Automatizarea în SEO – de ce, cum, cu ce?

Actualizat: 2021-08-31
Automatizare SEO
Lumea se schimbă amețitor de repede, tehnologia punând stăpânire pe multe aspecte ale existenței noastre. Mulți specialiști utilizează în prezent automatizarea pentru a câștiga timp prețios, ori pentru a scăpa de sarcini repetitive ce te pot obosi în mod evident atât fizic cât și psihic. În lumea SEO, facilitățile oferite de automatizarea sarcinilor însemnă o reducere fenomenală a duratei de lucru, uneori de la câteva luni la doar câteva minute.
Publică articole astăzi
Înscrie-te gratuit

Cuprins

Automatizarea SEO este procesul de utilizare a software-ului pentru a optimiza performanța unui site web. Acest articol se concentrează pe ceea ce puteți face cu ajutorul inteligenței artificiale pentru a îmbunătăți SEO-ul site-ului dvs.

Să eliminăm mai întâi elefantul din cameră: SEO nu este o problemă rezolvată (deocamdată) și, în timp ce ne luptăm să simplificăm munca proprietarilor de web pe de o parte, facilitând în același timp munca motoarelor de căutare pe de altă parte, automatizarea SEO este încă un domeniu în continuă evoluție.

Da, o cantitate însemnată de sarcini poate fi complet automatizată, dar nu întregul flux de lucru SEO, acesta este încă mult prea complicat pentru a fi complet automatizat. Vedem acest lucru foarte clar când vine vorba de date structurate; cu cât publicăm mai multe informații structurate, cu atât Google își poate îmbunătăți mai mult rezultatele și poate rezona mai bine cu publicul nostru.

SEO Automat versus Manual: care sunt diferențele?

Nu există o definiție bătută în cuie a ceea ce este înseamnă SEO manual, deoarece există mai multe posibilități de a realiza un SEO manual:

  • Mobilizarea identificării de backlink-uri - aceasta are ponderea cea mai însemnată!
  • Nefolosirea unor plugin-uri care să ușureze partea de SEO dintr-un site, de genul celor folosite de WordPress (Yoast și Rank Math, de exemplu)
  • Realizarea unor statistici proprii prin care sa înregistrezi și să urmărești manual activitățile SEO de tipul on – page si off – page
  • Păstrarea SEO in-house

În esență, unele dintre aceste metode manuale de SEO sunt complet depășite.

Spre exemplu, realizarea unor statistici proprii înseamnă foarte mult timp pierdut. De ce să nu folosești instrumente cum ar fi Google Analytics și Google Search Console pentru analiza datelor?

Avantajele folosirii acestor instrumente sunt incomparabil mai mari decât dezavantajele.

Firește că nu ar trebuie să mergi mai departe cu această idee de SEO manual, trecând în pas lin către utilizarea unor instrumente care să-ți ușureze munca:

  • Urmărirea linkurilor (inclusiv linkurile întrerupte) – sunt plugin-uri de Wordpress care îți arată ce linkurile întrerupte sunt în site și care pot întreprinde și acțiuni asupra lor, dacă sunt setate în mod corespunzător).
  • Informare (cum ar fi Hunter.io pentru eliminarea informațiilor de contact)
  • Optimizare on-page pentru cuvinte cheie
  • Managementul campaniei PPC

Este SEO manual potrivit pentru tine?

Varianta de SEO manual sună destul de excentric, având în vedere multitudinea de instrumente automatizate ce pot fi folosite relativ simplu și de multe ori gratuit.

Chiar dacă vi se pare că există multe beneficii pentru a face o astfel de alegere, trebuie să recunoașteți că este greu să ignori unele dintre dezavantaje.

Avantajele SEO manual

Imaginați-vă că un om ajunge la tine cu un mesaj personal pentru a construi SEO OFF-PAGE, pentru un studiu de colaborare care implică accesul manual ulterior la o serie de date.

SEO Off-Page (sau off-site SEO cum mai este cunoscută această acțiune) - adică acțiunile întreprinse în afara site-ului dumneavoastra cu scopul de a influența rezultatele în motoarele de căutare (SERP).

Nu știu ce crezi tu, dar eu aș spune da la o ofertă personalizată pentru mine în acest caz, știind că ulterior niște oameni vor trebuie să aibă acces la acele date și instrumente de lucru.

Eliminarea elementului uman poate fi periculoasă în unele situații, în special atunci când se urmărește crearea de rețele, analiza vizitatorilor și încercarea de a construi un profil de backlinks.

