.

Dar hai să lăsăm de-o parte kebabologia.

Când ai un site, mai devreme sau mai târziu te vei confrunta cu problema de a transfera informația/datele de la o adresă la alta. Poate fi un nou domeniu sau, pur și simplu, mutarea unei pagini secundare.

Oricare ar fi motivul, merită să asiguri, în continuare, accesul la informația ta - presupunând că merită. Deci cum afli dacă merită?

Google Analytics

Accesează contul tău de Google Analytics și mergi la raportul Behavior. Selectează Overview, iar în tabelul din dreapta selectează „vezi raportul complet”.

După accesare, vei vedea un tabel destul de complicat cu o cantitate mare de date. Aici interesul principal este câmpul de căutare. Aici poți lipi adresa paginii pe care vrei să o muți și care te interesează și să verifici dacă această pagină secundară generează trafic.

În cele din urmă, s-ar putea să descoperi că acea pagină secundară pe care vrei să o muți generează doar 10 vizualizări din un milion de vizualizări. În astfel de cazuri, cel mai probabil o redirecționare nu este necesară.

Totuși, ca să fii sigur dacă pentru o pagină merită să îți pierzi timpul cu o redirecționare, mai poți face un test:

Majestic SEO

Chiar și versiunea gratuită a unui cont Majestic îți permite să afli dacă merită să stabilești o redirecționare. Dacă se dovedește că pagina secundară nu generează trafic, dar conține un număr mare de legături, ai putea să iei în considerare redirecționarea adresei către o pagină secundară similară sau către pagina principală. Astfel, legăturile nu vor fi pierdute și puterea site-ului va rămâne aproximativ neschimbată.

Dacă adresa nu conține legături trimise, o redirecționare s-ar putea să nu își aibă sensul.

Redirecționare completă

Bineînțeles, dacă redirecționezi, spre exemplu, o versiune veche a unui magazin online spre una nouă, cel mai probabil nu merită să te concentrezi pe pagini individuale, în schimb, este mai bine să redirecționezi tot de pe vechea adresă spre cea nouă.

O strategie obișnuită pentru redirecționarea unui magazin vechi spre unul nou este de a redirecționa paginile secundare ale produselor către noi pagini secundare ale aceleiași categorii. Astfel, proprietarul magazinului poate fi sigur că un utilizator va ajunge pe o pagină care este similară celei pe care o căuta. Aceasta este o soluție bună, în special pentru pagini web mari, unde nu este clar dacă vom putea face redirecționări unu la unu - asta înseamnă o pagină secundară veche a unui produs redirecționată către pagina secundară nouă a aceluiași produs.

Redirecționarea - deci ce este, mai exact?

Redirecționarea este metoda prin care serverul www al paginii de internet pe care o vezi informează motorul tău de căutare că trebuie să meargă la o altă adresă pentru a ajunge la acel conținut. Sunt mai multe metode de a face o redirecționare. Cea mai populară metodă este editarea fișierului .htaccess în care introduci regulile necesare.

Redirecționările pot fi împărțite în funcție de codul trimis de către server către motorul de căutare.

Redirecționarea 301 (transfer permanent) este cea mai populară metodă de redirecționare.

Redirecționarea este tratată de roboții Google ca: ”conținutul a fost disponibil la adresa A, dar de acum va fi disponibil doar la adresa B”. Folosind acest tip de redirecționare înseamnă că conținutul este disponibil în rezultatele căutărilor doar la o adresă stabilită. Această redirecționare este utilă, spre exemplu, când elimini un conținut duplicat. De obicei utilizatorul nici nu își dă seama că a fost redirecționat deoarece asta se întâmplă înainte ca orice fișiere legate de pagină să se fi încărcat.

Redirecționarea 302 (Găsit) este foarte similară cu redirecționarea 301. Principala deosebire este că roboții de indexare tratează această redirecționare ca fiind ”temporară”. Asta înseamnă doar că indexul motorului de căutare include atât adresa cea veche, cât și cea nouă. Din punctul de vedere al utilizatorului, este greu să observe momentul în care adresa s-a schimbat.

Redirecționări 301 populare

Suntem întrebați adesea cum să redirecționăm o pagină dintr-o versiune „fără www” către o versiune „cu www” și invers. Aceasta are un efect asupra vizibilității paginii în rezultatele căutărilor și este o completare ideală la opțiunea de a selecta un domeniu în Google Search Console.

Redirecționarea unui domeniu de unui cu www la unui fără www:

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.example.com [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://example.com/$1 [L,R=301]

Redirecționarea unui domeniu de la unui fără www la unul cu www:

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^example.com [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.example.com/$1 [L,R=301]

Aceste redirecționări sunt utile în mod particular pentru proprietarii de site-uri care doresc să aibă pagina web la o adresă clară și își doresc să evite conținut duplicat inutil.

