Legăturile interne - cum să le faci corect

Legăturile interne sunt baza unui site bine optimizat. Este, de asemenea, baza viitoarelor activități pe pagină și în afara ei. Mulțumită structurii de subpagini construită corect și datorită legăturilor corecte pentru fiecare dintre ele, poți avea un succes imens și poți fi vizibil în Google, ceea ce va aduce un trafic mai mare pe site. Citește manualul nostru despre legăturile interne pentru a le realiza corect.
Începe să câștigi bani astăzi.
Înregistrează-te gratuit

Dacă vrei să realizezi activități SEO corecte pe site-ul tău, nu poți uita de legăturile interne. Legăturile corecte ar trebui stabilite la nivelul de design al site-ului, când gândești o structură  de bază pentru pagina ta.

Dacă nu ai făcut asta încă, gândește-te la ea chiar acum!

Structura paginii

Stabilește o structură generală a paginii tale web, poți să o faci pe o foaie de hârtie. Încearcă să realizezi ceva de genul acesta:


Crearea unei astfel de hărți pentru design-uri mai mari este utilă atunci când dezvolți o strategie importantă pentru site-ul tău. Trebuie să ai câteva puncte de reper și cerințe pentru pagină pentru legături interne corecte.

Uneori este mai bine să faci legături între produsele din magazin în loc să creezi o pagină secundară de oferte. Alegerea locului perfect pentru canalizarea traficul din motoarele de căutare este crucială. Aceste pagini secundare trebuie să fie perfect pregătite pentru SEO și conținutul trebuie să fie în acord cu principiile SEO, dar, în primul rând, conținutul trebuie să fie atrăgător și trebuie să încurajeze clientul tău să interacționeze cu acesta și să acționeze. În cazul magazinelor online, acțiunea înseamnă achiziția unui produs.

Ce sunt, mai exact, legăturile interne?

Legăturile interne sunt activitatea care face mai ușoară navigarea utilizatorilor și a roboților prin site. Legăturile bine pregătite ar trebui să permită vizitatorilor să navigheze rapid printre paginile relevante.

Iar prin ”rapid” ne referim atât la timpul necesar pentru încărcarea unei pagini, cât și la timpul petrecut în găsirea unui legături, numărul de click-uri și reîncărcări de care e nevoie pentru ca un client să ajungă acolo unde vrea, din punctul A în punctul B.

Spre exemplu - câte click-uri sunt necesare pentru a ajunge de pe prima pagină până la pagina de produs? Uneori un click este suficient, având în vedere că produsul apare pe prima pagină, dar de obicei sunt cel puțin patru click-uri:

Pagina principală -> categorie -> subcategorie -> produs -> culoare/tip/mărime

Diferite idei de legături interne

Este o varietate de filozofii și variante de legături interne, dar trei tipuri distincte pot fi descrise ușor:

  • Concentrează-te pe roboții de indexare Google - structura paginilor și legăturile interne sunt construite în așa fel încât permit trecerea de la o pagină la aproape oricare alta pe site. Este posibil cu ajutorul meniurilor drop-down și legăturile din conținutul site-ului. Este o problemă cu această structură a legăturilor - fiecare legătură trebuie să fie un cod HTML clar, nu o legătură dinamică care folosește JavaScript, JQuery sau altă tehnologie. Chiar și așa, este o tehnică simplă și eficientă care poate fi implementată ușor pe site-uri mai mici. Nu este recomandat pentru pagini web - folosirea excesivă a legăturilor interne și a expresiilor cheie pot avea ca rezultat o eliminare din partea algoritmului Panda sau chiar o penalizare pentru ”spam excesiv”.
  • Accent pe utilizator - clienților, exact ca boților Google, le place să ajungă la pagini cât mai repede. În plus, trebuie să primească un mesaj clar unde trebuie să meargă și unde să dea click pentru a vedea conținut interesant.
  • Fă un compromis - cea mai grea și cea mai benefică soluție pentru crearea legăturilor interne. Dacă poți să faci asta, ar fi cel mai bine să conectezi paginile secundare, care sunt legate special pentru roboții Google dacă vrei să ocupe poziții bune în rezultatele căutărilor, în timp ce sunt, de asemenea, user-friendly. Când un element este plasat în primul rând pentru conveniența utilizatorului, poate fi legat dinamic.

Cum să faci legături interne în timp ce încerci să ajungi la un compromis între bots și clienți?

1. Legături de la conținutul mai vechi către conținutul mai nou

O soluție utilă, în special dacă actualizezi un site de tutoriale sau de știri. Când ai o bază generoasă de articole scrise în trecut, poți face legături spre cele mai noi folosind conținutul vechi. 3-5 legături cu o expresie cheie pe care vrei să o folosești pentru SEO s-ar putea să fie suficiente. Încearcă să te asiguri că tematica articolelor legate și a celor mai vechi este similară.