Control integral asupra aspectelor SEO

Printr-o acțiune de SEO manual, puteți deține controlul asupra unor elemente importante:

  • Site-ul exact care trimite către domeniul tău (dacă nu îți convine acel domeniu ai oricând la dispoziție soluția ”disavow links”
  • Tipul de conținut care trimite trafic, așa numitul ”link juice” sau valoarea pe care o aduce site-ului tău
  • Contextul link-urilor care trimit către site-ul tău.

Backlink-urile toxice pot fi o problemă serioasă pentru site-ul vostru, iar acest control manual vă ajută să evitați backlink-urile din comentariile de tip SPAM, PBNs ori alte site-uri controversate ce trimit către voi.

Controlul strategiei de lucru

Pentru unii, controlul complet asupra strategiilor SEO prin modul în care rulați site-ul este un factor puternic de decizie strict tehnică dar și de afaceri.

Prin orientarea către procese SEO manuale, se pune accentul pe o analiză personalizată a datelor, o informare la obiect și o verificare a conținutului on-page, mai ales când e vorba de optimizarea unor cuvinte cheie. O astfel de abordare vă poate ajuta să evitați erorile unor rulări software.

Posibilitatea de a verifica dacă o operațiune a fost executată

O verificare manuală a strategiei SEO nu strică niciodată, pentru a vă asigura că totul merge conform planului. O astfel de atitudine este liniștitoare, mai ales în contextul în care sunteți nou în SEO.

Pe măsură ce site-ul / afacerea crește, un audit / verificare manuală acționează ca o plasă de siguranță suplimentară care vă poate confirma dacă activitatea dvs. SEO a fost efectuată corect.

Volum nelimitat de date

Există mult mai puține restricții atunci când verificați manual, în special în ceea ce privește stocarea datelor.

Crearea și menținerea unui fișier cu analiza traficului site-ului și alte date este mult mai puțin restricționat. Nu aveți restricții în privința numărului de rapoarte pe care le puteți executa sau numărul de rânduri pe care le puteți avea în rapoartele respective.

Dezavantajele SEO manual

Consumator de timp

Controlul manual al proceselor SEO înseamnă timp. Ca să execuți integral la modul manual aceste operațiuni ai nevoie de foarte mult timp. Pentru unele site-uri de mari dimensiuni este o nebunie să te gândești de cât timp ai nevoie pentru astfel de analize.

Trăim totuși într-o lume ce pune accentul pe eficientă și lucrul inteligent realizat la modul simplificat, caz în care munca manuală este pur și simplu nesustenabilă.

Chiar dacă aveți un site mic, de genul blog personal, pentru a-l optimiza tot trebuie să recurgeți la tehnicile obișnuite de SEO. Doar astfel puteți să vă asigurați că nu încălcați vreo regulă, că faceți lucrurile în conformitate cu Google Core Web Vitals – o serie de standarde care te ajută să înțelegi experiența vizitatorilor ce ți-au vizitat site-ul.

A cere Google să acceseze cu crawlere adresele URL este un proces simplu, dar vă puteți imagina făcând acest lucru manual pentru un site sau un grup de site-uri cu sute de pagini în fiecare zi?

Deseori este nevoie să vă provocați echipa

Ignorând investiția de timp, trebuie, de asemenea, să obțineți buy-in-ul echipei dvs., pe care îl vor avea pentru a efectua procese laborioase și manuale.

Firește că vor exista unele reculuri din partea echipe, pentru că nu toți reacționează bine la o muncă în plus.

Apoi, veți avea nevoie de un angajament de echipă 100%. Dacă cel puțin unul din membrii echipei este reticent la aceste acțiuni, toată treaba poate să sufere în mod ireversibil.

Este mai costisitor

Ați putea crede că este costisitor să investești în software ori în achiziționarea unui serviciu extern de SEO. Ar fi bine să înțelegeți că această investiție se amortizează ușor în timp. Profiturile cu siguranță vor apărea rapid și chiar veți simți un salt important la un moment dat.

În plus, vă provoc să găsiți o întreagă echipă de angajați care este dispusă să ruleze procese manuale în mod consecvent. Soluția evidentă este de externalizare către un specialist SEO, un serviciu plătit dar care vă va arata la modul concret calea spre automatizare.

Rezultatele vor fi mult mai lente.

Să presupunem că doriți să mergeți pe SEO manual integral în privința căutării de cuvine cheie.

Cel care efectuează această muncă trece printr-o singură pagină, înregistrează cuvintele cheie utilizate – treaba oricum costisitoare care ia foarte multe timp. Dar cercetarea pe cuvinte cheie nu se oprește aici.