Redirecționarea unei anumite pagini secundare către alta:

RedirectMatch 301 /category/file.php http://example.com

Alternative la redirecționare în fișierul .htaccess:

Este posibil ca să nu se poată edita fișierul .htaccess. În acest caz, există o altă metodă pentru a redirecționa utilizatorii și roboții Google la noua adresă:

Redirecționarea prin PHP

La fișierul index.php sau altul care este responsabil cu afișarea conținutului, este necesară adăugarea unui cod cât mai mare:

<?php
header("Location: http://example.com/index.php");
die();
?>

Acesta va face posibil pentru utilizatori și roboții Google să fie redirecționați către o nouă adresă.

Redirecționarea prin JavaScript

Pentru a realiza o redirecționare folosind JavaScript, tot ce trebuie să faci este să adaugi paginii un simplu cod:

<script type="text/javascript">
window.location = "http://www.example.com";
</script>

Cum pot să verific cu ce tip de redirecționare am de-a face?

Pentru a verifica metoda de redirecționare pentru o anumită pagină, folosește doar o unealtă pentru a „arunca un ochi” asupra paginii. Cea mai simplă de folosit este https://websiteadvantage.com.au/Response-Redirect-Header-Checker#heading-ToolResult.  Scrie adresa, copiază codul CAPTCHA și vei primi rezultatele.

 

În partea de jos, sub bara galbenă, este codul de redirecționare - în acest caz, 301.

Informații pentru roboții Google

Redirecționările nu trebuie să fie mereu vizibile pentru utilizatori. Uneori, este suficient să informezi roboții de indexare că conținutul este disponibil la o adresă diferită. Aceasta este o soluție excelentă în situații în care ai același conținut disponibil în mai multe locații (chiar și pe alte pagini) și vrei să indici către Google care este sursa conținutului. Pentru asta, merită să folosești o etichetă canonical, care îți permite să indici pagina care conține sursa conținutului folosind eticheta potrivită în partea <head>. Etichetele canonical sunt un fel de redirecționare pentru roboții de indexare.

Oricum, merită să ne amintim că roboții de indexare pot să țină cont de regulile acoperite prin această etichetă, dar nu sunt nevoiți să o facă.

Aici sunt câteva exemple de utilizare a etichetelor XXX:

 

Aceeași pagină cu descrierea unui produs are URL-uri dimanice în funcție de sesiunea utilizatorilor și/sau de preferințele lor de căutare.

https://www.example.com/products?category=dresses&color=green

https://example.com/dresses/cocktail?gclid=ABCD

https://www.example.com/dresses/green/greendress.html

Sistemul de blog salvează automat diferite URL-uri, când pui același articol în diferite secțiuni.

https://blog.example.com/dresses/green-dresses-are-awesome/

https://blog.example.com/green-things/green-dresses-are-awesome/

Server-ul tău este configurat să prezinte același conținut pentru paginile de subdomeniu cu www și protocoalele http.

http://example.com/green-dresses

https://example.com/green-dresses

http://www.example.com/green-dresses

Conținutul pe care îl încarci pe acest blog pentru distribuirea către alte site-uri este replicat în parte sau în totalitate pe alte site-uri.

https://news.example.com/green-dresses-for-every-day-155672.html (post after distribution)

https://blog.example.com/dresses/green-dresses-are-awesome/3245/ (original post)

Source: https://support.google.com/webmasters/answer/139066?hl=en

De ce trebuie să fii conștient?

Trebuie să fii atent la redirecționări care nu sunt chiar redirecționări. Uneori, webmasteri autodidacți au venit cu ideea    „genială” de a face redirecționare prin încărcarea conținutului unei pagini noi prin iframes. Dacă suspectezi că ceva nu este chiar în regulă cu redirecționarea ta, uită-te prin codul paginii ca să vezi dacă sunt frames.

Rezumat

Redirecționările sunt un instrument puternic care merită folosit din prima zi a unei pagini web. Există zvonuri că redirecționarea 301 poate fi folosită pentru poziționare. Dar pentru mai multe informații despre asta, îndreaptă-ți atenția asupra constructorului de legături prietenos.

Comentariile tale (2)
Editorii WhitePress își rezervă dreptul de a șterge comentariile ofensatoare adresate altor persoane și care conțin cuvinte vulgare sau nu sunt relevante asupra subiectului în cauză.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Citește toate
  • -- Zablokowany --

    Comentariul a fost blocat de către WhitePress

    2020-01-12, 05:54
  • -- Zablokowany --

    Comentariul a fost blocat de către WhitePress

    2020-01-04, 07:17
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Czytaj całość
Articole recomandate