2. Produse similare și upsale

În cazul unui magazin online, module ca ”produse similare” și ”alți clienți au cumpărat și”  sunt grozave din două motive. În primul rând - crește șansele ca utilizatorul să mai cumpere un produs și, în al doilea rând - mai ai un mod de a adăuga legături la structura ta.

3. Sitemap

Este foarte recomandat să se implementeze un sitemap pentru paginile web foarte mari (mai mult de 100 de pagini secundare). Sunt două moduri de a-l crea:

a) un fișier XML corect structurat care include toate paginile secundare

b) un fișier HTML care este un catalog al tuturor paginilor. Trebuie să ai grija ca Google să nu o considere o pagină valoroasă, ca să nu apară în rezultatele căutărilor.

4. Legături detaliate

Există un motiv pentru care este o regulă clară în design care spune că secțiunea de titlu, miniatura și introducerea ar trebui să aibă legături separate spre aceeași pagină secundară.


În acest caz, secțiunea albastră este titlul care are legătură spre același loc ca și introducerea (zona gri) și imaginea miniaturală (zona mare și roșie). Ar trebui tratat ca o singură legătură care include toate cele trei elemente în loc de trei legături separate care ”atenuează” rangul paginii.

5. Citește mai mult

Încearcă să eviți ancorele text de tipul ”citește mai mult” pentru legătura cu articolul întreg. Ar trebui să construiești pagina în așa fel încât dând click pe articol să se deschidă întregul articol pentru a citi detaliile.

Folosind ancora ”citește mai mult” lui Google îi este mai greu să determine care sunt căutările potrivite pentru site-ul tău pentru că cea mai des întâlnită expresie pentru pagina ta este… ”citește mai mult”.

6. Prima legătură contează

Este o caracteristică legendară implementată în algoritmul Google și în boții săi. În termeni simpli, dacă sunt mai multe legături care duc în același loc, doar prima legătură găsită este luată în considerare, iar celelalte sunt ignorate. În plus, mai este un dezavantaj - chiar dacă doar prima legătură contează, rangul paginii este împărțit între toate legăturile de pe pagină, chiar dacă nu sunt luate în considerare de către algoritm. Bineînțeles, nu este o cale garantată de a verifica acest principiu, dar merită să ții cont de această regulă - este, pur și simplu, mai benefică.

 Cum ar trebui să arate legătura internă?

Depinde de ideea generală - vrei să apari în căutări pentru o anumită pagină secundară sau, pur și simplu, vrei ca o pagină să aibă legături către alte pagini. Asta determină cum ar trebui să arate legătura.

Când vrei să faci o legătură pentru a te poziționa bine pentru o anumită expresie cheie, ar trebui să legi expresii scurte care sunt exact acea expresie cheie sau un sinonim. Poți folosi această regulă simplă tot la a 5-a legătură:

  • 2 sunt expresii cheie exacte
  • 2 sunt sinonime ale expresiei
  • 1 este un cuvânt general care descrie tema (ex: sănătate, calculatoare) sau numele unui brand

Dacă trimiți trafic de la un articol la altul, trebuie să folosești un text care să încurajeze să dea click pe legătură sau care să asigure oportunitatea inserării unei apel la acțiune (CTA).

Ține minte!

Nu ascunde legăturile de utilizatori și de boți, de exemplu prin colorarea lor ca și fundalul. Acest gen de mascare este descoperită repede și penalizată de Google.

Author: Tomasz Stopka

Comentariile tale (4)
Editorii WhitePress își rezervă dreptul de a șterge comentariile ofensatoare adresate altor persoane și care conțin cuvinte vulgare sau nu sunt relevante asupra subiectului în cauză.
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Citește toate
  • -- Zablokowany --

    Comentariul a fost blocat de către WhitePress

    2020-01-12, 08:12
  • -- Zablokowany --

    Comentariul a fost blocat de către WhitePress

    2020-01-12, 05:53
  • -- Zablokowany --

    Comentariul a fost blocat de către WhitePress

    2020-01-04, 07:17
  • -- Zablokowany --

    Comentariul a fost blocat de către WhitePress

    2020-01-03, 05:34
Administratorul datelor personale este WhitePress sp. z.o.o cu biroul înregistrat în Bielsko-Biala, strada Legionów 26/28, datele tale personale sunt procesate în scopuri de marketing de către WhitePress și de către alte entități interesate să-și promoveze propriile produse sau servicii. Obiectivul de marketing al WhitePress include informații comerciale despre conferințe și training-uri care au legătură cu conținutul publicat în secțiunea Baza de Cunoștiințe.

Baza legală a procesării datelor tale personale este scopul legitim urmărit de către Administrator și partenerii săi (Articolul 6 paragraf 1 punctul f din GDPR).

Utilizatorii au următoarele drepturi: dreptul să ceară accesul la datele lor, dreptul să le rectifice, dreptul să le șteargă , dreptul să limiteze procesarea și să-și transfere datele. Poți găsi mai multe informații despre procesarea datelor tale personale, inclusiv despre drepturile tale, în politica noastră de confidențialitate.
Czytaj całość
Articole recomandate