Acest prim pas este unul incipient. Pentru o cercetare ca la carte trebuie comparație cu competitorii pe cuvintele cheie, trebuie luate în considerare sugestiile motoarelor de căutare, trebuie avută în vedere totalitatea cuvintelor cheie dezvoltate pe un subiect și evoluția periodică a acestora în timp.

De ce ar trebui să luați în considerare SEO automat?

Nu este intenția mea de a-ți muta complet gândul de la SEO-ul manual. Dar să știți că sentimentul cam acesta este.

Lentoarea proceselor executate manual si timpul îndelungat necesar efectuării unor operațiuni rudimentare te vor lecui definitiv de astfel de gânduri.

Nu trebuie să credem că SEO-ul automat este cloșca cu puii de aur. Dar nici departe nu suntem dacă ajungem la această concluzie.

Avantajele automatizării SEO

Viteza

Imaginați-vă posibilitatea de a obține un raport cu privire la backlink-uri întrerupte în câteva minute, în comparație cu verificarea manuală zilnică.

Ce se întâmplă dacă ați putea genera instant rapoarte cu privire la sugestii de cuvinte cheie sau de nișă relevante pentru afacerea dumneavoastră, mai degrabă decât să scotociți manual pe la concurență săptămâni în șir?

Economia de timp și de bani

Desigur, îmbunătățirea astronomică a vitezei cu SEO automat vă aduce un surplus de timp ce poate fi folosit pentru dezvoltarea afacerii.

În plus, pe lângă elementul timp intangibil, avem de-a face și cu o economie de bani – partea tangibilă a acestei alegeri. Cine a rostit expresia "timpul înseamnă bani" adevărat a grăit.

Ori de câte ori câștigați timp pentru afacerea dumneavoastră, puteți considera că ați obținut un cost de oportunitate, și vă sfătuiesc să reinvestiți acest timp strict pentru noi oportunități de business.

Luați în considerare o trecere a bugetului câștigat din automatizarea unor procese către dezvoltarea conținutului și îmbunătățirea dezvoltării personale (care ar trebui să fie întotdeauna o prioritate).

Mai ușor de lucrat in-house – ”în familie”

În timp ce unii vor opta implicit spre externalizarea nevoilor lor SEO, folosirea instrumentelor automatizate este și o modalitate bună de utilizare a unei surse externe pe care să o puteți controla intern.

Dacă vă place să controlați, dar nu aveți expertiză SEO proprie, instrumentele de automatizare vă permit să păstrați controlul intern și să nu vă bazați pe o agenție SEO, care, întâmplător, vă va costa mai mult în timp.

Mai ușor de planificat și de programat

Multe instrumente de automatizare au programare încorporată, ceea ce conduce intrinsec către eficientizarea managementului.

În plus, utilizarea automatizării înseamnă că puteți fi mai flexibil, mai ales că rapoartele pot fi rulate într-o clipă, precum și întrerupte.

Deci, nu trebuie să vă programați munca în jurul rulării rapoartelor SEO, cum se întâmpla în cazul când operațiunile se executau manual.

Permite SEO mai avansat

În timp ce auditurile SEO sunt acum un punct comun de vânzare pentru multe agenții SEO, să faci unul manual este pierdere de vreme din toate punctele de vedere (calitate, timp, bani).

Produse precum Sitebulb, Ahrefs și Semrush depășesc cu mult orice puteți face manual pentru a vă îmbunătăți SEO, UX și CRO, identificând căi de îmbunătățire despre care poate nici nu știați înainte.

Informații actualizate într-o clipă

La un click pe un buton, puteți analiza și identifica datele pentru a lua decizii adecvate într-o perioadă scurtă de timp.

De exemplu, un SERP se poate schimba de la o zi la alta pentru cuvântul cheie ales. Ieri, pagina 1 ar fi putut fi X, dar Google favorizează azi pagina Y pentru că și-a reînnoit grila de sugestii și a schimbat cuvintele cheie într-o mai mică sau mai mare măsură.

Dezavantajele automatizării SEO

Balanța cu siguranța pare a fi înclinat spre calea automatizării, cu condiția să conștientizați care sunt și inconvenientele unui SEO automatizat:

Posibile penalizări Google

Poate că principalul element SEO pe care unii se bazează este cel al externalizării construcției de link-uri.

Obținerea în orb a unor link-uri de la orice site, indiferent cât de toxice sunt acestea, atrage după sine penalizări (în special la update-urile Google – unele specializate în astfel de descoperiri) și să le scadă dramatic autoritatea.

Sigur, link-urile către site-ul tău pot fi văzute ca un vot de încredere, dacă însă calitatea acestora este discutabilă, motoarele de căutare îți vor declasa site-ul pe motiv de:

  • Spammy
  • Citare non-contextuală
  • Prea multe link-uri raportat la conținut și la numărul de pagini

Nu e competența ta de bază.

Nu strică niciodată să încerci ceva nou și să încerci să excelezi într-un domeniu pe care poate nu-l cunoști prea bine la început.

Cu siguranță sunt mult mai avantajați cei care se pricep și până la urmă nu putem decât să le dorim succes și să încercăm să învățăm din experiența lor.

Din experiență vă spun că cei mai mulți oameni pot folosi SEO automatizat. Însă, acesta nu este pentru toată lumea.

Decât să devii frustrat că nu înțelegi despre ce e vorba, mai bine te lași păgubaș și mergi pe calea cunoscută ție.

Chiar dacă multe dintre programele SEO vin cu instrucțiuni clare și ghiduri scrise și video, asta nu înseamnă că pisica vecinului tău tâmplar le poate folosi.

Va trebui să vă faceți timp pentru a afla cum funcționează și ce pot face pentru voi.

S-ar putea să mai fie nevoie să externalizezi

Cu punctul de mai sus în minte, poate fi necesar să externalizeze în cele din urmă cel puțin o parte de SEO, mai ales dacă ajungeți la concluzia că folosind instrumentele automate pierdeți timp și bani la modul în care le-ați folosit voi înșivă.

Acest lucru nu este cert că se va întâmpla, dar ar fi bine să luați în calcul și această posibilitate.

Cele mai bune instrumente pentru automatizarea SEO

SEO automatizat înseamnă automatizarea în esență procesului de optimizare a motorului de căutare prin utilizarea de instrumente, software și alte programe care reduc munca umană. Dacă vă gândiți să vă automatați SEO, iată câteva dintre cele mai bune instrumente care vă pot ajuta cu anumite domenii.

Automatizarea SEO nu este un proces simplu, ba poate fi mult mai complicat decât ai putea crede.

Există multe instrumente de dezvoltare SEO și ne referim la cele permise - White Hat cum s-ar spune în limbajul tehnic (nu intrăm în zona Black Hat ori Gray Hat).

Instrumentele SEO sunt foarte importante, chiar esențial pentru o afacere cu deschidere online și ele cu siguranță vă vor simplifica munca și vă vor face viața mai ușoară.

Însă, ce trebuie să rețineți voi este că niciun instrument automatizat ori manual nu vă poate garanta poziția 1 în căutări.

Niciun program sofisticat automat nu poate înlocui adevărata muncă de dezvoltare a conținutului, interlinkarea internă și alegerea cu grijă a cuvintelor cheie. Niciuna din acest acțiuni nu se poate face automatizat.

Apoi, cine a avut de-a face cu SEO până la acest moment, cu siguranță știe că o poziție câștigată în motoarele de căutare nu este o bucată de tort.

Greul abia acum urmează, fie să creșteți în continuare, fie să vă păstrați poziția.

Este nevoie de planificare strategii, de identificarea unor modificări ale algoritmilor și de alte trucuri pe care specialiștii în SEO le mănâncă pe pâine.

Dar faptul că SEO necesită dedicare nu înseamnă că nu puteți utiliza de unul singur instrumente și software pentru a simplifica procesul, mai ales atunci când lucrați cu mai multe site-uri web mari.

Cheia aici este de a înțelege ce puteți automatiza și ce nu (sau nu ar trebui). De exemplu, activități precum monitorizarea site-ului și colectarea datelor ar trebui să fie automatizate, astfel încât informațiile să fie colectate din mers. Un profesionist trebuie apoi să ia decizii pe baza datelor colectate.

Deci, dacă vă gândiți să mergeți pe calea unui SEO automatizat, iată câteva dintre cele mai bune instrumente care vă pot ajuta:

14 sarcini plictisitoare din SEO pe care le puteți automatiza pentru a economisi mult timp prețios

1. Automatizarea analizei SEO

Complexitatea analizei SEO vă poate duce la blocaj - mai ales dacă sunteți un începător. Din fericire, există o mulțime de instrumente care vă vor ajuta să înțelegeți fiecare colț al unui site fără a pierde timpul.

De exemplu, plugin-ul YOAST SEO identifică problemele SEO on-page și oferă recomandări rezonabile despre cum să le rezolvați. De asemenea, evaluează cât de eficient este optimizat conținutul pentru a clasifica anumite fraze cheie. Dacă treceți la Yoast SEO premium, atunci puteți folosi plugin-ul pentru a optimiza și sinonimele cuvintelor cheie.

2. Automatizarea monitorizării cuvintelor cheie și a backlink-urilor

Când vine vorba de SEO, monitorizarea cuvintelor cheie și verificarea profilului de backlink al unui site web sunt cele mai obositoare și consumatoare de timp sarcini.

Dar cu un instrument precum SE Ranking, puteți salva câteva ore de muncă, pentru că vei avea automat toate datele organizate într-un singur loc. Dashboard-ul SE Ranking vă ajută să monitorizați și backlink-urile, importanța cuvintelor cheie și elementele sociale.

3. Automatizarea SEO pentru YouTube

În timp ce munca ta este dedicată gestionării site-urilor web și a conținutului acestora, SEO YouTube poate fi o povară suplimentară. Puteți să vă luați această povară de pe umerii cu un instrument ca TubeBuddy.

TubeBuddy este o extensie chrome pe care o poți descărca pentru a optimiza și promova fiecare videoclip de pe Canalul YouTube. TubeBuddy găsește subiecte arzătoare și vă ajută la crearea de titluri și tag-uri care vă vor oferi un plus în clasamentele motoarelor de căutare. În plus, oferă și testare A / B, permițându-vă astfel să testați, să optimizați și să creșteți clickurile video YouTube.

4. Automatizarea analizei concurenței

Efectuarea analizei competitorilor este o sarcină dificilă, deoarece include căutarea surselor cheie de construire a legăturilor și generarea de clienți potențiali. Nu numai că ocupă de departe foarte mult timp, dar poate fi, de asemenea, în cele din urmă, lipsit de valoare, dacă nu încercați fiecare strategie unică, personalizată profilului afacerii voastre.

Din fericire, rapoartele SEMrush "Analiza concurentului" vă permit să obțineți cu ușurință cele mai importante date de trafic din orice industrie din orice țară. Scoate la iveală eforturile de marketing pe care competitorii tăi se concentrează cel mai mult, le descoperă sursele de trafic, îți arată o imagine a publicului lor țintă și face lumină asupra surselor lor de generare a vânzărilor.

5. Automatizarea Social sharing-ului

Dacă share-uiți orice conținut nou publicat, veți pierde inconștient cel puțin o oră pe zi. O modalitate mult mai eficientă de a face treaba este de a automatiza share-ul in social-media cu un instrument de programare a rețelelor sociale, ar fi Buffer.

Inutil să spun, Buffer este cea mai populară platformă de automatizare a rețelelor sociale pe care o puteți utiliza pentru a programa postări pe diverse rețele de socializare. Una dintre caracteristicile majore ale Buffer este "Programul de postări", care vă permite să share-uiți conținut în acord cu activitatea publicului. Asta înseamnă că nu trebuie să așteptați toată noaptea și să săriți peste cină de dragul de a împărtăși o postare de blog pe social media.

6. Automatizarea căutării termenilor relevanți pentru conținut

"Scrie pentru utilizator, nu motoarele de căutare", este o mantra de SEO pe care o veți auzi de la orice șef Google. Dar pentru a scrie cu adevărat conținut captivant, trebuie să utilizați termeni relevanți pentru ceea ce publicul țintă dorește să știe, precum și modul în care Google asociază acești termeni.

De exemplu, poate doriți să intrați pe căutarea "pantofi cu platformă" Urmați procesul de cercetare și selectați cuvinte cheie care se potrivesc bine. Dar cum rămâne cu alte sinonime și căutări lungi pe care utilizatorii le dau în Google?

Dacă veți căuta pantofi roșii cu platformă pe Google, veți observa un limbaj similar, dar cu descrieri detaliate, cum ar fi culoarea, materialul, înălțimea tocului, ieftini, eleganți, pentru ocazii etc. Și iată cum apar așa numitele ”long tail keywords”: pantofi roșii cu platforma, pantofi cu platforma din piele naturală, pantofi cu platforma toc înalt, pantofi cu platforma piele întoarsă, pantofi cu platformă pentru ocazii, pantofi cu platformă eleganți, pantofi cu platformă ieftini, pantofi cu platformă și toc gros, pantofi cu platforma ortopedică etc. 

Acești termeni te fac să ieși în evidență în fața mulțimii. Termenii relevanți sunt necesari pentru a fi incluși în conținut. Dar găsirea lor manuală este ca și ai căuta un ac în carul cu fân, rezultând astfel timp în plus în programul tău deja încărcat și încurcarea cu o listă mare de cuvinte cheie.

Soluția este să lăsați un instrument să gestioneze căutarea "termen relevant", în timp ce vă concentrați pe includerea acestora în conținutul dvs (parte deloc ușoare de altfel).

DataCube de la BrightEdge vă va ajuta să găsiți și termeni și subiecte conexe. Are un program care vă permite să introduceți un cuvânt cheie și să vedeți o listă de "termeni asociați" fără a fi nevoie să săpați în adâncurile Google. Puteți sorta lista generată cu un volum mare de căutare, cuvinte cheie cu coadă lungă și cuvinte cheie cu valoare mai mare (adică, luând în condierare 80 sau mai mult pe baza valorii calculate cost-per-click și a volumului de căutare).

7. Automatizarea căutării oportunităților de backlinking

Adesea, experții sunt atât de prinși în măsurătorile site-ului încât nu mai au timp și pentru analiza unui backlink avantajos.

Cu toate acestea, este important să cunoașteți persoana care deține respectivul domeniu care până la urmă hotărăște dacă site-ul tău merită menționat sau nu.

Așadar, printre toate analizele obișnuite ale unui site, trebuie să lăsați loc și pentru cercetarea pe backlinks.

Știu că poate fi un proces de lungă durată: să găsești persoana, să trimiți email-uri, să aștepți răspunsul... , a început prin găsirea fiecărei persoane, apoi trimiterea de e-mailuri și, în cele din urmă, așteptarea răspunsului lor. Nici măcar nu știi dacă vor răspunde sau nu.

De aceea, aveți nevoie de mâna de ajutor a BuzzSumo, o perspectivă de backlink și un instrument de găsire a influencerului cu pricina. Tot ce trebuie să faceți este să puneți cuvântul cheie în bara de căutare, iar instrumentul va afișa perspective de backlink sau influenceri în nișa dvs. BuzzSumo arată, de asemenea, rata de acceptare și răspuns a fiecărei persoane, astfel încât puteți afla pe cine puteți conta și care sunt șansele de acceptare.

8. Evaluarea potențialului de trafic din domeniul vostru

Una dintre primele activități la lansarea unui nou website sau a unei campanii SEO este evaluarea potențialului de trafic și identificarea potențialilor concurenți de pe piață. Estimarea acestui lucru poate fi o provocare, mai ales atunci când începi să lucrezi într-o piață nouă pe care nu o cunoașteți.

Cu toate acestea, rapoartele oferite de SimilarWeb "Industry Analysis" pot ajuta foarte mult, permițându-vă să obțineți cu ușurință cele mai importante date de trafic pentru orice domeniu în multe țări; de asemenea, arată traficul pe sursă, cele mai populare site-uri pe canal și tendințe.

Nu uitați însă să luați aceste numere ca referințe, nu absolute; și ori de câte ori puteți, validați-le cu alte surse de date.

9. Identificarea oportunităților de cuvinte cheie

Găsirea de noi oportunități de cuvinte cheie și stabilirea obiectivelor profitabile sunt aspecte deosebit de importante atunci când vă concentrați pe latura de SEO.

În trecut, efectuarea acestui tip de analiză a fost consumatoare de timp, dar acum poate fi complet automatizată cu funcția "Oportunități" a lui Sistrix. Cu această caracteristică, puteți include până la trei concurenți și vă arăta ce cuvinte cheie încă nu le folosiți pentru care acești competitori sunt deja în clasament și nivelul de oportunități de trafic și concurență.

10. Identificarea termenilor relevanți pentru a fi utilizați în conținut făcând o analiză TF-IDF a paginilor clasate în top pentru orice interogare

TF-IDF înseamnă "frecvența termenului" / "frecvența inversă a documentului".

Deși se știe că TF-IDF este folosit de multă vreme pentru a indexa cat mai bine paginile, până de curând nu a existat un instrument popular pentru această operațiunea de identificare a variațiilor relevante ale termenilor subiectelor noastre pe care ar trebui să le folosim. Aceste informații pot fi folosite pentru a îmbunătăți relevanța site-ului nostru pentru alți termeni de căutare pe care publicul nostru îi folosește.

OnPage.org include un instrument TF-IDF la îndemână în platforma lor de analiză și monitorizare on-page, care poate fi folosit pentru a identifica mai multe variații de termeni sau combinații pe care concurenții noștri le folosesc deja. Concentrându-ne pe termeni legați de principalele noastre cuvinte cheie, putem crește relevanța conținutului site-ului nostru pentru subiectul dorit.

11. Vizualizarea linkurilor interne ale site-ului

Există foarte multe discuții pe acest subiect. Nu e o muncă ușoară să ajungi să vizualizezi paginile unui site cu întreaga lui rețea de linkuri. Să creezi o rețea de linkuri de la zero necesită mult efort. Un astfel de proces implică exportul tuturor url-urilor și procesarea lor cu varii instrumente de vizualizare.

Acest lucru poate fi acum făcut ușor cu "Visualizer" OnPage.org. Nu numai că vă permite să generați automat graficul intern de link-uri al oricărui site, dar oferă funcționalități pentru a naviga, filtra numărul, afișa relația de link-uri și arată numai nodurile (sau paginile) care urmează un anumit model.

Acest lucru poate fi extrem de util pentru a înțelege mai bine modul în care un site este legat intern, cardinalitatea link-urilor, dacă există "pagini orfane" sau zone ale site-urilor care nu sunt conectate cu restul etc.

12. Aducerea tuturor optimizărilor-cheie și a datelor de trafic social și organic pentru paginile de top într-un singur loc

Colectarea datelor atunci când faceți un audit SEO poate fi consumatoare de timp. Aceste date includ optimizarea tehnică a unui site web, conținutul, popularitatea link-ului, traficul de căutare organic curent și clasamentul motoarelor de căutare, pe care le-am folosit pentru a obține date din diferite surse.

Această colectare de date poate fi acum în mare măsură automatizată datorită URLProfiler, care preia direct o mare parte din datele necesare, în timp ce combină datele multor altor instrumente. De exemplu, pentru a obține toate valorile SEO cheie pentru paginile cu cea mai mare vizibilitate a site-ului dvs., puteți descărca CSV-ul "paginilor de sus" din raportul "Search Console" Search Analytics, le puteți importa pe crawlerul SEO Screaming Frog în "modul listă" și le puteți accesa cu crawlere.

Odată accesate cu crawlere, le puteți importa direct la URLProfiler cu opțiunea "Import din Screaming Frog SEO Spider". Apoi, ar trebui să selectați valorile suplimentare pe care doriți să le obțineți pentru aceste pagini: popularitatea linkului Mozscape și valorile partajării sociale, datele de trafic de căutare organică Google Analytics (veți putea selecta segmentul dorit) și validarea Google PageSpeed și Mobile (acestea vor necesita să obțineți și să adăugați o cheie API gratuită de la Moz și Google).

Acum, puteți rula URLProfiler și puteți obține rezultatele în câteva minute într-un singur loc: toate datele de la Screaming Frog, Google Analytics, link-ul MozScape și acțiunile sociale, Google PageSpeed și validarea mobilă pentru paginile de top cu cea mai mare vizibilitate în Consola de căutare Google.

13. Obținerea perspectivelor relevante pentru backlinking și a datelor de contact

Cheia acestei abordări are ca scop obținerea unei liste de site-uri care sunt extrem de relevante pentru afacerea dvs.

Toate acestea se pot face cu ușurință acum cu instrumentul LinkRisk Peek, care oferă multe filtre avansate pentru a obține doar site-urile relevante și fezabile de utilizat.

14. Urmărirea zilnică a SERP pentru cuvintele cheie relevante

Ideea e că este important să urmăriți clasamentele pentru cele mai importante cuvinte cheie, atât pentru site-urile proprii cât și pentru cele ale competitorilor.

Însă trebuie să aveți în vedere că periodic apar concurenți noi, clasamentele se schimbă și devine dificil să urmărești câștigurile și pierderile.

Apoi, odată ce ai informații legate de clasament, trebuie să începi să analizezi paginile și să cauți motivele schimbărilor de clasament.

Acest lucru este acum mai ușor de făcut cu instrumente precum SERPWoo. În loc să urmărească adresele URL specificate (ale dumneavoastră și ale concurenților), SERPWoo examinează în mod implicit primele 20 de rezultate pentru cuvintele cheie. De asemenea, include măsurători utile, cum ar fi popularitatea paginii și a link-ului de domeniu, acțiunile sociale etc., pentru a te ajuta să analizeze mai ușor cauzele potențiale ale unor fluctuații ale clasamentului.

Viitorul automatizării în SEO

Viitorul este astăzi, din toate punctele de vedere când vine vorba de automatizare SEO. Dar, deși SEO își automatizează sarcinile de ceva timp, instrumentele care utilizează AI abia încep să decoleze și să îmbunătățească semnificativ traficul și veniturile.

In viitorul apropiat, automatizarea in SEO va putea cu siguranța sa se ocupe de doua dintre cele mai importante aspecte ale SEO:

  • Tag management (Tag fiind acel fragment de cod preluat de la un furnizor și implementat pe site pentru a colecta date pentru instrumente de analiza și marketing digital; Tag management - este o soluție ce-ți permite să păstrezi toate informațiile legate de site-ul tău într-un set master de cod)
  • Optimizarea conținutului

În aceste cazuri specifice, software-ul înlocuiește oamenii. Pe termen lung, aceasta este o decizie strategică, astfel încât timpul și efortul pot fi mai bine cheltuite pe aspecte mai complicate de strategie SEO.

Pentru a implementa soluțiile pentru automatizarea SEO, o companie va trebui să ia în considerare aspectele care au potențialul de automatizare, să găsească un echilibru între software și munca umană și, de asemenea, să se concentreze pe experiența utilizatorului.

În final este important să înțelegeți că succesul ocupării primelor poziții se datorează optimizării SEO, fapt ce strânge la un loc o sumedenie de aspecte importante: analiză, coerență, încredere, popularitate.

Rezultatul? Dezvoltarea business-ului, creșterea profitului - SUCCESUL.

Comentariile tale (0)
Editorii WhitePress își rezervă dreptul de a șterge comentariile ofensatoare adresate altor persoane și care conțin cuvinte vulgare sau nu sunt relevante asupra subiectului în cauză.
Administratorul datelor cu caracter personal ale persoanelor care utilizează site-ul whitepress.com [...] și toate subsite-urile sale (denumit în continuare: Site-ul) în sensul Regulamentului Parlamentului European și al Consiliului (UE) 2016/679 din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (denumit în continuare: RODO) este în comun "WhitePress" Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością cu sediul social în Bielsko-Biała, la adresa ul. Legionów 26/28, înscrisă în Registrul Întreprinzătorilor din Registrul Național al Instanțelor Judecătorești ținut de Tribunalul Districtual din Bielsko-Biała, Secția a 8-a Economică a Registrului Național al Instanțelor Judecătorești sub numărul KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 și alte societăți din Grupul WhitePress (denumit în continuare: Administrator).

Prin abonarea la buletinul informativ, sunteți de acord cu trimiterea de informații comerciale prin intermediul mijloacelor de comunicare electronică, inclusiv, în special, prin e-mail, privind comercializarea directă a serviciilor și bunurilor oferite de WhitePress sp. z o.o. și de partenerii săi de afaceri de încredere interesați în comercializarea propriilor bunuri sau servicii. Temeiul juridic pentru prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal este interesul legitim al administratorului și al partenerilor săi [articolul 6 alineatul (1) litera (f) din RODO].

Aveți posibilitatea de a vă retrage în orice moment consimțământul pentru prelucrarea datelor dvs. personale în scopuri de marketing. Puteți găsi mai multe informații despre prelucrarea și temeiul prelucrării datelor dvs. cu caracter personal de către WhitePress sp. z o.o., inclusiv drepturile dvs., în Politica de confidențialitate.
Citește toate
  • Nu sunt încă comentarii pentru acest articol.
Administratorul datelor cu caracter personal ale persoanelor care utilizează site-ul whitepress.com [...] și toate subsite-urile sale (denumit în continuare: Site-ul) în sensul Regulamentului Parlamentului European și al Consiliului (UE) 2016/679 din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (denumit în continuare: RODO) este în comun "WhitePress" Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością cu sediul social în Bielsko-Biała, la adresa ul. Legionów 26/28, înscrisă în Registrul Întreprinzătorilor din Registrul Național al Instanțelor Judecătorești ținut de Tribunalul Districtual din Bielsko-Biała, Secția a 8-a Economică a Registrului Național al Instanțelor Judecătorești sub numărul KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 și alte societăți din Grupul WhitePress (denumit în continuare: Administrator).

Prin abonarea la buletinul informativ, sunteți de acord cu trimiterea de informații comerciale prin intermediul mijloacelor de comunicare electronică, inclusiv, în special, prin e-mail, privind comercializarea directă a serviciilor și bunurilor oferite de WhitePress sp. z o.o. și de partenerii săi de afaceri de încredere interesați în comercializarea propriilor bunuri sau servicii. Temeiul juridic pentru prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal este interesul legitim al administratorului și al partenerilor săi [articolul 6 alineatul (1) litera (f) din RODO]. Prin trimiterea formularului, declarați că ați citit Politica de confidențialitate.

Aveți posibilitatea de a vă retrage în orice moment consimțământul pentru prelucrarea datelor dvs. personale în scopuri de marketing. Puteți găsi mai multe informații despre prelucrarea și temeiul prelucrării datelor dvs. cu caracter personal de către WhitePress sp. z o.o., inclusiv drepturile dvs., în Politica de confidențialitate.
Citiți întregul articol
Articole recomandate